Бейнелеу өнерінің әдістемелік негіздері


Бұл презентацияның бағасы: 500 теңге
Скачать: бот арқылы


Презентация қосу
Тақырыбы: Бейнелеу өнерінің әдіс – тәсілдері, бейнелеу іс – әрекетін үйрету әдістемесі

Мазмұны

Кіріспе
1.Бейнелеу іс – әрекетін үйрету әдістемесі
1.1 Бейнелеу өнерінің әдістемелік негіздері
1.2 Мектепке дейінгі ұйымдарда бейнелеу өнері жəне əдістемесінің
маңызы мен мақсаты
1.3 Бейнелеу өнерінің әдіс – тәсілдері
2. Мектеп жасына дейінгі балалардың бейнелеу өнерінде
шығармашылық қабілеттерін дамыту технологиясы
2.1 Мектеп жасына дейінгі балаларға сурет салуды үйрету
2.2 Бейнелеу өнері арқылы мектеп жасына дейінгі балалардың
шығармашылық қабілетін дамыту бағытындағы эксперименттік
жұмыстар
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
Кіріспе

Зерттеу жұмысының мақсаты: мектепке дейінгі ұйымдарда жүргізілетін бейнелеу
өнері жəне əдістемесін теориялық жəне практикалық негізде ұсыну.
Зерттеу жұмысының міндеті: - мектепке дейінгі ұйымдарда жүргізілетін бейнелеу
өнері жəне əдістемесін теориялық тұрғыда негіздеу; - бейнелеу өнерінің әдіс – тәсілдерін
анықтап, негіздеу;
Зерттеу жұмысының пəні: Бейнелеу өнері негіздері және оқыту әдістемесі
Зерттеу жұмысының объектісі: мектеп жасына дейінгі балаларды бейнелеу өнерін оқытудың
әдіс – тәсілдерін қарастыру.
Зерттеу жұмысының əдісі: проблема төңірегіндегі теориялық, ғылыми-əдістемелік
əдебиеттер мен жаңашыл педагогтардың тəжірибелері жəне баспасөзде жарық көрген
ғылыми еңбектерді жинақтау, сұрыптау, талдау жəне жұмыс түрлерін ұсынып, нəтижесін
көрсету. Ғылыми–педагогикалық, тарихи-əлеуметтік еңбектерге теориялық талдау, бақылау,
байқау, ата–аналар жəне тəрбиешілермен əңгіме, сұхбат жасау.
Зерттеу жұмысының болжамы: егер мектеп жасына дейінгі балаларды бейнелеу
өнері оқытуда тиімді әдіс – тәсілдер ұйымдастырылатын болса, онда ой-санасы, зейіні, таным
түсінігі қалыптасқан балалар тəрбиелеу мүмкіндігіне ие боламыз.
Зерттеу жұмысының құрылымы: кіріспеден, екі бөлімнен (теориялық, практикалық),
қорытындыдан, пайдаланған əдебиеттер тізімінен тұрады.
1. 1 Бейнелеу іс – әрекетін үйрету әдістемесі
1.1Бейнелеу өнерінің әдістемелік негіздері

Әдістеме деп біз белгілі бір мақсатқа немесе нәтижеге жету үшін істелетін іс-әрекет
барысындағы әдіс-тәсілдердің жүйелігін, бірлігін білдіретін ұғымды айтамыз. Іс-
әрекетті жүйелі әдістемелік бірлікте дұрыс жүргізу, яғни сол іс-әрекеттің мақсатына
жетудің қысқа да нәтижелі жолын табу болып табылады.

Бейнелеу өнерінің сабақтары өздерінің оқу-тəрбие жұмыстары бойынша да,
түрлеріне байланысты да əр түрлі болып келеді. Мектепке дейінгі ұйым
бағдарламасында оқу сабақтарының төрт түрі қарастырылады, Олар: нұсқаға қарап
сурет салу, сəндік сурет салу, тақырыптық сурет салу, өнер туралы əңгіме. Нұсқадан
қарап сурет салу сурет жəне кескіндеме жұмыстарымен айналысуды көздейді, сəндік
сурет салу - оюөрнектерді көркем конструкциялау, ою-өрнек элементтерін құрастыру
жəне т.б. жұмыстарын қарастырады. Өнер туралы əңгімеде балалар−кескіндеме,
графика, мүсіндеу, жапсыру, сəулет өнері ескерткіштерімен жəне сəндік қолданбалы
өнер шығармаларымен танысады.
Бейнелеу өнерінің әдіс – тәсілдері

1.Ауызша әдіс
2. Көрнекілік әдіс
3. Практикалық әдіс
4. Репродуктивтік әдіс
5. Проблемалық әдіс
6. Ішінара ізденіс немесе эвристикалық әдіс
2 2 Мектеп жасына дейінгі балалардың бейнелеу өнерінде шығармашылық
қабілеттерін дамыту технологиясы
2.1 Мектеп жасына дейінгі балаларға сурет салуды үйрету

Сурет салумен айналысудың ең басты міндеті:

- балаларға қоршаған өмір шындығын тануға көмектесу, олардың байқағыштығын
дамыту, оларды дүрыс көре білуге үйрету;
- сурет сабағында балалар қоршаған заттарды, олардың алуан түрлі
формаларымен, түстерімен, өлшемдерімен жəне басқа да ерекшеліктерімен,
танысуға тиіс;
- бұл таныстық зат туралы елестетулерінің нақты жəне толық болуына ықпал етіп,
көру əсерін кеңейте түседі;
- бейнелеу процесі балаларға бұрын бірақ рет шала көрген затты терең зерттеуге
мүмкіндік туғызады;
- сурет салу кезінде бала заттың формасын, қүрылымын, пропорцияларын, түстер
мен реңдік қатынастарын кеңістікте орналасуын зерттейді, сол арқылы оларды
ұтымды да жан-жақты, терең де нақты қабылдауға үйренеді;
- сурет салу балаларға өмірді кең көлемде жəне жан жақты көре білуге
жаттықтырады. Сурет салуға оқыту өзара байлынсты екі міндетті шешуге ықпал
етеді;
2.2 Бейнелеу өнері арқылы мектеп жасына дейінгі балалардың шығармашылық
қабілетін дамыту бағытындағы эксперименттік жұмыстар

Алға қойылған мақсатты жүзеге асыруда мынандай міндеттерді
алдым:- Бейнелеу іс-әрекетіне қажетті негізгі техникалық дағдыларды
меңгерту; - сурет салу өнеріне деген қызығушылығын ояту; - көркемдік
талғамын арттыру; - іскерлік дағдыларын меңгерту;
Сурет іс-әрекетіне бейімдеу бағыттары: - айналаны бақылау және
қабылдауын дамыту; - бейнелеу өнері түрлері және көркем өнер
туындыларымен таныстыру, көркемдік талғамын арттыру; - іскерлік
дағдыларды меңгерту.

«Далаппен сурет «Құммен сурет салу әдісі»:
«Бастыру әдісі»: «Саусақпен сурет салу әдісі»
салу»:
Эксперимент нәтижесінде мынандай қорытындыға келдім:
Оқу жылының жыл басында жүргізілген бақылау кесіндісіндегі балалар
көрсеткіштері: Жоғары- 40 %; Жақсы- 28 %; Орташа-12 %.
Оқу жылының 1-ші жарты жылдығында жүргізілген бақылау кесіндісіндегі балалар
көрсеткіштері: Жоғары- 55 %; Жақсы- 36 %; Орташа - 24 %
Қорытынды

Бейнелеу өнеріне оқыту әдістемесінің мазмұны педагогика ғылымына негізделіп құрылады. Соның ішінде
бейнелеу өнерін оқытуда педагогика ғылымы зерттеп, көрсетіп берген дидактикалық принциптерді
басшылыққа ала отырып, жұмысты ұйымдастыру үлкен нәтиже береді, оқыту мен тәрбие беру процесін
ғылыми тұрғыда жүйелендіреді. Оқу барысында игерілетін әр тақырып, әр мөселе ғылыми дәлелдерге
негізделіп берілуі керек, ол оқушылардың қоршаған ортадағы заттар мен құбылыстар туралы шынайы
көзқарасының, дүниетанымдың және адамгершілік қасиеттерінің қалыптасуына әсер етеді. Сондықтан да
оқыту әдістемесінің негізінде гылымилық принцип орын алуы тиіс.
Бейнелеу өнері мұғалімінің міндеті - бейнеленуші табиғат көрінісінің немесе нәрсе құрылысының
заңдылықтарын және оларды жазықтық бетінде бейнелеу заңдылықтарын түсіндіріп көрсету арқылы
оқушылардың сурет салу барысында ойлану дағдысын қалыптастыру. Ол оқушылардың бейнелеу өнері
пәнін басқада математика, дүниетану сияқты адамның жан-жақты дамуына әсер ететін ғылыми танымдық
пән ретінде тануына мүмкіндік жасайды. Мектептегі бейнелеу өнері оқушылардың алдына бірнеше
оқу міндеттерін қою қажет, ол оқушылардың қоршаған ортаны зерттеу арқылы танымдық көзқарасын,
білімін тереңдетіп дамытады, өз бетімен ізденіске тәрбиелейді. Бұл міндеттер бейнелеу өнеріне
оқытудың негізі болып табылып, ол оқушылар алдына белгілі бір жүйемен, бірізділікпен қойылады.
Бейнелеудің ғылыми негіздері перспектива, тұстану, жарық-көлеңке, анатомия және т.б ұғымдарға
бағытталады. Суреттегі перспектива заңдылықтарын әңгімелей отырып, оқушылардың жұмыс барысында
сызықтық, кеңістіктік перспективалардың сақталуын қадағалап, талап етеді. Заттардың құрылысына
талдау жасап, оқушылардың оны бейнелеуде пайдалана білуі қадағаланады. Оқушылардың сурет салу
мақамы әр түрлі болуы мүмкін, бірақ бейнені қағаз бетіне орналастыру, кеңістікті, көлемді көрсету,
пропорцияны сақтау талаптары сақталуы тиіс, өйткені ол сурет салудың ғылыми дәлелденген негіздері
болып табылады. Қоршаған орта шынайылығын көркем қабылдау барысын ғылыми негізсіз ұйымдастыру
мүмкін емес.

Ұқсас жұмыстар
Сәулет өнері туралы түсінік
Графика өнері
Бейнелеу өнерінің түрлері мен жанрлары
Бейнелеу өнерінің түрлері мен жанралры
Бейнелеу өнерінің терминдері мен түсініктері
Сәндік қолданбалы өнер
Қазақ бейнелеу өнері
Бейнелеу өнері
Әбілхан Қастеев. Көсемшені қайталау
Қазақстан Республикасының ең дәулетті тұлғалары
Пәндер