Миға шабуыл әдісі




Презентация қосу
«Миға
шабуыл»
әдісі

Миға шабуыл әдісін 1941 жылы «Миға шабуыл» әдісінің кезеңдері:
А.Ф.Осборн ұсынған болатын. Әуел • мақсатты анықтау (сізді не
қызықтырады:көпшілік алдындағы сөздің
баста жарнамалық бизнесте идеялары ма, әлде белгілі бір мәселені
қолданылған бұл әдіс адамның шешу қамтыла ма, әлде тақырып па?…);
шығармашылық ойлауына қозғау • қатысушыларды өз идеяларын айтуға
салу мақсатын көздеген еді. үндеу (көпшілікпен жұмыс жағдайында әр
қатысушы кезекпен бір идеядан ұсынуы
керек, ал топтық жұмыста әр топтан
Бұл әдістің негізгі міндеттері: бірнеше идея қатар ұсынылады);
Мүмкіндігінше көп идеяларды жинақтау; • әрбір идеяны тақтаға жазып отыру;
ғылыми немесе оқуға қатысты мәселелерді • басқалардың идеяларын жетілдіру
мақсатында қолдану;
шешу;
• идеялардың бірін-бірі қайталамайтындай
студенттердің шығармашылық ойлауын анық әрі дұрыс құрастырылуын,
дамыту; қайталанбауын қадағалау;
ынтымақтастықты дамыту. • идеяларды жіктеп, жинақтап топтастыру.
Дұрыс ұйымдастырылған ми шабуылы сеансы үш маңызды кезеңді қамтиды.
Кезеңдер оларды ұйымдастырудың және жүргізудің ережелерімен ерекшеленеді:

Мәселе туралы мәлімдеме. Алдын-ала кезең. Осы кезеңнің басында мәселе нақты
айтылуы керек. Шабуылға қатысушылар таңдалады, жетекші анықталады және
қатысушылардың басқа рөлдері қойылған мәселе мен шабуылдың таңдалған әдісіне
байланысты бөлінеді.
Идеяны қалыптастыру. Негізгі саты, оған бүкіл ми шабуылының жетістігі (төменге
қараңыз) байланысты болады. Сондықтан осы кезеңнің ережелерін сақтау өте
маңызды:
Ең бастысы - идеялардың саны. Ешқандай шектеулер жасамаңыз.
Сынға толығымен тыйым салу және айтылған идеяларды кез-келген (оның ішінде
оң) бағалауға тыйым салу, өйткені бағалау негізгі тапсырмадан алшақтап,
шығармашылық көңіл-күйді бұзады.
Ерекше және тіпті абсурдтық идеялар құпталады.
Кез-келген идеяны біріктіріңіз және жетілдіріңіз.
Топтастыру, идеяларды таңдау және бағалау. Бұл кезең жиі ұмытып кетеді, бірақ бұл
сізге ең құнды идеяларды бөліп көрсетуге және миға шабуыл сеансының соңғы
нәтижесін беруге мүмкіндік береді. Бұл кезеңде, екіншіден айырмашылығы, бағалау
шектелмейді, керісінше жағымды. Идеяларды талдау және бағалау әдістері әр түрлі
болуы мүмкін. Бұл кезеңнің жетістігі қатысушылардың идеяларды таңдау мен
бағалау критерийлерін «тең» түсінуімен тікелей байланысты.
«Миға шабуыл» әдісінің артықшылықтары:
Уақыт үнемделеді;
Топпен жұмыс істеу барасында қатысушылар арасында
ынтымақтастық, сыйластық қасиеттер жақсы дамиды;
Ой еркін түрде жеткізіледі;
Кез келген пәнге қолдануға болады;
Қиын тақырыптарды оңай меңгеруге көмектеседі;
Ізденушілік, шығармашылық қасиеттер дамиды.
Әдіс өте ыңғайлы себебі бұл әдісті үй тапсырмасын сұрау кезінде де, жаңа сабақты
түсіндіру барысында да, сабақты бекіту, қорытындылау және рефлексия кезінде де
қолдануға болады. Мысалы, жалғастырушы деңгей бағдарламасындағы «Ғаламтор менің
өмірімде» тақырыбын өткен кезде осы әдісті кері байланыс үшін қолдандым. Тіл
үйренушілерге мынадай сұрақ қойылды: Ғаламтор бізге не үшін керек? Осы сұрақ
төңірегінде өздерінің ойларын айтуға ұсыныс жасадым. Барлық ой-пікірлерді қабылдап,
жазып алдық. Тыңдаушылардың арасында ғаламтор жаңалықтарды, қажетті ақпараттарды
оқуға қажет десе, енді біреулері көп уақытты алады, көзге зиян келтіреді деген пікірлер
айтты. Дегенмен басым көпшілігі ғаламтор-ақпаратты тез алуға, уақытты үнемдеуге, құжат
алмасуға көмектеседі деген тұжырымдаманы ұсынды. Ереже бойынша барлық идеялар
айтылып болған соң, қойылған сұрақ қайта еске салынды. Айтылған пікірлер бойынша
қандай қорытынды жасауға болатынын сұрап, бұл әдіс бойынша жұмысты аяқтадым.
Тыңдаушылар «Ғаламтор-заман талабы» деген қорытындыға келді.
Тыңдаушылардың қызығушылығын сабаққа аудару үшін де бұл әдісті қолдануға болады.
Тереңдетілген деңгей тындаушыларымен «Тіл білудің пайдасы» тақырыбын өту
барысында тіл үйренушілерден тақырып бойынша бір немесе бірнеше сөйлемнен тұратын
ақпарат беруін сұрадым. Әр тіл үйренуші өз идеясын параққа жазды. Оған 5 минут уақыт
бердім. Барлығы жазып болған соң, біртіндеп оқып шықты. Идеяларды тыңдап негізгілерін
тақтаға жаздым. Жазылған идеяларға сүйене отырып, жаңа сабақты түсіндірдім. Бұл
жағдайда барлық тыңдаушылардың назары сабаққа ауады. Себебі, әр тіл үйренуші өзі
айтқан пікірдің дұрыстығына көз жеткізу үшін оқытушыны мұқият тыңдайды.
Сол сияқты, сабақты қорытындылау кезінде бұл әдісті қолдану тиімді. Миға шабуыл әдісі
бойынша тыңдаушыға сабақта неше сөз есіңде қалғанын жазу ұсынылады. Әр тыңдаушы
есте қалған сөздерін жазып болған соң, жалпы санын көрсетеді.
«Пазл
әңгіме» әдісі

«Пазл әңгіме» - оқушыларды
топқа бөліп,оларға берілген
тақырып бойынша сурет
қиындылары,яғни пазлдар
берілуі тиіс. Әр топ өздерінің
пазлдарын құрап,шыққан сурет
бойынша шағын әңгіме
құрастырып жазуы тиіс.
«ЕКІ ИДЕЯ» ӘДІСІ

Бұл әдіс тақырып жайлы Барлық оқушылар
ойлануға және басқа қатысады;өзара
адамдармен ол туралы ой әрекеттестік жоғары
алмасуға арналған деңгейде көрініс
құрылымдық тәсіл. Ол табады;оқушылар
бірлесіп жұмыс істеуге бір-бірінен үйрене
ынталандырады. алады.

1.Талқыланатын мәселе
белгіленеді
2.Оқушылар өз жауаптары
туралы ойланады
3.Жұп басқа жұппен немесе
барлық топпен өз ойларымен
бөліседі
КЕРЕМЕТ ПІКІРТАЛАС

«Керемет пікірталас» - оқушылар топқа бөлінеді. Әр топтан
бір өкіл шығып,әрқайсысы бір кейіпкерді таңдап алады. Сол
кейіпкерді шынайы өмірдегі адаммен салыстыра отырып
баға береді.
«БЕС ЖОЛДЫ ӨЛЕҢ»
«Бес жолды өлең» -
Sinkuein немесе бес
жолды өлең стратегиясы –
оқушы берілген тапсырма
Кім? Ана
бойынша өлең Қандай?
құрастырады. Бес жолды Мейірімді,ақыл
өлеңді құрудың ережесі ды
мынадай: бірінші жолда 1 Бағады,,тәрбиел
ейді,өсіреді
зат есім, екінші жолда 2 Ағайын –
сын есім, үшінші жолда 3 алтау,ана-біреу
етістік, төртінші жолда 4
сөзден тұратын сөйлем Синоним:Адам
яғни ойды түйіндеу,
бесінші жолда тақырыпқа
байланысты 1 синоним
сөз жазылады.
«БОЛЖАУ СТРАТЕГИЯСЫ»

«Болжау» стратегиясы
- Оқушылардың
алдына әңгімеден
үзінді беру. Яғни, оны
оқушылар ары қарай
жалғастырып оқиғаны
немен аяқталғанын өз
ойларымен жеткізеді.
«АҚЫЛ-ОЙ КАРТАСЫ»

Ақыл-ой картасы – ақыл-ой картасы есте сақтап,одан соң қажетті
мәліметті тез еске түсірудің оңай жолы. Ақыл-ой картасының орталық
бөлігі қаланың орталығы ,ол жерде негізгі идея
орналасады.Орталықтан шығатын басты,кең көшелер – негізгі
ойлар,тар көшелер ,кіші көшелер негізгі ойдың мазмұнын ашатын
ойлар. Суреттер арқылы қаланың маңызды орындары – маңызды
идеялары белгіленеді. Ақыл-ой картасының үлкен проектісі немесе
бүтіндей объектісі неге қол жеткізгенін білдіреді. Мысалы: Қай жерде
болдың?Енді қай жерге барасың? – деген секілді сұрақтар қойылады.
«БИНГО 101»

«Бинго 101» әдісі арқылы
поэмадағы көркемдегіш
сөздерді бірінші жұпта табады,
екінші басқа жұппен ой
бөліседі, үшінші топта өлең
жолдарынан дәлел келтіре
отырып, кестеге толтырып
жазады.
«ИНСЕРТ» КЕСТЕСІ
«INSERT» картасы немесе түртіп алу
стратегиясы - түртіп алу әдісі. Қолдарына
қарындаш алып, «v»- білемін, «+» -
білмеймін, «-» - мен үшін жаңа білім
(ақпарат), «?» – мені таң қалдырды - деген
белгілерді қойып отырып мәтіннің
мазмұнын түсінеді. Бұл әдіс оқығанын
саналы түсінуге, өз ойын басшылыққа алуға,
ойын білдіруге үйрететін ұтымды
әдіс.Оқушылар білгендерін анықтап,
білмейтіндерін сұрауға әзірленеді. Бұл
әрекет арқылы жаңаны түсіну үшін бұрынғы
білетіндерімен жаңа материалды
байланыстыруға дағдыланады. Кесте
толтырылады.v + - ?
«PLUS,MINUS AND
INTERESTING» ӘДІСІ
«Plus, Minus, and Interesting (PMI)» әдісі
уақытқа қарай бұл жаттығуды ауызша да,
жазбаша да орындауға болады. Жазбаша
орындағанда үш бағанды кестені
толтыру ұсынылады:
«Плюс» - оң әсер еткен фактілерді,
алған, білімдері жайлы жаза алады;
Минус» - “қолымнан келмей жатыр”
немесе “ түсініксіз болып тұр ” деген
ойларын жазады.
«Қызықты»- деген бағанға өздеріне не
қызықты болды немесе не жайында
көбірек білгісі келетінін сұрақ түрінде де
жазса болады.
АВТОР ОРЫНДЫҒЫ
1-қадам Кез келген жұмысты жазып болғаннан кейін тақтаның алдына
үстел қою
2-қадам: Үстелге отырып өз жазғаның аудиторияға оқу
3-қадам: аудиторияны тыңдау. Сұрақтарына жауап беру
«2 сұрақ- 2 жауап» тәсілі. Оқушылар жұпқа бөлініп,тақырыпта берілген
сұрақ бойынша диалог құрулары тиіс. Диалог 2 сұрақтан және 2
жауаптан құралуы керек.
ЕКІ СҰРАҚ,ЕКІ ЖАУАП

Оқушылар жұпқа
бөлініп,тақырыпта
берілген сұрақ бойынша
диалог құрулары тиіс.
Диалог 2 сұрақтан және
2 жауаптан құралуы
керек.
«ӘДЕБИ ШЕҢБЕР» ӘДІСІ

«Әдеби шеңбер» әдісі.
1. Талқылау себепшісі- тақырып
бойынша 5 сұрақ қойылады.
2. Белгілеуші-тақырыптың қай
бөлімі ең маңызды екенін
дәлелдейді.
3. Байланыстырушы-тақырыпты
өмірмен байланыстырады,
дәлелдейді.
4. Қорытындылаушы- автор
көтерген мәселесін
қорытындылайды.
Оқиды, топта талқылайды.
«Қазына іздеу» мұғалім сұрақтар
құрастырады. Сұрақтар білім мен
танымды қажет етеді. Топтар
интернет көздері мен кітап
мәліметтерін қолданады.
ПИРАМИДАЛЫҚ ТАЛҚЫЛАУ

«Пирамидалық талқылау» әдісі. Топ
мүшелері өз пікірін жеке жазып,
ортада талқылап, ортақ пікір
қалыптастырады. Топ мүшелерінің
саны 4 оқушыдан болуы керек. Әр
топ таратылған флипчарт қағазға
тапсырмаға байланысты жеке өз
ойларын жазады. Қағазды бұру
арқылы бір - бірінің жауабымен
танысады. Жауаптарымен танысып
ортақ пікірді қағаз ортасына жазып,
ойларын қорғайды.
«АВТОРМЕН СЫРЛАСУ ХАТЫ»

- хат құрылымын
сақтап жазады;
- шығармадан
алған әсерлерін
көрсетеді;
- 70-80 сөз
көлемінде болуы
тиіс;

Ұқсас жұмыстар
Панорамалық сабақ
Оқу әдістері жәні құралжабдықтары
Сын тұрғысынан ойлау - оқу мен жазуды дамыту бағдарламасы
ТИІМДІ СҰРАҚТАР
Сыни тұрғысынан ойлау
ПСИХОЛОГИЯНЫ ОҚЫТУДАҒЫ ИНТЕРАКТИВТІ ӘДІСТЕР
Интербелсенді оқыту әдістерінің ортакәсіптік білім беру саласындағы ерекшеліктері
Пассивті әдістер Активті әдістер Интербелсенді әдістер
«Алғашқы функция және интеграл» тарауын бекіту
Санның бөлігін табуға есептер шығару
Пәндер