РИНОЛАЛИК БАЛАЛАРДЫ ДИСПАНСЕРЛЕУ
Презентация қосу
ТАРАЗ МЕМЛЕКЕТІК ПЕДАГОГИКАЛЫҚ
УНИВЕРСИТЕТІ ПЕДАГОГИКА ЖОҒАРҒЫ МЕКТЕБІ
ТОП: ДЕФ 17-1
ОРЫНДАҒАН: МҮСЛІМ А
ҚУАНЫШ А
ҚАБЫЛДАҒАН: АЛИКУЛОВА С
РИНОЛАЛИЯДА КЕЗДЕСЕТІН ӘР ТҮРЛІ
АУТҚУЛАРДЫ ТҮЗЕТУ МҮМКІНДІКТЕРІ
• Ринолалия кезіндегі ауытқуды түзету медициналық және психологиялық–
педагогикалық құралдар арқылы жүзеге асады. Әдетте емдеудің хирургиялық
әдістері қолданылады.
• Хирургиялық көмек, ең біріншіден, баланың тамақтануын жақсартуға және
қалыпты тыныс алуын қалпына келтіруіне ықпал етеді. Уранопластиканы жасау
мерзімі әліде
• толығынан шешілмеген мәселе. Көптеген мамандар бұндай операцияны
• мектеп жасына дейін жасаған жөн деп есептейді. Сонда логопедтің
• көмегімен баланың мектепке барар шағында дұрыс сөйлеуі қалыптасады.
• Бірақ, кейбір жағдайда баланың 5–6 жасында соматикалық және физикалық
• жағдайына байланысты уранопластиканы жасауға мүмкіншілік болмайды.
УРОНОПЛАСТИКАНЫҢ МАҚСАТЫ
фиссурорафия мезафарингосконстрик
ция
ретротранспозиция
БҰЛ НАУҚАСТАР БІРҚАТАР МАМАНДАРДЫҢ
Стоматолог
Офтальмол Ортодонт
ог
Невропато
Ортопед
лог
Логопед
Диспансеризация (француз dispensaire — босату) — аурулардың дамуын
және таралуын алдын алуға, адамның еңбекке жарамдылығын қалыптастыруға
және оның белсенді өмірлік кезеңін ұзартуға бағытталған шаралар комплексі.
Диспансеризация идеясы 1950 жылдарда пайда болған.
(М. Д. Дубов). Диспансеризацияның қазіргі заманғы қағидасының ғылыми
негіздемесі мен тәжірибеде кең пайдаланылуын Б. Я. Булатовская 1958 — 1971
жылдары жүзеге асырды. Оның ұсынысы бойынша жарықтары бар
балаларды алғашқы диспансерлі бақылауға алу мен емдеу шаралары өткізілді.
РИНОЛАЛИК БАЛАЛАРДЫ ДИСПАНСЕРЛЕУ.
Таңдай және ерін жарықшалары бар балаларға
хирургиялық операция жасалынады. Ерін
жарықшасы бар балаларға операция туылғаннан
кейінгі 10-шы күн мен 1 жас аралығында жасалынса,
ал таңдай жарықшасы бар балаларға 5 жасқа дейін
жасалынады. Операциядан кейін де бұл балалар
стоматолог, ортодонт, ортопед, оторинолоринголог,
логопед,невропатолог секілді мамандардың
қарауында болуы тиіс. Ондай көмек диспансерлік
бақылауда және емдік шаралары барысында жүзеге
асады.
ДИСПАНСЕРЛЕУДІ ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ:
5. Ата-анасын
балаға емдік
1. Баланы шараларын
2. Бала хирург, 3. Баланың ата-
тұрақты жері жүргізу
ортодонт, анасынан бала 4. Бастапқы
бойынша тіркеу. ережелерімен,
педиатр жайлы мәлімет диагнозы
Диспансерлік бағыттарымен,
қарауында алып, анамнез қойылады.
картасын және емдік
болады. жасайды.
тағайындау. шараның
ұзақтығымен
таныстыру.
АҚАУЛЫҚТЫҢ СИПАТЫ МЕН АУЫРЛЫҒЫНА БАЙЛАНЫСТЫ
БАЛАЛАРҒА АМБУЛАТОРЛЫҚ ЖӘНЕ СТАНЦИОНАРЛЫ БАҚЫЛАУ
Патологияның сипаты мен ауырлығына
тәуелді балаларға амбулаторлық немесе
стационарлы бақылау ұсынылады.
Маңызды буын – баланың нәрестелік
жасынан көрсетілетін ортодонтикалық
жәрдем болып табылады. Патология мен
жасына қарай механикалық, қызметтік
және аралас әсер етудің аппараттары
дайындалады. Уранопластикадан кейін
(таңдайға операция) жұмсақ таңдайды
қалыптастыратын қорғаныс
пластинкалары пайдаланылады және т.б.
Психикалық даму жағдайына тәуелді
жарықтары бар балалар аса әртекті
топты құрайды: қалыпты психикалық
дамыған балалар; ақыл-ес дамуы
тежелген, олигофрениясы бар балалар
(әртүрлі деңгейдегі).
РИНОЛАЛИЯҒА ШАЛДЫҚҚАН БАЛАЛАРМЕН
КОРРЕКЦИЯЛЫҚ ЖҰМЫС
Жалпы ринолалик балалармен жұмыстың маңызды шарты сау сөйлеу аппараттарын (төменгі және ортаңғы) белсендіру болып
табылады. Яғни жоғарғы жақ кемістігіне логопедиялық әсер ету кезінде аз салмақ түсіру қажет. Ринолалик балалармен түзету
жұмыстары барысында ең басты назар тыныс алу жаттығуларында болады. Ринолалия кезінде дыбыстарды қоюда жұмыстың
бірізділігі артикуляциялық базасының дайындығымен анықталады.Сөйлеу дыбыстары өзара тәуелді және өзара байланысты
болғандықтан бір топтың дыбыстарын мергеру арқылы екінші топтың дыбыстарын меңгеруге мүмкіндік береді, яғни бір дыбыстар
келесі дыбыстардың шығуына жағдай жасайды. Дыбыстық артикуляциялық базаның дайындығы арнайы артикуляциялық
гимнастиканың көмегімен жүргізіледі. Бұл гимнастика тілдік дем шығарудың дамуымен үйлесуі керек. Дұрыс тілдік біліктіліктер
логопедтің көмегімен қойылады және жанамалы түрде ата – ананың көмегімен. Балада артикуляция қалыптасқаннан кейін ғана
дыбыстың әріптік мәні мен мағынасы түсіндіріледі: логопедпен бірге сабақ үстінде берілген тілдік мәліметтер. Сабақ үстінде
материалдар көлемі біртіндеп көбейіп ал тапсырмалар күрделеніп отырады. Жұмыстың негізіне тілдік дұрыс тыныстау және дұрыс
артикулемдерді қалыптастыру әдістері алынады.
ҚОРЫТЫНДЫ
Туа біткен таңдай жарықшалар
балалардың дамуына өте көп әсерін
тигізеді: бұндай балалар соматикалық
әлсіреген, аурушаң болып келеді.
Сонымен бірге олардың ішінде есту
қабілеті төмендеген балалар жиі
кездеседі. Ринолалия кезінде сөйлеу
тілінің кемістігімен қатар жоғарғы
психикалық функцияларының
дамуының ауытқулары байқалады. Бұл
науқастар тұлғалық дамуының және іс-
әрекетінің қалыптасуының
ерекшеліктерімен сипатталады.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz