Педагогикалық басқару жүйесі




Презентация қосу
М.Х. ДУЛАТИ АТЫНДАҒЫ ТАРАЗ МЕМЛЕКЕТТІК
УНИВЕРСИТЕТІ

Педагогикалық басқару жүйесі

Орындаған:Қанай Динара
Тобы: ИС 3 курс

2020 жыл
Жоспары:
Кіріспе.
1. Педагогикалық жүйені басқарудың
ерекшелігі.
2. Педагогикалық жүйені басқарудың
құрылымы.
3. Педагогикалық жүйені басқарудың
негізгі қағидалары.
Қорытынды.
Басқару тек техникалық, өндірістік процесс жəне қиын
əллеуметтік жүйе саласында ғана керек емес, ол
педагогика саласында да өте маңызды болып табылады.
Жалпы басқару, ол айқындалған ақпаратқа негізделе
отырып, талдау жасау, бақылау, нысананы мақсатқа жетуі
үшін реттеу жəне дұрыс шешім қабылдау. Басқару
нысаны болып техникалық, биологиялық, əлеуметтік
жүйелер табылуы мүмкін. Əлеуметтік жүйенің ең кең
тараған түрлерінің бірі білім жүйесі жəне өзіне тəн елдің,
мекеннің, облыстығы, қаланың жəне ауданның барлық
жүйелерін қамтиды.
Жалпылама басқарудың ерекшелігі — мұнда мемлекеттік
органдардан басқа жалпылама органдар құрылады, олар
ұстаздар, оқушылар құрамы, ата-ана жəне халық. Олардың
басшылыққа қатыса алуы осы мектептегі ұжымның қарым-
қатынасының оң болуы жəне психологиялық климаттың оң
болуына əсерін тигізеді. Мектептегі білім басқармасының
беделді қызметтерінің бірі — мектеп кеңесі. Мектептің
жоғарғы басқарушы органы конференция, ол жылына кем
дегенде бір рет өткізілуі тиіс. Конференцияның атқаратын
рөлі өте маңызды: жалпымектептік конференцияда Мектеп
кеңесі, оның Кеңесшісі жəне олардың қызметі мен атқаратын
уақыты тағайындалады.
Əр мектеп өз конференциясында «Оқу орны жарлығын»
қабылдайды, ол олардың қазіргі жағдайын, əдіс- тəсілдерін,
болашақ даму көздерін қарастырады. Осыған байланысты əр
мектептің өз жарлығы болуы жəне олардың бір-бірінен
ерекшеленуі мүмкін, бірақ олардың басты бағыты «Жалпы
мектептік оқу орындарының мемлекеттік уақытша
жарлығымен» анықталады. Мектеп кеңесі осы мектептің
даму бағытын, сапалы тəрбиенің болуын жəне қандай тілде
оқытатынын таңдайды. Мектеп кеңесі уақытша жəне тұрақты
комиссия, басқа түрлі бағыттары бойынша кеңес штабтар
тағайындайды жəне олардың құқықтары, қызметінің
шектерін анықтайды. Ұжымның жиналысында конференция
делегаттарының 1, 2-сатылардағы қатысушылары
тағайындалады, олар: ұстаз, мектептің басқа да
қызметкерлері, ата- ана болуы мүмкін. Конференция
аралықтарында жоғарғы басшылықтың орнын Мектеп кеңесі
атқарады .
Педагогикалық басқару келесі функцияларды атқарады:

педагогикалық талдау,
жоспарлау, ұйымдастыру,
бақылау, реттеу. Мектепішілік
басқаруды дəстүрлі жүйеде
түсіндіретін болсақ, ол
субъектінің белгіленген
нысанаға басқарушылық
жүргізуі; сапаны жақсарту
мақсатында басқарушылық
жүйенің тигізетін əсері,
педагогикалық еңбекке
байланысты ғылыми
элементтерді енгізу болып
табылады.
Педагогикалық іс-әрекеттің мәнін түсіну үшін
оның құрылымын талдау қажет, ал оның өзін
мақсат, мотив, әрекет (операция), нәтиже
бірлігінде қарау керек. Іс-әрекеттің, оның
ішінде педагогикалық іс-әрекеттің жүйелі
сипаттамасы мақсат болып табылады .

Педагогикалық іс-әрекеттің мақсаты тәрбие
мақсатын жүзеге асырумен тығыз байланысты.
Бұл жалпы стратегиялық мақсат әр түрлі
бағыттағы тәрбие мен оқытудың нақты
міндеттерін шешуге бағытталған.
Қажеттілік – аса
қажеттіліктен және оны жүзеге
асыру мен дамыту үшін қажет
объекттер мен әрекеттерде
туындайтын адамның күйі,
сондай-ақ оның белсенділігінің
Мотив – қажеттілікті
көзі болып келетін, танымдық
қанағаттандыруға
үрдістерді, қиял мен жүріс-
тұрысты ұйымдастырады және байланысты іс-әрекетке
бағыттайды. түрткі болу; әрекеттер мен
қылықтардың таңдауы
түсіндірілетін сезінімді
себеп;әрекеттерді таңдауға
түрткі болатын
Мақсат – күтілетін зат(материалды немесе
нәтиженің сезінімді идеалды
бейнесі, адамның іс-
әрекеті соған қол
жеткізуге бағытталған.
Есеп – қандай да бір
жағдайларда берілген
және осы жағдайлардың Әрекет – іс-әрекет
түрлендірілуі кезінде бірлігі, сезінімді
орындалатын іс-әрекет
мақсатқа жетуге
мақсаты
бағытталған
кездейсоқ, қасақана
белсенділік
Операция – берілген
жағдай шарттарымен
анықталатын әрекетті
жүзеге асыру әдісі.
Педагогикалық іс-әрекеттің
құрылымы
Педагогикалық іс-әрекет
құрылымында бір-бірімен тығыз
байланысты 3 компоненттері:
•құрылымдық,
•ұйымдастырушы,
•коммуникативті.
Педагогикалық іс-әрекеттің бұл түрлерін
нәтижелі жүзеге асыруда
іскерліктер мен қабілет қажет.
Педагогикалық іс-әрекеттің бұл түрлерін нәтижелі
жүзеге асыруда іскерлік пен қабілет қажет.
Құрылымдық әрекет үшке бөлінеді:
құрылымдық-мағыналы (оқу материалын таңдау,
педагогикалық процесті жоспарлау және құру),
құрылымдық-оперативті (өз әрекеті мен оқушылар
әркеетін жоспарлау),
құрылымдық-материалды (педагогикалық процестің оқу-
материалды базасын жобалау).
Ұйымдастырушы әрекет оқушылардың әр түрлі іс-әрекет
пен айналысып, ұжым және біріккен іс-әрекетті
ұйымдастыруға бағытталған әрекеттер жүйесін орындау.
Коммуникативті әрекет педагогтың тәрбиеленушілермен,
мектептің басқа педагогтарымен, қоғамның өкілдерімен,
ата-аналармен педагогикалық қатынас орнатуға
бағытталған әрекет.
Педагогикалық жүйені басқарудың негізгі
қағидалары:
Мектепішілік менеджменттің заңдылықтарына - талдау,
мақсатқа жету, басқарудағы еркіндік жəне мұғалімдердің
түрлі басқару жұмыстарына дайын болуы жатады. Осы
заңдылықтарға негізделген, басқарудың негізгі қағидалары
болып келесі ұстаным жатады: ол басшылықты, директорды,
менеджерді атқаратын қызметіне тағайындау. Ал негізгі
қағидаларына мыналар жатады:
педагогикалық жүйені басқарудың еркіндігі;
басқарудағы жүйелілік жəне орталықтандыру;
бірігушілік жəне ұжымның оң қарым-қатынасы;
педагогикалық жүйені басқаруды ақпараттың
толықтылығы мен шынайылығы.
Мектептегі басшылықтың өзгеруі жəне оның
конкурстар арқылы тағайындалуы, мектептегі өмірдің
еркіндігінің бастамасы. Мектеп құрылуында ең
маңыздысы, оның ақпаратының ашықтылығы жəне қол
жетімділігі. Яғни осы мектепте тиімсіз жағдай орын
алып жатса жəне одан ұстаз хабардар болса, онда ол
бұл мəселеге немқұрайлы қарамауы тиіс.
Басшылықтың əрдайым есеп өткізуі, мектеп кеңесінің,
ұжымның, ұстаздың, ата ананың белгілі бір мəселеге
араласып, өз көз қарасын білдіруі, осы мектепте
еркіндіктің бар екенін білдіреді. Педагогикалық жүйені
басқаруды тек ықпал етумен ғана шектеп қоюға
болмайды, мұнда ұйымдастырушылық, бірігіп басқару
жəне өзін өзі басқара білуде маңызды рөл атқарады.
Мектепті басқару құрылымы төрт сатыдан тұрады:

Бірінші саты — мемлекеттік органдармен жəне
ұжыммен тағайындалған мектеп директоры, мектеп
кеңесі, оқушылар кеңесі.
Екінші саты — ұжымдық жалпы еңбекке жауапты —
мектеп директоры мен психологы, əлеуметтік ұстаз,
мектеп директорының басқарудағы көмекшісі жəне өзін-
өзі басқаруда қатысатын органдар.
Үшінші саты — ата-аналарға, оқушыларға, үйірмелерге
басшылық жүргізетін ұстаздар, тəрбиешілер, сынып
жетекшілері.
Төртінші саты — сыныптық жəне жалпымектептік өзін-
өзі басқаратын оқушылар. Аталған саты ұстаз бен
оқушылардың қарым-қатынасын көрсетеді.
Қорытынды.
Менеджмент идеясының дамуы, олардың мектеп
жағдайларына əсер етуі жеке бір бағыттың пайда
болуына əкеледі, ол мектепішілік менеджмент.
Мемлекеттік басқарудың артықшылығының бірі
(білімді), ол мемлекттік білім басқарудың
жалпылама бағытқа өтуі. Бұл бағытқа өтудің бірден
бір себебі мемлекет пен көпшіліктің ойын біріктіру
арқылы ұстаздарға, қатысушыларға, ата-аналарға
таңдау еркіндігін беру, яғни оқыту тəсілдерін, оқу
ұйымдарын таңдауы. Таңдау құқығы жəне еркіндік
адамды тек білім нысаны етіп қана қоймай, білім
ұйымдарын, тəсілдерін, қарым-қатынасты таңдайтын
белсенді тұлға етеді.
Назарларыңызға рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Білім беру мекемелерін басқарудың құрлымы
Басқа сөзбен айтқанда, менеджмент - ғылым мен адамдарды және әлеуметтік процестерді басқару өнерін біріктіру
Мектеп пен сыныптың тәрбиелік жүйелерінің өзара байланысы
Педагогикалық менеджмент нысандарының ерекшеліктері мен сипаттамасы
Мектеп ісін басқару жүйесі
Педагогикалық менеджменттің құрылымдары
ҰЙЫМДАРЫНДА МОНИТОРИНГ
Мектеп басқарудың педагогикалық жүйесі және нысаны ретінде
Жоғары білім беру жүйесіндегі психология
Педагогикалық менеджменттің принциптері
Пәндер