Дамыта оқыту технологиясының принциптері




Презентация қосу
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі
Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік мемлекеттік университеті
Педагогика факультеті
Психологиялық-педагогикалық және арнайы білім беру кафедрасы кафедрасы

№3 ОМӨЖ
Дамыта оқыту технологиясы

Орындаған: 7М01101 – педагогика және психология
мамандығының 2 курс магистранты
Жұбаныш
Тексерген:Аружан
п.ғ.к., доцент Тогайбаева А.К.
ЖОСПАРЫ
Дамыта оқыту технологиясының
1 маңызы мен мақсаты
Дамыта оқыту технологиясының
2 жүйесі
Дамыта оқыту технологиясының
3 принциптері

Дамыта оқыту – күрделі құрылымды, біртұтас педагогикалық жүйе. Оның
нәтижесінде әр оқушының өзін-өзі өзгертуші субьект дәрежесіне көтерілуі
көзделіп, оқыту барысында соған лайық жағдайлар жасалады.
Дамыта оқыту технологиясы - оқушының оқу, білім алу процесінде жан-
жақты дамуын оқытудың басты мақсаты ретінде қабылдайды.

Л.В.Выготский, А.Н.Леонтьев,
Ж.Пиаже С.Л.Рубинштейн
«Дамыта оқыту» деген термин ойлаудың әртүрлі деңгейін,
психология ғылымының типтерін
қойнауында туып, баланың
дамуын қарастырған еңбектерінде
жан-жақты
Б.Г.Ананьев, Г.С.Костюк, талданды А.Н.Леонтьев,
А.А.Люблинская, Н.А.Менчинская П.Я.Гальперин

және басқа да психиканың іс-әрекет теориясының
функциясын зерттегендер психологиясын жасағандар
Нәтижеде дамыта оқыту проблемасына арналған екі іргелі
эксперимент жасалып, оның бірін Д.Б.Эльконин, В.В.Давыдов,
ал екіншісін Л.В.Занков басқарады

Д.Б.Эльконин В.В.Давыдов Л.В.Занков
Жүйенің авторлары «дамыта оқыту деп – оқыту
мақсаты, міндеттері, әдіс-тәсілдері баланың даму
заңдылықтарына сәйкестендірілген оқытуды» атайды.

Жүйенің басты мақсаттарының бірі – баланы оқыта отырып
жалпы дамыту, оның еркіндігін қалыптастыру, өз бетінше ізденуге,
шешім қабылдауға дағдыландыру, жекелік қасиеттерін ескеру,
басшылыққа алу, әрі қарай ұшқырлау, тұлғалыққа бағыттау
Дәстүрлі және дамыта оқыту жүйелерінің негізгі белгілерінің
салыстырмалы сипаттамасы

Педагогикалық Дәстүрлі
процесінің иллюстрациялық Дамыту оқыту
компоненттері түсіндірме әдісі
Оқушыларда білім, Байқампаздығын,
Мақсаты білік, дағды ойлауын, практикалық
қалыптастыру әрекетін дамыту
Заңдылықтарды,
Бастапқы мазмұны Факторлар, мысалдар, теорияларды,
тақырыптар, дәлелдер ұғымдарды, ережелерді
қорыту
Оқытудың формалары Жеке, топтық, Бірлескен ұжымдық іс-
фронтальді әрекет
Ауызша түсіндіру, Проблемелық баяндау,
Оқыту әдістері көрнекілік, ізденушілік,
практикалық зерттеушілік, ойлау

Оқытудың нәтижесін Өзін-өзі бақылау, өзін-
Бақылау, бағалау мұғалімнің бақылауы, өзі бағалау, рефлекция
бағалауы
ал дамыта оқыту бала
Дәстүрлі оқыту балада білім,
бойындағы табиғи
білік, дағды алуға қажетті
қабілеттерді, ойлауды, жаңа
ақыл, сана бар деп есептеп,
белестерге көтеруді мақсат
сол ақылға дайын білімді
тұтатын принциптерге
құю керек деген көзқараста
негізделген
дамыта оқыту дербес жұмыс
Дәстүрлі оқыту жаттауға,
істеуге, алған білімді
есте сақтауға бағытталса
пайдалана білуге үйретеді.
Дамыта оқыту жүйесінде оқушылардың
ойларын жетілдірудің маңызы зор
1 – дамыта оқытуда білім даяр күйінде
берілмейді, оған оқушы өз оқу әрекеті арқылы
қол жеткізеді
.
2 – дамыта оқытуда оқушы жоғары қиындықтағы
мәселелерді шеше отырып өзінің санасының
саңылауларын ашады

– оқушының жеке басын дамытатын басты
құрал – ол өзінің әрекеті
Дамыта оқыту тұлғаның барлық қасиетін тұтас бірлікте
дамытуға негізделген. Дамыта оқытудың барысында
оқушылардың:
Ойлау дәрежесі Өзіне деген
артады сенімі артады

Байқампаздық Шығармашылық
қабілеті дамиды қабілеті дамиды

Ізденушілік, Өз бетінше
зерттеушілік қасиеі жұмыс істеуге
жанданады ұмтылады

Пікір алмасу мен өз Тұлғаның өзіндік үні «менің
тұжырымын жасауға ойымша», «егер мен
ұмтылады болсам», т.б. қалыптасады
Дамыта оқыту бойынша сабақ кезеңдерінде:

1.Оқушылар сабақтың мақсат, міндетін өздері анықтайды

2.Проблеманы шешу жолын іздестіреді

3.Жаңаны өздері табады

4.Ақылдасады, кеңеседі
Дамыта оқыту жүйесі
бойынша сабақтарды
даярлау және өткізу
этаптары:

І. Әдістемелік іс - әрекет
жағдайында мақсат пен міндеттерді
меңгеруі
Сабақтың мазмұны
Оқу жағдайын ескеру
Әдістемелік тәсілдерді қолдану

ІІ. Келесі сабақтың моделін жоспарлау
Сабақтың негізгі мақсаттарын
анықтау (аралық міндеттер мен
шешу жолдары)
Сабақтың әр этапындағы оқушының
негізгі әрекет түрлерін анықтау
Оқушы әрекетін ұйымдастыру әдіс –
тәсілдерін таңдау.
ІІІ. Сабақты жүргізу.
Әр сабақтағы баланың іс - әрекетін ұйымдастыру
Оқушымен жанама қарым – қатынас
Жұмыс барысын бақылау жұмысы

IV. Рефлекция (Сабақтың қорытынды бағасы)
Қойылған мақсатқа жету
Тақырып бойынша өзгерістер енгізу
Оқыту нәтижесіне талдау (жетістіктер мен
кемшіліктер)
Дамыта оқыту технологиясының
принциптері

Теориялық білімнің
жетекші ролі
Жоғары қиындықта
принципі
оқыту принципі
Бұл теорияда оқыту
Бұл қағида баланың
барысында қарапайым
қиындатылған
бақылаулар, зерттеулер
тапсырмаларды
жасау арқылы өмір
орындауға
заңдылықтарына
мүмкіндігінің бар
көздерін жеткізу,
екеніне көз жеткізеді
қорытынды жасауға
дағдыландыру
Дамыта оқыту технологиясы
жайындағы тақырыбымызды
қорытындылайтын болсақ, ең
бастысы, дамыта оқытуды әр мұғалім
түсінуі, жүрегімен қабылдауы және
мұғалім оқушыға дайын білімді
берумен шектелмей, баланы өз
бағыттауы керекбетімен білім алу,
іскерлік, мүмкіншілікке бағыттауы
керек.
Глоссарий
«Даму» ұғымы сөздікте «... мөлшерлік өзгерістердің белгілі бір өлшем
шегінен шығып, сапалық өзгерістерге айналуы,»-деп түсіндіріледі.
«Даму» ұғымының психологиялық анықтамасы-жаңарту процесі,
жаңаның өмірге келіп, ескінің жоғалуы деген мағынаны береді.
Дамыта оқыту технологиясы– оқушының алған білімін өзіндік
ойлаумен ұштастыратын бірден-бір әдіс.
Жоғары қиындықта оқыту принципі - бұл қағида баланың
қиындатылған тапсырмаларды орындауға мүмкіндігінің бар екеніне
көз жеткізеді.
Теориялық білімнің жетекші ролі принципі - бұл теорияда оқыту
барысында қарапайым бақылаулар, зерттеулер жасау арқылы өмір
заңдылықтарына көздерін жеткізу, қорытынды жасауға
дағдыландыру.
Әдебиеттер тізімі:
1. Давыдов Э. «Дамыта оқыту технологиясы»/
Педагогикалық шығармалар. 1998
2. Оқу үрдісіндегі дамыта оқытудың мәселелері/
Психологиялық ғылым және білім беру №1/ 2003ж
3. Интернет желісі

Ұқсас жұмыстар
ОҚЫТУДА ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ ҚОЛДАНУ
Сатылай кешенді талдау технологиясы
Модульдік оқыту Мультимедиялық технологиясы оқыту технологиясы
Мектепке дейінгі ұйымда оқыту технологиялар
Сын тұрғысынан ойлау технологиясының ерекшеліктері
Білім берудегі инновация
Тұлғалық - бағдарлы оқыту
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫ
Дамыта оқыту мақсаттары, міндеттері
Деңгейлеп оқыту технологиясы
Пәндер