Инклюзивті білім беру жолдарындағы маңызды құжаттар
Презентация қосу
Инклюзивті білім беру
жолдарындағы маңызды
құжаттар. Кедергісіз білім беру
ортасын жобалағанда есепке
алынатын міндетті ерекше
қағидалар
• Орындаған: Әлеуметтік педагогика
және өзін-өзі тану мамандығының І курс
студенті Шари Ж.М.
• Тексерген: Атем М.Н.
Жоспар:
1. Халықаралық құжаттар
2. Құжаттарға шолу
3. Қағидалар жүйесі
4. Қорытынды
Халықаралық құжаттар
– Адам құқықтарының жалпыға
бірдей декларациясы
– Бала құқықтары туралы конвенция
(Нью- Йорк, 20 қараша 1989 жыл)
– Мүгедектердің құқықтары туралы
конвенция (Нью- Йорк,13 желтоқсан
2006 жыл)
– Балалардың өмір сүруі, қорғанысы
мен дамуын қамтамасыз ету туралы
дүниежүзілік декларация
Мүмкіндігі шектеулі тұлғалардың
құқықтарын, бостандықтары мен мүдделерін
қорғау саласындағы Қазақстан Республикасының
қазіргі заңнама базасы Біріккен Ұлттар
Ұйымының халықаралық-құқықтық
құжаттарының ықпалымен қалыптасты.
БҰҰ өзінің дүниеге келуінен бастап қоғамның
неғұрлым осал және соғұрлым аз қорғалған
бөлігі ретінде мүгедектер проблемаларына
ерекше алаңдаушылық білдіріп келеді.
Мүгедектерге қатысты мемлекеттік саясаттың
басты басымдығы оларды қоғамға кіріктіру
саясаты болып жарияланды.
Осыған байланысты, бұл зерттеу үшін
мүгедектердің құқықтарын қорғау саласында
базалық принциптерді бекіте түсетін негіз
қалаушы халықаралық-құқықтық құжаттарды
белгілеу маңызды.
БҰҰ-ның халықаралық алғашқы
құжаттарының бірі, қандай да бір
айырмашылығына қарамастан үйленуге,
меншікті иеленуге, қоғамдық қызмет
көрсетуге, әлеуметтік қамсыздандыруға және
экономикалық, әлеуметтік және мәдени
құқықтарын жүзеге асыруға тең қол жеткізуге
барлық адамдардың құқықтарын таныған
«Адам құқықтарының жалпыға ортақ
декларациясы» болып табылады.
«Адам құқықтарының жалпыға ортақ
декларациясы» қамтыған принциптер одан әрі
«Экономикалық, әлеуметтік және мәдени
құқықтар туралы» және «Азаматтық және саяси
құқықтар туралы» халықаралық пактілерде,
«Ақыл-ойы кенжелеп қалған тұлғалардың
құқықтары туралы» декларацияда және
«Мүгедектердің құқықтары туралы»
декларацияда неғұрлым нақтырақ баяндалды.
«Мүгедектердің құқықтары туралы»
декларацияда, атап айтқанда, мүгедектер осы
Декларацияда баяндалған құқықтардың бәрін
пайдалануға тиіс. Осы құқықтарды ешкім де
тысқары қалмай және айырмашылықсыз әрі
кемсітушіліксіз барлық мүгедектер тануға тиіс...»
деп көрсетілген.
Кедергісіз білім беру ортасын жобалағанда
және үлгілегенде есепке алынуға міндетті
ерекше қағидалар:
1. Қауіпсіздік баланың қорғаншақтығын және қорқыныш сезімін
төмендетуге мүмкіндік беретін белгілі бір заттық және кеңістіктік
ортаны ұйымдастыруды білдіреді. Ол қорғанудың қолжетімді
ережелері мен құралдарын пайдалана отырып, еркін бағдарлау,
қозғалу және қажетті әрекеттерді орындау мүмкіндігіне ие болады.
2. Мәдени мәнді нысандардың мол болуы. Білім беру ортасы баланы
тұрақты түрде сан алуан түрлі ақпарат тасушылармен (қоршаған әлем
туралы белгілі бір мәліметтерді береді) қамтамасыз етуі, оның
танымдық белсенділігін, еріксіз және ерікті зейінін, әрекетін
айтарлықтай ынталандырады.
3. Дене тұрғысынан болатын кедергілерді жоюға (есіктің кеңдігі,
пандустар, ұстағыштар) бағытталған ортаның қолжетімділігі, халықтың
шағын топтары үшін өзекті болады.
4. Полисенсорлық қабылдауға арналған қолжетімділік білім беру
5. Мағыналық тәртіптілік. Білім беру ортадағы қатынастардың барлық
6. Әлеуметтік қатынастар жүйесіне бату. Білім беру орта ұйымды
баланы оқиғалық ортақтықпен қамтамасыз етеді, оның
айналасындағы адамдармен өзара белсенді әрекеттенуі мен
серіктестігін ынталандырады.
7. Дамытушы мінез. Баланың өздігінен немесе
айналасындағылардың көмегімен жеңе алатын ойдан шығарылған
кедергілер жүйесінің барлығын білдіреді.
8. Шынайы және мүмкін болатын танымдық мүмкіндіктерді қорғау
мен дамытуға бағыттау. Білім беру орта ұйымы баланың алдына
өзекті және жақын даму аймағында жұмыс істеу қажеттілігін қояды.
Аталған қағида арнайы білім беру саласында маңыздылардың бірі
болып табылады
Қорытынды:
Инклюзивті білім беру пәні даму мүмкіншілігі
кешуілдеген балаларға білім беру мәселесін жан-
жақты қарастырады. Осыған орай бірнеше
заңнамалық, нормативтік маңызды құжаттар
ұйымдастырылған. Бұл туралы біз жоғарыда
айтып өттік. Яғни, инклюзивті білім берудің
объектісі- ерекше балалар үшін ерекше оқу
жоспары әзірленуі керек. Сонымен қатар оларға
“кедергісіз аймақтар” құру да басты назарға
алынған мәселе. Жалпы қандай да бір жасалып
жатырған іс шара, құжаттар болмасын олардың
түпкі мақсаты даму мүмкіншілігі кешеуілдеген
балалардың социумге кірігуі, басқа адамдармен
тең құқығының сақталуы болып табылмақ.
Назарларыңызға
рақмет!
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz