ТӘРБИЕЛІК ӘСЕРДІҢ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ




Презентация қосу
ТӘРБИЕЛІК ӘСЕРДІҢ
ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ

ОРЫНДАҒАН: Нұрғожа А.
ТЕКСЕРГЕН :Нурдавлетова З.Н
Топ:431
Тәрбиенің мақсаты.....
Біріншіден- қоғам үшін саналы,белсенді,ізгіленген,іскер
азаматты қалыптастыру болса,
Екіншіден- жеке адам үшін оны өмір сүре білуге ,өзін
қоршаған ортамен қарым қатынас жасай білуге үйрету.
Тәрбие процесі деп – қоғамның талап тілектеріне сай
әрбір жеке тұлғаның ақыл ойын ,сана сезімін ,ерік жігерін
мінез құлық ерекшеліктерін жүйелі түрде
қалыптастырып ,дамытудағы тәрбиешілер мен
тәрбиеленушілердің өзара бірлескен әректін айтамыз.
ТӘРБИЕ

Тәрбие
Тәрбие біртұтас
біртұтас Тәрбие
Тәрбие
процес.Себебі
процес.Себебі Тәрбиелеу
Тәрбиелеу
Тәрбие
Тәрбие ұзақ
ұзақ әрі
әрі ,, көпжақты
көпжақты
тұлға
тұлға жеке
жеке адам
адам барысында
барысында
күрделі
күрделі процесс.Жасөспі
процесс.Жасөспі
ретінде
ретінде қоыйлған
қоыйлған
процесс.Жеке
процесс.Жеке рімдерді
рімдерді азамат
азамат
тәрбиеленеді.
тәрбиеленеді. мақсаттың
мақсаттың
адамның
адамның етіп
етіп
Сондықтан
Сондықтан жеке
жеке нәтижесін
нәтижесін
қалыптасуы
қалыптасуы тәрбиелеу,қоғам
тәрбиелеу,қоғам
тұлғаның
тұлғаның кісілік
кісілік көбінесе
көбінесе жуық
жуық
бүтіндей
бүтіндей бір
бір ұзақ
ұзақ дық
дық пайдалы
пайдалы
қасиеттерін
қасиеттерін арада
арада байқауға
байқауға
дәуірді
дәуірді қажет
қажет еңбекке
еңбекке әзірлеу
әзірлеу
қалыптастыру
қалыптастыру болмайды.Оған
болмайды.Оған
етеді.Адам
етеді.Адам процесі
процесі
жеке
жеке дара
дара ықпал
ықпал ететін
ететін
баласы
баласы туғаннан
туғаннан қоғамның
қоғамның
атқарылмайды
атқарылмайды ,, ішкі
ішкі және
және
бастап
бастап есейгенге
есейгенге барлық
барлық
керісінше
керісінше сыртқы
сыртқы
дейін
дейін жалғасып
жалғасып азаматтарының
азаматтарының
бірыңғай
бірыңғай факторлардың
факторлардың
жағдайда отырады ..
отырады міндеті
міндеті ,ортақ
,ортақ
жағдайда жүзеге
жүзеге әсері
әсері мол.
мол. мақсаты.
асырылады. мақсаты.
асырылады.
ТӘРБИЕЛІК ӘСЕРДІҢ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ

ӘСЕР ЕТУ- бұл өзара әрекет агенттеріне
басқа әрекет қатысушыларынан мақсатты
түрде ақпараттар мен мәліметтерді беру
немесе іс әрекетті жүктеу болып
табылады.Сәйкесінше , тәрбие де әсер ету
үрдісі іске асатын арақатынас болып
табылады .Мұндағы психологиялық әсер ету
оқушының бойындағы қажеттіліктерін ,
ұстанымдарын ,қатынастарын ,
қабілеттерін,іс әрекеттерін өзгертуге
бағытталған.
Осыған
Осыған орай
орай психологтар
психологтар
психологиялық
психологиялық әсер
әсер етудің
етудің
бірнеше
бірнеше стратегиясын
стратегиясын бөліп
бөліп
көрсетті
көрсетті

А.Г.Ковалев
А.Г.Ковалев стратегиялардың
стратегиялардың
манипулятивтік
манипулятивтік және
және
дамытушы
дамытушы түрлерін
түрлерін көрсетті
көрсетті

Б.Г.Ананьев
Б.Г.Ананьев мұғалімнің
мұғалімнің
балаға
балаға әсер
әсер етудегі
етудегі
бағаның
бағаның ,бағалаудың
,бағалаудың әсерін
әсерін
ерекше
ерекше атап
атап өткен
өткен
Әсер
Әсер етулердің
етулердің сипаты
сипаты ересектердің
ересектердің авторитетінен
авторитетінен айқын
айқын көрінеді.
көрінеді.
Авторитет дегеніміз ,яғни,балалардың алдында мәртебесі мен
билігін қолдана отыра балаға әсер етеді,ал бала өз ретінде бұл
адамға
адамға өзі
өзі үшін
үшін шешімдер
шешімдер қабылдауға
қабылдауға мінез
мінез құлқын
құлқын өзгертуге
өзгертуге
мүмкіндік береді.Әр бір адамға бірінші авторитет тұлға ,ол оның
ата аналары болып табылады.Бала мектепке бара бастаған кезде
ол үшін мұғалім авторитет бола бастайды .
А.С.Макаренко достық ,жылулық,жолы борлғыш адам
авторитеттерін бөліп көрсетеді.Ал Антон Семеновичтің пікірі
бойынша авторитет орнату және тыңдату бұл мақсат
емес,сондықтан баланы дұрыс тәрбиелеу қажет деген пікір
қалдырады.
Психологиялық тәрбие әсері адамдарға әлеуметтік нұсқаулар береді
Тәрбиенің әлеуметтік нұсқауларымен сәйкес келуі тиіс. Балаға әлеуметтік нұсқау мен
педагогикалық әсер төрт кезеңнен тұрады. Баланың зейінін кейбір маңызды, негізгі
сұрақтардың болуына назар аударуы, қызыушылығын туғызу, жаңа ақпараттық хабармен,
дәлеледемелерді ұсыну керек. Баланы әлеуметтік нұсқауларға сай тәрбиелеу үшін
нұсқаудың объектісіне көңілін бөліп, бағыттау қажет. Психологтардың зерттеулері бойынша
зейін әлеуметтік нұсқауларға үлкен әсерін тигізеді. Бала өзін әлеуметтік нұсқауларға
байланысты қоршаған ортадағы адамдар мен салыстырып баға бере алады. Егер бала
бағаны дұрыс қоя бiлсе, ол дұрыс және тез дамиды. Егер де баға дұрыс қойылмаса (шектен
тыс мақтау н/е көп ұрысу, жеку) баланың психикасы баяу түрде дамиды. Егер бала өзіне
деген сенімділігін жоғалтып, «істей аламын» деген сезімі жойылады. Шектен тыс мақтау
баланы мақтаншақ, менменшіл, менің айтқаным дұрыс деп қайтпайтын етіп тәрбиелейді.
Жасынан-ақ баланың дұрыс және бұрыс қасиеттері мен қылықтарына көңіл боліп дер
кезінде қатесін түзетіп отыру керектігін ескерту қажет. Мектепке дейінгі бала өзінің қандай
екенін үлкендердің айтуы бойынша берген бағамен (баға беруі бойынша) есептейді. Балаға
тәрбиешілер мен ата–анасының дұрыс баға беріп, оған жәй сөзбен мынауың «дұрыс»,
мынауың «дұрыс емес», мынауың «жақсы» деп т.б. Сөздер арқылы түсіндіріп жеткізу керек.
Бала ересектер, актерлер, мұғалім, тәрбиешінің ішіндегі өзіне ұнаған бір жеке адамына
қарап, еліктеп өзін-өзі тәрбиелей алады. Балаға дұрыс әсер ете білу қажет, өйткені бала
барлығын тіке, өз қалпында қабылдайды. Сондықтан ересектер дұрыс әсер етіп, баланың
қабылдауына күшті ықпалын тигізеді.

Ұқсас жұмыстар
Оқыту процесінің қозғаушы күштері
Педагогтың оқушылармен ара - қатынас стилі
Қазіргі кездегі оқыту жүйесіндегі білімді тексеру, бақылау және бағалаудың жаңа технологиясы
Эпигенетика ұғымы
Аурудың ішкі бейнесінің деңгейлері
Психология пәнінің теориялық және методологиялық негізі, ғылыми негізі
Педагогтың кәсіби өзін-өзі тануы мен өзіндік дамуы жайында
Баланың жеке қабілеттерін дамыту - өмір талабы
Тәрбие бөлімдері
Конфликт психологиясыны
Пәндер