МОРАЛЬДЫҚ НОРМАЛАР ТҮРЛЕРІ
Презентация қосу
Ғұмарбек Даукеев атындағы
“АЛМАТЫ ЭНЕРГЕТИКА ЖӘНЕ БАЙЛАНЫС
УНИВЕРСИТЕТІ”
коммерциялық емес акционерлік қоғамы
Телекоммуникация және инновациялық технологиялар
кафедрасы
№1 өзіндік жұмысы
Мамандық:5B071900-Радиотехника, электроника және
телекоммуникация
Пәні:"Этика және сыбайлас жемқорлыққа қарсы
мәдениет негіздері“
Орындаған:Қарашбаева Ақмаржан Думанқызы
Қабылдаушы:Танибергенова Рабиға Көлекбайқызы
Мораль – прициптер,нормалар
және идеалдар жүйесі
• Мораль (латын moralіs – әдет-ғұрып) – адамдар мен әлеуметтік
бірлестіктер арасындағы қарым-қатынастарды реттейтін қағида;
адамның мінез-құлқын реттеу қызметтерін атқаратын әлеуметтік
институт. Мораль әлеуметтік шындықтың этикалық сапаларын
(ізеттілік, мейірбандық, әділеттілік, мінез-құлық, әдет-ғұрып, т.б.)
бейнелейтін қоғамдық сананың ерекше нысанына жатады. Моральдың
бірқатар ерекшеліктері бар:
Моральдық ережелер мен талаптар қоғамның ғасырлар бойы
қалыптасқан құндылық негізін құрайды және жалпылама сипатта
болады;
Моральдық қағидалар мен сезімдер нормативті, міндетті, тиісті болып
табылады;
Мораль әлеуметтік мұраттың бір түріне жатады, ол күнделікті тұрмыс
қалыптарынан жоғары қойылады;
Мораль мемлекеттік күшпен танылмайды, ол адамның еркіндігі
аясымен байланысты.
Мораль — тарихи кұбылыс, этиканың зерттеу объектісі. Мораль деп —
белгілі бір қоғамдағы өмір сүріп жатқан адамдар арасында қалыптасқан
адамгершілік құлық нормалары мен ұстанымдарының жиынтығын
айтамыз. Мораль жеке адамның қоғамда өмір сүре алу, басқалармен
үйлесімді қарым-қатынаста болу кабілетін танытады. Басқаша
тұжырымдайтын болсақ, мораль — ізгілік, адамгершілік ережелерінің
жиынтығы екен. Моральдык нормаларды ұстану арқылы әрбір жеке тұлға
өзінің адамгершілік, ізгілік қасиеттерін қалыптастырады. Мораль
адамдардың бірлесе өмір сүруге дағдылану нәтижесінде, қарым-қатынас
жолында туындап отырған қарама-қайшылықтардан шығу барысында
тарихи түрде қалыптасқан. Мораль өзінің түп-тамырымен сонау қадым
замандарға жалғасып жатыр.
Бізді өзіміздің ең көне тегімізден алшақтататын уақыт аракашықтығына
орасан зор екендігін көзге елестету үшін мынадай шаманы алуға болады.
Адамның қалыптасуының тарихи кезеңін тұтас жүз пайыз деп алсақ,
соның тек бір пайызы ғана біздің "өз есімізді білген" тарихи уақыт болып
табылады. Яғни адамзаттың мақтан тұтар бес-алты мың- жылдық
мерзімдегі мәдени-өркениеттік кезеңі оның алдындағы адамзаттың
қапастағы "тарихымен" салыстырғанда түкке тұрмастай шамада. Ол —
бізге таңсық, түсінгенімізден түсінбегеніміз көп уақыт мерзімі.
Адамдардың бірлесе өмір сүру тәжірибесінен, мәдениеттің дамуынан
Моральдық нормалар шыққан және оның орындалуын қоғамдық пікір
қадағалап отырады. Ынтымақтастық пен адамгершілікті нығайтатын қалыптар
Мораль ережелері болып қабылданады. Жеке тұлға қоғамның әдеп мәдениетін
игеру барысында өз мінез-құлқын реттей алатын қабілетке ие болып,
айналасында болып жатқан оқиғаларға Моральдық баға бере алады.
