Мектеп телімдерінде тәжірбие қою әдістемесінің негізгі элементі




Презентация қосу
Мектеп телімдерінде тәжірбие қою
әдістемесінің негізгі элементі

Дайындаған: Болекбаева Нуржанат
Қабылдаған: Мурсал Айгерим
1.Тәжірбиенің жүргізілуі

2. Тәжірбиенің ұзақтығы

3.Тәжірбие кезінде өсімдік өсіру технологиясын үйрену
Тәжірбиенің жүргізілуі

Егістік тәжірбиені жүргізбес бұрын, оның
тақырыбын, мақсаты мен міндеттерін анықтау
керек, көлемі, схемасы және зерттеу әдістемесін
таңдау керек.
Мектеп телімдерінде тәжірбие телімдерін таңдау

Тәжірбие тақырыптары

Сорт сынақтарын өткізу
Агротехника тәжірбиесі
тәжірбиесі

Сорт сынақтарын өткізу
тәжірбиелерінде бірдей жағдайда
бірнеше сорт Агротехникалық тәжірбиелерде
салыстырылып бағаланады. бақ өсімдіктеріне
Бұл тәжірбиелер өсімдіктердің
әсер ететін жағдайларға және
жергілікті жердің қолайсыз
жағдайларына төзімді, өнімді мол беретін сорттарын өсіру ерекшеліктеріне байланысты
анықтау мен бағалау үшін қолданылады
Тәжірбиенің ұзақтылығы

Қысқа мерзімді-1-3 жыл Көпжылдық -3 жылдан көп
Қысқа мерзімді тәжірбиелер

• Кез-келген әдісті қысқа уақыт ішінде бағалау мен енгізу
немесе бас тарту үшін қажет.
• Тәжірбие схемасы бақылау мен тәжірбие варианттарының
жиынтығын құрайды. Схемада тәжірбие варианттары
бірнешеу болу мүмкін. Демонстрациялық тәжірбие
схемасында екі вариант қана болуы қажет: тәжірбие мен
бақылау

Тәжірбие Бақылау
Тәжірбиелік вариант

Бұл вариантта кез-келген өсімдіктің, жаңа немесе болашағы
бар сортты, өсірудің белгілі бір жағдайы, агротехникалық
әдістер немесе олардың жиынтығының әсері зерттеледі.
Фенологиялық бақылау-вегетациялық кезең барысында, әрбір
күн сайын 3-7 күн сайын міндетті түрде жүргізіледі.
Сонымен қатар биометриялық бақылау мен есептеу
жүргізіледі.

Аумақ көлемі мен ауданы
Оқушылар тәжірбие кезінде анықтай алады,
байланыстыра алады
?
Ғылыми жобалар мен жұмыстарда өсімдіктің химиялық
құрамын талқылауды;
Оқушы тәжірбиені биология пәні мен қатар география,
топырақтану, химия мен физика сабақтарымен байланыстыра
зерттеу-тәжібиелерін жасай алады.
Қазақстанда 5 Қазақстанның оңтүстік
түрі бар. аймақтарында тау беткейлерінде,
жазық жерлерде, егістік арасында,
жол жиегінде, елді мекендер
маңында өсетін 5 түрі бар
Кең тарлаған.Жер ҮЙБИДАЙЫ Бұлардың биіктігі 20-80
Қ-
жүзінің барлық жерінде см, сабақтары тік, кейде
LOLIUM
өсе береді иіле өседі.
(Антарктидадан бастап)
Сонымен қатар Бір жылдық және
қоңырбастыларға жататын 3көпжылдық өсімдік.
түрлі өсімдік фотосинтез
процесі арқылы қоректеніп
тіршілігін ары қарай
жалғастырады.
Тәжірбие кезінде оқушылардың топтасып жұмыс
жасауы өте маңызды
Оқушылар бірігіп бірнеше тәжірбиелерді орындай алады;
Тәжірбие нәтижесі болады:
Оқушылар біріге отырып, білім мен тәжірбие алмасады;
Тәжірбие мақсаты мен міндеттерін бірге анықтап, нақты тәжірбие жүргізе алады;
Мұғалімнің көмегі қажет етілмейді, оқушылар жұмысты бірігіп атқарады;
Тәжірбие участоктерінде өсімдік өсіру мен оның
агротехникасын анықтау да тәжірбиелік жұмыстардың
біріне жатады;
Бұл арқылы оқушы;
1. Өсімдікті өсіру технологиясын үйрене отырып өсімдік өсіреді;
2. Ғылыми жұмыстың дәлелі ретінде өсімдікті өсіріп, оны бақылай
алады;
3. тәжірбиелік бөлімдерді үйренеді;
1 Т + Тәжірбие обьектісін анықиау, оның агротехникасын, биологиясын зерттеп
үйрену

У+ Участокты белгілеу және оны өңдеу

3 Т+ Тәжірбиенің тиімді үлгісін нақтылап белгілеу

4 Тәжірбиенің мақсатына орай жол-жөнекей пайда болуы мүмкін бақылаулар жүйесін
ойластыру

5 Егілетін материалды таңдау

6 Б+ Белгіленген үлгі бойынша тәжірбие қою

7 Өсімдіктерді күтіп баптау, бақылау жүргізу

8 Өнімді жинау есепке алу, нәтижесін талдап, қорытынды жасау
Мектеп оқу елімдерінде
егіске отырғызу

Мектеп оқу-тәжірбие
телімдерінде оқушылар әртүрлі
зерттеу әдістерін, тәжірбиелерді
жүргізе алады. Тұқымның
себілуін, оның күтіп-бапталуын
жасап, өсіреді. Соңында көп
өнім алуға тырысуы қажет. Егер
оқушы барынша өнім көп алса,
ол тәжірбие жасауға қызығады.
Тәжірбие нақты және нәтижелі болуы шарт;

Мұғалім Оқушы

Тәжірбие Оқу участогі

Оқу-тәжірбие телімдерінде жүргізілетін
тәжірбие жұмыстары
Оқу дала участогіне өсімдікті
отырғызу ерекшелігі
Тәжірбие барысында әр өсімдіктің өзінің отырғызу технологиясы мен
агротехникасы болатынын есте сақтау қажет.
Барлығынан бұрын мұғаліммнің жетекшілігімен ғана жұмыс жасауды үйрену
қажет;

Өсімдік егісі 196 сортты өсімдік
Тыңайтқыш қолдану
Өсімдік танаптарына қолданылатын тыңайтқыштар жүйесі сүдігерге сіңірілетін негізгі тыңайтқыштардан, тұқыммен бірге
берілетін және үстеп қоректендіруден тұрады. Республиканың ылғалмен қамтамасыз етілген аудандарында мақсары
танаптарына азот 40-60 кг, фосфор 60кг және калий 30 кг мөлшерінде тыңайтқышын беру өнімділікті және дән майлылығын
көтеруге әсерін тигізеді.

Топырақта өсіру
Өсімдік танаптарында жүргізілетін негізгі топырақ өңдеу жүйесіне сыдыра жырту және күздік судігер жырту жатады.
Республиканың оңтүстігінде масақты астық дақылдарын жинап алғаннан кейін күзде танап 5-8 см тереңдікте сыдыра
жыртылып, содан кейін 1-2 аптадан соң 20-22 см тереңдікке соқамен аударылып жыртылады. Ерте көктемде сүдіге
тырмаланып, қажетінше 1-2 рет культивацияланады.

Тұқымды себуге дайындау
Өсірілуге дайын өсімдік себу кондициясына жеткізіліп, тұқымға арналған талаптарға сай келуі керек. Тұқым құрамындағы
негізгі дақыл үлесі 95-98%-дан кем емес және зертханалық өнгіштік 85-95% болуы керек. Себу алдында ауруларға қарсы
тұқымды 200ФФ, ТМТД, Фундазол улы химикаттарының бірімен дәрілейді.
Тәжірбие
дәлділігі

Біркелкілік Өсімдіктер мен
принціпі бөлшектердің
бойынша; біркелкілігі
бойынша
Агротехникалық тәжірбиелердегі өсімдіктердің 1 м 2 саны
былай болуы керек; ағаштар 6-10, жидек бұталар 10-20,
көшеттер 20-25. Тәжірбие жүргізудегі тәжірбиелік әдістер
ПОЛЕ ЧУДЕС ӘДІСІ
1. Мектеп телімдерінде тәжірбие қою
әдістемесінің негізгі элементтері
2. Тәжірбиені қалай жүргізеді, неден бастау
керек?
3. Тәжірбиенің ұзақтығы дегеніміз не?
4. Тәжірбие өткізу барысында оқушыларды
қалай қызықтыруға болады??
5. Фенологиялық бақылау дегенді қалай
түсінесің???
6. Егістік тәжірбиелерін қалай
орналастыруға болады?

топтық жұмыс
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!!!!

Ұқсас жұмыстар
Мектеп оқу - тәжірибе телімдерінде жүргізілетін тәжірибе жұмыстары
Мектеп телімдерінде оқу тәжірибе жұмыстарын ұйымдастыру және ландшафтық дизайн
Биология оқу әдістемесінің дамуына үлес қосқан Қазақстандық адіскерлер жане олардың еңбектері
МЕКТЕП ОҚУ ТЕЛІМДЕРІНДЕ АЛМА БАҒЫН ӨСІРУ
Тіл дамыту әдістемесі
Мектепте АКТ – ның құралдарының даму тарихы
Бейнелеу өнерінің әдістемелік негіздері
Математиканы оқытудың пәні. Математиканы оқытудың теориясы мен әдістемесі
БАСТАУЫШ СЫНЫПТА ЗАТ ЕСІМДІ МЕҢГЕРТУДІҢ ЖОЛДАРЫ
Тіл дамыту әдістемесі басқа ғылымдармен байланысы
Пәндер