Музыкалық ырғақты қимылдар
Презентация қосу
ОБӨЖ
Тақырыбы: Музыкалық ырғақты
қимылдар
Қабылдаған: Халилаева Э
Орындаған: Сейдуәлі Қ
Тобы: ПМД-811
Жоспар
1.Ырғақтың маңызы.
2. Әуенді – ырғақ қимылдарын дамыту
жолдары және жас ерекшеліктерін ескеру
3.Қорытынды.
4.Пайдаланылған әдебиеттер
Музыкалық-
ырғақтық
тәрбиенің
жүйесі
Н.Г.Александр
ова,
М.А.Румер,
Е.В.Конорова,
В.А.Гринер
және басқалар
тарапынан
жасалған.
Мектепке
дейінгі жасқа
қолдану үшін
арнайы
зерттеулер
Н.АВетлугина,
А.В.Кенеман
және олардың
шәкірттері
М.Л.Палаванд
ишвили,
А.Н.Зимина
тарапынан
жүргізіледі.
Н.А.Метлов,Ю.А.
Ырғақ мазмұнын М.А.Румер,
Двоскина
жасауға Т.С.Бабаджан,
қатысты.
Е.Н.Соковнина, А.Н.Заколиская. Біраз кейінірек
В.В.Цивкина, С.Г.Товбина, бұл жұмысқа
Е.П.Иова, С.Д.Рудиева,
И.В.Слепович Бұл жүйелі Л.С.Генераловал
және басқалар жетілдіру ар кейбір
қатысты. жөнінде ұсыныстар
енгізді.
Барлық баланың берілген тапсырманы дәл орындауы
жөніндегі жұмыста қимылды дұрыс және дәл көрсете білуі
өте маңызды.
Балдырғандардың оны орындауына музыка ыңғайымен
қимыл жасай білуге талабын тудыратын педагогтың әсерлі
сөзі сондай-ақ түрлі ойыншықтарды және ерекше белгілерді
пайдалана білуі көмектеседі.
Ырғақтың алғашқы көрінісін дамыту, балалардың алғашқы
ойын және секірме би қимылдарын меңгеруі сияқты негізгі
міндет шешімін табады.
Яғни, музыкалық ырғақты қимылдар әсемдік пен қатар
баланың бұлшық еттерінің дамуы мен дене сымбатының
дұрыс өсуіне тигізер әсері мол.
Музыкалық ырғақты іс
- қимылдарды жүргізу икемділік пен
зейінді, іскерлікті,
баланың бойында шапшаңдықты,
естуді, есте сақтауды,
балалардың Музыка ырғағымен
денебітімінің сұлу да, қимылдау оларды
ұжымдық әрекетке, Ырғақты іс - әрекет
сымбатты болып
достыққа, мектеп жасына дейінгі
қалыптасуына музыка
серіктестікке және балалардың ағзасын
жетекшісі мен
өзара сыйластыққа нығайтады.
тәрбиеші көмегімен
орындалады. баулиды.
Оларға қимылдар
жасата отырып
ағзасындағы
айтарлықтай
физиологиялық
өзгерістерге қол
жеткізуге болады.
Баланың жалпы
дамуына есту қабілетінің
қалыптасуы мен әуен
жетегінде қимылдап
қозғала алуын дамыту зор
үлесін қосады. Сондықтан
неғұрлым балаларды
музыкамен жаттығу
жасауға, музыкалық
ойындар ойнауға, би
билеуге, ән - думандар
құруға ерте бастан
үйретсе, соғұрлым
баланың әуенді - ырғақты
іс - қимыл - қозғалысын
дамыту да жеңілірек,
пайдалырақ болады. Әр
түрлі жанрдағы әуенге
елтіп тыңдай отыра сәйкес
қимылдау баланың ішкі
сезіміне жағымды ықпал
етеді.
Мысалы, салтанатты марш әуенін тыңдатса, бала
қуанады, жігерленіп, бойын тік ұстап, нық адымдауға, қолы
мен аяғының қозғалысын сәйкестендіруге талпынады.Жай,
баяу әуенге, керісінше, бойларын босатып, еркін асықпай
қозғалуға, жұмсақ басып жүруге ұмтылады. Сөйтіп, бала
әсем қозғалуға, бойын сымбатты ұстауға, әсемділікке үйрене
бастайды.
Музыка ырғағына сәйкес түрлі
қарқында қимылдар жасау.
Өздеріне таныс дене
жаттығуларын музыка
әуенімен әсем де, ырғақты етіп
орындау. Мысалы:
• Аяқты өкшеге кезектестіріп қойып,
топылдату.
• Бір қырымен тізе бүге
отырып жүру.
• Қарапайым музыка ырғағына
сай қолды шапалақтау.
• Түзу бағытта адымдап жүру.
• Жұптасып шеңбер
бойымен қозғалу.
• Музыка ырғағына қарай ойдан
қимылдар ойластырып, шығармашылық
таныту т.б.
Жас ерекшеліктеріне байланысты ырғақты іс -
қимылдарын дамыту әдісі:
1. Бірінші, екінші кіші топтарында музыкалық -
ырғақтық қызметі музыканың үніне бүтіндей таза
импульстік әрекет түрінде көрінеді. Бұл жаста
балалардың музыкалық - ырғақтық тәрбиесінің
бағдарламасында музыканың сүйемелдеуімен кейбір
негізгі қиыншылықтарды: жүру, жүгіру сияқты жеңіл
ойын әрекеттерін орындауды және тәрбиешімен ілесе
секірме би қимылдарын қайталауды енгізеді. Бұдан
басқа ойындар, секірме билер, жаттығулар енгізу
белгіленеді, былайша айтқанда, белгілі бір репертуар
іріктеленеді.
Ортаңғы топтарда ойынның кейіпкерлерін өздігінше «бейнелейді», билейді,
қимыл жасау жүйелігін естеріне сақтайды. Көркем қимылдар балалардың
музыкаға деген ынтасы мен құмарлығын тәрбиелей отырып, қоршаған орта
туралы түсінігін молайтып, көптеген қызықты оқиғалар туралы әңгімелейді,
түсінігін байытады, шаттыққа бөлейді. Музыкалық - ырғақтық дағдыларды
игеру музыкалық ойындармен, қол ұстасып өлең айтумен, секірме
билермен, жаттығулармен танысу және оларды үйрену кезінде жүзеге
асырылады. Балалар музыкаға қосылып музыкалық ырғақтық іс – қимылдар
арқылы сюжетті және сюжетсіз музыкалық ойындарды үйреніп алады.
Ересек топтардағы балалардың шығарманы тұтастай
қабылдау және қимыл жасау арқылы оның сипатын, көңіл
күйін бере білуі мүмкін. Олар қарқынның, жылдамдық
ерекшеліктерін, пьессаның екі бөлімді түрінің өзгерістерін
(әсіресе қарама - қарсы берілген) тез сезеді, бірақ, егер бала
алуан түрлі музыкалық құралдардың мағынасын түсінген
болса, жасалатын қимыл барынша мәнерлі бола түседі.
Қорытынды
Қорыта келе Эмиль Жак Далькроз айтқандай «Музыка және
ырғақты іс – қимылдардың көмегімен балалар қоршаған
дүниені және өзін-өзі тануға үйренеді, өзінің жаңа
шығармашылық қабілеттерін ашады, зейінін, ерік қасиеттерін
және тіл табысуын дамытады». Ырғақты іс – қимылдарды
орындауда балалардың сезімдері, ойлары, көңіл-күйі, мінез-құлқы
көрініс табады. Балаларды еңбекқорлыққа, төзімділікке, ерік күшіне
тәрбиелеу, болашақта аталған сапалардың мектеп жасында одан әрі
дамытудың алғышарты болады. Ырғақты іс – қимылдар балалардың
жағымды эмоцияларын тудырып, адамгершілік сезімінің және
эстетикалық мәдениетінің дамуына ықпал етеді. Музыкалық ырғақты
іс - қимылмен айналысу балалардың тек қимыл-қозғалыс
белсенділігін қанағаттандырып қоймай, оның рухани дүниесін
байытады деп айта аламын.
Пайдаланған әдебиеттер
тізімі:
1. Есенова Д.К. Мектеп жасына дейінгі балаларға музыкалық тәрбие беру: оқу құрал /
Д.К.Есенова, Ш.Қ.Есмаганбетова, А.А. Маулетова.
- Қостанай: ҚМПИ, 2017 - 199 б.
2. Дүкенбай Н.С., Әміренов Ә.Д. Музыкалық білім беру теориясы: Жоғарғы педагогикалық оқу
орындарының студенттерінің оқулығы /Н.С.Дүкенбай,Ә.Д.Әміренов. ПМУ баспасы, 2009. - 138
бет.
3. Гончарова О. В. Музыкалық тәрбие берудің теориясы мен әдістемесі: орта кәсіптік білім беру
мекемелерінің студенттеріне
арналған оқулық / О. В. Гончарова, Ю. С. Богачинская. — 5- басылым, стереотипті. — М. :
«Академия» баспа орталығы, 2016. —
256 бет.
4. Э.Б. Абдулин, Е.В. Николаева Музыкалық білім берудің теориясы мен тәжірибесі - М., 2004.-
245 б.
5. Р.К. Дүйсембинова Музыкалық білім беру педагогикасы. Талдықорған, - 2006. – 213 б..
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz