Тұлғаның әлеуметтануы
Презентация қосу
* Қожа Ахмет Яссауи атындағы
Халықаралық қазақ-түрік
университеті
ПРЕЗЕНТАЦИЯ
Тақырыбы:Тұлға әлеуметтануы
Қабылдаған: Юсупов Қ
Тобы: ЖБИ-912
Орындаған:Алпысбай А
* Жоспар
*I.Кіріспе
*Тұлғаның әлеуметтануы
*II.Негізгі бөлім
*а) Философиялық түсінік бойынша
*ә) ИНДИВИД, ТҰЛҒА, ИНДИВИДУАЛДЫЛЫҚ. Психологиялық түсінік
бойынша
*б) Тұлғааралық қатынас.
*III.Қорытынды
*Пайдаланылған әдебиет
Тұлға — жеке адамның өзіндік адамгершілік, әлеуметтік, психологиялық
қырларын ашып, адамды саналы іс-әрекет иесі және қоғам мүшесі ретінде жан-
жақты сипаттайтын ұғым. Aдамның әлеуметтік қасиеттерінің жиынтығы,
қоғамның даму жемісі және белсенді қызмет ету мен қарым-қатынас орнату
арқылы жеке адамды әлеуметтік қатынастар жүйесіне енгізудің жемісі.[
*Философиялық түсінік бойынша
Тұлға философиялық тұрғыда адамды “адам” ретінде тануға, яғни оның
рухани-адамгершілік, ділдік, мәдени қырларына баса назар аударумен
пайымдалады. Психология тұлғаның өзіне тән күш-жігерін, мінез-құлқын, психо-
физиология ерекшеліктерін зерттейді. Социологияда тұлға қоғам мүшесі ретінде
қарастырылып, оның әлеуметтік қырлары, саналы қоғамдық әрекеті жан-жақты
зерттеледі. Қоғамдық-гуманитарлық ғылымдар саласының қай-қайсында болсын
адам орталық мәселе болғандықтан олар тұлға ұғымын ортақ қолданып,
әрқайсысы әр қырынан зерттеп-таниды және осы ғылым салаларының зерттеу
нәтижелерінің өзара ықпалдастығы мен бір-біріне әсері бар. Әр ғылым саласы
тұлға сөзіне өзіне тән танымдық-ұғымдық мағына сыйғызады.
*ИНДИВИД, ТҰЛҒА,
ИНДИВИДУАЛДЫЛЫҚ
Индивид – бұл адамдардың психологиялық сипаттамаларының физикалық
алып жүрушісі. Нақты субьектіні әлеуметтік топтан ажырату үшін «әлеуметтік
индивид» түснігін қолданылады. Индивид тұлғаның ерекшеліктерінің алғы
шарттарын қалыптастырады, бірақ тегі бойынша әлеуметтік – мәдениленген
салаларын ережеге сай детерминациялай алмайды. Ал тұлға ( А.Н. Леонтьевтің
анықтамасына сәйкес) – мәдени – тарихи даму барысында белсенділік,
субьектілік, құмарлылық, және сапалылық қасиеттерін шегеріп оны
қалыптастырған жүйелі қасиеттері. Бұл анықтама логикасына сәйкес кез келген
индивид тұлғаға айналып, тұлға өз кезегінде әрқашан анатомды –
физиологиялық алғы шартармен бір мәнді анықталып жатпайды.
*Психологиялық түсінік бойынша
Тұлға психологияда өзінің өмір жолын белгілей алатын, қайталанбас даралық
ерекшелігін сезінетін субъект. Тұлға адам ұғымынан гөрі нақты мағынаға ие.
Өйткені адам тұлғалық сипатты иелену үшін өз “менің” өзге “меннен” ажыратып,
есейіп, өз бетінше дербес әрекет ету мүмкіндігін ашуы керек. Яғни, белгілі бір мәнді
іспен айналысатын, азды-көпті білімі, өмірлік тәжірибесі, дүниетанымы мен сенімі
бар адамды тұлға деп атайды. Қазақ ұғымында бала мұндай азаматтық атқа
бозбалалық шақта ие бола бастайтынын “Он үште отау иесі” деген мақалдан көруге
болады. Халықта өзінің өнегелі істерімен, имандылығымен ерекшеленген адамды
ерекше қастерлеп, кісілігі бар тұлға дейді. Тұлға бойындағы адамгершіліктің
көрінісі ар-ұятқа кір келтірмеуінен, намысын жоғары ұстауынан байқалады.
*
Тұлғааралық қатынас
Тұлғааралық қатынас — этнопсихологияда әрбір тайпаның, халықтың
ұлттық дәстүрлерге байланысты әдет-ғұрыптары, салт-дәстүрлері және т.б.
Тұлғааралық қатынас әрбір халық пен ұлттың этностық қарым-қатынас
ерекшеліктерімен өзгешеленеді. Мысалы, қарым-қатынастың абысын-ажын
арасындағы сақина-жүзік, білезік алмасу; ер-азаматтар арасында ер-тоқым
алмасу; сауға тарту, сәлемдеме жолдау және т.б. түрлері болған. Сол сияқты,
ізет, құрмет, сыйластық сезімдері де адамдар арасындағы қатынастың бір түрі
болып саналады.
*Тұлғалық белгілер
Тұлғалық белгілер — адамның даралық ерекшеліктерін көрсететін,
психологиялық және физиологиялық элементтерін және оның ойлауы мен
қылығын сипаттайтын өмір бойы қалыптасатын психофизиологиялық жүйе.
Тұлғалық белгілер теориясы — негізінде "тұлғаның ерекшелік белгілері"
деген ғылыми анықталған терминді қарастыратын тұлға теориясы. Тұлға
қасиетінің теориясы тұлға дамуының құрылымын, шығу тегін, қалыптасуын
қарастырады.
*Тұлғаның бағыттылығы
Тұлғаның бағыттылығы - тұлғаның іс-
әрекетін бағдарлайтын және нақты бар
жағдаяттан біршама тәуелсіз, орнықты түрткі-
ниеттер жиынтығы. Тұлғаның бағыттылығы
оның мүлделерімен, бейімдерімен,
сенімдерімен, мұраттарымен сипатталады және
бұлар арқылы адамның дүниетанымы білінеді.
Тұлғаның дамуы — білім беру міндеттері
тұрғысынан екі мағынаға ие:
1) тұлғаны қоғамдық өмірдің әр түрлі саласына
жауапкершілікпен қатысуға тәрбиелейді;
2) жеке адамның жан-жақты үйлесімді дамуы,
зияты, ақыл-ойы, еркі, сезімі мен оңтайлы
логикалық-эмоциялық-психологиялық
сапалары мен көзқарастары.
Тұлғаның имплицитті теориясы - белгілі бір адамның даралық өмір
тәжірибесіндегі тұрақты қалыптасқан, типтік жағдайлардағы сыртқы
белгілердің негізінде бір-бірімен адамдардың психологиясы мен қылығының
үйлесімділігі ретінде түсінігін белгілейтін ғылыми, әлеуметтік-психологиялық
ұғым. Тұлғаның имплицитті теориясы— адамдар туралы мағлұматтар
жеткіліксіз болған жағдайда, олардың сыртқы пішіні, қылығы және тұлғалық
қасиеттеріне байланысты өмірде қалыптасқан тұрақты пікірлер туралы
теория.
*Тұлғаның имплицитті
теориясы
*Тұлғаның өзін-өзі анықтауы
Тұлғаның өзін-өзі анықтауы - адамның өз өмір жолын,
мақсаттарын, құндылықтарын, әдептілік нормаларын, болашақ
мамандығы мен өмір жағдайларын өзінше таңдауы. Тұлғаның
үміттену деңгейі — адам үміттенетін мақсат деңгейі.
*Қорытынды
*Тұлға дегеніміз, жоғары шарықтап дамыған, жан-жақты, терең
жетілген адам. «Тұлға» ұғымы адамның әлеуметтік дамуының
сапалық көрсеткіші. Бұл адамның биологиялық табиғи қасиеті
емес. Ол тек қана адамның әлеуметтік орта жағдайында ғана
пайда болады, яғни ол белгілі бір топта, бірлікте өмір сүреді,
мұнсыз болмайды, сөйтіп ол адам қоғамдағы барлық
қатынастарды, тәжірибені, құнды бағалы нысандарды, бағыттарды
өз бойына сіңіріп, меңгеріп, өмірде қолданады. Сөйтіп қоғамды
одан әрі жетілдіріп, дамыта отырып, өзі жаңа сапа, қасиетке, яғни
тұлғалыққа ие болады.
*Пайдаланылған
әдебиет
* «Қазақстан»: Ұлттық энциклопедия / Бас редактор Ә.
Нысанбаев – Алматы «Қазақ энциклопедиясы» Бас редакциясы,
1998 ISBN 5-89800-123-9, VIII том
*↑ Биекенов К., Садырова М. Әлеуметтанудың түсіндірме
сөздігі. — Алматы: Сөздік-Словарь, 2007. — 344 бет. ISBN 9965-
822-10-7
*↑ Жантану атауларының түсіндірме сөздігі. — Алматы: "Сөздік-
Словарь", 2006. - 384 бет. ISBN 9965-409-98-6
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz