Туризм индустриясы
Презентация қосу
ж
Туризм индустриясы
Орындаған: Бекембай Жанерке 302-Туризм
Туризм индустриясы – қызметі бос уақыт кезіндегі демалыс
пен сауықтың түрлі және күрделеніп бара жатқан сұранысты
қанағаттандыру болып табылатын салалар мен кәсіпорындар
тобынан тұратын шаруашылықтың ірі әрі дербек кешені.
Туризм индустриясының өзіне тән қасиеттері:
туристік мекемелерді орналастырудағы ресурстық
бағдар
туристік қызметтерді өндірудегі маусымдық және циклдік
сипат
әлеуметтік инфрақұрылым мен ақпараттық желілерді дамыту
деңгейіне қойылатын жоғары талаптар
Қазіргі кезеңдегі туризм индустриясының дамуының негізгі
факторлары мыналар:
• халықтың бірінші кезектегі қажеттіліктерін қанағаттандырудан (тұрғын жай, киім, тамақ) тыс рекреациялық
қажеттіліктерді қанағаттандыруға жұмсауға арналған табыстарының өсуі (экономикалық дамыған елдердің
тұрғындарының тұтыну кешенінің шығындар құрылымында туристік қызметтерге кететін шығындар тұрғын жай
шығындарынан кейінгі екінші орынға шықты);
• экологиялық таза ортада демалуға деген сұранысты жеделдете арттыратын, урбандалған өмірді өзге іс-әрекетпен
ауыстыруды, күнделікті тірлік пен тұрмыстан демалуды талап ететін өсе келе шиеленіскен урбандалу мен
экологиялық ахуалдың нашарлауы;
• бос уақыттың, яғни адамның еркін иеленетін уақытының артуы. Дамыған елдердің туризмінің іс-тәжірибесінде
мынадай тепе-теңдік орын алған: әдетте еңбек демалысының уақыты шетелдерге туристік сапарға шығуға, уик-
эндке – ел ішіне экскурсия жасауға, ал кешкілік бос уақыт қаладағы демалысқа арналады. Бос уақыт
құрылымында уик-энд жетекші орын алғандықтан, дамыған елдерде ішкі туризмге деген қажеттілік арта түсуде
және ішкі туризм индустриясы қарқынды дамуда;
• ерекше туристік ресурстарды жетілдіре отырып, оларды тұтынуға қажет туристік іс-әрекетті ыңғайлы етуге
мүмкіндік беретін ұйымдастыру құралдары мен инфрақұрылымдардың қалыптасуы;
• туризм индустриясындағыхалықаралық еңбек бөлінісі мен халықаралық сауда айырбасының дамуы (оларда
туризм оның жедел өсіп келе жатқан туристік сұранысты қанағаттандырудағы тиімділігінің негізінде алдыңғы
қатарға көтеріледі);
• жарнаманы дамытуға мүмкіндік беріп қана қоймай мыңдаған туристерге тез және тиімді қызмет көрсетуге
мүмкіндік беретін бұқаралық ақпарат құралдарының, туризмдегі телекоммуникациялық жүйелер мен ақпараттық
технологиялардың дамуы.
Туризм индустриясын туризмге байланысты тауарлар мен қызметтерді
шығаратын кәсіпорындар мен мекемелер құрайды.
Олар:
1. Қонақ үйлер
2.Тамақтану мекемелері
3.Тасымалдаушы мекемелер
4.Экскурсиялық орталықтар
5.Сувенирлер шығаратын кәсіпорындар
6.Туристік бағыттағы оқу орындары
7.Ақпараттық және жарнамалық қызметтер
8.Туристік бағытта еліміздегі облыстық әкімшіліктердің
туризм бөлімдеріндегі зерттеу және жобалау мекемелері
9.Туристік тауарларды өндіру мекемелері.
Қазақстандағы туризм индустриясының
дамуының күшті және осал тұстары
Туристік айналым – бұл туристік мекемелер арасында тікелей немесе жанама түрде қалыптасып, құрамына туристік
өнімдер мен қызметтер ағымдарын және де туризм экономикасындағы төлемдер мен инвестицияларды қамтитын
экономикалық қатынастар жүйесі.
Туристік айналым негізінде туристік өнімді немесе қызметті экономикалық игілік ретінде, яғни айырбасқа арналған
өнім ретінде ұсыну жатыр. Туристік қызмет пен өнімнің пайдалылығы адамдардың рекреациялық қажеттіліктерін
қанғаттандыру шамасымен немесе олардың тұтыну құнымен анықталады. Туристік қызметтің тұтыну құны неғұрлым
жоғары болған сайын ол туристік айналымда соғұрлым үлкен үлесті қамтамасыз етеді, себебі «құн (құндылық) ең
алдымен айырбас категориясы» болып саналады.
Адамдар бір қызметті қажетсінгендіктен, яғни қызмет қажетті пайдалылыққа ие болғандықтан, бұл бағаның бағасы
жоғарылаған сайын, еңбек пен капитал шығындары да соғұрлым үлкен масштабта болады. Бұл ретте туристік
өнімнің (қызметтің, тауардың) айырбас құнының көрінісі баға болып табылады.
Туристік айналыста баға өзінің барлық төрт
қызметін де атқарады:
құн өлшемі ретінде төлем құралы ретінде
айырбас құралы ретінде жинақтау құралы ретінде
ТАРИХЫМЫЗ ТУРИЗМ АЯСЫНДА
Қазіргі замандық туризм индустриясындағы ағымдардың бірі өнімнің өзіндік ерекшелігі мен
қайталанбастығы болып табылады. Сондықтан да туристерді өзіне тартушы әрбір ел бірінші кезекте өз
ерекшеліктерін жарқыратып алға шығарғысы келеді. Тәуелсіздіктің 20 жылы ішінде әлемге туризм
саласындағы брендтермен белгілі бола бастаған Қазақстанның да осы бағытта ұсынатын дүниелері
баршылық. Қазақстанның көп ғасырлық тарихы бар. Біздің еліміздің аумағында көшпенді мәдениет пен
отырықшы өркениет біртұтас бірлікте көрініс береді. Еуразиялық континентте шығыс пен батыс
арасында орналасқандықтан еліміздің транзиттік мүмкіндіктері де жыл өткен сайын арта түсуде. Осы
мәселеге байланысты, еліміздің Президенті 2030 жылға дейінгі Қазақстанның даму стратегиясында
былай деп атап көрсеткен болатын: «Біздің бабаларымыз түркі халықтарының туысқандық бірлестігінде
бұл маңызды стратегиялық факторды өздеріне тиімді жағдайда пайдалана білді: аты аңызға айналған
Жібек жолының бойымен Еуропалық және Азиялық елдер арасында сауданың кең арнасын ұйым
дастырды. Бүгінгі күні біз өңірдегі көрші елдермен бірлесе отырып және әлемдік қауымдастықтың
қолдауымен осы жолды қайта қалыптастыру үстіндеміз. Болашақта Еуропа мен Азия арасында сауда
жүйесі, қаржы ағыны және адамдардың қозғалысы арта беретіндігі анық». Елбасымыз атап көрсеткен
осы мәселеден еліміз үлкен үміт күтуде және әртүрлі экономикалық арналардың басын қоса отырып, осы
мақсатта үлкен істерді ұйымдастыруда. Соның бірі туризм саласы болып табылады.
Туризм индустриясының мекемелері мен
орталықтарын,кәсіпорындарын үш топқа бөледі
1) Демалыс орындары мен маршурттардағы туристік экскурсиялық қызмет
көрсету мекемелері (турбазалар,қонақүйлер, санаториялар, кемпингтер және
т.б)
2) Демалыс орындарындағы туристерге,жергілікті халыққа тұрмыстық,
мәдени-танымдық, сауда қызметтерін көрсететін мекемелер ( жолаушылар
көлігі, ауруханалар, дүкендер, кинотеатрлар, клубтар т.б)
3) Материалдық-техникалық базаларды құру мен пайдалануды қамтамасыз
ететін өнеркәсіп орталықтары және оларға еңбек құралдарын, шикізат,
сондай-ақ туризм сферасына біліктілігі жоғары мамандар дайындайтын
мекемелер
Қазақстандағы туризм
индустриясы
Туристік индустрия — бұл орналастыру құралдарының, көлік
құралдарының, қоғамдық тамақтану объектілерінің, ойын-сауық,
танымдық, іскерлік, сауықтыру, спорттық және өзге де мақсаттағы
объектілердің, туроператорлар мен турагенттіктердің, экскурсиялық
бюролардың, гид-аудармашылардың қызметтерінің жиынтығы.
Туристік сұраныс индустрия өндіретін бірқатар өнімдер мен
қызметтердің ерекше ұсынысына тап болады, ол кез келген басқа
жағынан жылдам дамиды.
Кейбір туристік өнімдер туристің қажеттіліктерін қанағаттандыруда
негізгі болып табылады, басқалары — қосымша немесе қосалқы,
сондықтан туризм индустриясының шекарасын анықтау өте қиын.
Мысалы, қонақ үйлер жанындағы көлік кәсіпорындары мен
мейрамханалар туристердің қажеттілігін ғана қанағаттандырмайды,
оларды басқа адамдар да пайдалана алады. Сондықтан туризм саласын
тар және кең мағынада қарастыруға болады. Бірінші мағынада ол тек
туристер үшін өнімдер мен қызметтерді өндіретін кәсіпорындарды,
екінші мағынада — тек туристер үшін ғана емес, белгілі бір өнімді
(қызметті) сатып алғысы келетін барлық азаматтар үшін өнімдер мен
қызметтерді өндіретін кәсіпорындарды қамтиды, яғни барлық нарыққа
бағдарланады.
Туристерге арналған өнімдер мен қызметтерді өндіретін
кәсіпорындарды үш топқа бөлуге болады;
Үшінші-әдетте жергілікті
тұрғындарға қызмет көрсетуге
арналған, бірақ олардың
Біріншісі — туристерге қызмет қызметтерін де өз қажеттіліктері
көрсетуге арналған (санаторийлер, мен туристері (қоғамдық көлік,
пансионаттар, турбазалар және т.б.). пошта және т.б.) пайдалана алады
Тұйық туристік және курорттық және қанағаттандыра алады.Туризм
орталық жағдайында оның аумағында немесе туристік сапарлар — бұл
орналасқан, осы топқа жататын барлық келушілердің тұрақты тұратын
кәсіпорындар дерлік. жерінен басқа елге немесе жерге
жұмысқа орналасудан басқа кез
келген басты мақсатпен бір жылдан
Екінші — олар қызмет көрсету кем мерзімге шығуы (саяхаттары)
үшін көбінесе туристерді,
дегенмен олардың қызметтерін
пайдалана алады және жергілікті
тұрғындар (қоғамдық
тамақтандыру кәсіпорындары,
мәдениет мекемелері және т. б.)
Назарларыңызға
рахмет!
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz