Сөзбен сергітіп сөйлеу




Презентация қосу
№10 дәріс

Тақырыбы: Жұртшылық алдында сөйлеу мәдениеті. Академиялық шешендік.

Қарастырылатын мәселелер:
Жұрт алдында сөйлеудің күрделілігі мен қиындықтары
Жұрт алдында сөйлеудің шарттары
Дайындық кезеңдері
Қол бастау қиын емес,
Көк найзалы ерің болса.
Жол бастау қиын емес,
Соңына ерген елің болса.
Бәрінен де сөз бастау қиын
Тауып айтсаң, мереке қылады,
Тауып айтпасаң, келеке қылады. Досбол шешен.
ЖҰРТ АЛДЫНДА СӨЙЛЕУ ШАРТТАРЫ
• Сөйленетін сөздің, тақырыптың өзектілігі, маңыздылығы.

• Өз тыңдаушысын сыйлап, қадір тұту, тепе-тең ұстау.

• Сөйленетін сөздің дәл, анық естілуі. Дауыстың жігерлі, сенімді, қайратты шығуы.

к
• Сөз сөйлеуде бет-әлпетті, қолды орынды қимылдатып, мақсатқа сай орынды жұмсай білу.

• Тыңдаушылармен көз арқылы байланыс жасап отыру, психологиялық байланыс орнату.

• Шаблон сөздерді пайдаланбау, әзіл араластырып, мақалдап, ойлы сөз айтып жалықтырмай
сөйлеу. Сөзбен сергітіп сөйлеу. Әзілді орынды пайдалану.
• Қысқа әрі нақты сөйлеу. Орынды, жүйелі сөйлеу.

КҮНДЕЛІКТІ ДАЙЫНДЫҚ ІС-ӘРЕКЕТТЕРІ

өздігінен білім алу: ғылым мен техника, БАҚ, көркем шығарма арқылы

шешеннің жалпы мәдниетінің қалыптасуы

жеке архивін жасау: цитата, нақыл сөз, мақал-мәтел т.б.

к
сөйлеу техникасын меңгеру: дауыс, тыныс алу, анық дикция, мінсіз дыбыстау

ауызша және жазбаша сөйлеу мәдениетін арттыру. «Қалам – көркем сөздің ең жақсы,
ең тамаша жасампазы әрі ұстазы» (Цицерон)

көпшілікке арналған сөздерді сынап, талдау

сөйлеу тәсілін меңгеру
НАҚТЫ СӨЗГЕ ДАЙЫНДЫҚ
Сөздің тақырыбын анықтау: өз өмір тәжірибесі, ол жайлы білім жүйесін ескеру
керек;

Тақырып атауы: қысқа, түсінікті, анық, сөздің мазмұны жайлы алдын ала хабар береді,
тыңдаушысын қызықтырады.
Жарнаманың манипуляциялық стратегиясы: имплицитті және эксплицитті

к
мәлімет.

Сөздің түрлері:
Монолог: дәріс, хабалама, әңгімелесу (мұражайда), шолу, баяндама;
Диалог: әңгіме, жиналыс, келіссөз, диспут, дискуссия.

Сөйлеудің мақсаты:
Сергітетін, көңілдендіретін сөз;
Ақпарат жеткізетін сөз;
Жігерлендіруші сөз;
Сендіруші сөз;
Сөз сөйлеуге қажетті материал жинау: әдебиетті іріктеу, оқу, оқығанының мәнін түсіну;

Оқығаны бойынша түйген ойын жазу: «Табылған, бірақ жазылмаған ой, таба салып жоғалтып алған
көмбеге пара-пар» Д.Менелеев.

Өз көзқарасын ұстану.

к
Сөйлеуге дайындалу:
Жазбаша мәтін түзу;
Сөз материалын меңгеру;
Мәтіне сүйеніп сөйлеуге дайындалу;
Мәтінсіз сөйлеуге дағдылану.
Анализ- нәрсені ғылыми түрде зерттеу, талдау.

Синтез- заттарды бірлікте, тұтастықта қарау.

Салыстыру- нәрселер, құбылыстардың басты белгілерінің
ұқсастықтары мен айырмашылықтарын ойша сараптау.

Жинақтау- қорытындылау, айтылған ойды түйіндеу.

Дедукция- жалпыдан жалқыға, бүтіннен бөлшекке, теориядан
мысалға көшу.

Индукция- жалқыдан жалпыға, белгіліден белгісізге көшу.

Аналогия- ұқсас заттардың белгілерін салыстырып, белгілі бір
затқа тән қасиетті ашу.
к
НАЗАР САЛҒАНДАРЫҢЫЗҒА РАҚМЕТ!

Ұқсас жұмыстар
Қызылорда облысының тарихи қалалары
Балалардың сөздік қорын байыту сабақтары
БАЛА ТІЛІН ДАМЫТУДАҒЫ
Кәсіби қазақ тіліндегі психолингвистиканың қысқаша тарихы
Бастауыш сынып оқушыларының сөйлеу тілі
Дефектология салалары
Сөйлеу қабілетінің дамуы
Сөйлеуді дамытуға бағытталған ерте жастағы балалармен қолданылатын заманауи білім беру технологиялары мен әдістері
Балабақшадағы балалардың тілін дамыту әдістемесі
Сауат ашу сабағына қойылатын талаптар
Пәндер