Орта ғасыр ойшылдарының тәлім-тәрбиелік тұжырымдары


Slide 1

презентация

Тақырыбы:Орта ғасыр ойшылдарының тәлім тәрбиелік ой-пікірі

Орындаған:Қуат Ұ.

Қабылдаған:Омарова Г.

Тобы:ДФ 811 К1

Slide 2

жоспар

Slide 3 Slide 4

Жүсіп Баласағұни

Slide 5

Көп сөйлеме, аз айт бiрер түйiрiн,

Бiр сөзбен шеш түмен сөздiң түйiнiн деп ой қорытады.

Ол iзгiлiк - адамзат үшiн ең қажеттi қасиет басшы iзгi болса, халқы да iзгi болады дейдi. Баласағұн бiлiм мен еңбекпен байлыққа қолың жетсе мақтан ба, асып таспа, адамдық ардан аттама дегендi өсиет етедi. Әдiлет жолын қу, шыншыл бол, сараңдық пен аш көздiктен аулақ бол дейдi. Ол тектiлiк туралы сөз қозғап ел билейтiн әкiмдердiң тектiлерден шығуын қуаттайды.

Сондай-ақ ел билейтiн азамат намысшыл болуы керек. Ел намысын, ел пайдасын көбiрек ойлаған азамат халыққа қадiрлi болады дей келiп:

Адам ба адам өз пайдасын күйттеген

Адам нағыз - ел пайдасын дiттеген - деп ой қорытады.

Х-ХII ғасырларда Қазақстан жерiндегi мәдени орталықтың бiрi - Сыр бойы болды. Осы төңiректен А. Яссауи, Ахмет Иүгүнеки, Сүлеймен Бақырғани сынды ақындар шықты.

Slide 6

Ахмет Яссауи

Ахмет Яссауи - бiлiмпаз ғалым, ақын, дiндар-теолог, ойшыл, бүкiл түркi жұртының рухани атасы. Ол Сайрамда туып, Жiбек жолының бойына орналасқан Түркiстан қаласында тұрған. Оның “Диуани хикмет” атты дастаны бар. Яғни ол “Алланың ақ жолын баяндайтын кiтап” деген мағынаны бiлдiрген. Бүкiл Орта Азия елi оны құрмет тұтып “Мәдинада - Мұхаммед, Түркiстанда Қожа Ахмет” деп атаған. Қожа Ахмет жетi жасында Арыстан бабтан сабақ алып, дiн жолын қуды. Ол бүкiл өмiрiн исламды уағыздауға, шәкiрт тәрбиелеуге арнаған. Алпыс үш жасында жер астынан бiр кiсiлiк жертөле жасап “Мұхаммед пайғамбар жасынан астым. Ендiгi өмiр сүруiм күпiрлiк” деп қалған өмiрiн сол жеркепеде өткiзiп, осы еңбегiн жазып қалдырады.

Яссауидiң “Хикмет” кiтабында адамдарды адамдық жолға, iзгiлiкке шақырып құдайға құлшылық ету, күнәдан айырылуды уағыздайды. Ол уағыздаған бес нәрсе мыналар:

1. Алланың ақ жолын мойындамаудан қашық болу;

2. Менмен, тәкаппар болмау;

3. Арамдықтан аулақ болу;

4. Дүние-мүлiк үшiн арды сатпау;

5. Ерiншек болмай - еңбектi сүю.

Slide 7

Махмұд Қашқари

Slide 8

Ахмет Иүгнеки

Slide 9

Пайдаланған әдебиет


Ұқсас жұмыстар
Қорқыт Ата: тарихи тұлға, әдеби мұра және тәлім-тәрбиелік өсиеттері
Еуропалық орта ғасыр мәдениеті: хронологиясы, рухани негіздері және өнері
Жыраулар поэзиясының тәлім-тәрбиелік ілімдерін оқыту арқылы Мәңгілік Ел ұлттық идеясын жүзеге асыру мәселелері
Орта ғасыр философиясындағы номинализм мен реализм
Еуропалық орта ғасыр мәдениеті: хронологиясы, рухани ерекшеліктері және өнер мен білімнің дамуы
Абай Құнанбаевтың ағартушылық және тәрбиелік идеялары: теориялық талдау және орта мектепте қолдану әдістемесі
Орта ғасыр философиясы: схоластиканың үш кезеңі және христиандық пен мұсылмандық ойшылдар
Қазақ этнопедагогикасы негізінде жас ұрпаққа кешенді ұлттық тәлім-тәрбие беру әдістемесі
№164 орта мектепте Ашимбекова Нұргүл ұйымдастырған XXI ғасыр көшбасшысы интеллектуалдық шоуының апталық қорытындысы
Ұлы дала ойшылдарының әлеуметтік көзқарастары және қазақ қоғамының әлеуметтік дамуы
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz