Менеджмент ғылымы




Презентация қосу
Ы. Алтынсарин атындағы Арқалық Мемлекеттік
Педагогикалық Институты

Ғылыми менеджмент мектептері

Орындаған: Жанахмет Гауһар
Тобы: Б-23
Қабылдаған: Какина Д. Ш
Кіріспе
Менеджмент кейде Менеджмент
ғылымы деп те аталады, яғни ол
адамзаттың басқару ісінің
заңдылықтары мен өнімді әдістерін
зерттейтін пән саласы есептеледі.
Ғылыми менеджменттің негізін
салушы белгілі ағылшын ғалымы
Фредрик Уинстоу Тэйлор есептеледі.
Оның еңбекті ұйымдастыру және
өндірісті басқару жүйесі алғаш рет
АҚШ-та 19 ғасыр мен 20 ғасыр
тоғысында кең пайдаланыла бастады.
Менеджмент ғылымы
Менеджмент мағынасы – материалдық, адам, физикалық және
ақпараттық ресурстарды басқару. Менеджер дегеніміз қол астындағы
жұмысшылар саны бір немесе одан да кеп адам.Менеджмент бұл
нарықтық экономика жағдайында өндірісті тиімді басқарудың теориясы
мен практикасы. Менеджмент бұл нақты мақсатты жүзеге асыру үшін
кәсіпорын жұмысын басқаруға және ұйымдастыруға байланысты адамдар
қызметінің түрі. Американ экономисті Лестивтің анықтамасы бойынша
менеджмент бул - өнім, технология, өндірісті ұйымдастыру басқару
еңбегі, әлеуметтік қатынас саласында жаңарту, инновация, жаңалық
мақсатында фирмаларды, компанияларды тиімді басқару принциптерін
тәсілдермен формалардың жиынтығы. Сонымен менеджменттің бастапқы
ұымы бұл басшылық. Іскер кәсіпорындар тек менеджер арқылы әрекет
ете алады. Жеке кәсіпорын өзінің құқықтық формаларына қарамастан
басшылығы болу тиіс.
Менеджмент ғылым ретінде
Менеджмент ғылым ретінде ХІХ
ғасырдың аяғы мен ХХ ғасырдың басында
пайда болып, өзінің даму барысында бірнеше
кезенді басынан кешірді.Экономикалық
әдебиеттерде басқару ғылымының алғашқы
белгісі «Тейлоризм» деген ағыммен
байланысты екені айтылады.Алғаш рет
«Ғылыми басқару» мектебінің негізін қалаған
америка инженері Фредерек Тейлор. Ол
өндірісті ғылым тұрғысынан басқаруға
болады деген пікір айтты. Ф.Тейлор
кәіспорынды басару ісін өнер ретінде
қарастыра келіп, менеджер «нені жасауды дәл
білуі және соны арзан, әрі ең тиімді тәсілмен
қалай жасауға болатынын» зерттеу нысаны
етті. Ф.Тейлор басқару ісін тек кәсіпорын
деңгейінде ұйымдастыруды қарастырды.
Оның теориясын Гаррингтон Эмерсон, Генри
Форд, Френк Гилберт Лилиан Гилберт т. б.
өздерінің ғылыми еңбектерінде одан әрі
дамытты.
Менеджменттің қазіргі мектебі
МХ.Мескон, М.Альберг, Х.Хедори «менеджмент негіздері: басқарудагы
ой- 6 пікірдің дамуы» кітабында мектептің төрт түрін белгіледі: ғылыми басқару
мектебі, әкімшілік мектебі, психология және адамдар қарым – қатынасы мектебі
және басқару ғылымының мектебі. Мектептің төрке бөлінуіне байланысты торт
түрлі тәсілге бөлінеді. Мұнда төрт түрлі көзқараста қарастырылады.Процестік
тәсілде басқару өзара байланыты басқару функциясының үздіксізсериясы
ретінде қарастырыладыЖүйелік тәсілде атап көрсетілетіні: басшылар
ұйымдастыруды адамдар құрылым міндеттер мен технология секілді өзара
байланысты элементтердің жиынтығы ретінде қарастыруы, сөйтіп өзгермелі
сыртқы орта жағдайында алуан түрлі мақсатқа жетуді көздеуі тиіс.Ситуациялық
тәсілінде басқарудың әр түрлі әдістерінің жарамдылығы нақты жағдайға қарай
анықталады.Үшінші кестеде басқару эволюциясы Ғылым ретінде көрсетілген
басқарудың теориясы мен практикасының дамуына елеулі үлес қосқан аса
маңызды төрт тәсіл У келтіріледі.
Фредрик Уинслоу Тейлор
O Ғылыми менеджменттің пайда болуы
Фредрик Уинслоу Тейлордың есімімен
байланысты. Оның басты еңбектері —
«фабриканы басқару», «Ғылыми менеджмент
принциптері», «Конгресстердің арнайы
комиссия алдында көрсету» (1912).
Филдаелбфиядагы оның зиратының басына
«Ғылыми менеджмент атасы» деп
жазылған1880 жылдары өздігінен
инженерлік білім алған американдық
Фредерик В.Тейлор еңбек процесін зерттей
бастады. Тейлор еңбек процесін өздігінен
жүзеге асатын іс ретінде қарастырмай, оған
терең ден қойып, зерттей бастаған тұңгыш
адам болды.
Қорытынды
O Қорыта айтқанда, менеджментте әр түрлі мектептердің
негізінен қалыптасып, дамуы менеджменттің одан әр дамып,
өркендеуіне әсер етті.Жоғарыда аталған мектептер тәсілдері
қазіргі заманда өзгерістерге ұшырап, оларга жаңа заманға сай
жаңашылдықтар енгізіліп кетуде. Менеджментте қазірге дейін
осы мектептердің тәсілдері қолдануда. Болашақты болжауда
нарықтық экономиканың тұрақсыздығы менеджменттің жан-
жақты дамуынаәкеп соғуда,Менеджмент нарықтық
экономикалық қажеттіліктері мен жағдайларды Толығырақ
жауап беретін басқару типі болғандықтан тиімді
ұйымдастыруды қажет етеді. Менеджмент еркін кәсіпкерлік,
бәсекелестік, экономикалық мотивация жағдайында туған
нақты басқарудың тұжырымдамасында пайдаболып рәсімделді.

Ұқсас жұмыстар
Менеджмент эволюциясы
ҚАЗАҚСТАНДА МЕНЕДЖМЕНТТІҢ ДАМУЫ
Жоғары білім беру жүйесіндегі психология
Менеджменттің анықтамалары
Педагогикалық менеджмент
Басқару ғылымының пәні мен әдісі
Менеджерді оқыту
БАСҚАРУ ФОРМАЛАРЫ МЕН ҚҰРЫЛЫМЫ
МЕНЕДЖМЕНТ ТҮСІНІГІ. МЕНЕДЖМЕНТ ЭВОЛЮЦИЯСЫ
Менеджмент басқару туралы ғылым
Пәндер