Метапәндік тұрғыда оқыту мәселесін зерттеген шетел, қазақстандық ғалымдар




Презентация қосу
Тексерген: Амирова А.С.
Орындаған: Нұрлан А.Н.
1 Курс 3 жылдық қазақ тобы
Жоспа
ры:

1. Мета, метапән ұғымдарының
зерттелу жайы

2. Метапәндік тұрғыда оқыту
мәселесін зерттеген шетел,
қазақстандық ғалымдар
Метапәндік тәсілдеме идеясының ауқымды қолданылуын
сонымен қатар ҚР білім беру жүйесінде табылған, мұнда метапәндік
тәсілдеме бастауыш, негізгі және орта (толық) жалпы білім берудің
мемлекеттік білім беру стандарттары негізінде жатыр. Метапәндік
тәсілдеменің тиімділігі эксперименттік тұрғыдан дәлелденген және
А.Г. Асмолов, Ю.В. Громыко, Н.В. Громыко, А.В. Хуторский, Е.Я.
Аршанский, О.В. Петунин, В.Р. Имакаева, Л.В. Квитова, К.Ю.
Колесина, М.Р. Леонтева және т.б. ресей ғалымдарының көптеген
жарияланымдарымен расталған.

Ғалымдар өз еңбектерінде метапәндік оқытудың негізгі ұғымдарына
анықтама беріп қана қоймай, сонымен бірге білім беру
тәжірибесіндегі метапән тәсілін іске асырудың негізгі
технологияларын, әдістері мен тәсілдерін сипаттайды. Сонымен
қатар білім берудегі метапәндік тәсілдеме түрлі ғылыми пәндердің
бытыраңқылығы, бөлшектенуі, байланыссыздығы мәселесін шешу
үшін дайындалды деген қорытындыға келеді.
Метапәндік тәсілдеме Бүгінгі таңда қатардағы
өзектілігі білім беру мұғалім «метапән» ұғымын
тәжірибесінің жаңа түсіне қоймайды, «метапәндік
үрдісі ретінде тәсілдемені» сабақта қалай
қолдануға болатынын
синтездің жаңа бір түсінбейді. Көбісі жобалық
өзіндік желісі ретінде әрекет дегенді түсініп үлгерген
қарастырылады, сол жоқ, енді метажобамен
арқылы ол қосалқы оқыту пайда болды. Сол
сала себепті осы ұғымға қатысты,
технологияларының сонымен қатар метапіндік
пайда болуына ықпал және пәнаралық байланыстар
туралы сұрақтар әлі де көп
етеді. Метапәндік
туындауда. Сондықтан, ең
тәсілдемені бірқатар алдымен, «метапәндік»
түйінді түсініктерінің ұғымын теориялық тұрғыда
мағынасына және оны сабақта қолдану
жатқызамыз. практикасы тұрғысынан
түсініп алу керек.
Мета — «үсті», «жалпыланған», «интеграцияланатын».
Аралық — «мынаған да, басқасына да жақын»,
«бірдеңемен аралас».
Метапәндік — білім беру мазмұнына жалпы дүние тану
(пән үстілік) интерпретацияға оқытудың бағыттылығы.
Пәнаралық — жалпыланған білімді немесе анықталған
құзыреттілікті қалыптастыру мақсатында бірнеше
пәндерден немесе оқу пәндерінен білімдердің интеграциясына
оқытудың бағыттылығы. Пәнаралық әртүрлі пәндік аумақтардан
қандай да бір құбылыстардың араласуымен негізделген,
ал метапәндік пән негіздеріне жүгінулікті білдіреді.
Пәнаралық сабақтасудың нәтижесі пән
болып табылады, ал метапәндік тәсілдің
нәтижесі үрдіс, желі, аяқталмаушылық
болып табылады. Бір сабақ ешқандай
жағдайда желі бола алмайды. Сондықтан
«метапәндік сабақ» туралы айтудың қажеті
жоқ, дұрысы сабақтағы «метапәндік тәсіл»
туралы айту керек.
Сабақтағы метапәндік тәсіл
сабақтастықты мазмұн деңгейінде ғана
емес, сонымен бірге өзіндік жолмен білімді
алуға бағытталған қызметтің белгілі бір
типтеріне қабілеттерді ұйымдастыру
деңгейінде сабақтастықты болжайды.
Мұндай үрдістің нәтижесі білімдер мен
өмірлік қарекеттің әртүрлі аумақтарында
қолданылатын, белгілі бір қабілетті игеру
болып табылады.
Метапәндер – бұл жаңа білім беру
нысаны, ол әдеттегі оқу пәндерінің
үстінен қалыптасады.
Метапәндік тәсілдеме баланың білімдер
жүйесін игеріп қана қоймай, сонымен
бірге әрекеттердің әмбебап тәсілдерін Метапәндік
игеріп және олардың көмегімен әлем тақырыптар —
туралы ақпаратты өздігімен қосымша білім
алатындығын болжайды. беру
Метапәндер — Пәнүстілік бағдарламалар
бұл дәстүрлі бағдарламалар ының аясында
оқу пәндерінің — бұл әлем туралы
үстінен жағдаяттық онтологиялық
құрылатын тапсырмаларды ұғымдарды
білім беру шешу үрдісінде қолданады.
нысаны. іске асырылатын Метапәндік
Балалар мен және қызмет —
жастардың оқушылардың зерттеу,
қосымша білім өзекті жобалау,
беру әлеуметтік- коммуникациял
жүйесіндегі мәдени және ық, ойын
білім беру тұлғалық қызметі және
үрдісі дәстүрлі маңызды сәтті
пәндік мәселелерін әлеуметтену,
қатынас шешуге жеке және
саласында бағытталған, кәсіби өзіндік
емес, пәндік педагог пен анықтау үшін
және оқушылардың қажетті
метапәндік біріккен оқушылардың
құрамдауышт қызметінің маңызды
Бұл – жаңа үлгідегі оқу пәні, оның негізінде оқу
материалын интеграциялаудың ойлау
қызметінің түрі және ойлаудың негізгі
қабілеттеріне – «білім», «белгі», «проблема»,
«міндет», рефлекстік қатынас принципі
жатыр.
«Мәселе» метапәнін
«Белгі» метапәні зерделей отырып,
аясында оқушыда оқушылар осы күнге
«сызбалау» қабілеті дейін шешімін
қалыптасады. Олар таппаған айқын
сызбалар арқылы өз проблемаларды
ойларын, талқылап үйренеді.
түсініктерін, не «Мәселе» метапәнінде
білім алушылар
ойлауға
проблемалармен
ниеттенгендерін, не жұмыс істеу үшін
істегілері «Білім» аясында – тиісті деңгейде
келетіндіктерін өзіндік қабілеттер жабдықталады.
көрсетіп үйренеді. . блогы қалыптасады.
Олардың қатарына, «Міндет» метапәнінде
мысалы, қабілеттерді білім алушылар
жүйелейтін міндеттердің әртүрлі
түсініктермен жұмыс түрлері және оларды
істеу қабілетін (яғни шешу тәсілдері туралы
білім алады.
білім жүйелерімен
жұмыс істеу қабілетін)
жатқызуға болады.
Метапәндік тәсіл ерекшеліктері:
1.Оқушылардың іс-әрекетімен міндетті түрде жұмыс жасау.
2. Мектеп оқушыларының бойында
базалық қабілеттерді дамыту (ойлау, қиялдау,
айырмашылықты білдіретін тәсілдер, мақсат қоюға немесе
өзін-өзі анықтау қабілеттілігі және т.с.с).
3. Метапәндік тәсілдердің әр түрлі типтерін пайдаланудағы жаңашылдық.
С.В.Галянның пікірінше, метапәндік сабақтың негізгі
әдістемелік ұстанымдары:
•субъектілеу (білім беру процесінің барлық қатысушыларының
тең құқылығы);
• метапәнділік (нәтижеге жетудің жалпы тәсілдерін қалыптастыру);
• іс-әрекеттік тәсіл (іздеушілік және зерттеушілік іс-әрекеті
барысындағы білім алушылардың дербестілігі);
• рефлексиялылық (өзінің іс-әрекетін білімге қатысты
қайта талдау қажет болатын жағдай);
• импровизациялылық (педагогтың сабақты өткізу
кезінде оның барысын өзгерту мен
түзетуге дайындығы).
Білім беру тәжірибесі
неліктен метапәндік
тәсілдемені іске асыруды
қажет етеді?
ғылыми білімнің қызу дамуы басталды, бұрын
білім беру нақты білім беру аумақтарының
Біріншіден мамандарын даярлауға бағдарланды. Бұл оқу
пәндрінің бөлшектенуіне алып келді. Әлдебір
әмбебаптық, әлемді қабылдаудың тұтастығы
жоғалып кетті. Бірақ технологиялық процесс
ашықтықты, ақпараттанушылықты, бір мезетте
білім игеру мүмкіндігін берді.

Екіншіден метапәндік тәсілдеме оқушының, студенттің даму
тұтастығын ғана емес, білім беру процесінің барлық
сатыларының сабақтастығын қамтамасыз етеді.

метапәндік тұрғыдан келу білім берудің пәндік
Үшіншіден мазмұнын қайта ұйымдастыруды ұсынады, онда білім
– есте сақтауға арналған мәліметтер емес, жеке
тәжірибелік әрекетте саналы түрде пайдалануға
арналған білімдер.

метапәнділік тиісті әрі болады деген ағында ғана
Төртіншіден емес, педагогтың перспективамен жұмыс жасауына
мүмкіндік береді. Бұл жағдайда педагог серіктес,
тьютор ролін алады
Тьютор жұмысының мақсаты —
оқушы бойында оқудың тұрақты
ынтасын қалыптастыру, тұлғалық
қажеттіліктерін және
қажеттіліктерін, өзөзін анықтауын,
өмірлік жолын саналы және
жауапкершілікпен таңдауды жүзеге
асыру. Тьютор сұрақты дұрыс қойып,
нені меңгеру керектігін түсіндіре
алады.
Мұндай педагог терең ойлы адам
болып, метапәндік ойлауды игеруі
керек және метапәндік тәсіл
тьюторлық қолдаудың келесі
кезеңдерінде жүзеге асырылатын
типтік міндеттерді шешуші болып
табылады.
Қорыта келе білім берудегі метапәндік тәсілдеменің
мәні оның қоғамда ойлау мәдениетін және тұтас
дүниетанымды қалыптастыру мәдениетін сақтауға
және алға тартуға мүмкіндік беруінен тұрады.
Сондықтан да білім берудегі метапәндік тәсілдемені
насихаттай отырып, оған оқыта отырып, метапәндік
тәсілдемені отандық педагогиканы дамытудың қандай
да бір бағыты деп ойлаймын. Метапәндік тәсілдеме
білімнің пәндік нысанын дамытудың озық
дидактикалық-әдістемелік үлгілерін өзіне алады, бірақ
бұл ретте ол оқу пәні және оқу сабағы сияқты білім беру
нысандары үшін жаңа даму перспективаларын ашады.
Оның үстіне, білім беру нысаны ретінде оқу пәні, әрине,
жойылмайды, бірақ осы білім беру нысаны метапәндік
тәсілдеме сіңген шамада ғана дамитын болады.
Назарларыңызға рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Метапәндік тәсіл ерекшеліктері
Метапәндік бағдарламасы
Метапәннің негізгі тапсырмалары
Пәндерді метапәндік тұрғыда оқытудың теориялық және практикалық алғышарттары
Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік тұрғыда оқытудың психологиялық және педагогикалық негіздері
Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік тұрғыда оқыту
Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік тұрғыда оқыту тұжырымдамасы
Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік тұрғыда оқыту әдістемесі
Дәстүрлі парадигма
Балалар психологиясының даму тарихы, теориялары туралы негізгі түсініктер
Пәндер