Көрнекілік принципін жүзеге асырудың теориялық негіздері




Презентация қосу
СӨЖ
Орындаған: Рыскелді Құралай
Тақырыбы:

Көрнекілік принципін
жүзеге асырудың
теориялық негіздері
ЖОСПАР

1.Көрнекілік принципінің мәні.
2.Көрнекілік принціпі-дидактикалық
құрал және әдіс ретінде.
3.Қазіргі заманғы оқытудың көрнекілік
құралдарының сипаттамасы.
Принцип- латын сөзі қазақша негіз
деген сөз.Оқыту принциптері-
мұғалім мен оқушылардың
жұмысын реттеп отыратын
ережелер. Сондықтан ол барлық
пәндерді оқытқанда қолданылады.
Оқытудың принциптерінің жүйесін
тұңғыш ұсынған Я.А.Каменский.
2. Педагогика тарихында ең алғаш
принциптің бірі “көрнекілік принципі”
Я.К.Коменский өзінің дидактикадағы белгілі
алтын ережесінде тура анықтама берді.
«Қабылдауға болатының барлығы сезім
арқылы болады.
Көрнекіліктерді көру арқылы,естілетіндерді
құлақпен,иістер иіс сезумен ,дәм
сезумен,сипап сезумен қолмен ұстап,көру
жолымен жүзеге асады».Бұл оның «Ұлы
дидактика»және «Суреттегі сезімдік заттар
әлемі»атты кітабында баяндалған.
Көрнекілік принциптін жүзеге
асырып,оқушылардың білімін
тереңдете, қызығушылығын
артыру ушін мұғалім өз ойын
оқушыларға нақтылы жеткізу
үшін қолданылатын ережелер.
-«Атын ереже»:көруге болатынды –көрсету,есте алатынды-естірту,сезіне
алатынды-оқушылардың сезім мүшелеріне сездірту,түйсік туғызу.
-Оқушылар заттың немесе құбылыстар мен оқиғалардың
бейнелерін,көлемін,түр-түстерін сөзбен емес көру арқылы әрі тез
есте сақтайтыныңқамтамасыз ету.
-Қолданылатын көрнекі құралдарының өмірімен байланысын
қамтамасыз ету.
-Көрнекілік көрсету мақсатында емес,логикалық ойлауды дамыту
құралы ретінде пайдалынылады.
-Оқушылар заттарды қолмен ұстап,көлемін түр-түсін байқап,көзбен
көруге және әртүрлі дыбысын естуге жағдай жасау
-Көрнекіліктер оқушының құбылыстарды байқауға,қабылдауға деген
ынтасын оятып,ізденіс дағдыларын қалыптастырады.
-Көрнекілік бақылау білуге,салыстыру,қатар қоя білуге абстракты
ұғымдарды дамытып,жетілдіруге жол ашады.
-Көрнекі құралдарын оқу пәндерінде нақтылы өз орнында оқушылардың
жас, таным ерекшеліктерін ескере отыра пайдалану.
К.Д.Ушинский көрнекілік
мәселесіне көп көңіл бөлген.
Көрнекілік деп ол барлық сезім
организммен қабылдап түсінеді.
Ол:көрнекілік балалардың
психологиялық ерекшеліктеріне
жауап береді. Балалар заттардың
пішінін, дыбыстарды бояуы
арқылы ойлайды,-дейді.
3. Мектепте көрнекілік принципінің төмендегі
түрлері пайданынылады
1.Табиғи көрнекілік коллекциясындағы кепкен
өсімдіктер,минералдар,ылғалды препараттар жатады.
2.Заттар мен бейнелеу көрнекілігі,геометрилық
фигуралар,магниттер,портрет,мүсін үлгілері т.б
3.Символдық көрнекіліктер,крта,картограмма,схема,кестелер
жатады.Кесте түрлері:
Тақырыптық
Графикалық
Хронологиялық.
4.Экранды динамкалық көрнекілік шындық бейнені көрсетеді:
диафильм,диопозитив,оқу киносы,оқу теледидары.
5.Дыбысты техникалық
көрнекілітер:магнитафон,радиоқабылдағыштар,грампластина.
Принцип дегеніміз-
1.Принцип-латын сөзі қазақша негіз
деген сөз.

2.Принцип-грек сөзі қазақша негіз
деген сөз.
3.Принцип- латын сөзі қазақша
талап деген сөз.

4.Принцип-латын сөзі нақты негіз
деген сөз.
Педагогика тарихында ең алғаш
принциптің бірі.
к ө р н е к і л і к

Оқу жоспарында басшылыққа
алынатын бастапқы ереже
К.Д.Ушинский көрнекілік мәселесіне көп
көңіл бөлген
Ол:көрнекілік балалардың
педагогигалық ерекшеліктеріне
жауап береді.

Ол:көрнекілік балалардың
психологиялық ерекшеліктеріне
жауап береді.

Ол:көрнекілік балалардың
социологиялық ерекшеліктеріне
жауап береді.
Мектепте пайдаланатын көрнекілік
принцип түріне жатпайды.
А. Табиғи көрнекілік коллекциясындағы кепкен
өсімдіктер,минералдар,ылғалды препараттар жатады.

В. Заттар мен бейнелеу көрнекілігі,геометрилық
фигуралар,магниттер,портрет,мүсін үлгілері т.б

С. Заттардың пішінін, дыбыстарды бояу

Д. Символдық көрнекіліктер, карта,
картограмма,схема,кестелер жатады.
“Көрнекілік принципіне” тура анықтама
берген кім?
А. К.Д.Ушинский
В. Я.К.Коменский
С. В.Г.Белинский
Д. Н.И.Пирогов

Ұқсас жұмыстар
Оқыту процесінің жалпы заңдылықтары
Оқыту әдістерінің мәні
Бастауыш сыныптарда қазақ тілі пәнінен мазмұнды суреттермен жұмыс
Интеграциялау принципі
Көрнекілік принципі
Бейнелеу өнерінің әдістемелік негіздері
Бастауыш сыныптың қазақ тілі сабақтарында оқытудың көрнекілік әдісін жүзеге асыру жолдары
Платиналық пирамида
Педагогикада тәрбие әдістерінің түрлері
Мұғалімнің құзыреттілігі
Пәндер