Тұлғаның қалыптасуы




Презентация қосу
Педагогика – тәрбие
туралы ғылым.
Тұлғаның қалыптасуы
мен дамуының
заңдылықтары және
қозғаушы күштері

Орындаған: Құсаинова Назерке
Тексерген: Адасканова Жадыра
Негізгі сұрақтар:
1.Педагогика – тәрбие туралы
ғылым
2.Тұлғаның қалыптасуы мен
дамуының заңдылықтары
3.Тұлғаның қалыптасуы мен
дамуының қозғаушы күштері
Педагогика – тәрбие туралы ғылым
Педагогика пәні , адам тану ғылымының
ішіндегі жетекшілерінің бірі ретінде, өте
көне ғылымдардың бірінен саналады. Педагогика пәні – адамның адамды тәрбиелеуі;
педагогика пәні-тәрбиелік іс-әрекет; педагогика
пәні-арнайы ұйымдастырылған әлеуметтік сала.
Ең негізгісі педагогика – тәрбие туралы ғылым.

Педагогика – тәрбие туралы ғылым
ретінде тәрбиенің мәнін анықтау,
түсіндіру, тәрбиенің өзіне тән ерекшк
заңдылықтарын көрсету, қоғамның
Педагогика – жас ұрпақ пен ересектерге жан –
жеке тұлғаның мүддесіне сай болуын,
жақты тәрбие , білім беру, оқыту
ықпалын айқындау, танып білу.
заңдылықтарын айқындайтын ғылым.
Білім Білім беру – бұл ұғымды ең алғашқы рет педагогикаға енгізген
Иоганн Генрих Песталоцци.

беру
Білім беру деп-табиғат және қоғам жайында ғылымда
жинақталған білім жүйесін жеке адамның меңгеруін
және оны өмірде тиімді етіп қолдана білуін айтады. Білім
беру мәселесі әрбір қоғамның даму дәрежесіне
байланысты. Қазіргі атом, космос халық
шаруашылығының автоматтандыру дәуіріде білім беру
ғылыми – техникалық үдеудің құдіретті факторы болып
отыр. Халыққа білім беру ісінің негізі- жалпы орта білім.
Білім беру барысында жеке адамның таным іс-
әрекеттері дамиды, ой өрісі кеңіп, еңбекке дұрыс
көзқарасы және мәдени деңгейі артады.
Оқыту
Оқыту – білім берудің негізгі жолы. Оқыту
оқытушыны мен оқушылардың біріккен іс-
әрекеттері, сондықтан да ол екі жақты
біртекті процесс: біріншіден, оқытушы
оқушыларға білім беріп , іскерлікке, дағдыға
үйретеді, екіншіден, оқушы таным
міндеттерін жете түсініп , дағдыны игереді
және оларды өмірде қолданады.
Тұлғаның қалыптасуы
Тұлғаның қалыптасуы – барлық факторлардың (экологиялық, экономикалық, әлеуметтік,
биологиялық және т.б.) әсерінен индивидтің тұлғаға айналу процесі.

Жеке тұлға адамның қоғамдық, тарихи нақтылы жағдайында, оны оқыту мен тәрбиелеуде
қалыптасады. Психология тарихын бүл мэселені шешуде екі бағыт қалыптасты: биогенетикалық
және социогенетикалық.

Социогенетикалық көзқарас
Биогенетикалық бағытта
бойынша жеке тұлғаның дамуы
жеке тұлғаның дамуы
қоршаған әлеуметтік ортаның
биологиялы тұқым қуалау
тікелей ықпалының нәтижесі
факторымен анықталады.
ретінде қарастырылады.
Тұлғаның дамуы
Тұлғаның дамуы - адамның ағзасындағы сандық және сапалық өлшемдердің
өзгеру процесі.

Тұлға дамуының қозғаушы күші – қарама-қайшылықтар. Ол іс-әрекеттер мен қарым-
қатынастарда, өзін-өзі жетілдіру мен жеке дамуға бағытталған қажеттіліктен туындайды.

Жалпы қарама-
Сыртқы қарама- қайшылық– жеке
Ішкі қарама-қайшылық–
қайшылық – қоршаған тұлғаның ойы, талап–
жеке тұлғаның ойы
ортаның талап-тілектері мен тілектері, іс-әрекетінің
қоршаған ортамен,
заңдарына, тәртібіне, қоршаған ортамен,
табиғатпен
қағидаларына жеке табиғатпен, қағидалар мен
байланыспағанда
тұлғаның іс-әрекеті заңдар, рухани дүние мен
туындайтын қарама-
арасындағы қарама- материалдық жағдай
қайшылық;
қайшылық; арасындағы қарама-
қайшылық.
Даму – бұл жеке адам сапалары мен қасиеттеріндегі сандық өзгерістер
жүйесі. Адамның туған күннен бастап дене құрылымы мен әртүрлі
мүшелері ұлғаяды. Ол сөйлей бастайды, сөздік қоры молая түседі,
көптеген әлеуметтік – тұрмыстық және рухани ептіліктер мен еңбектік
дағды және әдеттерді игереді. Бірақ адамның жеке адам болып
дамуындағы басты белгі, ондағы сапалы өзгерістер.

Қалыптасу түсінігіне келетін болсақ, ол жеке адам дамуының
нәтижесі ретінде оның кемелденуі мен тұрақты сапалар мен
қасиеттерді иемденуін білдіреді.

Жеке тұлғаның ерекшелігі дегеніміз – ол оның өзіне тән мінез-
құлқындағы, іс-әрекетіндегі, көзқарасындағы ерекшелігімен
даралануы.
Педагогикада және психологияда тұлға және оның дамуы проблемасы бойынша үш
бағыт болды: биологиялық, әлеуметтік және биоәлеуметтік.

Биологиялық (преформистер) бағыт өкілдері тұлғаны тек
қана табиғи өнім ретінде қарастыра отырып адамның мінез-
құлқын, жүрістұрысын туа біткен қажеттіліктер, инстинктер
ықпалы деп түсіндіреді (З.Фрейд). Адам қоғам талаптарына
бағынуға және соның барысында өзінің табиғи қажеттіліктерін
үнемі басып отыруға мәжбүр. Ол өзімен өзінің осы күресін
жасыруүшін «маска киеді» немесе қанағаттандырылмаған
табиғи қажеттіліктерін басқа бір іс әрекет түрімен алмастырады
дейді. З.Фрейд адамның жүріс-тұрысы толығымен жыныстық
инстинктен (либидо) тәуелді деп есептеді.
Әлеуметтік бағыт өкілдері адам биологиялық
тіршілік иесібола тұра өмір сүру барысында өзі қарым-
қатынасқа түскен әлеуметтік топтардың ықпалы арқылы
біртіндеп әлеуметтенеді деп есептейді. Тұлғаның даму
деңгейі неғұрлым төмен болса, соғұрлым онда биологиялық
ерекшеліктері анық көрінеді, бірінші кезекте иемдену, бұзу,
қирату, жыныстық және т.б. инстинктер.

Биоәлеуметтік бағыт өкілдері психикалық процестер
(түйсік, қабылдау, ойлау және т.б.) биологиялық негізде, ал
тұлғаның бағыттылығы, қызығушылықтары, қабілеттері
әлеуметтік құбылыс ретінде қалыптасады деп түсіндіреді.
Пайдаланған әдебиеттер
1.Беркімбаева Ш.К., Қожахметова К.Ж.,
Құнантаева К.Қ., т.б. Педагогика
тарихы.- Алматы, 2009.
2.Әбиев Ж.,Бабаев С., Құдиярова А.
Педагогика. – Алматы “Дарын”2004.
3.Таубаева Ш.Т., Иманбаева С.Т.,
Берикханова А.Е. Педагогика, -
Алматы, 2017.

Ұқсас жұмыстар
Тұлға əлеуметтенуінің негізгі мақсатына
МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ ҚҰНДЫЛЫҚ БАҒЫТЫН
Сөзде және қылықтардағы турашылық
Өзін-өзі тану тұлғаның өзін-өзі жүзеге асыруының шарты жайлы ақпарат
Дарындылықтың диагностикасы
Өзін-өзі тану тұлғаның өзін-өзі жүзеге асыруы
Тәрбиенің мақсаты
Тұлғаны бағдарлы оқытудағы психологиялық қолдау
Жеке тұлғаның қалыптасуы
ЖЕКЕ ТҰЛҒАНЫҢ ТӘРБИЕСІ, ҚАЛЫПТАСУЫ
Пәндер