Сауат ашу пәнінің маңыздылығы




Презентация қосу
Қазақстан Республикасының Білім және Ғылым министрлігі
Мардан Сапарбаев институты

Бастауыш сыныптағы
сауат ашу жүйесі:
теориясы мен әдістемесі
Орындаған: Мырзабай Халида
Тобы: ПМНО 19-2
Қабылдаған: Богатова Лаззат

Шымкент 2020ж
“Сауат ашу” пәнінің
маңыздылығы

“Қазақ тілі”,
Жалпы білімнің
“Әдебиеттік оқу”
негізін құрайтын
пәндерінің құрамдас
аса маңызды
бөлігі, тіл және әдебиет
пәндердің
туралы білім
бірі болып
жүйесіне дайындық
табылады
болып табылады
О
Қ • Қазақ тілі фонетикасы, лексикасы,
У граматикасы мен пунктуациясы туралы
Ш бастапқы білім негіздерін игеруіне;
• Айтылым, тыңдалым, жазылым және
Ы
оқылым дағдыларын қалыптастыруға;
Л • Жұппен, топпен, ұжыммен жұмыс жасауға
А дағдылануына және түрлі рөлді орындауға
Р үйренуге;
Д • Өз ұлтының, Қазақстанда тұрып жатқан
Ы басқа да халықтардың мәдениетіне ізгілік
және құрмет сезімінің қалыптасуына
Ң негіз қалаушы пән болып табылады
“Сауат ашу” пәнінің
мақсаты:

Оқу және жазу дағдылары қалыптасқан,
алған білім әртүрлі жағдаяттарға
сай қолдана білетін, ойын, пікірін толық,
түсінікті, жүйелі жеткізе алатын,
білім алуға ынталы жеке
тұлғаның дамуына мүмкіндік жасау
“Сауат ашу” пәнінің міндеттері:

•оқушыларды оқу әрекетіне психофизиологиялық тұрғыдан дайындау;
•қазақ әліпбиіндегі әріптермен таныстыру;
•әріптен буын, буыннан сөз, сөзден сөйлем құрап оқуға және жазуға
дағдыландыру;
•оқу дағдысы мен жазу дағдысын қалыптастырып, жетілдіру;
•тілдік бірліктер және орфография, пунктуация туралы қарапайым
түсініктерді меңгерту;
•кітап оқу қызығушылығын тәрбиелеу;
•қарапайым талдау жасау тәсілдерін меңгерту арқылы салыстыру,
топтастыру, жүйелеу біліктерін дамыту;
•сөйлеу және қарым-қатынас жасау мәдениеті нормаларын сақтауға
дағдыландыру;
•сөздік қорын байыту және белсендіру, байланыстыра сөйлеу тілін дамыту;
•туған тіліне, тарихына, мәдениетіне, салт-дәстүріне деген сүйіспеншілігін
арттыру
арқылы рухани- адамгершілік қасиеттерді қалыптастыру;
•қатысымдық дағдыларын, қалыптастыру;
•алған тілдік білімі мен дағдыларын жеке қарым-қатынас тәжірибесінде,
күнделікті өмірлік жағдаяттарда қолдануға үйрету;
•Оқушыны өз іс-әрекетін адамгершілік, ізгілік тұрғысынан ұйымдастыруға және
жауапкершілікпен қарауға тәрбиелеу;
Қазақ тілі Ағылшын тілі

Орыс тілі

Үш тілді оқыту сөйлеу әрекетінің
4 коммуникативтік дағдысын
қалыптастыруға бағытталған
“Сауат ашу” пәнін оқыту үдерісін
ұйымдастыруға қойылатын талаптар

Апталық сағат саны Жылдық сағат саны

6 198

• Бастауыш сынып кабинеттері санитарлық- гигиеналық ережелер
мен нормаларға сәйкес жабдықталуы тиіс.

• Жиhаздар сыныпта түрлі формадағы (жеке,жұпта,топта) жұмыстар
ұйымдастыруға мүмкіндік беретіндей жеңіл және жылжымалы
болуы керек
Дамыта Оқушылардың оқу
оқыту әрекетін жеке,
Зерттеушілік
тәсілдеме топтық және
ұжымдық формада
ұйымдастыру

“Сауат ашу” пәнін
оқытуда қолданатын
педагогикалық
технологиялар мен
әдіс-тәсілдер
Әрекеттік
тәсілдеме
Саралай
оқыту
Уәждеу,
қызықтыра оқыту
Дыбыстық- Артикуляция- Мәтінді оқып,
буындық лық мазмұнын түсіну,
талдау жасау жаттығулар сұрақ қою,
сұраққа жауап
Жұпта
беру
ым-ишара,
қимыл-әрекетті
пайдаланып, Тыңдалған
оқиғаны жазуға Тыңдалым айтылым мәтіннің
дайындалу дағдыларын дамытуға белгілі бір
үзіндісін
ықпал ететін
Берілген айтып беру
тақырып
тапсырмалар
бойынша
диалог Өздеріне
құрастыру қызықты және
Сәлемдесу, таныс тақырып
Суреттер,
қоштасу, кешірім бойынша
бейнематериалдар
сұрау, т.б қарым- әңгімелесу
бойынша әңгімелеу,
сипаттау қатынас жасауға
байланысты рөлдік
ойындар
Графикалық Кеспе
сызба әріптерден буын, Мәтіннен қажетті
арқылы сөз құрап оқу сөйлемді немесе
“оқу” сөзді тауып оқу

Оқылған әңгіменің,
ертегінің, т.б
картасын жасау “Көзбен оқы”
Оқылым
дағдысын дамытуға ойыны арқылы
оқу
ықпал ететін
тапсырмалар
Рөлге бөліп оқу
Мәтіннен көркем,
бейнелі сөздерді
тауып оқу
Мәнерлеп оқу Сөздік жұмысы
(сөздің мағынасын
түсіну)
Сөздердің дұрыс
жазылуын
Ақпаратты Мәтіннен сөздерді,
меңгертуге
сурет және арналған сөйлемдерді,
белгілер тапсырмалар қысқа үзінділер
көшіріп жазудыру
Өзі құрастырған
мәтінін мұғалімнің
көмегімен тексеру Жазылуы қиын
Жазылым
дағдысын дамытуға өздерден сөздік
құрастыру
ықпал ететін
Байқағаны, тапсырмалар
сүйікті істері,
ойындары туралы
тірек суреттермен Сөзден сөйлемдер,
сөйлем, мәтін сөйлемдерден мәтін
құрастыру құрастырып жазу
Есте сақтау
арқылы жазу Шағын хат жазу
Оқу нәтижелерін бағалау

Критериалды бағалау

қалыптастырушы жиынтық
бағалау бағалау
жылдық баға
қалыптастырушы
бағалау нәтижесі
бойынша қойылады
“Сауат ашу” пәні
үш кезеңнен тұрады

Әліппеге дейінгі Әліппеден кейінгі
кезең кезең

Әліппе кезеңі
Әліппеге дейінгі кезеңнің міндеттері

Оқу әрекетіне деген Сызба- модельдерді қолдана отырып,
қызығушылығын сөзге дыбыстық талдау жасау,
қалыптастыру дауысты және дауыссыз
дыбыстарды ажырату,сөздерді
буынға бөлу дағдыларын
Фонематикалық есту- қалыптастыру
тыңдауын дамыту
Қолдың ұсақ бұлшық еттерін дамыту
Дыбыс,буын,сөз,сөйлем (бояу, суретсалу,түрлі бағытта
туралы алғашқы ұғымдары сызықтар жүргізу,
мен түсініктерін қалыптастыру сұлбасын салу,элементтер жазу)

Ойлау,есте сақтау,елестету, Ауызша, жазбаша
қабылдау, қабілеттерін тілін дамыту
және тұрақта зейінін дамыту
Әліппе кезеңнің міндеттері

Оқу әрекетіне деген Әліпби әріптерін меңгерту,әріптердің
қызығушылығын дамыту баспа және жазба түрлерін, бас
әріп және кіші әріпті ажыратуға үйрету

Фонематикалық есту-
тыңдауын дамыту Тіл бірліктері(дыбыс,буын,сөз,сөйлем)
туралы ұғымдары мен түсініктерін
кеңейту
Дыбыстық талдау-жинақтау
дағдыларын жетілдіру

Біртіндеп сөзді тұтас,дұрыс,
түсініп оқуға дағдыландыру
Әріптерді,буындарды,сөздерді,
сөйлемдерді, жазуда
каллиграфиялық дағдыларын
қалыптастыру Ауызша және жазбаша тілін дамыту
арқылы сөйлеу әрекеттерін жетілдіру
Әліппеден кейінгі кезеңнің міндеттері

Мәтінді дұрыс,ырғақты оқуға
Каллиграфия нормаларын
дағдыландыру, “іштей оқу”,
сақтай және сауатты, қатесіз
түсініп,мәнерлеп, шапшаң
жазу дағдыларын
оқу дағдыларын қалыптастыру
қалыптастыру

Тыңдау-түсіну, сөйлеу,оқу Байланыстырып
және жазу дағдыларын сөйлеуін дамыту
жетілдіру
“Сауат ашу” пәнінің мазмұны

Оқу бөлімдері бойынша ұйымдастырылған

оқу
бөлімшелеріне
бөлінген Олар білім немесе
түсінік,дағды немесе
білік бойынша күтілетін
Бөлімшелерде оқу нәтижелер түрінде
мақсаттары кодтық берілген
белгімен белгіленген

Ұқсас жұмыстар
Сауат ашу сабақтарына қойылатын негізгі педагогикалық талаптар
Сауат ашу пәнінің мақсаты мен міндеттері
Сынып Оқушылар Жоғары деңгей Орта деңгей Төмен деңгей саны
Сауат ашу сабағына қойылатын талаптар
Сабақтың тақырыбы Сауат ашу сабақтары бойынша жиынтық бағалау тапсырмаларын құрастыру
ӘЛІППЕ ОҚУЛЫҒЫ
Сауат ашу әдістері
Оқу материалдарының білімділік және тәрбиелік мәні
Қызыл телпек
КІШІ ЖАСТАҒЫ МЕКТЕП ОҚУШЫЛАРЫНА ИНФОРМИКАНЫ ОҚЫТУДЫҢ МАҚСАТЫ
Пәндер