Отбасы тәрбиесінің негізі




Презентация қосу
Отбасы тәрбиесінің негізі

Дайындаған: Таштамирова Зухра
ЖОСПАРЫ

1.Отбасындағы тәрбие. Отбасы түрлері.
2.Отбасындағы педагогика үрдісті ұйымдастырудың
теориялық негізі.
3.Отбасы тәрбиесінің мазмұны, мақсаты, міндеті.
4.Оқушылардың отбасымен сынып жетекшісімен
ынтымақтастық әдістерінің түрі, құралы.
Отбасы тәрбиесі
Отбасы тәрбиесі - көзделген нәтижеге жету мақсатында
ата-аналар мен жанұя мүшелерінің тарапына жасалатын
ықпал процестерінің жалпы атамасы.
Отбасы – бұл мектеп те, ақпарат көзі де, қоғамдық ұйымдарда да, еңбек ұжымы да,
дос – жарандары да, отбасы – бұл әдеппен өнер кілті де.
Тұлғаның қалыптасу нәтижелілігі ең алдымен отбасыға тәуелді.
Жанұя қандай болса, онда өсіп, ержеткен адам да сондай.
Неке мен отбасыға деген үстірт көзқарас, халықтық және
ұлттық үрдістерді естен шығару, инабаттылық принциптерінен
тақау, шектен тыс арсыздық пен маскүнемдік, іштей тәртіптің
болмауы мен жыныстық салғырттық, ерлі-зайыптылар
арасында жоғары белең алған ажырасулар – бәрі де отбасыдағы
бала тәрбиесіне болатын теріс ықпалдар көзі.
Неке мен отбасыға деген үстірт көзқарас, халықтық және ұлттық үрдістерді
естен шығару, инабаттылық принциптерінен тақау, шектен тыс арсыздық пен
маскүнемдік, іштей тәртіптің болмауы мен жыныстық салғырттық, ерлі-
зайыптылар арасында жоғары белең алған ажырасулар – бәрі де отбасыдағы бала
тәрбиесіне болатын теріс ықпалдар көзі.
Жеке адамның қалыптасу процесі мен оның
нәтижесіне болар отбасы тәрбиесінің күші мен
қуатын мойындайтын болсақ, ендеше мемлекет пен
қоғам да тәрбиелік шараларын дұрыс жолмен
ұйымдастыруды ең алдымен отбасына үлкен назар
аударғаны жөн. Жанұядағы тәрбиені субъектілері –
ата-анамен бала, әлеуметтік мақсат, міндет,
педагогикалық тәсілдер, әдістер. Осы элементтерді
біріктіретін негіз іс-әрекет.
Ата-ананың ұйымдастыру және бағыттаушы ролін, ата-анамен
бала арасындағы өзара қатынастың сипатын, бала тәрбиесіне
әсер ететін жанұяның мақсатты адамгершілік бағыттарын,
баланың жанұядағы араласатын іс-әрекетінің алуан түрлілігін,
ата-ананың тәрбие құралдарын, тәсілдерін, әдістерін пайдалана
алу қабілеттерін, баланың белсенділігінің дәрежесін көруге
болады. /2-суретті қараңыз/
2 сурет
Мақсат,міндеттер,
Ата-аналар мазмұны.

Балалар
Құралдар, формалар,
әдіс және тәсілдер,
тапсырмалар.
Ата-ананың тәрбие жұмысының сапасын
оқушының күн тәртібін ұйымдастыруынан көруге
болады, онда жанұя тәрбиесінің маңызды
ерекшеліктері көрініс табады, жанұяның әдет-
ғұрыптарының бір бөлігі болып табылады.

Жанұяның бос уақыттағы бірлескен іс-әрекетінің
оқушы үшін маңызы өте зор.
Ата-ана мен баланың ара қатынасы жанұя өмірінің
айқын көрінісі, оның микроклиматын қалыптастырып,
жанұяның даму мүмкіндіктері.
Балалардың жанұядағы тәрбиесі оның белгілі бір тұрақты
әлеуметтік институт ретінде анықталады, ол жанұя мүшелері
арасындағы өзара қатынастардың қалыптасуы мен дамуына
септігін тигізетін адамдардың жақындығы, туыстық
қатынастар, өзара үйелмендік, тұрмыстық өмір. Жанұя
тәрбиесінің артықшылығы да осы қатынастарда, оны
тәрбиенің ешқандай да түрі алмастыра алмайды.
Жанұя тәрбиесі адам өміріне қажетті негізгі қызметтерді
атқарады
1.Репродуктивті – баланың туылуы.
2.Тәрбиелік – жанұяның әрбір мүшесінің жеке тұлға болып
қалыптасуына, тәрбиелік жағдай жасауы.
3.Тұрмыстық-экономикалық – жалпы тұрмысты, бюджетті
басқару.
4.Коммуникативті – жанұялық қатынасты, басқа
адамдармен қатынасты ұйымдастыру.
5.Рекреативті - іс-әрекет ұйымдастыру.
Репродуктивті

коммуникативті Тәрбиелілік

Тұрмыстық – Рекреативті
экономикалық
Жанұя – болашақ азаматтың әлеуметтену жолындағы
алғашқы қадамдарын жасайтын бастапқы адам. Ол балаға
моралдық қалпы туралы алғашқы түсініктер береді, оны
еңбекке баулып, өз-өзіне қызмет ету дағдыларын
қалыптастырады. Ата-ананың іс-әрекеті мен мінез-құлқы,
өмір сүру салты арқылы балаға дүниетанымдық,
адамгершілік, әлеуметтік-саяси құндылықтар беріледі.

Ата-ана мен мұғалімдердің міндеті – қоғамдық
қатынастардың жаңа жүйесі ұсынып отырған әлеуметтік
мүмкіншілікті дұрыс пайдалану. Ата-ананың маңызды
міндеті балалармен біріккен коммерциялық қызмет-әрекетке
қатысып, оны бақылау, оларды баланың адалдығын,
адамгершілігін, ұқыптылығын дамытатын қызмет көрсетудің
әртүрін орындауға үйрету.
Өркениетті қоғам дамыған сайын жанұядағы бала саны
азайып келеді. Аз бала жанұяда, негізінен бір баласы бар
жанұяда, ішкі жанұялық тәрбиенің ең басты жағдайы жоқ, ол
– балалар қарым-қатынасы. Бір баланың тәрбиесі қосымша
педагогикалық күш салуды талап етеді. Жалғыз балаға деген
ата-ананың, әжесі мен атасының артық көңіл бөлуі оны
белсенділігінен айырып, оның эгоистік жақтарының басым
болуын қалыптастырады. Толық емес жанұяларда, ата-
анасының біреуі жоқ болған жанұяларда тәрбиелік
мәселелерді шешуде кейбір адамгершілік-психологиялық
ыңғайсыздықтар болуы мүмкін. Мұндай жанұялардың
көбінде ана мен бала ғана болады.
Жанұя тәрбиесінің проблемасы – ананың жанұя тұрмысынан
қолы босамауы. Ананың уақыты жетпеуі көбінесе насихат,
жазғыру, ұрсу сияқты тәрбиелік ықпалдың нәтижесіз әдістерін
пайдалануға мәжбүр етеді.
Микроклиматы жағымсыз, жанұя өмірі ұрыс-керіске, ата-
ананың бір-біріне, балаларына деген шағымдарына, айқай-
шуға, қорлық сөздер мен іс-әрекеттерге толы жанұяларда өте
маңызды тәрбие проблемалары туындайды.
Қазіргі уақытта мектеп пен жанұя ынтымақтастық
әрекетінің келесі бағыттары айқындалған:
ата-аналармен ұйымдастырушылық-педагогикалық жұмыс;
ата-аналардың педагогикалық сауаттылығын дамыту;
ата-аналармен баланың оқу үлгерімі мен тәрбиесін
жақсарту үшін жүйелі жеке дара жұмыстарын жүргізу.
Елдегі түбегейлі әлеуметтік-экономикалық өзгерістерге,
жеке меншіктің пайда болуына, жеке адамның баю
мүмкіндігінің тууына байланысты материалдық
жағынан ауқатты жанұялар пайда бола бастады.
Мұндай жанұяларда тәрбие белгілі бір проблемаға
кездеседі. Көбінесе бұндай жанұядағы бала балалық
ұжымдардан алшақ болады, оның ерекшелік сезімі
қалыптасып, қоршаған адамдарға деген жөнсіз
наразылық эгоизімі туу мүмкін.
Ата-ана жанұя тәрбиесінің маңыздылығы баланың
құндылық бағыттарын, оның моральдық қасиеттерін
қалыптастырулары қажет.
«ТСС ПОЧТА» ОЙЫН

• И ТАК! БІРНЕШЕ АДАМ БІРІНЕН СОҢЫ БІРІ
ТІЗБЕКТЕЛІП ТҰРАДЫ. СОҢҒЫ ТҰРҒАН МЕН БІРІНШІ
ТҰРҒАННЫҢ ҚОЛДАРЫНДА ҚАҒАЗ БЕН
МАРКЕР.СОҢҒЫ АДАМ ҚАҒАЗҒА БІРДЕҢЕ САЛАДЫ
ЯҒҢИ ӘР ТҮРЛІ СУРЕТТЕР, КЕЛЕСІ ОЙЫНШЫ, НЕ
САЛЫП ЖАТҚАНЫН ТҮСІНБЕСЕ ДЕ, АЛДЫНДА ТҰРҒАН
АРҚАҒА САУСАҚПЕН «НЕ БОЛАР ЕКЕН ДЕП» ДЕП
СУРЕТТІ САЛАДЫ. СӨЙТІП СӨЙТІП, БІРІНШІ ТҰРҒАН
ОЙЫНШЫ ӨЗ АРҚАСЫНА САЛЫНҒАН СУРЕТТІ ҚАҒАЗ
БЕТІНЕ САЛУҒА ТЫРЫСАДЫ.
Назарларыңызға рахмет

Ұқсас жұмыстар
ЭТНОПЕДАГОГИКА ЖАЙЛЫ
Ана тәрбиесі
Ата - ана және қоғамдық жұмыс
Қазақ ұғымында отбасы - өмірдің тұтқасы, оттың маңайына таратқан жан балқытар жылуына жиналған жақындары
Отбасы - баланың азамат болып өсуінің негізі
Педагогикалық үрдістің қозғаушы күштері
Әлемнің жарығын
Отбасы тәрбиесінің негіздері
Психология пәнінің теориялық және методологиялық негізі, ғылыми негізі
Бала мектепке барарда
Пәндер