Нәтижесінде адам кісілік қасиеттерін дамыта алатын субъектіге айналып, оның
бойында ар-ұят, жауапкершілік, парыз, намыс, ізгілік секілді жоғары
Моральдық, кісілік қасиеттер қалыптасады. Моральдық сана тек таңдау
мүмкіндігі бар жерде ғана әрекет етеді. Мәжбүрлеп істелген іске Моральдық
баға беру қиын. Сондықтан Моральдық санада мотив, пиғыл, мақсат
мәселелері алдыңғы қатарға шығады. Моральдық сананың үш сатысы болады.
Біріншісі, адамның ішкі тылсым дүниесін, яғни Моральдық қажеттіктер мен
қабілеттерді, эмоциялар мен сезімдерді, т.б. қамтиды. Әдептік сананың екінші
сатысына рационалды ақыл-ой елегінен өткен Моральдық түсініктер жатады.
Рационалды Мораль, әдетте әр түрлі әдептілік ережелерінен, адамгершілік
туралы этик. теориялардан тұрады. Моральдық сананың үшінші сатысы
Моральдық интуиция (түйсік) болып табылады. Моральдың негізгі бөлігіне іс-
әрекет, мінез-құлық жатады. Моральдық мінез-құлықта мотив-мақсатты, құрал
мен нәтижені айыра білу қажет. Әлеуметтік қатынастардың түрлі салаларына
сәйкес кәсіптік, отбасылық, тұрмыстық, т.б. Мораль түрлері айқындалады.
Қоғам олардың мұқтаждықтары мен шындық
әлемдік тәжірибені және қабылдау бойынша пікір
көптеген жолдармен ұқсас, бірақ сондай-ақ өте әр
түрлі көптеген жеке тұлғалар тұрады.
Адамгершілік - бізді біріктіреді нәрсе, ол жақсылық
және жамандық, дұрыс пен бұрысты, жақсы және
жаман-ақ, адамзат қоғамының қабылданған және
осындай жоспарын санаттағы ортақ көзің
анықтайтын сол ерекше ережелер болып табылады.
Моральдық ғасырлар бойы қалыптасты және оған
адамның дұрыс дамуы үшін пайдаланылады
қоғамдағы мінез-құлық нормаларын ретінде
анықталады. мерзімді қоғамда қабылданған
ережелерін білдіреді, ол латын сөзі ұнайды
шыққан.
МОРАЛЬДЫҚ НОРМАЛАР ТҮРЛЕРІ
Ғасырлар бойы, моральдық нормалар әр түрлі қабылданады. Осылайша,
қарабайыр қоғамдағы тыйым соншалықты даусыз принципі болды. құдайлар
ерік таратушы ретінде жариялаған болатын адамдар, бүкіл қоғамға қауіп
төндіруде мүмкін тыйым салынған актілеріне ретінде қатаң регламенттелген.
өлім немесе қуғынға, көп жағдайда сол болды: оларды бұзғаны үшін сөзсіз ауыр
жаза кейін болады. Taboo әлі көптеген сақталады дәстүрлі қоғамдардың. Мұнда,
мораль мынадай мысалдар ретінде: адам дін касте емес, егер ол, ғибадатханада
қалуға мүмкін емес; Сіз олардың туыстарының балаларын болуы мүмкін емес.
ТЕҢШЕЛЕТІН
Мораль тек оның жоғарғы кейбір алып қою нәтижесінде қабылданған жоқ, ол
реттелетін болуы мүмкін. Ол қоғамдағы белгілі бір позицияны ұстап тұру үшін,
әсіресе маңызды болып табылатын итерациялық рәсімі болып табылады.
Мұсылман елдерінде, мысалы, басқа мораль қарағанда ең дiндi ұстанушылар
дәстүр. діни наным негізінде Кеден, Орталық Азиядағы өмірін құны еді. Біз
үшін, еуропалық мәдениетке көбірек үйреніп, ол заң аналогы болып табылады.
Ол мораль дәстүрлі стандарттарға мұсылмандар сияқты бізге бірдей әсер етеді.
Бұл жағдайда мысалдары ауыз алкоголь тыйым, әйелдер үшін құлыпталған киім.
Біздің славян-еуропалық қоғамның үшін теңшелетін табылады: Масленица
туралы құймақ, ағаштан Жаңа жылды тойлау.
НЕГІЗГІ МОРАЛЬДЫҚ ПРИНЦИП РЕТІНДЕ
ГУМАНИЗМ
Гуманизм қоғамдық мораль нормаларын негізгі принципі
болып табылады. Ол әрбір адамның бақыт құқығы және сатуға
осы құқығына Beschetnov көптеген мүмкіндіктер бар екенін
наным жатады, және әрбір қоғамның негізі әрбір қатысушысы
қорғау және еркіндік бағалы және лайықты екенін идеясына
негізделген болуы тиіс деп .
гуманизм негізгі идеясы белгілі ережеге көрсетілуі мүмкін:
«Сіз оларды сізге қалағанды басқаларға емдеуге». осы
принципті тағы бір адам деп қандай да бір нақты адамның сол
артықшылықтары лайықты ретінде қарастырылады.
Гуманизм қоғам сияқты негізгі адам құқықтары кепілдік керек
екенін білдіреді өмір, құқығын үйге қол сұғылмау және хат-,
дін және тұрғылықты жер таңдаудың еркіндігі, мәжбүрлі еңбек
тыйым салу. Қоғам олардың қабілеттерін шектеулі кез келген
себептер бойынша, адамдарды қолдау үшін тырысуымыз
керек. мұндай адамдарды қабылдауға қабілеті өлімге айыптап,
табиғи іріктеу табиғат заңдарына сәйкес өмір сүріп емес, адам
қоғамы соншалықты қатты емес ерекшеленеді. Гуманизм,
сондай-ақ, оның білімі мен дағдыларын жүзеге асыру болып
табылады шыңы, оның адам бақыт үшін мүмкіндіктер
жасайды.
МОРАЛЬ НЕГІЗГІ ПРИНЦИПТЕРІ РЕТІНДЕ МЕЙІРІМДІЛІК
қайырымдылық астында өз қайғы-қасіретке, оларды қабылдау және
олардың азап жеңілдету ниет, олармен симпатизировать адамдарға
мұқтаж адамдарға көмектесуге адам дайын түсінеміз. Көптеген діндер
бұл моральдық принцип, әсіресе буддизм және христиан жақын ерекше
көңіл аударып отыр. адамға мейірімді болды, ол «өз» әрбір көрген бұл
«Біз» ішіне адамдардың ешқандай бөлу болды және «олар» қажет.
Қазіргі уақытта бір белсенді мейірімділік мұқтаж адамдарға көмектесуге
тиіс, және ол практикалық көмек көрсетеді ғана емес, бірақ ол моральдық
қолдау көрсетуге дайын екенін маңызды екенін фактісі бойынша көп
көңіл.
МОРАЛЬ НЕГІЗГІ ПРИНЦИПІ РЕТІНДЕ ТЕҢДІГІ
мораль тұрғысынан, бұл адамның іс-әрекеттері үшін теңдігі қоңыраулар
қарамастан әлеуметтік мәртебесі мен байлықтың бағаланды, бірақ көзқарасы
жалпы тұрғысынан, адам мінез-құлық деп көзқарас әмбебап болды. жағдайды
Мұндай ғана экономикалық және мәдени дамуының белгілі бір деңгейге жетті,
сондай-ақ дамыған қоғамда болуы мүмкін.
мораль, олардың пайда болуы кездейсоқ емес, эволюция процесінде
қоғамда дүниеге келді. Олар дамып және қоғамның бірге үдемелі, қоғам
сақтауға және ішкі қақтығыстар оны қамтамасыз ету, сондай-ақ әлі күнге
дейін осы және басқа да функцияларды орындауға, бұрын қажет болды.
мораль болды және өркениетті қоғамның ажырамас бөлігі болып қала
береді.
Әдебиеттер тізімі
1. Қоғамдық білім негіздері: Жалпы білім беретін мектептің
қоғамдық-гуманитарлықбағытындағы 10-сыныбына
арналған окулық / Ә.Нысанбаев, Ғ.Есім, М.Изотов,
К.Жүкешев, т.б. – Алматы: «Мектеп» баспасы, 2006 жыл.
ISBN 9965-33-570-2
2. ↑ Саяси түсіндірме сөздік. – Алматы, 2007.
ISBN 9965-32-491-3
3. https://kk.delachieve.com/
4. https://kk.wikipedia.org/wik i/%D0%9C%D0%BE%D1%80
%D0%B0%D0%BB%D1%8C
НАЗАРАЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz