Стоицизм грек тілінен аударғанда stoa портик, ғимарат




Презентация қосу
ҚР БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТІРЛІГІ
АЛМАТЫ ТЕХНОЛОГИЯЛЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ

Стоицизм және гедонизм

Орындаған:Мажит М.Ж.
Тобы:ТМРП 20-18
Тексерген:Бмжанова М.А.

Алматы-2020
Гедониз
Гедонизм – ләззатты бірден – бір Стоицизм
м
игілік деп түсінетін ілім. Платон
жақсы өмір ләззат алуға
байланысты деген ойға қарсы
шықты. Аристотель ләззат-
адамның бойында бақыт сезімінің Христиан діні пайда болғанға
туындауына әкелуі керек деп дейін стоицизм ежелгі дүниенің
есептеді. Гедонизм болса, ең ықпалды эти-
адамның өмірінде ләззаттан калық ілімі болды. Стоицизм
басқа игілік жоқ деп қулдыраушы және хаосқа
тұжырымдады. Эпикур батушы дүниеде адам-дарға
философиялық ілімі адам құтылу мен құтқару жолын
қарапайым тіршілік кешке көрсетеді. Ізгілік пен
отырып, өмірден қалайша ләззат зұлымдық - адамның
алуға болатынын үйретеді. Егер өзіне байланысты. Біреулер
сіз шектен шығар мінез – сіздің үстіңізден билік жүргізуі
құлықтан рахат тапсаңыз, онда мүмкін. Ол адам-
өзіңізге ауру табатыныңызға дар сізді қинап, түрмеге қамауы
күмән жоқ: ішімдік ішіп немесе құлдыққа сатып жіберуі
рахаттанғанда ынсапсыздық мүмкін, бірақ
танытсаңыз, басыңыз ауырып сіз билік пен күштің сыртқы
азап шегесіз. Эпикур ілімі бізге көріністеріне мүлде мән
шат өмір туралы айтады, сонымен бермесеңіз, сізге ешкім де
қатар сондай өмір салтының үстемдік етіп, билігін жүргізе
жағымсыз салдары мен теріс алмайды. Ізгі қасиеттер -
жақтарынан аулақ болуды адамның ерік күшінде,
үйретеді.Ол адамды түрлі азаптан ерік күші қандай екеніне қарай,
алыс жүруге шақыруға адам мейірбан немесе зұлым
Гедонизм грек тілінен аударғанда hedone – көңілділік,
рахаттану дегенді білдіреді.

яғн
и

Адам тіршілік рахаттарға ұмтылып,
азаптардан қашудан тұрады деп
қарастырылған философиялық – этикалық
принцип және моральдің критерийі.

Геоденизмнің этикалық негізі –
рахаттану адам үшін ең жоғарғы
игілік болады, тілектерін
қанағаттандыруға ұмтылу оның
табиғи мәнінің бейнесі деп есептейді.
Гедонизм

Кирен
Дамытқан
философиялық этикалық Эпикур
мектебі ілім

Гедонизм эвдемонизмнің бір тармағына жатады
және ләззат алудан тіршіліктің бастауы мен өмір
мағынасы деп жариялайды. Жақсы игілік
рахаттануға жеткізеді, жамандық , қайғы – қасірет
әкеледі.
Стоицизм грек тілінен аударғанда stoa портик, ғимарат

Эллин мемлекеті мен Рим империясының
гүлденген дәуірінде адамның ішкі тәуелсіздігі
мен тұрғысынан түсіндірмекші болған эллендік
және рим философиясындағы басты
бағыттардың бірі
Стоицизм (Стоя) философиясын
б.ғ.д. 300ж Китионнан шыққан
Зенон деген ойшыл қалаған. Ол
мектеп 500 жылдай уақыт өмір
сүрген.

Стоицизм физика туралы ілім қазіргі уақытта аса
маңызды емес. Бірақ стоиктердің физика туралы
түсініктері антика дәуірі адамдарының қалай
ойлағанын түсінуге мүмкіндік береді. Стоиктердің
көзқарасына сәйкес, алғашқыда дүниеде тек бір
элемент - от қана болды, басқаларының бәрі
(ауа,су,жер) кейін пайда болды. Зенон ілімінің
маңызды ұғымдарының бірі – космологиялық
детерминизм. Космологиялық детерминизм дүниеде
болып жатқанның бәрін болмыстығ қатаң заңы
анықтап отырады деп тұжырымдайды; болғанның бәрі
қайтадан болады – оқиғалардың, құбылыстардың
және үрдістердің бәрі цикл бойынша қозғалады және
бұл цикл шексіз. Стоицизм философиясының мәні
метафизикалық толғаныстар немесе таным теориясы
• Зенон өзінің философиясында бүкіл әлемдік мемлекет жөніндегі ілім жасаған
(космополис). Бұл мемлекетте толық теңдік орнаған – еріктелер мен құлдар,
байлар мен кедейлер, еркектер мен әйелдер - бәрі де тең құқылы. Бұл елде
тек даналық сатысына жеткен адамдар өмір сүреді. Олар табиғат заңына
сәйкес өмір салтын ұстайды.Алайда, табиғатқа сәйкес өмір сүру - ол өмірдегі
материалдық қундылықтарды кеңінен пайдалану, қазіргі замандағы сияқты
жаңа қажеттіктерді тудыру және оларды өтеу жолдарын іздеу емес,
керісінше, адамды қоршаған сыртқы дүниеден тәуелсіз өмір сүру; егер біздің
жануарлар әлемінен негізгі айырмашылығылымыз ақыл-ойда, саналығымызда
болса, онда ақыл-ойдың, ар-ұжданның басшылығымен өмір сүру - ол нағыз
табиғатқа сәйкес өмір сүру болады. Әрине, бұл ойлардың бәрі, шамасы, үлкен
қалалардың тез өсуіне, рухани өмірдің тайызданып, азғындауына, тәтті өмірге
деген көпшіліктің ұмтылысына сол кездегі ойшылдардың жаратпағындығынан
туса керек. Олай болса, сыртқы Дүниеде қандай төңкерістер жүріп жатса да
сені тағдыр қандай тәлтекке салса да, ақыл-ойға негізделген адамгершілік
жолдан таймауың керек. Сыртқы Дүниеге қызығу, оған құмарту әр-түрлі
залымдықтарды тудырады. Стоиктер Аристотельдің “ортаңғы жолын² қатты
сынға алады. Ақыл-ойдың, зерденің шын қызметі екі қарама-қарсы жатқан
қумартудың арасындағы ортаңғы жолды табу емес, олай болса ақыл-ой әлі де
өмірге деген құмартудан толық арылған жоқ. Сондықтан, адамның негізгі
мақсаты - құмартудан құтылу, еріктік алу, самарқаулық дәрежеге жету
(apatіa-самарқаулық). Соңғы стоиктер оны даналық - София – дейді.
Стоиктер Гераклиттің көзқарасына
жақын болған. Дүние шығармашылық
алғашқы оттан пайда болып, уақыты
өткеннен кейін лаулаған Дүниежүзілік
отта жанып кетеді. Содан кейін тағы да
Дүние басқа түрде келіп, тағы да
жанып кетеді, ол-мәңгілік алмасу.
Құдай табиғаттың барлық жақтарынан
өтеді, сіңеді. Сонымен қатар ол бүкіл
Дүниені басқарады және барлық
болатын жер бетіндегі оқиғаларды біліп
отырады. Мұндай көзқарас адам
өмірінде фаталистік көзқарасты
тудырады (fatum,-лат. сөзі,-тағдырға
сену) Гедонизмнің іргелі идеялары екі
бастауға негізделген. Бірінші
бастау- адам-
ның іс-әрекеттерін
психологиялық турғыдан
сипаттау: адам қандай болса да,
оның іс-әрекеті рақаттануға
ұмтылысынан туындайды.
Осылайша егер әлде-
кім жаны сүйген адамдары
үшін қандай да бір
құрбандыққа барса, оны бұл
қадамға жетелейтін - «осының
бәрі сол адамдардың қауіпсіздігі
үшін керек»
деген ойдан туатын ләззат.
Эпикур теориясының екінші
бастауы - адам рақат
алуға ұмтылуы тиіс деген пікір.

Ұқсас жұмыстар
Стоицизм және гедонизм
Антик философиясы
Ағзалар мен орта қарым-қатнасы
Ежелгі грек этикасы
Градус торы
Сутек атомында
Этникалық әлеуметтану
Денелердің өзара әрекет энергиясы
Персоналды басқару
Жануарлардың психикалық әрекеттінің жалпы сипаттамасы
Пәндер