Станиславский негізін салған сахналық шығармашылықтың теориясы мен методологиясының шартты атауы




Презентация қосу
К.С.Станиславскийдің
педагог даярлаудағы
театрлық жүйесінің
принциптері

Дайындаған: Зәкен
Гүлмерей Сәменқызы
Тобы:Боп-33
Тексерген:Какина Д.Ш
Станиславский жүйесі - К.С.
Станиславский негізін салған сахналық шығармашылықтың теориясы мен
методологиясының шартты атауы. Алғашында Станиславский жүйесі тек актер
мен режиссер жұмысына қажетті тәжірибе құралы ретінде ойластырылып
жасалғанымен, ол келе-келе реалистік сахна өнерінің кәсіби және эстетикалық
негізі деген кең мағына алды. Қазіргі театр тәжірибесі мен театр педагогикасы
күнделікті жұмыстарында Станиславский жүйесін арқау етеді. Станиславский
жүйесі өзінен бұрынғы театр жүйелері сияқты шығармашылықтың ақтық
нәтижесін емес, керісінше сол нәтижені тудыратын себеп-салдарды жан-жақгы
қарастыруға құралады. Мұнда тұңғыш рет сананың астарындағы куңгірт шығарм.
проңесті саналы жолмен игеру мәселесі оз шешімін табумен бірге актердің озі
ойнайтын сахналық бейнесіне табиғи түрде айналу жоддары зерттеледі. Ол
Станиславскийдің жеке өзімен қатар оның алдында өткендердің, өз
тұрғыластарымен мен дүние жұзі сахна өнерінің үздік шеберлерінің де шығарм.
және пед. тәжірибесін жинақтап қорыту нәтижесінде өмірге келді.
Станиславский (Алексеев) Константин Сергеевич
(17.1.1863, Мәскеу қаласы – 7.8.1938, сонда) – орыс
актері, режиссер, педагог, театр теоретигі, КСРО
халық артисі (1936). Өнер жолын алғаш рет он
жасынан үй сахнасында ойнаудан бастаған
Станиславский аударма водевильдер мен
оперетталарда ән-би аралас рөлдерді ойнаумен көзге
түседі. Басқа өнер шеберлерімен бірлесіп 1888 жылы
Өнер мен әдебиет қоғамын ұйымдастырды. Болмыс-
табиғатынан үлкен талант иесі болып туған әрі сырт
сымбатымен ерекше көзге түсетін Станиславский
сахналық шеберлігін үнемі жетілдіріп шыңдаудың
нәтижесінде өз заманының аса көрнекті актері деген
даңққа бөленді. В.И. Немирович-Данченкомен
шығармашылық ынтымақта болған Станиславский
1898 жылы Мәскеудің Көркем театрының негізін
қалап, өмірінің соңына дейін оған жетекшілік етті.
Режисер А.А. Санинмен бірлесіп қойған А.К.
Толстойдың “Патша Федор Иоаннович” трагедиясы
осы театрдың бет ашар спектакліне айналды. Ал
Мәскеу Көркем театрының шын мәнінде қайта тууы
Станиславскийдің 1898 жылы Немирович-
Данченкомен бірлесіп қойған А.П. Чеховтың “Шағала”
комедиясымен тығыз байланысты. Мұның өзі түптеп
келгенде дүниежүзүлік сахна өнерінде жаңа
бағыттың туып, өріс алуына кең жол салды.
“Шағаладан” кейін Чеховтың “Ваня ағай” (1899),
“Апалы-сіңлілі үшеу” (1901) секілді театрдың кезеңдік
спектакльдері қойылды.
Станиславский Константин Сергеевич - Мәскеу театрының негізін қалаған және актерлік
әрекеттің түбегейлі жаңа тұжырымдамасын жасаған адам. Ол өз ойларын біртұтас көлемге
арнады, ал оның кітабын театр мамандықтарының өкілдері зерттейді. Станиславскийдің
әдістемесі оны құру сәтінде принципті жаңалықпен ерекшеленді, ал қазір онсыз бір актерлік
мектеп жоқ. Ол әртүрлі стильде ойнаса да, кез-келген суретшіге қажетті «база» болып саналады.
Станиславский жүйесі қандай? Бұл актердің өз
рөлін түсінуіне және енуіне бағыттайтын
жаттығулар мен қағидалардың сериясы.
Станиславский жүйесі негізінде «тәжірибе
мектебі» құрылды, сахнада «мағынасыз
әрекетсіздікке» жол бермеді. Жүйе сізге ойнауға
емес, кейіпкерлердің өмірін өмір сүруге,
ұсынылған жағдайларға өзіңізді кіргізуге және
сенуге үйретеді. Кез-келген жолда, сахнаға келген
әрбір қозғалыс ақталуы керек және өз ішінен
шығуы керек.
Станиславский жүйесі актерлік дағдылар мен
қиялды дамытуға арналған жаттығулар сериясын
ұсынады. Олардың көпшілігі сіздің ақыл-ойыңды
«алдауға» және ұсынылған жағдайларға қалай
сене алатыныңызға негізделген. Жиі актерлер
ойындағы кейіпкерлер мен оқиғалар туралы
ойлануға тиіс. Мысалы, егер адам бөлмеге кірсе,
ол қайдан және неге кіретінін білуі керек.
Көрермен бұл көрмейді, бірақ актер бұл түсіну
керек. Ол көшеден келді ме? Ауа райы қандай
болды? Ол кіргенге дейін не істеді? Ол неге кірді?
Тағыда басқа. Бұл сахнада табиғатқа жетуге
көмектеседі және «тәжірибе мектебінде» қажет
мағына береді.
Станиславский жүйе актерге ойынның толық
болуын және қатысуын талап етеді. Және бұл жету
оңай емес. Сондай-ақ «Этика» кітабында
Станиславский театрдағы қарым-қатынастың негізгі
қағидаттарын түсіндіреді, бұл жұмыс үшін ең
қолайлы атмосфераны құруға көмектеседі.
Жүйені құру барысында Станиславский психо-
эмоционалдық проблемалардың тұтас сериясын
шешуге тура келді. Осы немесе сол ескертуді қалай
ақтауға болады? Актерлік маркалардан және
әзілдерден қалай құтылуға болады? Аудиторияны
байқамауды қалай үйренуге болады?
Алғашқы екі проблема ішкі мотивация арқылы шешілді - актер
өзіне қажетті эмоционалдық жағдайды тудыруы керек, ол
дененің қажетті реакциясын тудырады. Өмірдегі адамдардың
мінез-құлқын қадағалап, олардың қандай жағдайда әрекет
ететінін еске түсіріңіз. Анасы баласына қалай қарайды? Қыз
қызды қалай мойындайды? Адам қалай күледі?
Станиславскийдің аудиториясындағы мәселе «төртінші қабырға»
- сахнаны аудиториядан бөлетін бейнелі тосқауылды енгізу
туралы шешім қабылдады. Бұл қазірдің өзінде бар
декорацияның жалғасы және кеңістікті жабады.
Станиславский жүйесі сонымен бірге кейіпкерлер мен актерлер
арасындағы қарым-қатынасқа байланысты мәселені шешуге
тырысады. Өйткені, егер жауапты эмоциялар дұрыс бола берсе,
онда олар әріптеске бірдей шынайы импульстар себеп болуы
керек дегенді білдіреді. Сондықтан жүйе сахнада өзара
әрекеттесу үшін бірқатар жаттығуларға ие.
Станиславский жүйесі - бұл актерлерді
дамытуға арналған күрделі көп деңгейлі
ресурс. Әрине, сіз тек бір жүйені негізге ала
отырып, ойнауды үйрене алмайсыз, бірақ
театрды клишелерді көрсетуге және дауыстап
оқуға айналдырмау үшін әрбір адамның бұл
туралы ойы болуы керек.
Назарларыңызға рахмет

Ұқсас жұмыстар
Үңгір елестері
Эпостық поэмалар немесе батырлар жыры
Болжам мен жоспарлаудың методолоиялық қағидалары
Проблемалық ситуация негізінде оқушының көркем әдебиетке деген қызығушылығын арттыру
Озат педагогикалық тәжірибе және педагогика ғылымының озат педагогикалық тәжірибе және педагогика ғылымының жетістіктерін енгізу
ЭКОНОМИКАЛЫҚ ТЕОРИЯНЫҢ ТАРИХИ ДАМУЫ
Адамның ерік қасиеті мен өзін өзі реттеу психологиясы
ӘЛЕУМЕТТІК ИНСТИТУЦИОНАЛДЫҚ БАҒЫТ
Жаратылыстану ғылымы
Өнердің түрлері
Пәндер