Оқушының психологиялық ерекшелігі




Презентация қосу
1 Психологиялық –педагогикалық тексерудің
міндеттері,принциптері ,әдістері және тәсілдері.
2 Жеке және топтық психологиялық-педагогикалық
мінездемелер

Орындаған : Ермекбай Мөлдір ,Мұстафа Жайна ,Қамбарбекова Зере
Кіріспе
• Психологиялық-педагогикалық тексеру -
өте күрделіпедагогтардың кәсіби
қызметінің салыстырмалы жаңа
саласы,ретінде қалыптасқан
диагностикалық тәсілдерді
біріктіретінпсихологияда да, педагогикада
да. Ол тиісті психологиялық-
педагогикалық құзыреттілікті, кәсіби
шеберлікті талап етедіпедагогикалық
процеске қатысушылардың маңызды
сипаттамаларына қалай әсер етеді-
студенттер мен мұғалімдер, олардың
мінез-құлқы, қызметі, эмоционалды
реакциясы және т. б.
Психологиялық-педагогикалық тексерудің
міндеттері
• "Психологиялық-педагогикалық тексері міндеттері:
• 1. Феноменологиямен, әдіснамалық тәсілдермен және
психологиялық-педагогикалық диагностика принциптерімен танысу
• 2. Психологиялық және педагогикалық қарым-қатынастың
тарихидиагностика.
• 3. Психологиялық-педагогикалық әдістер мендиагностика.
• 4. Психологиялық және педагогикалық диагностикада қабылданған
негізгі өлшеу процедураларын меңгеру.5. Құрастырудың негізі
ретінде диагностикалық қызметті игерубілім алушы мен топтың
психологиялық-педагогикалық сипаттамалары.
• 5. Құрастырудың негізі ретінде диагностикалық қызметті игерубілім
алушы мен топтың психологиялық-педагогикалық сипаттамасы
Психологиялық п-педагогикалық әдістер

іс-əрекетті
орындау
сұхбат алу барысындағы генетикалы
əдісі психикалық анкета əдісі қ əдіс. тест əдісі
ерекшеліктерді
зерттеу әдісі
• Сонымен қатар, психодиагностика
əдістерді əдіснамалық бағытын
өлшеу технологиясына қарай
топтастырады. С. Г. Болтыгин
диагностиканы зерттеу тəсілдері
ретінде «дедуктивті» жəне
«индуктивті» əдістер деп бөледі. Ал,
Розенцвейг психодиагностикалық
əдістерді үш түрге бөліп қарастырды.
• Бірінші түрі: субьективті əдіс –
субьектінің өзін-өзі обьект
• ретінде бақылауы.
• Екінші түрі: обьективті əдіс – жеке
адамды сырттай бақылау
• арқылы ішкі құрылымдық байқау.
• Үшінші түрі: жобалау əдісі – жеке
адамға кері əсерін тигізбейтін
• стимулдарға зерттелінушілердің
əсерін талдау.
• Психологиялық – Іс-əрекеттерді орындау Зерттелушінің өзі туралы
педагоикалық тексеру тəсілдері мен берген мəліметіне
əдістерінің топтамасы нəтижелеріне қарай: негізделген
1. Жеке тұлғаны зерттеу өлшемдер:1. Тұлғалық жəне
қолданылу бағытына
тестері. арнайы сауалнамалар.
қарай төмендегідей
2. Іс-əрекетті зерттеу тестер 2. Сауалнамаларлар.
топтастырылады: 3. Ситуациялық тестер 3. Өзекті жəне өткен
• 1. Объективті əдістер. 4. Ақыл-ойды зерттеу мəселелер жөнінде сұхбат
• 2. Субъективті əдістер. тестері алу.
• 3. Жобалау əдістері. 5. Қабілетті зерттеу тестері 4. Биографиялық əдіс.
6. Жетістікке жетуді зерттеу 5. Белгілі бір жағдайларға
тестері. байланысты жеке тəртібін
7. Бағыт-бағдарды зерттеу баяндау.
тестері

• Психологтың алдына қойған мақсатына сəйкес орындалатын
психодиагностикалық міндеттерді шешуде қолданылатын
əдістемелер объективті, субъективті жəне проективті əдістер
жүйесінде жинақталса, оңтайлы шешімін береді.
Психологиялық-педагогикалық тексеру
қызметінің жұмысы келесі принципте құрылады:

а) бағалаудың кешенді (пәнаралық) тәсілі:медициналық мәліметтер мен
баланың әлеуметтік-психологиялық даму тарихының зерттелуі, әр түрлі
мамандардың (психолог, логопед, арнайы және әлеуметтік
педагогпен)тексеруі;
б) жүйелі және біртұтас тәсіл: оқыту қиындықтарының пайда болу
себептері мен механизмдерін белгілеу, табысты оқытуға кедергі
келтіретін бастапқы (жетекші) және қайталама қиындықтардың
арақатынасын белгілеу;
в) оқушылардың өзгеріп отыратын қажеттіліктерін динамикалық зерттеу:
оқыту процесінде жаңа қажеттіліктерді қанағаттандырудың және
олардың пайда болуының мониторингі;
г) командалық жұмыс негізінде:
Жеке және топтық педагогикалық-
психологиялық мінездеме
• 1.Жалпы мәліметтер:
1. Аты, жөні, туған жылы, сыныбы.
2. Жанұя тәрбиесінің жай – күйі (құрылымы, өмір стилі, экономикалық қамтамасыз
етілуі, педагогикалық мәдениеті)
3. Оқушының денсаулық жағдайы, жалпы физиалық дамуы.
• IІ. Ұжыммен, қоғамдық белсенділермен қарым – қатынасы.
1. Сыныпқа жалпы сипаттама (оқушылардың жалпы дамуы, тәрбиелігі, сынып
ұжымының талабы және дәстүрі).
2. Ұжымдағы оқушының алатын орны (беделді ме, оны жақсы көре ме, оның
ұжымдағы қарым – қатынасы қалай анықталады?)
3. Оқушы өзінің сыныптағы орнына көңілі тола ма? Оқушы сыныпта қандай
орынды иеленгісі келеді?
4. Сыныптағы жолдасына қарым – қатынасы (оқушы үшін маңызды топтар бар ма,
сыныптың көзқарасымен санаса ма, қандай микротопқа қатысады? Қарым –
қатынас себебі неде?
III. Оқуға сипаттама:
1.Үлгерімі ( алған бағалары, әртүрлі пәндерден алған бірдей немесе әртүрлі үлгерімі).
2.Білімді меңгеру деңгейі
3.Оқу әрекетіне қызығушылығы.
4.Оқи білуі ( Өзіндік танымдық әрекетін ұйымдастыра білу қабілеті: материалды сапалы және
түсінікті қабылдауы, оны логикалық тұрғыдан өңдеуі, мәнерлеп дұрыс оқи білуі, есте сақтаудың
нақты тәсілдерін қолдануы, өзінің қателіктерін көре білуі, талдай білуі, салыстыруы, жалпылауы,
қорытынды жасай білуі және т.б)
5.Кітаппен өз бетінше жұмыс істей білу іскерлігі және дағдысы. ( мақсаттылықпен оқуы, қысқаша
тұжырм жасауы, жоспар, нұсқа құруы, библиографияны пайдалануы және т.б)
6. Өзіне талап қоя білу деңгейі, тәртібі, ұйымдастыра білуі.
IV. Оқушы тұлғасындағы психикалық процестің дамуы
1.Оқушыға назар аудару ерекшелігі ( еркін назар аударуды дамыту дәрежесі, оның көлемі,
қорытылуы, тұрақтылығы, бөлінуі, басқаға ауысуы).
2.Түсініп қабылдауы, тез ойлай білуі.
3.Есті ойланып, әдейі дамыту деңгейі және сипаты ( механикалық немесе ойланып жаттай ма
әдейі есте сақтаутәсілдерін біле ме, есте сақтау жылдамдығы және беріктігі қандай, тез есіңе
түсіре ме, есте сақтау типі: ойлағыштық немесе көркем, жаттау кезінде қандай анализаторлар
негізгі рөл атқарады.
4.Ойды дамыту. ( Заттардың және құбылыстардың маңызды немесе болмашы белглерін ажырата
ала ма? Жалп және абстракты меңгерудеңгейі қалай? Өз бетінше шешім жасай ала ма?
Салыстыра ала ма?
5.Тілді дамыту ( сөз қоры, сөздің бейнелілігі, эмоциялығы сөз таба білуі, ойын жазбаша немесе
ауызша білдіруі).
V
V. Оқушының психологиялық ерекшелігі
1. Өзіңе баға беруі және талаптану деңгейі.
2. Қызығушылығы ( қызығушылық мазмұны, оның тереңдігі және
тұрақтылығы, сенімі, арманы, идеалы).
3. психологиялық қасиеті және басым темперамент типі.
4. Мінезінде анық байқалатын жағымды, жағымсыз белгілері:
а) тұлғаның өзіне, еңбекке, оқуына, адамдарға деген
бағыттылығының белгілері ( сергектігі, сезгіштігі, мейірімсіздігі, өзін
ғана ойлауы, адалдығы, менмендігі, ұялшақтығы ).
б) Мінезіндегі жігерлі белгілер ( табандылығы, өзбеттілігі,
турашылдығы, тез илануы және т.б ).
5. Қандай да бір іс - әрекетке қабілеттілігі ( әнге, суретке, әртістік
қабілеттілігі ). Олар қалай білінеді?
6. Не жайлы армандайды және оны болашақта қалай іске асырғысы
келеді?
VІ. Жалпы психологиялық – педагогикалық қорытындылар:
1. Оқушы жеке тұлғасын қалыптастырудағы негізгі жетістіктер мен
кемшіліктер. Кемшіліктердің ( ішкі және сыртқы ) себептері. Жанұя
тәрбиесі, жағдайы, ауруы, белгілі бір қабілеттіліктің, дағдының
болмауы және т.б).
Оқушылармен тәрбие жұмысын жүргізудегі мұғалімнің алдына
қойылған маңызды психологиялық – педагогикалық міндеттерді
шешуі
Топқа мінездеме беру
Сыныпқа мінездеме Сыныптың
Сынып туралы жалпы
1. Оқушылардың эстетикалық
мәліметтер :1. Сынып
ынтасы,белсенділігі, оқуға жағдайы
2. Оқушылар саны
деген жауапкершілігін 1.Оқушылардың
3. Оның ішінде: ұлдар -
сезінуі. Сыныптағы сыртқы түрі
қыздар –
үлгермеушілердің үлгермеу 2.Эстетикалық
4. Сыныпта «қиын»
себептері. Ұжымдағы өзара көзқарасы мен
балалардың болуы
көмек. талғамы
2. Сыныптағы жалпы тәртіп. 3. Музыкаға,
Ұжым ішіндегі қарым- Тәртіп бұзушылар, театрға, көркем
қатынас ұжымның оларға қатынасы. әдебиетке деген
1. Сынып ұжымының Сынып белсенділерінің қызығушылығы
қалыптасу деңгейі тәртіп орнатудағы ролі.
2. Белснділерге 3. Оқушылардың еңбекке
қысқаша сипаттама деген көзқарасы. Ұжымның
3. Ұжымдағы басқа ұжымдармен
кемшіліктер байланысы.

Ұқсас жұмыстар
Психологиялық профилактика
Ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар балаларды оқытудың тұғырлары
Класс жетекші
Тұлғаны бағдарлап оқыту үдерісінде оқушылардың шығармашылық ойлауын дамыту
Дарынды оқушыны зерттеу
5- сынып оқушыларын пәндік оқуға бейімдеу
Сынып оқушыларының мінездемесі
Дарынды балаларды оқыту
Дарынды оқушымен жұмыс
Музыка. Музыка сабағындағы музыкалық іс-әрекет түрлері мен оқыту әдістемесі
Пәндер