Дамуында психикалық бұзылысы бар балалармен түзету - коррекциялық жұмыстың негізгі бағыттары




Презентация қосу
Дамуында психикалық бұзылысы
бар балалармен түзету-
коррекциялық жұмыстың негізгі
бағыттары
ОРЫНДАҒАН: ҚУАНЫШ АЙЫМ
ЖАМБЫЛ АЯУЛЫМ
ДЕФ 17-1
ҚАБЫЛДАҒАН: АБДРАХМАН С. , ҚАЛМАТАЕВА А.
Психикалық бұзылулар – бұл жанның ауруын кеңінен түсіну, яғни
денсаулығынан ерекшеленетін психикалық белсенділіктің жай-күйі.
Олардың керісінше – психикалық денсаулық. Күнделікті өзгеретін өмір
жағдайына бейімделуге және күнделікті мәселелерді шешуге қабілеті бар
адамдар, әдетте, психикалық жағынан сау адамдар болып саналады. Бұл
мүмкіндігі шектеулі болса, пән кәсіби қызметтің немесе жыныстық жеке
сала ағымдағы міндеттерді osilivaet, және белгіленген мақсаттарға,
жоспарларын, мақсаттарға жету үшін қабілетсіз емес. Мұндай жағдайда
психикалық ауытқушылықтың бар екеніне күмәндануға болады. Осылайша,
психоневрологиялық бұзылулары жүйке жүйесіне әсер етеді бұзылуынан
және жеке тұлғаның мінез-құлық жауап тобының аталады. Сипатталған
патологиялар метаболикалық процестердің миына әкелетін бұзылуларға
байланысты пайда болуы мүмкін.
Психикалық дамудың
тежелуі 4 топқа бөлініп
қаралады:

1. Конституциялық;

2. Соматикалық;

3. Психогендік;

4. Церебралдық-органикалық
себептерден пайда болған.
Психикалық дамуы тежелген балалармен жүргізілетін психологиялық түзету-дамыту
жұмыстарының түрлері көп. Психологиялық түзету жұмыстарын жүргізудің
принциптері төмендегідей:
1. Баланың жеке тұлғалық ерекшеліктерін анықтау;
2. Шаршап кетпеуін қадағалау;
3. Оқу әрекетін ойын түрінде ұйымдастыру, кеңістікті бағдарлауын дамыту;
4. Ойын дағдыларын оқу әрекетіне аудару;
5. Арнайы әдістемелермен оқытуды ұйымдастыру;
6. Жылдық диагностикалық даму деңгейін салыстыру.
Мамандардың оқыту түзету процесінде әдістемелік
нұсқауларды дұрыс және жоғары деңгейде
ұйымдастыруына байланысты психикалық дамуы Ойын іс-әрекеті баланың танымдық қабылдауына тікелей
байланысты жүргізілгені дұрыс. Себебі ойын – оқушының
тежелген балаларды өз жасындағы балалардың даму
психикалық процестерін дамытудың бірден-бір көзі. Ойын
деңгейіне жеткізуге болады. кезіндегі баланың психологиялық ерекшелігі мынада: олар
Адамдардың бір-бірімен қарым-қатынасы өте күрделі ойнайды, эмоциялық әсері өрістейді, белсенділігі артады, ерік
процесс. Қоршаған адамдармен қарым-қатынас жасауда қасиеті, қиял елестері дамиды.
қиындық көретін балалардың, ұжымға бейімделуі мен Баланы оқуға қызықтыру және дамыту мақсатында, қоршаған
білімді меңгеруінде кедергілер болады. Сол себептен ортамен байланысын нығайту үшін күнделікті сабақ алдында,
бұл оқушыларды сыныптастарымен теңестіру немесе ашықтық, сенімділік деңгейін, эмоционалдық еркіндігін және
ұжымда бірауыздылық орнатуға жағдай жасайтын жұмыстар
қатарға қосу негізінде ойын терапиясының маңызы өте
жүргізген жөн. Сонымен бірге баланың танымдық іс-әрекетін
зор. қалыптастыру барысында әртүрлі психологиялық жаттығулар
түзете-дамыту ойындарын өткізу қажет. Дамыту ойындары –
бұл баланың танымдық және ерік-эмоциялар сферасын
дамытуға бағытталған іс-әрекет.
Көмекші құрал ретінде қолданылатын дамыту ойындары арқылы түзету
жұмыстарының алатын орны ерекше екені сөзсіз. Осы мақсатта психологиялық дамуы
тежелген оқушыларға төмендегі ойындарды жүргізу ұсынылады.
1. «Сенемін-сенбеймін» ойыны
Мақсаты: зейіннің тұрақтылығын дамыту.
Балалар шеңбер құрып отырады. Психолог допты кез келген бір балаға лақтырып,
былай деп айтады:
- Піл ұшу біледі;
- Құстар апанда ұйықтайды;
- Балықтар құрлықта өмір сүреді, т.с.с.
Балалар педагог тек шындықты айтқан кезде ғана допты қағып алулары керек. Егер
бала жаңылысып, допты қағып алатын болса, онда оған ескерту карточкасы беріледі.
Бір ескерту алмаған бала «ең зейінді бала» болып есептеледі.
«Ақылды үкі» ойыны
Мақсаты: баланың тіл байлығын
дамыту.
Балаларға әртүрлі орман
мекендеушілерінің суреттері бар
карточкалар таратылады. Балалар
ортаға шығып, шеңбер құрып тұрады.
Санамақ арқылы бір бала таңдап
алынып, үкі етіп тағайындалады.
Ақылды үкі болған бала ортада тұрады.
Енді шеңбер бойында тұрған
балалардың біреуі өзінің қолындағы
карточкадағы бейнеленген жануардың
басына түскен бір жағдайды айтады
және оны шешу үшін ақыл беуін
сұрайды.
Мысалы: Орманда екі қоян бір үлкен
жидек тауып алып, оған таласып
қалды. Не істеуге болады?
Үкінің ақылы: жидек біреу
болғандықтан қояндар оны анасына
сыйласын.
Ал егер, үкі ақыл айта алмаса, онда ол
кімге ақыл бере алмады сол бала оның
орнына ақылды үкі болады.
«Жалғастырушы жіп» ойыны
Мақсаты: адамдар арасындағы қарым-қатынасты
бағалауға қалыптастыру.
Балалар отырады, айналдыра мұғалімнен бастап
жіпті бере бастайды. Жіпті қолына алған әр адам
не сезінеді, өзі үшін не керек екендігін, басқаларға
не тілейтінін айтады. Жіп қайтып мұғалімге келген
соң, көздерін жұмысп барлығы үшін бір тілекті
ішінен тілейді.
Сонымен бірге қатынас орнатуға арналған «Көңіл-
күйімізді жаттықтыру», «Кім екенін тап», «Көпір»,
«Ауызша волейбол» ,т.б. тренингтерді өткізу
ұсынылады.
«Әңгіме құрастыру» ойыны
Мақсаты: есту арқылы қабылдау қабілетін
дамыту.
Нұсқау: әр ойыншы кезекпен кезек бір-бір
сөзден айтып шығады, нәтижесінде ортақ
әңгіме пайда болу керек. Өз сөзін
айтпастан бұрын алдыңғы сөздерді
қайталап шығу арқылы сөйлем құрау
қажет.
Қорыта келгенде, жалпы білім беретін мектепте арнайы
сыныптарда оқитын психикалық дамуы тежелген баланы
сыныптастарына теңестіру немесе қатарға қосу барысында
жұмыс нәтижелі болу үшін, әр баланың рухани дамуына
психологиялық – педагогикалық жағдай жасай отырып, өз
ортасында және өзге ұжымда өзін еркін сезіне алуға тәрбиелеу,
өзіне өзі сенімді, жауапкершілік қасиетті сіңірген тұлға ретінде
қалыптастыру қажет.
Пайдаланылған әдебиеттер:
1.«Арнайы педагогика» курсы бойынша оқу
бағдарламасы
2.«Мүмкіндіктері шектеулі балаларды ерте жастан
дамыту» Жалмұхамедова А.Қ., Халықова Б.С.
https://ust.kz/word/psihikalyq_damyynda_tejelyi_bar_bal
alarga_komek-98468.html
Назарларыңызға рахмет!!!

Ұқсас жұмыстар
Мектеп жасындағы балалардың сөйлеу тілін тексерудің негізгі бағыттары
Психологиялық-педагогикалық коррекция пәніне кіріспе
Сөйлеу бұзылыстары бар балалардың оқыту ерекшеліктері
Мүмкіндігі шектеулі балалар
Есту бұзылыстары бар балалардың оқыту ерекшеліктері
Ата - аналарға арналған психологиялық кеңес беру пункті жұмысын ұйымдастыру
Баланың сөйлеу қиындықтар
Деменция ния
БАЛАЛАРДЫ ЖАЛПЫ БІЛІМ БЕРУ ҮРДІСІНЕ ҚОСУ
Қозғалыс функцияларын дамыту
Пәндер