Мектеп телімдерінде тәжірбие қою әдістемесінің негізгі элементі



Мектеп телімдерінде тәжірбие қою әдістемесінің негізгі элементі
Дайындаған: Болекбаева Нуржанат
Қабылдаған: Мурсал Айгерим

1. Тәжірбиенің жүргізілуі
2. Тәжірбиенің ұзақтығы
3. Тәжірбие кезінде өсімдік өсіру технологиясын үйрену

Тәжірбиенің жүргізілуі
Егістік тәжірбиені жүргізбес бұрын, оның тақырыбын, мақсаты мен міндеттерін анықтау керек, көлемі, схемасы және зерттеу әдістемесін таңдау керек.

Мектеп телімдерінде тәжірбие телімдерін таңдау
Тәжірбие тақырыптары
Сорт сынақтарын өткізу
тәжірбиесі
Агротехника тәжірбиесі
Сорт сынақтарын өткізу
тәжірбиелерінде бірдей жағдайда
бірнеше сорт
салыстырылып бағаланады.
Бұл тәжірбиелер өсімдіктердің
жергілікті жердің қолайсыз
жағдайларына төзімді, өнімді мол беретін сорттарын
анықтау мен бағалау үшін қолданылады
Агротехникалық тәжірбиелерде
бақ өсімдіктеріне
әсер ететін жағдайларға және
өсіру ерекшеліктеріне байланысты

Тәжірбиенің ұзақтылығы
Қысқа мерзімді-1-3 жыл
Көпжылдық -3 жылдан көп

Қысқа мерзімді тәжірбиелер
Кез-келген әдісті қысқа уақыт ішінде бағалау мен енгізу немесе бас тарту үшін қажет.
Тәжірбие схемасы бақылау мен тәжірбие варианттарының жиынтығын құрайды. Схемада тәжірбие варианттары бірнешеу болу мүмкін. Демонстрациялық тәжірбие схемасында екі вариант қана болуы қажет: тәжірбие мен бақылау
Тәжірбие
Бақылау

Тәжірбиелік вариант
Бұл вариантта кез-келген өсімдіктің, жаңа немесе болашағы бар сортты, өсірудің белгілі бір жағдайы, агротехникалық әдістер немесе олардың жиынтығының әсері зерттеледі.
Фенологиялық бақылау-вегетациялық кезең барысында, әрбір күн сайын 3-7 күн сайын міндетті түрде жүргізіледі.
Сонымен қатар биометриялық бақылау мен есептеу жүргізіледі.
Аумақ көлемі мен ауданы

Оқушылар тәжірбие кезінде анықтай алады, байланыстыра алады
?
Ғылыми жобалар мен жұмыстарда өсімдіктің химиялық құрамын талқылауды;
Оқушы тәжірбиені биология пәні мен қатар география, топырақтану, химия мен физика сабақтарымен байланыстыра зерттеу-тәжібиелерін жасай алады.

ҮЙБИДАЙЫҚ-
LOLIUM
Қазақстанда 5 түрі бар.
Қазақстанның оңтүстік аймақтарында тау беткейлерінде, жазық жерлерде, егістік арасында, жол жиегінде, елді мекендер маңында өсетін 5 түрі бар
Сонымен қатар қоңырбастыларға жататын 3 түрлі өсімдік фотосинтез процесі арқылы қоректеніп тіршілігін ары қарай жалғастырады.
Бұлардың биіктігі 20-80 см, сабақтары тік, кейде иіле өседі.
Бір жылдық және көпжылдық өсімдік.
Кең тарлаған. Жер жүзінің барлық жерінде өсе береді (Антарктидадан бастап)

Тәжірбие кезінде оқушылардың топтасып жұмыс жасауы өте маңызды
Оқушылар бірігіп бірнеше тәжірбиелерді орындай алады;
Тәжірбие нәтижесі болады:
Оқушылар біріге отырып, білім мен тәжірбие алмасады;
Тәжірбие мақсаты мен міндеттерін бірге анықтап, нақты тәжірбие жүргізе алады;
Мұғалімнің көмегі қажет етілмейді, оқушылар жұмысты бірігіп атқарады;

Тәжірбие участоктерінде өсімдік өсіру мен оның агротехникасын анықтау да тәжірбиелік жұмыстардың біріне жатады; Бұл арқылы оқушы; 1. Өсімдікті өсіру технологиясын үйрене отырып өсімдік өсіреді; 2. Ғылыми жұмыстың дәлелі ретінде өсімдікті өсіріп, оны бақылай алады; 3. тәжірбиелік бөлімдерді үйренеді;

1
Т + Тәжірбие обьектісін анықиау, оның агротехникасын, биологиясын зерттеп үйрену
У+ Участокты белгілеу және оны өңдеу
3
Т+ Тәжірбиенің тиімді үлгісін нақтылап белгілеу
4
Тәжірбиенің мақсатына орай жол-жөнекей пайда болуы мүмкін бақылаулар жүйесін ойластыру
5
Егілетін материалды таңдау
6
Б+ Белгіленген үлгі бойынша тәжірбие қою
7
Өсімдіктерді күтіп баптау, бақылау жүргізу
8
Өнімді жинау есепке алу, нәтижесін талдап, қорытынды жасау

Мектеп оқу елімдерінде егіске отырғызу
Мектеп оқу-тәжірбие телімдерінде оқушылар әртүрлі зерттеу әдістерін, тәжірбиелерді жүргізе алады. Тұқымның себілуін, оның күтіп-бапталуын жасап, өсіреді. Соңында көп өнім алуға тырысуы қажет. Егер оқушы барынша өнім көп алса, ол тәжірбие жасауға қызығады.

Тәжірбие нақты және нәтижелі болуы шарт;
Мұғалім
Оқушы
Тәжірбие
Оқу участогі
Оқу-тәжірбие телімдерінде жүргізілетін
тәжірбие жұмыстары

Өсімдік егісі
Оқу дала участогіне өсімдікті отырғызу ерекшелігі
196 сортты өсімдік
Тәжірбие барысында әр өсімдіктің өзінің отырғызу технологиясы мен агротехникасы болатынын есте сақтау қажет. Барлығынан бұрын мұғаліммнің жетекшілігімен ғана жұмыс жасауды үйрену қажет;

Тыңайтқыш қолдану Өсімдік танаптарына қолданылатын тыңайтқыштар жүйесі сүдігерге сіңірілетін негізгі тыңайтқыштардан, тұқыммен бірге берілетін жəне үстеп қоректендіруден тұрады. Республиканың ылғалмен қамтамасыз етілген аудандарында мақсары танаптарына азот 40-60 кг, фосфор 60кг жəне калий 30 кг мөлшерінде тыңайтқышын беру өнімділікті жəне дəн майлылығын көтеруге əсерін тигізеді.
Топырақта өсіру
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz