МЕКТЕП ХИМИЯ КУРСЫНЫҢ ҒЫЛЫМИ НЕГІЗІНДЕ ОҚУШЫЛАРДЫҢ БІЛІМІН ЖЕТІЛДІРУ




Презентация қосу
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі
Ы. Алтынсарин атындағы Арқалық мемлекеттік педагогикалық институты

Базарбаева Даметкен Мухаммедханкизи

МЕКТЕП ХИМИЯ КУРСЫНЫҢ ҒЫЛЫМИ НЕГІЗІНДЕ
ОҚУШЫЛАРДЫҢ БІЛІМІН ЖЕТІЛДІРУ

ДИПЛОМДЫҚ ЖҰМЫС

Мамандығы: 5В011200–Химия

Арқалық, 2018
Жұмыстың Жұмыстың мақсаты: Ғылыми жаңалығы
өзектілігі: • Химияның дамуындағы • Жалпы химия
• Әлемдік өркениеттің, ғылым үдерістер мен ғылымының дамуы
мен техниканың қарыштап заңдылықтарды оқытудағы мен маңызын оқыту
өсуі, үздіксіз алға жылжуына әдістердің ерекшеліктеріне үдерісіне әр түрлі
байланысты химия сай мектеп химия әдістер арқылы
ғылымының да рөлі барған курсының ғылыми
сайын арта түсуде. Химия
енгізудің сапалығы
негізінде оқушылардың жолға қойылған және
пәні жалпыға білім беретін
орта мектеп бағдарламасы
білімін жетілдіру мектеп химия
бойынша жүйелі, жан-жақты курсының ғылыми
білім алып шағудың маңызы
да барған сайын
негізінде оқушылардың
артқандықтан осы тақырып білімін жетілдіру
тандалды
Жұмыстың міндеттері:
• мектеп химия курсының мазмұнын қалыптастырудағы
1 әдебиеттерге анализ жасау, шолу;

• химия ғылымының негізін оқушыларға игерту арқылы
химияға құштарлығын және қабілетін дамыту;
• химия курсын құрудың ғылыми-теориялық негізіне
сай «Д.И.Менделеевтің периодтық заңы мен атом
құрылысы» және «Металдар» тақырыптарын оқытуда
3 оқушылардың білімін жетілдіру және деңгейлерін
айқындау.
Жүйелілік және үздіксіздік принциптері

Ғылымилық Байланыстылық
принциптері принципі

Химия курсының Тепе-теңдік
Доминанттылық
мазмұнын
принципі
оқытуга
принципі
қойылатын
Пәнаралық принциптер
принциптері Көрнекілік принципі

Қызығушылық
Өлкелік принципі
принципі

Саналылық және белсенділік принципі
Химияның даму тарихын зерделеу кезінде бірін-бірі
толықтыратын екі тәсілдеме

Хронологиялық тұрғыдан химия
тарихы бірнеше кезеңге бөлінеді: Мазмұндық
Химия тарихындағы
Алхимияға дейінгі кезең б.з.б ІІІ ғ. дейін. мазмұндық тәсілдеме
ғылымның теориялық
Алхимия кезең ІІІ-ХVІ ғғ негіздері қалай өзгергенін
зерделеуге негізделген.
Қалыптасу (бірігу) кезеңі ХVІІ-ХVІІІ ғғ
Пайда болуынан бастап,
Мөлшерлік заңдар) кезеңі 1789-1860жж. теориялары өзгеру
Классикалық химия кезеңі: 1860 ж.-ХІХ ғ. себебінен химияның
аяғы анықтамасы да өзгеріп
Қазіргі заманғы кезең: ХХ ғ. отырды.
Химиядан жалпыға бірдей орта білімнің мазмұны мен
құрылымы

Сабақ құрылымы

Химия Химиядан білім Іс жузінде
негіздерімен берудегі жинақталган Қоршаган орта
химия іскерліктер мен танымдық, мен арадагы
технологиясының дагдыларды қолданбалы қарым-қатынас
білім жүйесі қалыптастыру тәжірибелер жүйесі
жүйесі жуйесі
Д.И. Менделеевтің периодтық заңының, периодтық жүйесін
және атом құрылысы» тақырыбын диалогтік оқытуды
арқылы оқушылардың білім деңгейін көтеру

ФОТО ҚОЙ СЫНЫППЕН ТҮСКЕН
Сергіту «иә-жоқ» ойыны
(1. Сұрақты белгілі бір оқушыға бағыттап оқиды, оқушы «иә» немесе
«жоқ» деп жауап береді.)

Оттек күшті бейметалл (иә)

Фтордың электртерістігі 4-ке тең (иә)
Металдардың сыртқы қабатындағы электрон саны 3-тен артық (жоқ)

Негізгі топшаларда жоғарыдан төмен атом радиусы артады (иә)

Қосымша топшаларда бейметалдар орналасқан (жоқ)

Периодтық жүйені Э.Резерфорд ашты (жоқ)

Бір орбитальда спиндері қарама-қарсы 2 электрон орналасады (иә)

Элементтің протон саны электрон санынан артық (жоқ)
Диологтық тапсырма:
(Кеспе қағаздарына арнайы шағын мәтін беріп, 5-минуттан соң, түсіндірілуі керек.
Мысалдар келтіру.)

1. Мейердің кестесі

2. Периодтық заңның дамуы
мен маңызы
89.96

80 Столбец2
75.62
дәстүрлі

Диалогтық оқыту Дәстүрлі оқыту

3-сурет. Диалогтық және дәстүрлі оқытуды қолдану арқылы өткізілген сабақтардағы
оқушылардың білім сапасының салыстыруы
2.5 Халықтық педагогиканы қолдана отырып,
«Металдар» тақырыбын оқыту әдістемесі

ФОТО КОЮ КК!
Қазақ халқының ертедегі дүниетанымы және қазіргі
химиялық түсінік
Қазіргі химия түсініктері Ертедегі қазақ халқының
қоршаған орта туралы түсінігі
"Заттар" туралы алғашқы ұғым Тәңірі, алла, көк аспан, қара жер
Химиялық элементтер Алтын, күміс, мыс, темір, сынап,
қалайы

Химиялық құбылыстар Оттың жануы, темірдің тат басуы,
сүттің ашуы, судың қайнауы

Заттар (бұйымдар) Қару-жарақ, қазан, ошақ, кетпен,
сырға, жүзік т.б.

Газдар От, бу, түтін, жел
Ерітінділер Сүт, айран, қымыз, шұбат, боза, су

Қоспалар Қола, жез
Қосылыстар Ашуда, тотияин, сақар
Ертеде металдан жасалған құралдар
Тарихи дәуірлер Осы кезде металдан жасалған еңбек құралдары
Қола дәуірі (б.з.д. 2-мың Қола заттар: шот,балға, қол қанжар, жебе ұшы
жылдық)
Темір дәуірі (б.з.д. 1- 2.4.6. доңғалақты жүк арбаларындағы темірлер,
мың жылдық) соғыс және аңшылық күймелері, темір жебе, қазан,
құрбандық шалу ыдыстары, семсер, айбалта,
қанжар, жүген, аң бейнелері
Ғұндар, Үйсін Балта, шот, орақ, пышақ, біз бен шеге, қазан, құрбан
тайпалары (б.з.д. 1-мың шалатын ыдыстар, жебе ұштары қанжар тегене аузы
жылдық пен б.з. 1-мың бар тостаған, қалың жайпақ қазан
жылдығы арасы)
Түркі және Түркеш Ер-тұрман, садақ
қағанаты (VI-VII ғ.ғ.)
Түркі дәуірі(VII-ХІ ғ.ғ.) Қорғасын мен күміс балқыту көрік пештер, кетпен,
оғыз. қарлық, кимек, шот, орақ, ұзын семсер, қылыш, ертұрман
қыпшақ тайпалары бөлшектері, темір қазан, тасымал ыдыстары,
шырағдан
"Алтын адам" сақ тайпасының тарихы
мен мәдениетінің б.з.д. ІV - V ғасырдағы аса
ғажайып ескерткіші.
"Алтын адам" - бұдан 2500 жыл бұрын обадан
жерленіп, табылған алтын киімді 17-18 жасар жас
жігіт. Оның ерекшелігі жас жігіттің киімі түгел
алтынданған. Онда 4000 -нан астам алтын
қаптамалар мен тіліктер, тоғалар бар.

ТАПСЫРМА: (Эссе жазу)

Металдардан жасалған археологиялық
мұралар туралы не білесіздер?
23%

түсіндім түсінгендеймін түсінбедім

77%

4-сурет. 9 "А" сынып оқушыларының жаңа сабақты түсіну деңгейі
2.6 «Химия тарихына саяхат» тақырыбында 8,9,10
сыныптарының оқушылары арасында интеллектуалды сайыс

Балаға күштеп білім
беруден гөрі, баланың
білімге деген ФОТО
құштарлығын ояту ең
маңызды мақсат.
КОЮ КК!!!
К.Д.Ушинский
ХИМИЯ ҒЫЛЫМЫНА САЯХАТ
Мақсаты: Химияның дамуындағы үдерістер мен заңдылықтарды
оқытудағы әдістердің ерекшеліктеріне сай мектеп химия
курсының ғылыми негізінде оқушылардың білімін жетілдіру

«Таныстыру»

“Ғажайып химия”

ХИМИЯ – ЖАРАТЫЛЫС НЕГІЗІ РЕТІНДЕ

«ХИМИЯЛЫҚ ТІЛЕК»
Интелектуалды сайысқа қатысқан оқушылардың көрсеткіші
Сыныптар Топ Әр сыныптан қатысқан бала саны
саны саны

8 «А» 8 «Ә» 9 «А» 9 «Ә» 10 «А» 10 «Ә»

6 2 11 8 12 10 11 12
ҚОРЫТЫНДЫ

Оқушыларға осындай сайыстарды жиі жүргізген жағдайда
Химия прогресінің ғылым ретіндегі негізгі факторы техника
мен өндірістік күштерінің даму деңгейіне байланысты
өнеркәсіп пен қоғам қажеттілігі болып табылады. Сондықтан
да оқыту үрдісінде химияның ғылыми негізгі: құбылыстар
мен процестерді белгілі бір ретте және өзара байланыста
ғана емес, сонымен қатар, қоғам мен өндірістің сұранысына,
қоғамдық өмірдің әлеуметтік-экономикалық жағдайына,
математика, жаратылыстану, философия ғылымдарының
дамуымен және басқа да қоғамдық құбылыстармен
байланыстарын ашатын осындай интеллектуалды
сайыстардың маңызы зор.
Химияның дамуындағы үдерістер мен заңдылықтарды
оқытудағы әдістердің ерекшеліктеріне сай мектеп химия
курсының ғылыми негізінде оқушылардың білімін жетілдіру
барысында төмендегідей қорытындылар жасалды:

- мектеп химия курсының мазмұнын қалыптастырудағы
әдебиеттерге анализ, шолу жасалынды;

химия ғылымының негізін игерту арқылы оқушылардың
химияға құштарлығын және қабілетін дамытылды;

- химия курсын құрудың ғылыми-теориялық негізіне сай
«Д.И.Менделеевтің периодтық заңы мен атом құрылысы» және
«Металдар» тақырыптарын оқытуда оқушылардың білімін
жетілдіріліп, деңгейлері айқындалды.

Ұқсас жұмыстар
Химия оқулықтарының тарихы
Конкурстық есептер
Математикалық сауаттылық - өмір сүрудің негізгі компоненттері
КІШІ ЖАСТАҒЫ МЕКТЕП ОҚУШЫЛАРЫНА ИНФОРМИКАНЫ ОҚЫТУДЫҢ МАҚСАТЫ
Жалпы білім беретін мектептегі информатика пәнін оқыту құрылымы
Оқу дағдылары
Жаратылыстану пәндерін оқытуда жаңа технологияларды пайдалану
Ақпараттандыру бағдарламасы
Биология ғылымының басқа ғылымдармен байланысы
Бастауыш мектеп
Пәндер