Мектеп оқу - тәжірибе телімдерінде жүргізілетін тәжірибе жұмыстары
Презентация қосу
Мектеп оқу-тәжірибе телімдерінде жүргізілетін
тәжірибе жұмыстары
Бөлекбаева Нұржанат
Мектептің оқу-тәжірибе телімдеріндерінде атқарылатын негізгі
жұмыстар көктемгі және күзгі кезеңдерде атқарылады. Мектеп оқу-
тәжірибе телімдерінде жүргізілетін тәжірибелер оқушылардың негізгі
еңбек түрі болып саналады. Тәжірибелерді жүргізу оқушылардың
танымдық және шығармашылық деңгейлерін арттырып, тіршілік
процестерді, биологиялық түсініктерінің қалыптасуын, ғылыми- зерттеу
жұмыстарына бейімделушілікті нығайтып, биология ғылымына
қызығушылықтарын арттырып, ауылға керекті мамандық алуға
бағдарлап, ауылшаруашылығы еңбектерін бағалауды, құрметтеуді
үйретеді.
Тәжірибені қойып, қорытынды жасайтын бұл барлық сынып
топтары – бригада мүшелері болып табылады. Бұл жағдайда
барлық агротехникалық шаралар мен әдіс тәсілдер белгілі-
бір мезгілде толығымен орындалуы қажет. Әр тәжірибелерде
жүргізілген өлшеу нәтижелері арнайы дәптерге-күнделікке
жазылып, онда нақты өсімдіктің барлық кезеңдегі түрлері
(фазалары) көрсетіледі.
Ауыспалы егіс оқу-тәжірибе телімінің егіс көлемінің
нәтижесінде жасалады. Ауыспалы егістіктің арқасында
топырақтың құнарлығын арттыру, дақылдардың өнімін көтеру,
оның сапасын жақсарту, мөлдектердегі арамшөптердің санын
азайту, өсімдіктерді аурулар мен зиянкестерден қорғау,
топырақты су және жел эрозиясынан сақтау мәселелері
шешіледі.
Оқушылар мектеп оқу-тәжірибе телімдерінде қойылатын
тәжірибелер арқылы өсімдіктердің өмір сүру кезеңдерін
бақылап, оларға әсер ететін факторларды, бақылау
нәтижелерін белгілеп, алынған тәжірибелік мәндер
бойынша сараптау жүргізіп, дұрыс қорытынды жасай
білуге үйренеді.
Мектепте жүргізілген көпжылдық тәжірибе
нәтижелері көрсеткендей ең маңыздысы бұл
тәжірибелердің агротехникалық тақырыптары.
Өйткені ұсынылатын бір ғана әдіс бір жағдайда
оң, ал екінші жағдайда басқаша теріс нәтиже беруі
мүмкін.
Мектеп оқу-тәжірибе телімдерінде істелінетін
жұмыстар оқушылардың еңбек, физикалық,
экологиялық және эстетикалық тәрбиелердің
бірлігін көрсетеді.
Эстетикалық тәрбие оқушылардың қоршаған
ортаның табиғаттың әдемілігін өз түсінігінше
қабылдап, табиғат, еңбек, адамдар арасындағы
қатынастарды түсіне білуге үйретеді.
Экологиялық тәрбие – табиғаттағы құбылыстардың бір-
бірімен терең байланыста екендігін түсінуге үйретеді.
Еңбек тәрбиесі – оқушылардың жан-жақты
гармониялық дамуына себебін тигізіп, оларды қоғамда
активті творчествалық еңбек етуге дайындайды.
Тәжірибелік жұмыстарды ұйымдастырғанда ең негізгі
2 жағдайды есте ұстау қажет.
1. Оқушылардың еңбектері бірсыдырғы емес әртүрлі
болуы керек.
2. Ол жұмыстар оқушыларға қызықты және олардың
шамалары келетіндей болулары қажет.
Тәжірибе жұмыстары барлық 1-11 сынып
оқушыларын олардың жас ерекшеліктері мен алған
білімдеріне байланысты әр түрлі тақырып бойынша
оқушылардың қызығушылығын ескере отырып түгел
қамтуға көмектеседі.
Тәжірибелік жұмыстарда агрономиялық нәтижелер
ескерусіз қалмауы қажет, себебі негізгі мақсат
алынған ауылшаруашылық өнімдерінің сапасы мен
олардан жоғарғы өнім алуға пайдаланылған
оптималды әдістер мен тәсілдерді қолдана білуге
үйрену.
Тәжірибе – бұл сыныптан және мектептен
тыс теориялық, практикалық және өндірістік
жұмыстардың жиынтық-комплексі болып
табылады.
Бұл жұмыстарда үзіліс болмайды – ол жыл бойы үздіксіз
жүргізіліп отырылады. Сондықтан бұл жұмыстардың
негізгі көлемдері сабақтан тыс уақытта орындалады
яғни оқу-тәжірибелік практика кезінде немесе
факультативтік сабақтарға бөлінген сыныптан тыс
сағаттар есебінен орындалады.
Мысалы:
Көктемде мектептің оқу тәжірибие телімдерінде де тәжірибелер қойылады.
Жазда-егілген өсімдіктерді бақылап, қарап-әр түрлі тәжірибелер мен
бақылаулар жүргізеді.
Күзде- егінді жинап өнімді есептейді. Сыныпта немесе лабораторияда
оқушылар тұқымның сапасын тексеруге тәжірибелер жүргізеді, топырақ
құрамын анықтап, қорытынды есеп дайындайды.
Қыста- көктемде жүргізілетін жұмыстарға дайындық жұмыстарын
жүргізеді, зерттейді. Далалық тәжірибелердің әдістемелерін, жоспарын
дайындап, зерттелетін тақырып бойынша жүргізілетін тәжірибе схемаларын
дайындайды.
Тәжірибелік жұмыстарды бастар алдында оқу
тәжірибие жұмысының жетекшісі (биология
пәнінің мұғалімі) оқушылармен бірлесе отырып,
оның барлық этап-кезеңдерінде істелетін
жұмыстарды ойластырып жоспарлайды.
Мысалы: Тәжірибе жұмыстарының өз кезегімен атқарылатын схемасы
мынандай болуы мүмкін.
1.Тәжірибе қойылатын обьектіні, оның биологиясын, агротехникасын анықтау
2.Тәжірибе қойылатын телімді анықтап оны дайындау
3. Қойылатын тәжірибенің рационалды схемасын құрастыру.
4.Тәжірибе мақсатына сәйкес бақыланатын параметрлерді жүйелерді алдын-ала
анықтау.
5. Егілетін дақыл тұқымын, көшеттерін дайындау
6. Дайындалған схема бойынша тәжірибелерді қою
7. Егілген өсімдіктер мен дақылдарды бақылау
8. Оларды жинау, өнімді есептеу, қорытынды мен сараптау жүргізу.
Назарларыңызға рахмет
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz