АЙМАҚТЫҚ ДАМУ ЖҮЙЕСІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ




Презентация қосу
АЙМАҚТЫҚ ДАМУ ЖҮЙЕСІН
ҚАЛЫПТАСТЫРУ. АЙМАҚТЫҚ МЕНЕДЖМЕНТ
Басқару жүйесін қалыптастыру және оның даму қағидалары.

аймақ экономикасын басқару тиімділігін қамтамасыз ету –
аумақтардың әлеуметтік-экрномикалық дамуын мемлекеттік
және нарықтық реттеу бойынша сәйкес механизмдерді
қалыптастыру мен шаралардың тұтас кешенін қабылдауды талап
ететін шешілуі күрделі проблемалардың бірі болып табылады.
біріншісі, -
макродеңгейде аймақ
экономикасын басқару
механизмін одан әрі
жетілдіру;

екіншісі –
үшіншісі –
мезодеңгейде
жергілікті өзін-
тиімді аймақтық
өзі басқару
менеджмент
әдістерін
механизмін
жетілдіру.
қалыптастыру;
бірінші бағыт жөнінде айтар болсақ, макродеңгейде аймақ экономикасын
басқару механизмін жасақтау мен дамытуға әрекет жасалынады. оған дәлел –
1996 жылдың қыркүйек айында қабылданғанқазақстан республикасы
аймақтық саясатының тұжырымдамасы және оны жаңартуға жасалынған
әрекеттер, 2000 жылы жасақталған 2015 жылғы кезеңге дейінгі қазақстан
республикасы өндіргіш күштерінің даму және орналасу тұжырымдамасымен
схемасы, мемлекеттік билік органдары тарапынан бюджетаралық
қатынастарды жетілдіруге қатысты үнемі шаралар қабылданып жатқанын
айғақтайды.
Сонымен, аймақ дамуын басқару механизмінің әрекет етуінің
негізгі міндетіне кіретіндер:
қр-сының экономикалық, әлеуметтік, шаруашылықтық-
құқықтық кеңістігінің тұтастығын сақтау;
аймақтардың әлеуметтік-экономикалық теңсіздігін қысқарту
және біртіндеп жою;
барлық аймақтарда табиғатты ұтымды пайдалану мен
адамдардың өмір сүру ортасын сақтауды қамтамасыз ету;
мемлекеттің унитарлық құрылымымен анықталған
өкілеттіліктер шегінде аймақтардың дербестігін қамтамасыз
ету
Аймақтар дамуын басқару жүйесін жетілдіру
үшін, ең алдымен, республикалық, облыстық
және жергілікті деңгейлердегі билік
органдарының бірлесіп әрекет ету мәселелсін
шешу крек. жүзеге асқан жағдайда орталық
пен аймақтар арасындағы қалыптасқан өзара
қарым-қатынастардың тиімділігін
айтарлықтай арттыруға ықпалын тигізетін
бірқатар шарттар бар.
бірінші және негізгі шарт – қр-сының аймақтары өздерінің табиғи,
экономикалық, ғылыми-техникалық және әлеуметтік әлеуеті
жағынан әр түрлі болғандықтан, орталық тарапынан аймақтарды
басқаруға сараланған көзқарас қажет.
екінші шарт – қатынасқа түсуші субъектілердің арасындағы
экономикалық өкілеттіліктерді айқын бөлу, бұл ең алдымен, орталық
пен аймақтардың бюджеттік өкілеттіліктер, салықтық міндеттемелер
және әлеуметтік мәселелер аясындағы құзіреттерін шектеуге
қатысты.

үшінші шарт – аймақтардың экономикалық еркіндігін кеңейту, бірақ,
ол аймақтық саясаттың толықтай ырықтандырылу нысанына енбеу
керек.
Бұл қарастырылған шарттардың жүзеге асырылуы бірқатар басымдықты шараларды
іске асыру жолымен мүмкін болмақ. олардың қатарына келесілерді жатқызуға болады:
бір жағынан, бюджеттік қарым-қатынастарды әрбір аймақ бойынша сараланған
салықтың негізгі түрлері бойынша аударымдардың орта мерзімді тұрақты
нормативтер қағидасына көшіруге, екінші жағынан, бюджеттік жоспарлаудың
мерзімін ұзарта отырып, жетілдіруге бағытталған орталық пен аймақтардың
бюджеттік өкілеттіліктерін шектеу саясатын жалғастыру;
аймақтың жалпы республикалық еңбек бөлінісіндегі орнын ескеру,
орталықтандырылған қаржы-қаражатты жергілікті халықтың жұмысбастылығын
және аймақтық өнімнің бәсекеге қабілеттілігін арттырумақсатында аймақ
шаруашылықтарын қайта құруға бағыттау сияқты негізгі қағидаларға сүйене отырып,
аймақтарға экономикалық көмек көрсету;
әлеуметтік бағдарламалардың белгілі бір бөлігін орталық атқарушы органдардан
жергілікті басқару органдарына беруде қаржыландырудың бұрынғы көлемін сақтау;
алдағы жылдың бюджетін жасақтауға барлық аймақ өкілдерінің мідетті түде қатысуы.
Аймақ деңгейірде аймақтық менеджмент механизмі
аймақтардың ресурстық әлеуеті мен даму мүмкіндіктерін
толықтай пайдалану барлық аймақтарда бірдей емес
болғандықтан, әр облыста әр түрлі дамиды немесе мүлде
дамымауы мүмкін. осы тұрғыдан алғанрда, аймақтық
менеджмент механизмін жетілдіру жолдарын ұсынуды жөн
санаймыз. жалпы мақсаттардан оның негізгі міндеттері келіп
шығады, олар төмендегідей:
аймақтың өндрістік қызметінің ауқымын және жалпы табысын
арттыру;
ұтымды мамандандыру және салалар мен қызмет аяларының
оңтайлы түрін құру;
аумақтық жоспарлау мен өндіргіш күштерді орналастыруды
жетілдіру;
қолайлы инвестициялық климат жасау;
кәсіпкелік қызметті дамыту мен бәсекелестік ортаны құру үшін
жағдайлар қалыптастыру.
БЙМАҚТАР ДАМУЫН БАСҚРАУ
БАҒДАРЛАМАСЫ ТИІМДІ ЖҮЗЕГЕ АСУЫ
ҮШІН ОЛӘРИНЕ, РЕСУРСТАР КӨЛЕМІМЕН
СӘЙКЕС КЕЛУІ, ӘРБІР НАҚТЫ ЖАҒДААЙҒА
САЙ РЕТТЕУШІ ШАРАЛАРЫНЫҢ
БАЛАМАЛАРЫ БОЛУЫ, КӨЗДЕЛГЕН ІС-
ӘРЕКЕТТІҢ ОРЫНДАЛУЫН БАҚЫЛАУЫ ТИІС.
ОСЫҒАН ОРАЙ, АЙМАҚТАР ДАМУЫН
БАСҚАРУ ЖҮЙЕСІ ҚАЛЫПТАСТЫРУ
«ЖИНАҒЫНАН», РЕСУРСТАР «ЖИНАҒЫНАН»,
ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ «ЖИНАҒЫНАН», БАҚЫЛАУ
«ЖИНАҒЫНАН» ҚҰРАЛУЫ ҚАЖЕТ. ОНЫ
АЙМАҚТЫҚ БАСҚАРУДЫҢ СЫЗБА ҮЛГІСІ
АРҚЫЛЫ БЕНЕЛЕП КӨРСЕТЕЙІК.
Аймақтар дамуын мемлекеттік басқарудың
ресурстық «жинағы» көздеген міндеттерді
шешу үшін бөлуге болатын мемлекеттің
табиғи, қаржылық, материалдық
ресурстарының бөлігін, сондай-ақ
мемлекеттік емес ресурстарды құрауы тиіс.
ресурстармен қамтамасыз етудің басқа да
бірнеше шарттары бар болғандығына
қарамастан, аймақтық дамуды мемлекеттік
реттеудің маңызды шарты болып табылады.
Презентация
аяқталды!!!

Ұқсас жұмыстар
Аймақтың дамуын мемлекеттік реттеу
Қалыптасқан мемлекеттің жаңа саяси бағыты
МСОП халықаралық
Ресми білім берудің қызметтері
МЕМЛЕКЕТТІҢ АЙМАҚТЫҚ САЯСАТЫ
ЖОҒАРЫ МЕКТЕПТЕГІ БІЛІМ САПАСЫНЫҢ МЕНЕДЖМЕНТІ
Қазақстан Республикасының халықаралық және аймақтық ұйымдармен ынтымақтастығы
МЕМЛЕКЕТТІҢ ИНДИКАТИВТІК ЖОСПАРЫ
Аймақтық стратегиялық жоспар
Аумақтық экономиканы зерттеу әдістері
Пәндер