Басқарудағы әдеп және этика



Басқарудағы әдеп және этика

Этика (грекше etiká, - моральдық наным) - зерттеу объектісі адам өмірінің маңызды аспектілерінің бірі, қоғамдық сананың формасы болып табылатын МОРАЛЬДЫ зерттейтін философиялық ғылым. Этика моральдың басқа қоғамдық қатынастар жүйесіндегі орнын анықтайды, оның табиғаты мен ішкі құрылымын талдайды, моральдың пайда болуы мен тарихи дамуын зерттейді.


Басқарудағы этика
Этика - бұл философиялық ғылым ғана емес, сонымен бірге тиімді басқарудың маңызды ресурсы.
Этика деп адамгершілік қатынастарды реттеуге, қоғамның өмір сүруіне және дамуына бағытталған әлеуметтік бекітілген нормалардың, мінез-құлық ережелерінің жүйесі ретінде қарастыруға болады.

Басқарудағы этика:
адамның қадір-қасиетін құрметтеуге және қоғамдық игілікті алға жылжытуға негізделген, кәсіби мақсаттарға қол жеткізуге мүмкіндік беретін ұйымдағы адамдарды басқару мәдениеті;
шешімдер мен іс-әрекеттерді моральдық тұрғыда таңдауға негізделген бағдарламалар, жобалар, этикалық кодекстер, нормалар, стандарттар, стандарттар, сараптамалық пікірлер, этикалық комитеттер және практикалық қызметтің басқа түрлерінде негізделген технологиялық этикалық білім.

Басқару этикасының қағидалары:
жалпыға бірдей мінез-құлық нормаларын,
мәдени дәстүрлерді,
корпоративтік және кәсіби ар-намыс кодексін,
субординациялық этиканың нормаларын сақтауға міндеттейді.
Басқару этикасы -
адалдық,
әділеттілік,
жауапкершілік,
парыз,
абыройды құрметтеу,
корпоративті және адамгершілік келісім,
адалдық пен әдептілік
қағидаттарына негізделген басшылар мен бағынушылар арасындағы қарым-қатынас мәдениетін қамтиды.

Бүгінгі таңда басқарудың этикалық стандарттары:
таптық, нәсілдік немесе ұлттық антагонизмге (қарама-қайшылық) қарсылық;
әйелді құрметтеу, оның ер адаммен тең екендігін мойындау;
ардагерлер мен қарттарға құрмет;
билік пен басшыларды құрметтеу;
басқа адамдардың еңбек нәтижелеріне құрметпен қарау;
басқалардың қайғысына құрметпен қарау;
тазалық пен тәртіпке ұмтылу;
сыртқы келбеттегі ұқыптылық.
Этикалық нормаларды бұзу болып табылады:
басқа адамдардың физикалық кемшіліктерін сыйламау;
басқалардың пікірін құрметтемеу;
ғылымға, білімге, басқа адамдардың тәжірибесіне құрметсіздік;
қоғамдық тәртіп ережелерін бұзу;
қызметкер болмаған кезде оның қасиеттері мен іс-әрекеттерін талқылау;
шыдамсыздық, дөрекілік, балағат сөздер.

Басқарушының іскерлік мансабы

Іскерлік мансап - бұл сіздің кәсіби қызметіңізде жетістікке жету үшін жасайтын белсенді әрекетіңіз. Ол кәсіби өсу мен кәсіби шеберлікпен тығыз байланысты. Бұл тек мақсаттың өзі ғана емес, осы мақсатқа бағытталған қозғалыс.
Табысты мансапқа - адам өзінің мақсатын алдын-ала біліп қана қоймай, оның адамға не үшін қажет екенін, оған жеткеннен кейін ары қарай не істейтінін білген жағдайда ғана жетеді.

Кәсіби жолды жоспарлау - бұл «адами факторын» (яғни, адамның даму заңдылықтары, психиканың сипаттамалары, денсаулығы және т. б. ) ескере отырып, мақсатқа кезең-кезеңімен жетуді құру процесі.
Кәсіби мансапты жоспарламас бұрын, адамның оған деген көзқарасын, жалпы эмоционалды дайындығын, «мансап» оның түсінігінде не екенін біліп алған жөн, өйткені адамның өзі білмейтін мақсатқа ұмтылу қиын және кейде мүмкін емес.
Сонымен қатар адамның мотивация деңгейін қандай екенін білу маңызды. Іскерлік қызметке деген мотивация деңгейі - адамның ерік-жігер қабілеттері арқылы жүзеге асатын еңбек міндеттерін орындауға деген талабына байланысты. Белгілі бір мотивациялық процес пен шешім қабылдауға әсер ететін психологиялық факторлар ретінде моральдық бақылау, қабілеттер, бейімділіктер, сыртқы жағдайлар болуы мүмкін.

Кәсіби мансап адамның іскерлік өмірінде әр түрлі даму кезеңдерден өтетін даму болып табылады:
кәсіби жолды таңдау
оқу
жұмысқа орналасу
жеке кәсіби қабілеттерін көтеру
кәсіби өсу.
Мансап кез-келген лауазымға тағайындалған сәттен емес, адамның қабілеттерін қолдануға болатын қандайда бір саланы таңдаудан басталатындығын есте ұстаған жөн. Табысты мансаптың басты шарты - мамандықты дұрыс таңдау.

Бұл мәселенің шешімі бірнеше факторларға негізделген:

Кәсіби мансаптың түрлері
Тұрақты
Вертикалды
Спираль тәрізді
Құбылмалы
Адам өмір бойы бір ғана жұмысты орындайтын мансап. (сатушы)
Адам өзінің кәсіби иерархиясында мамандығына сай келетін үздіксіз лауазымдар жолын құратын мансап. Әрбір келесі жұмыс / лауазым алдыңғы қызметке негізделеді және сонымен бірге жауапкершіліктің, беделдің, ұйымдастырушылық мәртебенің = мансап баспалдағының жоғарылауын талап етеді. (сатушы - бөлім қызметкері - бөлім бастығы - директор - филиал басқарушысы - аймақтық басқарушы - коммерциялық директор)
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz