Кредиттік оқыту технологиясы




Презентация қосу
“ Кредиттік оқыту технологиясы”

Орындаған : Әзірбай.Е.Ә
Қабылдаған :Нуралиев
Қазіргі таңдағы ғылыми
техникалық прогресс пен
өркениетті даму дәуіріне бет бұру
кезеңінде жаңа қоғамға лайықты
саналы, білімді жеке тұлғаны
қалыптастыру бүгінгі қоғамның
алдында тұрған негізгі міндет.

Сондықтан, қандайда бір мелекеттің білім
жүйесінің халықаралық дейгейдегі кредиттік
жүйеге өтуінің маңызы ерекше.
Кредиттік жүйе алғаш рет
Америка Құрама Штатында
пайда болды. Оның негізін
1870 жылдары Гарвард
университетінің Президенті,
белгілі Американдық білім
қайраткері Чарльз Элиот
салып, «кредит–сағат»
ұғымын қоғамға енгізген
болатын.
Чарльз Элиот
(1834 –1926)
1892 жылдан бастап «кредиттік-сағаттық»
жүйенің екінші кезеңі басталып, осы кезде АҚШ-
тың ұлттық білім комитеті университет, колледж,
мектеп топтарын жақсарту мақсатында, оқу
бағдарламаларын стандарттауда «кредит» ұғымын
тек университет пен колледждерде ғана емес, орта
мектептерде де, енгізе бастады
Қазақстан Республикасында кредиттік оқу жүйесі
20 ғасырдың 90-шы жылдарының ортасынан
біртіндеп қалыптаса бастады. Қазақстан
Республикасының «Білім туралы» Заңын іске
асыру мақсатында №66-шы «кредиттік оқыту
технологиясы бойынша оқу процесін ұйымдастыру
ережесі» әзірленген және бекітілген.
Кредиттік оқыту технологиясы
бойынша оқу үдерісін
ұйымдастырудың ережесімен
бекітілген

(Қазақстан Республикасы Білім және
ғылым министрінің 2011 жылғы 20
сәуірдегі № 152 бұйрығы)
Кредиттік оқыту технологиясы — бұл білім беру
технологиясы, өз бетімен білім алу деңгейін көтеру
және дара негізінде шығармашылық білімді
меңгеру, оқу процесін және білім көлемін кредит
негізінде есепке алуды, білім беруді таңдап алған
траекториясын регламенттеу болып табылады
Кредиттік оқыту технологиясын пайдалану арқылы оқу
үдерісін ұйымдастырудың негізгі міндеттері:
білім көлемін біріздендіру;

оқытуды барынша дараландыру үшін жағдай туғызу;

білім алушылардың өзіндік жұмыстарының рөлі мен
тиімділігін күшейту;

білім алушының оқудағы шынайы жетістіктерін оларды
тиімді бақылау рәсімдері негізінде анықтау болып табылады.
Көздейтін мәселелер…

білім алушылардың білім траекториясын таңдауына
ықпал ететін эдвайзерлерді оқу үдерісіне тарту;

білім алушылардың оқытушыларды
таңдаудағы еркіндігі;
білім алушылар мен оқытушылардың әрбір пән
бойынша еңбек шығынын бағалау үшін
кредиттер жүйесін енгізу;

білім алушылардың жеке оқу жоспарын қалыптастыруға
тікелей қатысуын қамтамасыз ететін элективтік пәндердің
каталогына енгізілген таңдауы бойынша пәндерді олардың
таңдау еркіндігі;

білім беру бағдарламаларын
оқытудың интерактивті әдістерін
меңгеруде білім алушылардың
пайдалану;
өзіндік жұмыстарын жандан-
дыру;
Кредиттік оқытудың негізгі
компонеттері

Кредиттік оқыту

ТАНЫМДЫ
БАСҚАРУ
МОТИВАЦ Қ ІС-
ІС-
ИЯ ӘРЕКЕТТЕР
ӘРЕКЕТТЕР
І
Бағыттары

Педагогикалық инноватика – Педагогикалық неология –
педагогикалық педагогика саласындағы кез
жаңашылдықтар келген жаңалық үйреніледі,
жасау,оларды жалпыланады, қорытылады,
педагогикалық педагогикалық технология
қауымдастықтың бағалауы мониторингі анықталады
және игеруі, практикада Педагогикалық аксиолоия -
қолдануы туралы ілім педтехнологиялардың ішінен
ең сапалылары таңдалады.

Педагогикалық праксология -
таңдап алынған педагогикалық
жаңалықтар практикада
қолданылады.
Оқу/оқытудың кейбір тәсілдерін қолданғанда мәліметтің 24 сағат ішінде есте сақталуы.
Тәсілдер (А.Маслоудың идеялары бойынша Н.Сандерстің кестесі)
Есте сақталу мөлшері

Лекция 5%

Оқу (мәтін, кітапты оқу) 10%

Аудио-және видео құралдарды қолдану 15%

Көрсету (жоболар, кестелер басқа да көрнекілектер) 30%

Пікірталас 50%

Практикалық іс-әрекеттер 75%

Үйренген білімді дереу қолдану, басқаларды үйрету 90%
Кредиттік технологияны республикамызда қолдану
үшін арнайы және жеке талаптар
Кредиттік технологияның ғылыми концепциялары,
яғни философиялық, психологиялық, дидактикалық,және
қоғамдық педагогикалық негіздері анықталуы қажет;
Кредиттік технологияның сапалылылығын
бағалаудың өлшемдері анықталуы тиіс;
Кредиттік технолонияда басқаруды, сатылауды,
диагностикалауды, әдіс-тәсілдер және құралдар арқылы
таңдаудың нәтижелерін коррекциялау механизмдерін
жасау жолдарын табу қажеттілігі бар.
Жоғарыдағы, кредиттік технологияның үш
компоненттерін дұрыс ұғыну, бұл арнайы және жекелік
талаптарға сай болар еді.
Кредиттік оқыту жүйесінің өзгешіліктері

Студенттердің (оқушылардың) оқу-тану іс-әрекеттері
біртұтас құрылымдық қалыпқа келтіріледі.

Әр пәндік курс бойынша оқу-әдістемелік кешен
құрастырылады.

Жоғары (орта) оқу орындарының жаңа үлгідегі
оқулығын дидактикалық модульдердің жиынтығы
ретінде жасау.

Жоғары оқу орындарының (орта мектептің)
оқытушыларының үйретушілік қызметтерін логикалық
біртұтас құрылымға келтіру.
Күтілетін нәтиже

Студенттің кәсіби шеберлігін арттыру
арқылы білім сапасын жоғарлату,
бәсікеге қабілетті мамандарды
дайындап, шығару.
Педагогикалық қарым-қатынас
стилдері
Түрлері Мазмұны
1 «Сократ» моделі Мұндай ұстанымдағы оқытушы пікірталас пен
пікірсайыстардың құптаушысы және өз
сабақтарында оларды қасақана түрде тудырушы.
Оның сабақ беру әдісінде белгілі жүйе жоқтың қасы,
өйткені ол оқу процесінің әрқашан да біреулермен
қақтығыста болады. Оның шәкірттері өз
позицияларын ұдайы нығайта отырып, оларды
қорғай біледі.
2 «Топтық пікірталастың Ол оқу-тәрбиелік процестің басты мақсаты
жетекшісі» моделі үйренушілер арасындағы келісім мен
ынтымақтастыққа жету деп нсептейді. Ал өзін
шәкірттерінің арасындағы делдал деп түсінеді,
өйткені ол үшін пікірталас нәтіжелерінен гөрі
демократиялық ымыра мен бітімгершілік маңызды.
3 «Шебер» моделі. Бұл ұстаз өз шәкірттеріне үлгі болуды қалайды.
Үйренушілердің оның барлық әрекеттерін тек оқу процесінде
ғана емес, сонымен бірге жалпы өмірге деген тұрғыдан
бұлжытпай қайталауы керек. Бұл ұстаз өз шәкірттеріне үлгі
болуды қалайды. Үйренушілердің оның барлық әрекеттерін
тек оқу процесінде ғана емес, сонымен бірге жалпы өмірге
деген тұрғыдан бұлжытпай қайталауы керек.

4 «Генерал» моделі. Қатаң талап қоюшы, қайткенмен де өзінің айтқанын
орындатуға ұмтылады, өйткені өзінің сөзін
әрқашанда дұрыс деп бағалайды. Оның ойынша,
студент солдат тәрізді тек бұйрықтарға ғана
бағынуы керек. М.Таленнің айтуы бойынша,
оқытушылардың бұл типі педагогикалық
практикада басқаларға қарағанда анағұрлым жиі
5 «Менеджер» моделі. Студенттік топтың тиімді жұмысынан құралған
атмосферамен тікелей байланысты. Оқытушы
студент тарапынан бастама мен өзіндік
әрекеттерді барынша қуаттап отырады. Педагог
әрбір студентпен оның шешіп отырған
проблема мағынасын талқылауға,студенттің
әрекеттерін бақылап, оларға әділ баға беруге
әзір.

6 «Жаттықтырушы» моделі Ауиториядағы қарым-қатынаста оқытушы мен
студенттер бір-біріне жақын екндігін әбден
сезінетіндей. Студенттер өздерін құдды бір команда
ойыншылыры ретінде сезінетіндей: мұнда жеке
тұлғаның еш маңызы жоқ, өйткені олар тек бірлесіп
қана көп шаруаны тындыра алады.педагог мұнда
ұжымдық ұмтылыстардың ұйытқысы рөлін
орындайды. Ол үшін ең басты мәселе –аяққа нәтиже,
табыс, жеңіс.
7 «Жол сілтеуші» немесе Бұл оқытушының «білмейтіні жер астында», ол –тірі
«Гид» моделі. энциклопедия тәріздес. Оқытушы өте байсалды,
қысқа әрі дәл сөйлейді. Барлық сұрақтарға ол жауап
бере алады, тіпті оған қандай сұрақтардың да
қойылатындығын біледі. Оның мәні жоқ сияқты, сол
себепті де ол көп жағдайда студенттерге қызықсыз
көрінеді.
Сөз түйіні, заман талабына сай елімізге келген
кредиттік жүйеге қазақ студенттері әлі жүз пайыз дайын
емес! Бізге уақыт және тәжірибе керек. Негізінен, ЖОО-
ның қай факультеті болмасын студенттерге бірінші
курстан бастап кредиттік жүйенің мақсат- міндеттерімен
таныстырып, білім алушы жастардың болашақта еңбек
процесіне араласқан кезде қажет болатын пәндерді өз
еркімен таңдау құқықтарының барын түсіндіруі керек.
Бізде арнайы базалардың оқу-құрал жабдықтарының
толықтай қамтылмауының әсерінен шетелдік дәрежеге
жете алмай отырмыз.
Қолданылған әдебиеттер:
1. С.Рахиева, «Инновациялық тәсілдер негізінде», Қазақстан
мектебі, 2013 ж, №8.
2. А.Жүсіпова, «Білімдегі жаңалықтар», ақпаратты-әдістемелік
журнал, 2012 ж, №4.
3. С.О.Шулова, Новое время – новые формы методической
работы. Методист, 2006, №3.
4. Чернилевский Д.В. Дидактические технологии в высшей
школе. – М.: Юнити, 2002. – 438 с.
5. Аванесов В.С. Композиция тестовых заданий. – М.: АДАПТ,
1998.
6. Кредиттік оқыту технологиясы бойынша оқу үдерісін
ұйымдастырудың ережесі.

Ұқсас жұмыстар
Кредиттік оқыту жүйесінің мәні
Модульдік - кредиттік технологияны енгізу ерекшеліктері
Қазақстанның жоғары мектебі дүниежүзілік білім деңгейіне жетуге және бірыңғай білім беру жетістігіне енуге ұмтылу бағытында
1892 жылдан бастап кредиттік - сағаттық жүйенің екінші кезеңі басталып, осы кезде
Кредиттік оқыту
КРЕДИТТІК ОҚЫТУ ЖҮЙЕСІН ЕНГІЗУ ДУАЛДЫ ОҚЫТУ
Оқытудың компьютерлік технологиясы
Кредиттік оқыту жүйесі
Модульдік оқыту Мультимедиялық технологиясы оқыту технологиясы
Модульдік оқыту технологиясының тиімділігі
Пәндер