Басқарудағы әдеп және этика




Презентация қосу
Басқарудағы әдеп
және этика
Этика (грекше etiká, - моральдық
наным) – зерттеу объектісі адам өмірінің
маңызды аспектілерінің бірі, қоғамдық
сананың формасы болып табылатын
МОРАЛЬДЫ зерттейтін философиялық
ғылым. Этика моральдың басқа қоғамдық
қатынастар жүйесіндегі орнын анықтайды,
оның табиғаты мен ішкі құрылымын
талдайды, моральдың пайда болуы мен
тарихи дамуын зерттейді.
Этика

Теориялық Нормативті

моральдың пайда болуы мен «Адам адамгершілік
мәнін зерттейді, оның қоғамдық принциптері мен нормаларына
қатынастар жүйесіндегі орнын
сүйене отырып не істеу
анықтайды, адамгершілік
сананың формасы мен керек?» деген сұраққа жауап
құрылымын негіздейді. беретін этика.
Басқарудағы этика
Этика - бұл философиялық
ғылым ғана емес, сонымен бірге
тиімді басқарудың маңызды
ресурсы.
Этика деп адамгершілік
қатынастарды реттеуге, қоғамның
өмір сүруіне және дамуына
бағытталған әлеуметтік бекітілген
нормалардың, мінез-құлық
ережелерінің жүйесі ретінде
қарастыруға болады.
Басқарудағы этика:
адамның қадір-қасиетін құрметтеуге және қоғамдық игілікті алға жылжытуға
негізделген, кәсіби мақсаттарға қол жеткізуге мүмкіндік беретін ұйымдағы
адамдарды басқару мәдениеті;
шешімдер мен іс-әрекеттерді моральдық тұрғыда таңдауға негізделген
бағдарламалар, жобалар, этикалық кодекстер, нормалар, стандарттар, стандарттар,
сараптамалық пікірлер, этикалық комитеттер және практикалық қызметтің басқа
түрлерінде негізделген технологиялық этикалық білім.
Басқару этикасының қағидалары:
жалпыға бірдей мінез-құлық нормаларын,
мәдени дәстүрлерді,
корпоративтік және кәсіби ар-намыс кодексін,
субординациялық этиканың нормаларын сақтауға міндеттейді.
Басқару этикасы -
адалдық,
әділеттілік,
жауапкершілік,
парыз,
абыройды құрметтеу,
корпоративті және адамгершілік келісім,
адалдық пен әдептілік
қағидаттарына негізделген басшылар мен бағынушылар арасындағы қарым-қатынас
мәдениетін қамтиды.
Бүгінгі таңда басқарудың этикалық стандарттары:
таптық, нәсілдік немесе ұлттық антагонизмге (қарама-қайшылық) қарсылық;
әйелді құрметтеу, оның ер адаммен тең екендігін мойындау;
ардагерлер мен қарттарға құрмет;
билік пен басшыларды құрметтеу;
басқа адамдардың еңбек нәтижелеріне құрметпен қарау;
басқалардың қайғысына құрметпен қарау;
тазалық пен тәртіпке ұмтылу;
сыртқы келбеттегі ұқыптылық.
Этикалық нормаларды бұзу болып табылады:
басқа адамдардың физикалық кемшіліктерін сыйламау;
басқалардың пікірін құрметтемеу;
ғылымға, білімге, басқа адамдардың тәжірибесіне құрметсіздік;
қоғамдық тәртіп ережелерін бұзу;
қызметкер болмаған кезде оның қасиеттері мен іс-әрекеттерін талқылау;
шыдамсыздық, дөрекілік, балағат сөздер.
Басқарушының іскерлік
мансабы
Іскерлік мансап - бұл сіздің кәсіби қызметіңізде жетістікке жету
үшін жасайтын белсенді әрекетіңіз. Ол кәсіби өсу мен кәсіби
шеберлікпен тығыз байланысты. Бұл тек мақсаттың өзі ғана емес,
осы мақсатқа бағытталған қозғалыс.
Табысты мансапқа – адам өзінің мақсатын алдын-ала біліп қана
қоймай, оның адамға не үшін қажет екенін, оған жеткеннен кейін
ары қарай не істейтінін білген жағдайда ғана жетеді.
Кәсіби жолды жоспарлау - бұл «адами факторын» (яғни, адамның даму
заңдылықтары, психиканың сипаттамалары, денсаулығы және т.б.) ескере
отырып, мақсатқа кезең-кезеңімен жетуді құру процесі.
Кәсіби мансапты жоспарламас бұрын, адамның оған деген көзқарасын,
жалпы эмоционалды дайындығын, «мансап» оның түсінігінде не екенін
біліп алған жөн , өйткені адамның өзі білмейтін мақсатқа ұмтылу қиын
және кейде мүмкін емес.
Сонымен қатар адамның мотивация деңгейін қандай екенін білу
маңызды. Іскерлік қызметке деген мотивация деңгейі – адамның ерік-
жігер қабілеттері арқылы жүзеге асатын еңбек міндеттерін орындауға
деген талабына байланысты. Белгілі бір мотивациялық процес пен
шешім қабылдауға әсер ететін психологиялық факторлар ретінде
моральдық бақылау, қабілеттер, бейімділіктер, сыртқы жағдайлар
болуы мүмкін.
Кәсіби мансап адамның іскерлік
өмірінде әр түрлі даму кезеңдерден
өтетін даму болып табылады:
кәсіби жолды таңдау
оқу
жұмысқа орналасу
жеке кәсіби қабілеттерін көтеру
кәсіби өсу.
Мансап кез-келген лауазымға
тағайындалған сәттен емес, адамның
қабілеттерін қолдануға болатын
қандайда бір саланы таңдаудан
басталатындығын есте ұстаған жөн.
Табысты мансаптың басты шарты -
мамандықты дұрыс таңдау.
Бұл мәселенің шешімі бірнеше факторларға негізделген:

кәсіптер әлемін және
сол кәсіпке қойылатын
талаптарды білу

қызығушылықтар мен
білімді, қайта оқуды және бейімділіктердің дұрыс
біліктілікті арттырудың анықталуы, қабілеттер мен
нақты мүмкіндіктерін ескеру денсаулықтың таңдаған
қажет мамандық талаптарына сай
болуы

Еңбек нарығының жай-
күйін, оның қажеттіліктері
мен аймақтық
ерекшеліктерді ескеру қажет
Кәсіби мансаптың түрлері
Тұрақты Вертикалды Спираль тәрізді Құбылмалы
Адам өмір бойы бір Адам өзінің кәсіби Адам өзара байланысты Мансап кәсіби
ғана жұмысты иерархиясында мамандығына қызмет арқылы кәсіби иерархияға
орындайтын сай келетін үздіксіз иерархияны көтеруді көтерілмей бір-
мансап. (сатушы) лауазымдар жолын құратын жалғастыратын мансап. бірімен байланысы
мансап. Әрбір келесі жұмыс / Әрбір келесі жұмыс / жоқ жұмыстар
лауазым алдыңғы қызметке лауазым алдыңғы тізбегімен
негізделеді және сонымен қызметке негізделеді, белгіленеді. Адам
бірге жауапкершіліктің, бірақ мәртебесі жоғары жұмыс барысында
беделдің, ұйымдастырушылық емес. (кассир - қойма әртүрлі
мәртебенің = мансап меңгерушісі - сатып алу лауазымдарды
баспалдағының жоғарылауын жөніндегі директор) атқарады, жұмыс
талап етеді. (сатушы – бөлім істейді. (сатушы -
қызметкері – бөлім бастығы – медбике -
директор – филиал балабақшадағы
басқарушысы – аймақтық күтуші - аспаз)
басқарушы – коммерциялық
директор)
Кәсіби іс-әрекеттегі мансаптық табысты анықтайтын қасиеттер:
білімділік;
жүйелі және аналитикалық ойлау, жағдайдың дамуын болжай білу,
шешімнің нәтижесін болжау, кең көлемді және нақты ойлау қабілеті;
қарым-қатынас дағдылары, тұлға аралық қарым-қатынас тиімділігі,
түсінушілік, психологиялық әсер ету және басқа адамдарға ықпал
жасау қабілеті;
өзін-өзі реттеудің жоғары деңгейі, өзін-өзі басқару, өз күйін басқару
мүмкіндігі (ерік күші), стресске тұрақтылық;
іскерлік бағыт; белсенділік, табандылық пен жігер, шешім
қабылдауға бағдарлану, стандартты емес мәселелер мен
тапсырмаларды шеше білу, үнемі кәсібилікті жетілдіруге ұмтылу;
өз мүмкіндіктері мен қабілеттерін нақты қабылдау, өзін-өзі жоғары
бағалау (өзін-өзі кемсітпеу).

Ұқсас жұмыстар
Қарым қатынасты меңгеру
Педагогикалық қарым қатынасты ұйымдастыру
Педагогикалық қатынас ерекшелігі
Ғылыми зерттеулер этикасының негізгі принциптері
ҚҰНДЫЛЫҚТАР ФИЛОСОФИЯСЫ
Әріптестермен қарым - қатынас жасауда педагогтер
Этиканың құрылымы
Әдептілік әліппесі
Педагогикалық қарым - қатынастың қажетті элементі педагогикалық этика
Ұлттық қатынастар этикасы
Пәндер