Интеграциялау принципі




Презентация қосу
Кәсіби оқытудың жүйесі мен
принциптері
Орындаған:Бижанова Н.К
Тексерген:Илиува Н.Ж
Оқыту принциптері - мұғалім мен оқушылардың жұмысын
реттеп отыратын ережелер. Сондықтан ол барлық пәндерді
оқытқанда қолданылады. Оқыту принциптеріне сәйкес оқытуға
қойылатын талаптар тұжырымдалады. Оларды орындаған
мұғалім өз еңбегінде жақсы табыстарға жетеді.
Оқыту принциптерінің жүйесін тұңғыш ұсынған
Я.А.Каменский. Ол адам табиғаттың бір бөлігі болғандықтан,
оқыту да табиғат пен адам тәуелді болатын заңдарға
байланысты екенін дәлелдейді. Сондықтан оның пікірінше,
оқытудық ең басты принципі - табиғатқа сай болу принципі.
И.Г.Песталоцци оқытудың көрнекілік принципін ерекше
бағалап, оны логикалық ойлауды дамытатын маңызды құрал
деп санаған. К.Д.Ушинский оқытудық халықтық сипатына баса
назар аударып, оқытудың принциптерін психологиялық
тұрғыдан қараған. Ы.Алтынсарин оқыту ережелерін қазақ
мектептеріндегі білім берудің ерекшеліктеріне байланысты
қолдану керектігін айтқан.
Оқытудық бірізділігі және жүйелілігі.

Бұл принциптің ғылыми ережесі: оқушының білімі
берік болу үшін оның санасында қоршаған дүние
жақсы бейнелену керек. Ол үшін ғылыми білімдер
жүйелі және оқушылардың танымдық мүмкіндіктеріне
қарай беріледі. Жеке бөліктерден тұратын оқыту
процесі оқушылардың білімді меңгеруіне көмектеседі.
Дағдыларды қалыптастыру үшін жаттығулар, ақыл-ой
тәрбиесін беру үшін қисынды ойлау тәсілдерін талап
ететін жұмыстар жүргізіледі. Әйтпесе дағды жойылады,
оқушы дұрыс ойлай алмайды, дамуы нашарлайды.
Оқытудық ғылымилығы.

Ғылыми таным дегеніміз - құбылыстың мәніне өту,
сырттай суреттеумен шектелмей, оның ішкі
құрылымын тану. Мысалы, ағаштың сыртқы түрінен
оның ішкі құрылымын, көбеюін, зат алмасуын білу.
Ғылымилық принципі оқушыларға ғылымда
ашылған білімдерді меңгертуді талап етеді,
сондьщтан оқу жоспарлары мен бағдарламаларына
ғылыми білімдер енгізіледі. Оларды меңгерту үшін
пәнаралық байланыстарды қолдану керек.
Саналылық және белсенділік принципі

Өз бетімен меңгерілген білім санаға жақсы сіңеді.
Білімді саналы меңгеруге оқу желісі, өз бетімен жұмыс,
белсенділік, оқу-тәрбие процесін ұйымдастыру,
оқушының танымдық іс-әрекетін басқару, мұғалімнің
әдіс-құралдары көмектеседі. Оқушының өзінің
танымдық белсенділігі оқытура аса қажет жағдай және
оқу материалын терең және берік түсінуге орасан зор
ықпал етеді.
Көрнекілік принципі.

Бұл ертеден қолданылып келе жатқан
принцип. Оның негізіне мынадай ғылыми
заңдылық жатады: сезім мүшелері сыртқы
тітіркендіргіштерді түрліше қабылдайды. Ең
сезімталы - көру мүшелері; Олар арқылы
миға енетін ақпараттар оқушылардың
есінде жақсы сақталады. Кейбір заттарды
есте сақтау көрнекіліксіз мүмкін емес.
Теория мен тәжірибенің байланысы.

Бұл принцип классикалық
философияның өмір, тәжірибе таным
көзі деген ережесіне сүйенеді.
Өмір және тәжірибе балаларға дұрыс
бағыт береді, белсенді іс-әрекетке
өзірлейді. Еңбек тәрбиесі жеке
тұлғаны қалыптастырады. Оқытудық
өмірмен, теорияның тәжірибемен
байланысы-ның жақсы болуы білім
мазмұнына, оқу-тәрбие процесін
ұйымдастыруға, оқыту нысандары
мен әдістеріне, еңбекке және поли-
техникалық әзірлікке берілген
уақытқа, оқушылардың жас
ерекшеліктеріне байланысты.
Түсініктілік принципі.

Бала өзінің ойлау қабілетіне,
жинақтаған білімінің, іскерлігінің,
ойлау тәсілдерінің көлеміне қарай
түсінеді. Аталған принципті жүзеге
асыру үшін өуелі оқай, белгілі,
қарапайым материалдар, содан
кейін қиын, бел-гісіз, күрделі оқу
материалдары оқылады.
Ынталандыру принципі

Бұл принциптің маңызы өте зор. Оқуға, білімге,
мұғалімнің жеке басына деген, сондай-ақ оқу
жұмысының барлық әдістеріне, түрлері мен
нысандарына оқушыларда ынта-ықылас болса, олардьщ
оқу-таным әрекеті сенімді, ерікті, қуанышты болады.
Сондықтан мұғалім, ең алдымен, сабақтарын қызықты,
тартымды, әсерлі етіп өткізуге міндетті.
Ынталандыру принципі оқушыларға жеке-дара қарауды
керек етеді.
Ынталандыру принципінің шарттары:

• жаңа және дәстүрлі емес оқыту нысандарын қолдану;
• ділгірлік оқыту;
• компьютерлік технологияны қолдану;
• интерактивті компьютерлік құралдарды қолдану;
• өзара оқыту (жұптық, топтық);
• білім, іскерліктерді тест сынағы арқылы тексеру;
• сыныпта жағымды микроклимат жасау;
• мұғалімнің өз пөніне, оқушыларға оң көзқарасы;
• оқушылардың оқудағы жетістіктерін көрсету;
• білімнің оны ашқан адамдардық тағдырымен
байланысы;
• оқыту нысандарын және әдістерін тұрлендіру.
Гуманизациялау (ізгілендіру) принципі - оқушыға деген
ерекше сүйіспеншілікті, құрметті талап етеді. Балаға сенім
артып, оның жеке басының қасиеттерін ескеріп, оқу-таным
әрекетінің жемісті болуына ңолайлы жағдайлар мен
мүмкіндіктерді жасау керек.
Оқу процесінде, сабақтарда балаларды қорқытпай,
қысымшылық-жасамай, керісінше, олармен жылы қарым-
қатынас жасау міндет.
Бұл принцип гуманитарлық бағдарды жүзеге асыруды керек
етеді. Мектептерде білім мазмұнын жалпы адамзаттық және
ұлттың рухани игіліктерге қарай бағыттау, қазақ халқының
тарихын, мәдениетін, тілін, дәстүрін, көркемөнерін,
қолөнерін, т.б. терең оқып-білу міндетін іске асыру керек.
Мәселелік принцип - оқу процесінің мазмұны,
әдістері, ұйымдастыру нысандары мәселелі
сипатта болуын талап етеді. Мәселелі оқыту
білімді дайын түрде бермей, оқушылардан
ізденуін, дербестігін, шығармашылық ойлауын
дамытуға бағытталады. Мәселелік принцип -
оқушылардың ойлау процесінің психологиясына
негізделеді. Өйткені ойлаудық басталуы
мәселенің болуына байланысты, басқаша
айтқанда, ойлау-мәселелік сұрақ немесе
міндеттен басталады.
Интеграциялау принципі

Бұл - жалпы білім мазмұнын анықтауда, оқу
бағдарламалары мен оқулықтарды жазып шығаруда
ескеретін маңызды принцип. Интеграция - әр түрлі
пәндердегі негізгі принциптер мен заңдылықтарды өзара
тығыз диалектикалық бірлікте қарастыруды көздейді.
Сондай-ақ мазмұны жағынан бір-біріне жақын пәндердің
тіл мен әдебиет, әдебиет пен тарих, математика мен
информатика, өнер мен еңбек, этика мен әстетика, т.б.
өзара және жеке пәннің ішіндегі материалдардық
арасындағы байланыстарын анықтап, оқушылардың
білімін тереңдетуге болады.
Кәсіптік мектептерде кәсіби білім
беру дегеніміз – инженер-педагогтық
ұжым мен оқушылардың бірлескен
іс-әрекеті олардың теориялық білім
негіздерін, практикалық қабілеттері
мен кәсіби дағдыларын
қалыптастыру. Сонымен қатар,
белгілі бір кәсіп саласы талап етіп
отырған біліктіліктер деңгейін
қалыптастыру.

Ұқсас жұмыстар
Бағдарламаланатын логикалық контроллер
Көрнекілік принципі
Психологиялық - педагогикалық қолдау көрсету
Қысым өлшегіштер
Тіл дамуының заңдылықтары
Көру қабілеті нашар
Кешенді медициналық ақпараттық жүйе (КМИС)
Инклюзивті білім берудің халықаралық тәжірибесі, ғылым ретінде дамуының негізгі кезеңдері
Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік тұрғыда оқытудың психологиялық және педагогикалық негіздері
ОТБАСЫ БАНКІНІҢ МӘРТЕБЕСІ
Пәндер