Сауат ашу пәнінің маңыздылығы



Бастауыш сыныптағы сауат ашу жүйесі: теориясы мен әдістемесі
Қазақстан Республикасының Білім және Ғылым министрлігі
Мардан Сапарбаев институты
Шымкент 2020ж
Орындаған: Мырзабай Халида
Тобы: ПМНО 19-2
Қабылдаған: Богатова Лаззат

“Сауат ашу” пәнінің
маңыздылығы
Жалпы білімнің
негізін құрайтын
аса маңызды
пәндердің
бірі болып
табылады
“Қазақ тілі”,
“Әдебиеттік оқу”
пәндерінің құрамдас
бөлігі, тіл және әдебиет
туралы білім
жүйесіне дайындық
болып табылады

"Сауат ашу" пәні
О
Қ
У
Ш
Ы
Л
А
Р
Д
Ы
Ң
Қазақ тілі фонетикасы, лексикасы,
граматикасы мен пунктуациясы туралы
бастапқы білім негіздерін игеруіне;
Айтылым, тыңдалым, жазылым және
оқылым дағдыларын қалыптастыруға;
Жұппен, топпен, ұжыммен жұмыс жасауға
дағдылануына және түрлі рөлді орындауға
үйренуге;
Өз ұлтының, Қазақстанда тұрып жатқан
басқа да халықтардың мәдениетіне ізгілік
және құрмет сезімінің қалыптасуына
негіз қалаушы пән болып табылады

“Сауат ашу” пәнінің
мақсаты:
Оқу және жазу дағдылары қалыптасқан,
алған білім әртүрлі жағдаяттарға
сай қолдана білетін, ойын, пікірін толық,
түсінікті, жүйелі жеткізе алатын,
білім алуға ынталы жеке
тұлғаның дамуына мүмкіндік жасау

оқушыларды оқу әрекетіне психофизиологиялық тұрғыдан дайындау;
қазақ әліпбиіндегі әріптермен таныстыру;
әріптен буын, буыннан сөз, сөзден сөйлем құрап оқуға және жазуға дағдыландыру;
оқу дағдысы мен жазу дағдысын қалыптастырып, жетілдіру;
тілдік бірліктер және орфография, пунктуация туралы қарапайым
түсініктерді меңгерту;
кітап оқу қызығушылығын тәрбиелеу;
қарапайым талдау жасау тәсілдерін меңгерту арқылы салыстыру,
топтастыру, жүйелеу біліктерін дамыту;
сөйлеу және қарым-қатынас жасау мәдениеті нормаларын сақтауға
дағдыландыру;
сөздік қорын байыту және белсендіру, байланыстыра сөйлеу тілін дамыту;
туған тіліне, тарихына, мәдениетіне, салт-дәстүріне деген сүйіспеншілігін
арттыру
арқылы рухани- адамгершілік қасиеттерді қалыптастыру;
қатысымдық дағдыларын, қалыптастыру;
алған тілдік білімі мен дағдыларын жеке қарым-қатынас тәжірибесінде,
күнделікті өмірлік жағдаяттарда қолдануға үйрету;
Оқушыны өз іс-әрекетін адамгершілік, ізгілік тұрғысынан ұйымдастыруға және
жауапкершілікпен қарауға тәрбиелеу;
“Сауат ашу” пәнінің міндеттері:

Қазақ тілі
Ағылшын тілі
Орыс тілі
Үштілділік саясатын жүзеге асыру
Үш тілді оқыту сөйлеу әрекетінің
4 коммуникативтік дағдысын
қалыптастыруға бағытталған

“Сауат ашу” пәнін оқыту үдерісін
ұйымдастыруға қойылатын талаптар
Апталық сағат саны
Жылдық сағат саны
6
198
Бастауыш сынып кабинеттері санитарлық- гигиеналық ережелер
мен нормаларға сәйкес жабдықталуы тиіс.
Жиhаздар сыныпта түрлі формадағы (жеке, жұпта, топта) жұмыстар
ұйымдастыруға мүмкіндік беретіндей жеңіл және жылжымалы
болуы керек

Зерттеушілік
тәсілдеме
Әрекеттік
тәсілдеме
Дамыта
оқыту
Уәждеу,
қызықтыра оқыту
Оқушылардың оқу
әрекетін жеке,
топтық және
ұжымдық формада
ұйымдастыру
Саралай
оқыту
“Сауат ашу” пәнін
оқытуда қолданатын
педагогикалық
технологиялар мен
әдіс-тәсілдер

Тыңдалым айтылым
дағдыларын дамытуға
ықпал ететін
тапсырмалар
Дыбыстық-
буындық
талдау жасау
Берілген
тақырып
бойынша
диалог
құрастыру
Суреттер,
бейнематериалдар
бойынша әңгімелеу,
сипаттау
Сәлемдесу,
қоштасу, кешірім
сұрау, т. б қарым-
қатынас жасауға
байланысты рөлдік
ойындар
Өздеріне
қызықты және
таныс тақырып
бойынша
әңгімелесу
Мәтінді оқып,
мазмұнын түсіну,
сұрақ қою,
сұраққа жауап
беру
Артикуляция-
лық
жаттығулар
Тыңдалған
мәтіннің
белгілі бір
үзіндісін
айтып беру
Жұпта
ым-ишара,
қимыл-әрекетті
пайдаланып,
оқиғаны жазуға
дайындалу

Оқылым
дағдысын дамытуға
ықпал ететін
тапсырмалар
Графикалық
сызба
арқылы
“оқу”
Рөлге бөліп оқу
Мәнерлеп оқу
Сөздік жұмысы
(сөздің мағынасын
түсіну)
Мәтіннен көркем,
бейнелі сөздерді
тауып оқу
Мәтіннен қажетті
сөйлемді немесе
сөзді тауып оқу
Кеспе
әріптерден буын,
сөз құрап оқу
“Көзбен оқы”
ойыны арқылы
оқу
Оқылған әңгіменің,
ертегінің, т. б
картасын жасау

Жазылым
дағдысын дамытуға
ықпал ететін
тапсырмалар
Ақпаратты
сурет және
белгілер
Байқағаны,
сүйікті істері,
ойындары туралы
тірек суреттермен
сөйлем, мәтін
құрастыру
Есте сақтау
арқылы жазу
Шағын хат жазу
Сөзден сөйлемдер,
сөйлемдерден мәтін
құрастырып жазу
Мәтіннен сөздерді,
сөйлемдерді,
қысқа үзінділер
көшіріп жазудыру
Сөздердің дұрыс
жазылуын
меңгертуге
арналған
тапсырмалар
Жазылуы қиын
өздерден сөздік
құрастыру
Өзі құрастырған
мәтінін мұғалімнің
көмегімен тексеру

қалыптастырушы
бағалау
Критериалды бағалау
Оқу нәтижелерін бағалау
жиынтық
бағалау
жылдық баға
қалыптастырушы
бағалау нәтижесі
бойынша қойылады

“Сауат ашу” пәні
үш кезеңнен тұрады
Әліппеден кейінгі
кезең
Әліппеге дейінгі
кезең
Әліппе кезеңі

Әліппеге дейінгі кезеңнің міндеттері
Оқу әрекетіне деген
қызығушылығын
қалыптастыру
Қолдың ұсақ бұлшық еттерін дамыту
(бояу, суретсалу, түрлі бағытта
сызықтар жүргізу,
сұлбасын салу, элементтер жазу)
Фонематикалық есту-
тыңдауын дамыту
Сызба- модельдерді қолдана отырып,
сөзге дыбыстық талдау жасау,
дауысты және дауыссыз
дыбыстарды ажырату, сөздерді
буынға бөлу дағдыларын
қалыптастыру
Дыбыс, буын, сөз, сөйлем
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz