Денсаулық топтары




Презентация қосу
«Қарағанды Медицина Университеті»
Нутрициология және гигиена кафедрасы

Денсаулықты кешенді бағалау. Балаларда денсаулық топтарын анықтау
алгоритмі.Скирининг-бағдарламаны қолдану арқылы медициналыққарауды
жүргізу әдістемесі.

Орындаған: Игебекова М.Д 7-064 ЖТД
Тексерген: м.ғ. доценті Талиева Г.Н.

Қарағанды 2019ж
Жоспар
1. Денсаулықты кешенді бағалау
а)Генеалогиялық анамнез
б)Биологиялық анамнез
с )Социальді анамнез
2. Денсаулық крийтерилері
3. Денсаулық топтары
4. Баланы профилактакалық қарау скирининг жүргізу, баланы
қарау алгоритмі.
Денсаулықты кешенді бағалау
бөлімшелік педиатр және басқа да
специалисттермен жүргізіледі.Бағалау
қарау кезінде жүргізіледі. Ағзалардың
және жүйелердің функциональды
жағдайы клинико –функциональды
пробалармен анықталады. Ағзаның
реактивтілігімен резистенттілігі ағзаның
сыртқы орта қолайсыз жағдайларын
жауабымен көрінеді . Қарау кезіндегі
жағдайына байланысты педиатр
денсаулық тобын өзгертіп немесе
бұрынғыдай қалдыруы мүмкін.
Әрбір профилактикалық қарау кезінде баланың
денсаулық жағдайының негізгі критерийлерін
осыларға қарап негіздейді:
Анте-, интра-, және ерте постнатальді
периодтағы ауытқулар
Физикалық және жүйке-жүйелік дамуының
деңгейі мен сәйкестігі
Негізгі ағалар мен жүйелердің функционалдық
жағдайы
Организмнің резистенттілігі мен реактивтілігі
Созылмалы және туа пайда болған аурулардың
бар жоқтығы
Генеалогиялық әдіс- туыстарының арасында тұқым қуалайтын
аурулардың, жалпы қандай аурулардың бар жоқтығын қадағалау.
Тұқым куалайтын ауруларға скринингтік сандық баға беру үшін JOR формуласы
қолданылады. Ол жалпы ауыратын туыстардын санын жалпы туыстардын
санына бөлеміз. баға крийтерилері:
0-0,2 – генеалогиялық анамнездің дәрежесі төмен
0,3-0,5 – орташа дәрежеді
0,6-0,8 – жоғары дәрежелі
Биологиялық анамнез бала онтогенезінің әртүрлі
периодындағы дамуындағы өзгерістер
• Антенатальды период (жүктіліктің 1-ші және 2-ші жартысы бөлек)
• Токсикоздар
• Тусік тастау қаупі
• Анасының экстрогенитальды аурулары
• Ата- анасының зиянды жұмыс орны
• Анасында резус фактордың теріс болуы, антидене титітінің көтерілуімен болса
• Хирургиялық манипуляциялар
• Жүктілік кезіндегі вирустық аурулар
Интронатальді және ерте неонатальді кезең
o Туу кезіндегі асқынулар
o Хирургиялық жолмен туылу
o Апгар шкаласындағы баға
o Баланың жылау күші
o Кіндіктің түсу уақыты
Кеш неонатальді кезең
o Туу жарақаты
o Асфиксия
o Шала туылу
o Нәрестенің гемолитикалық ауруы
Постнатальді кезең
o Қайталанбалы инфекциялық аурулар
o Анемия
o Дистрофиялар
o Диатездердің бар болуы
Егер: Аталған факторлар осы периоддарда бір немесе бірнешеуі кездессе
онда биологиялық анамнез қауіпті болып саналады
3-4 қауіп факторы болса орташа дәрежелі
2 периодында болса жеңіл дәрежелі болады.
Социальді анамнез
o Жанұяның толық болуы
o Ата-анасының жасы
o Ата-анасының жұмыс орны
o Жанұядағы психологиялық микроклимат
o Жанұяда зиянды әдеттер
o Материалдық жағдайы
o Санитарлық-гигиеналық жағдай
• Денсаулық критерилері;
1. Тексеру кезіндегі созылмалы сырқаттың бар
жоқтығы.
2. Ағзаның резистенттілік дәрежесі
3. Негізгі жүйелердің функционалды жағдайы
4. Дене және жүйке-психикалық даму
деңгеңгейі және оның горманиялық
дәрежесі.
Денсаулық топтары:
1-ші топ –ешбір физикалық және психикалық ауытқуларсыз, анатомиялық
дефектілері жоқ, функционалдық және морфофункционалдық ауытқулары жоқ дені
сау балалар кіреді
2-ші топ-ешбір созылмалы аурулары жоқ, бірақ кейбір функционалдық және
морфофункционалдық ауытқулары бар , реконваленсцентті, әсіресе ауыр немесе
орташа ауырлықты инфекциялық аурумен ауырса; жалпы физикалық дамуы артта
қалған балалар(эндокриндік паталогиясыз); дене салмағының аз немесе көп балалар;
жедел респираторлық аурулармен жиі ауыратын балалар кіреді
2А- (угрожаемые дети) биологиялық, генеологиялық және социалды анамнезі
нашар, бірақ басқа денсаулық крийтерилерінен белгі жоқ
2Б-(қауіп тобы)
-көп ұрықты жүктіліктен туса
- шала туылу, немесе кеш туылу
- ОЖЖ перинаталдық бұзылуы
-құрсақішілік инфицирленуі
- рахит(бастапқы период, 1-ші дәреже, қалдық көріністермен)
- гипотрофияның 1-ші дәрежесі
- конституцияның аномалиялары
- Тимомегалия
- асқорыту жүйесінің дисфункциясы
- туберкулинді сынаманың виражы

3-ші топ- клиникалық ремиссия сатысындағы, белсенді сатыдағы, созылмалы
аурумен ауыратын ,функционалдық мүмкүншіліктері компенсирленген немесе
сақталған балалар. Травма немесе операциялардан кейін белілі функцияларының
компенсация сатысындағы физикалық мүкістігі бар балалар кіреді. Компенсация
сатысы баланың оқуына, жұмысына кедергі келтірмеуі керек.
4-ші топ- белсенді немесе тұрақсыз клиникалық ремиссия сатысындағы , жиі қайталатын,
функцоиналдық жағдайынын жартылай немесе толық компенсациялануы, созылмалы аурудың
ремиссия сатысындағы, негізгі аурудың өршуі. Травма немесе операциядан кейінгі физикалық мүкістігі
баланың оқуына және еңбегіне кедергі келтіретін болса

5-ші топ- ауыр созылмалы аурумен ауыратын балалар, жиі рецедивпен, организмнің функционалдық
жағдайының декаменсациясымен, негізгі аурудың қатерленуі; мүгедек балалар, физикалық мүкістігі

оқу мен еңбекке кедергі келтіретін балалар,
Профилактикалық қарау
Терісі қызғылт, таза
Тері асты май қабаты қалыпты дамығын
Бұлшықет тонусы мен серпінділігі жеткілікті.
Сүйек қаңқасы жасына сай дамығын
Рахит белгілері жоқ
Психомоторлы, психосоматикалық дамуы жасына
сай.
Тәбеті жақсы
Барлық ағзалары өз қызметін толық атқарады.
Организмнің қорғаныш қабілетінің жеткілікті болуы
Дені сау баланы бақылау этаптары

Специа-
листы
Кал на
яйца
гельминто
в Кровь
Общи
на
Педагог й Общи
сахар
- анали й Артериаль
Хирур психоло Эндокри Стомат Уроло з анали ное на са-
возраст Педиатр г ЛОР Невролог Окулист г нолог олог г крови з мочи давление хар
до 1 года с
массой тела + +
ме-нее 1500 + + + + +
г.при ро- ежемесяч в 1, 3, 6 в 3
ждении но мес мес. в 1, 3, 6 мес в 3 мес в 6 мес в 6 мес
до 1 года
дети с
массой тела +
бо-лее 1500 + + + + + +
г.при ро- ежемесяч в6
ждении но в 1мес мес в 1 мес в 6 мес в 6 мес в 6 мес
1 год + + + + + + + +

2 года +1
раз в 3мес + + +

3 года + + + + + + +

4года + + +

5 лет + + +

6 лет + + + + + + + + + +

7 лет + + + +

8 лет + + +

9 лет + + +

10 лет + + + + + + + + + +

11 лет + + +

12 лет + + + + + + +

13 лет + + +

14 лет + + + + + + + + + + +

15 лет + + + + + + + + + + +

16 лет + + + + +

+ + + +
17 лет + + + + + + + +
• Ережеге сәйкес жыл сайын нысаналы
топтарды скириннингтік тексреулер
жүргізіледі
-Скириннгтік сауалнама мен тестілеу арқылы
жалпы бірдей орта білім бертеін мектептердің
орта арнайы және жоғары оқу орындарының 17
жас пен одан асқан оқушылардың арасында
психобелсенді заттардан тұтыну қауіптілігн
деңгейін ерте анықта мен алдыналу.
Балалардың даму тарихын тексеру нәтижелерін
енгізе отырып есептік нысандарды толтырады.
Әрттүрлі жастағы балалардың нысаналы топтрын
скринингтік тексерулер, мамандардың қарауы,
зертханалық және аспаптық зеріттеулер. Ережеге
сәйкес жүзеге асады.Ұйымдастырылған мектепке
дейінгі балаларды, мектеп оқушыларын, орта-аранйы
және жоғары оқу орындарының 18жасқа дейінгі
оқушыллалар мекемелелері мен бары мен
студенттерінің нысаналы топтарын скринигтік
тексерулер жүргізеді. Мектепке дейігі білім беру
ұйымдарының медициналық қызметкерлер
баллараларды скринингтік тексерулер жүргізуді
жүзеге асырады.
Сау бала кабинетіндегі жұмыстың мақасаты
Отбасында салауатты өмір
салтын сақтау
Ата- аналарды ерте
жастағы балаларды
тәрбиелеу ережелерімен
таныстыру
Баланы аурудан, дамуда
артта қалудан алдын алу.
Баланың психикалық жүйке
жүйесін қадағалау
Оқытылатын лекциялар
Жүкті әйелдің күн тәртібі мен тамақтануы.
Емізетін аналардың тамақтануы мен күн тәртібі.
Сәбилердің токсикосептикалық ауруларын, анасының
маститтен алдын алу профилактикасы.
Ұрық гипоксиясы және профилактика.
Жүкті әйелдегі дисбактериоз, профилактика.
Жатыр ішілік рахитті алдын алу.
Жаңа туған сәбилердің анатомо-физиологиялық
ерекшеліктері
Жаңа туған сәбилерге күтім.
Әр жарты жыл сайын мамасы баланы СБК-
не қаралып тұру керек.
• 1,5 жаста;
•2 жаста;
•2,5 жаста;
• 3 жаста.
Ұйымдастырылмаған балалар қаралып
тұру керек.
• 4 жаста,
•5 жаста,
•6 жаста,
•7 жаста.
Қорытынды
Баланың денсаулық жағдайының комплекстік бағаны өзінің және
басқа мамандардың қорытындыларына сүйене отыра дәрігер
педиатр береді.
Ауру немесе функционалдық бұзылыс профилактикалық тексеру
кезінде бірінші рет анықталатын болса, оны толығымен
тексерістерден өткеннен кейін ғана денсаулық тобына кіргізеді.
Денсаулық тобына байланыссыз барлық балалар жылда
скринингтік бақылаудан өтеді, сонын нәтижелеріне сүйеніп ары
карай педиаторлық тексерудің керек жоқтығы шешіледі
1.Қай топ балалалары қауіп тобына жатады;
1. Бірінші
2. Екінші
3. үшінші
4. Төртінші
5. Бесінші
2.Баланың физикалық дамуына әсер ететін
фактор;
1.Нашақорлық, алкоголизм
2.Созылмала ауры
3.Дене шынықтырумен айналсуы
4.Жайсыз әлеуметтік фактор
3.Балалардың және балалардың дамуы мына
факторға байланысты;
1.Биологиялық
2.Социалы
3. Денсаулық жағдайы
4.Тексеру әдістері
5. Бағалау әдісі
4.Ешбір созылмалы ауруы бар, бірақ кейбір
морфофункционалды ауытқулары бар топ қай топ;
1.5
2.2
3.3
4.1
5.Мына бір фактор қай топтың факторына
жатады; көп ұрықты жүктілік.
1.2б
2.4
3.5
4. 3
6. Балаларда қанша денсаулық тобы бар;
1.2
2.3
3.4
4.5
7.2а тобына қандай балалар жатады
1. Сау балалар
2. субкомпенсациясатысындағы балалар
3. Компенсирленген формадағы балалар
4. Функционалды ауытқулары бар, физикалық өзгерістерімен
5. биологиялық, генеологиялық және социалды анамнезі нашар балалар.
8.Жасөспірмдердің денсаулығына дұрыс таңдалмаған жихаздарды
қолданғанда пайда боластын денсаулықтағы ақау;
5. Скалиоз
6. Миопия
7. Май табандылық
8. Семіру
9. Әр жарты жыл сайын мамасы баланы СБК кабинетіне қаралып тұрады
1.1,5 ж, 5ж, 6ж
2.1,5ж, 2ж, 2,5ж, 3ж
3. 4ж , 4,5ж, 6ж
4. 0-17ж
10.Ұйымдастырлма,ан балалар қарарлып тұру керек
9. 1ж,3ж
10. 4ж,6ж
11. 4ж, 5ж, 6ж, 7ж
12. 5-17ж
Қолданылған әдебиеттер:
1. Шабалов Н.П (Детские болезни)
2. Хабижанов (Балалар аурулары)
3. Б.Түсіпқалиев (Ақтөбе 2012)
4. Наука журнал 2005ж

Ұқсас жұмыстар
Халық денсаулығын бағалау кезінде сипаттамалық эпидемиологиялық зерттеулердің мақсаты
Балалардың денсаулық топтары және оларды анықтаудың критерийлері
Вакцинациялау кезеңдері
Қазақстандағы қан топтары
ЖАЛПЫ АУРУШАҢДЫҚ
Аурушаңдықты зерттеу әдістері
Медициналық қарау
МЕДИЦИНАЛЫҚ АҚПАРАТТЫҚ ЖҮЙЕ КЛАССИФИКАЦИЯСЫ
Жоспарлау Денсаулықты жоспарлау
Медициналық қараулар
Пәндер