Ветеринариялық санитария




Презентация қосу
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі
Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті
Аграрлық факультет
Ветеринариялық санитария

СӨЖ
Тақырыбы: Шаяндарды тасымалдау

Орындаған: Манасова А.Т.

СЕМЕЙ 2017
Жоспар
I.Кіріспе
II.Негізгі бөлім
2.1. шаяндарды тасымалдау
III.Қорытынды
IV.Пайдаланылған әдебиет
Кіріспе

Зерттеушілердің бір тобы шаянтәрізділер трилобиттерден, екіншілері буылтық құрттардан шыққан
деген болжам жасайды. Бұлардың қазба қалдықтары кембрийден белгілі. Жер шарында кең
тараған, негізінен тұщы су қоймаларында, теңіздерде кездеседі. 6 класс тармағы
(желбезекаяқтылар, цефалокаридалар, бақалшақты шаянтәрізділер, жоғары сатыдағы
шаянтәрізділер, максиллоподалар және ремпедиялар), 30 мыңнан астам түрі белгілі. Олардың
арасында бентосты, планктонды, паразитті және құрлықта тіршілік ететін түрлері бар. Құрлықта
тіршілік ететін шаянтәрізділер ылғалды жерлерде, дымқыл ортада мекендейді және желбезекпен
тыныс алады, осы белгілері олардың суда тіршілік ететін түрлерден шыққанын дәлелдейді.
Шаянтәрізділер Жер шарында кең тараған Тұщы су қоймаларында, теңіздерде, барлық мұхиттарда
кездеседі. 30 мыңнан астам түрі бар. Құрлықта тіршілік ететін шаяндар ""құршаян"" деп аталады .
Олар ылғалды, дымқыл жерде мекен етеді. Бұршақ таңқышаян - таңқышаяндардың ең майдасы. Ең
ірісі - жапон таңқышаяны. Оның аяқтарымен қосқанда көлемі екі метрге жетеді.Қазақстан
Республикасының ветеринария заңы бойынша темір жол, әуе, су, автокөлік арқылы тасымалдау
тек қана жұқпалы аурулардан таза шаруашылықтан алынған, клиникалық тексерістен өткен
жануарлар ғана, ал табындық және қолданылатын жануарлар, диагностикалық тексерістен өтіп
барып қана тасымалданады. Басқа аудандарға сатылуға жіберілетін жануарларды
профилактикалық оқшауларға қояды, ол мерзімде диспансеризация өткізіледі. 3 күннен кем
емес аралықта жануарлар тасымалдау кезіндегі азықтандыру режиміне бейімделу қажет.
Тасымалдауы
Тірі шаяндарды
тасымалдағанда,
ветеринариялық қызметі
қарау кезінде
қысқыштары бүтіндігіне,
сыртқы тысында
механикалық
зақымданулар
болмауына, құрғақтығына
назар аударады, егер
шаянды алақанға салса,
ол қозғалуы тиіс
Шаяндарды арнайы ыдыстарда тасымалдайды.
Талдан өрілген кәрзеңкелерді пайдаланады.
Орта көлемді шаяндар саңылауы 1 ден 15 см-ге дейін, сыйымдылығы
100 ден 150-ге дейінгі. Түбіне бүктелген материал салады, бір-біріне
тығыз етіп, арқасын үстіне қаратып салады. Бұл олар қозғалмасы
үшін. Әр шаяндар қатарын материалмен бөлектейді. Бұл үшін құрғақ,
батпақ мүгі, таза құрғақ балдыр, шөп пайдаланылады. Аулау мен арту
аралығы 36 сағаттан аспауы тиіс. Тірі шаяндарды мұздақ вагондарда
жазғы, ауыспалы мерзімдерде тасымалдайды.
оларды тасымалдау кезінде ең
маңызды мәселе
гидробионттарды күйзеліске
ұшыратпау болып табылады. Ол
үшін оларды әртүрлі
қоймаларда ұстап дайындап
аламыз тасымалдауға. 1.5-2 күн
шамасында. Бұл кезде
профилактикалық іс-шаралар
жүргізуге болмайды. Себебі су
температурасы, тұздылығы су
алмасу бәрі бір қалыпты
тұрақты болуы керек. Судың
физико-химиялық көрсеткіштері
табиғи суға жақын болуы тиіс.
Шаяндарды тасымалдау кезінде кеткен уақыт аралығы өте жылдам болуы
тиіс, себебі олар су сүйгіш болғандықтан оларды сусыз ортада ұзақ ұстап тұру
өте зиян.
Оларды ұстағанда өте қалың резеңке перчаткалармен ұстау қажет. Себебі олар
қол температурасынан күйзелістік жағдайға түсуі мүмкін. Ол кезде баса назар
аударатын ол шаянның сауытының астындағы негізгі құрсағы. Ол ісініп н/е
сауытқа жанаспай тұрса ол шаяндарды тасымалдамаған жөн.оны карантинге н/
е өңдеу цехына жөңелткен дұрыс. Себебі олар жолға шыдамайды.
Жәшіктерге астына 1,5-2 см қабат төсеніш жайып,
қысқыштарын арқасына жапсыра
орналастырады. Ал үстін теңіз суына қаныққан
поролонмен жабамыз. Ол судың
микроклиматын бірқалыпты ұстап тұру үшін.
Поролонды нағыз теңіз балдырларымен
алмастырса, тіптен қолайлы жағдай туғызады.
Ол кезде шаяндардың өміршеңдігі 100 %
құрауы да мүмкін. 12-18 сағаттық әуе көлігімен
тасымалдау кезінде болмасын.
Қорытынды
Тасымалдамас бұрын шаяндардың ерекшеліктерін ескеріп қана, оған
қолайлы көлік түрін тағайындаймыз. Ұшақтың аспаптарының істен
шықпауы үшін, оның ішін малдан бөлінген нәжістерден сақтау үшін,
ұшақ еденіне брезент немесе ылғал жібермейтін басқа да материалдар
және ылғалды жұтатын заттармен (құрғақ ағаш ұнтағы және т.б.) немесе
төсенішпен жабылады, болмаса оның кірлеуіне байланысты жаңадан
жаңартылады. Егер де ұшақтың іші ұшу кезінде тазалауға келмесе, онда
төсеніштің төселуі көбейтіліп, бір есеппен ұшу кезінде малдардан
бөлінген нәжістерді өзіне тартып алуға жетуі керек. Бүкіл керекті
аспаптар, құралдар, төсеніштер жүк жіберушімен әкелінеді.
Ветеринариялық бақылау бекеттері жоқ әуежайларда, жануарларды
қарауды жергілікті мемлекеттік ветеринариялық бақылау инспекторлары
жүргізеді, оларды шақыруды жіберуші атқарады.
Халықаралық тасымалдауда жануарларды қарау тек қана әуежайда
орналасқан шекаралық ветеринариялық бекеттің (ары қарай -
шекаралықветбекет) ветеринариялық инспекторы жүргізеді.
Пайдаланылған әдебиет
1. Бегенова А.Б ,Жұмақаева А.Н. , Майқанов
Б.С “ Шекара және көләктердегі
ветеринариялы-санитариялық бақылау” 204-
220 б.
2. интернет желісі http://adilet.zan.kz

Ұқсас жұмыстар
Жәндіктермен күрес шаралары
Дератизацияның әдістері
ҚОЛДА ТҰРҒЫЗЫП - ЖАЙЫП ҰСТАУ
Электр және сәуле жарақаттары кезіндегі ветеринариялық көмек
Электр және сәуле жарақаттары кезіндегі алғашқы ветеринариялық көмек
Дезинфекция жұмыстарын жүргізу
СТРОМАЛЫҚ - ҚАНТАМЫРЛЫҚ ПРОТЕИНДІК ДИСТРОФИЯЛАР
Жұқпалы ауруларға қарсы профилактикалық және емдеу шаралары
Жеңіл иондар
Қазақстан Республикасындағы ветеринария саласы
Пәндер