Биологиялық ұғымдарды дамытудың теориялық әдістемесі
Презентация қосу
Тәжірибелік сабақ №4
Сабақтың тақырыбы: Биологиялық ұғымдарды
дамытудың теориялық әдістемесі
Сабақтың мақсаты: ғылыми білімнің функцияларын,
процестерін және деңгейлерін оқып үйрену
Жоспары:
1)Теориялық және эмпирикалық ұғымдар
2)Ұғымдарды дамыту теориясы
3)Ұғымдарды дамыту әдістемесі
1)Теориялық және эмпирикалық ұғымдар
Ұғым – заттардың жалпы елеулі белгілері, нақты
әлемнің құбылыстар көрінетін адамның ойлауының
формасы. Ұғымдарды игеру, есте сақтау мен ойлаудың
әртүрлі операцияларын қосады. Адам үғымдармен
ойлайды. Олар адамға дүниені тануда көмектеседі.
Ұғымдармен іс қылу білім
алушының ақыл есінің,
дамуын ынталандырады,
оларды ойлауға үйретеді,
ізденісте болуға басқа
жағдаятта жаңа
ұғымдарды ашуда
жігерлендіреді.
Сондықтан дамытушы
және тәрбиелей отырып
оқыту жүйесінде
ұғымдарды қалыптастыру
басты мәселелердің бірі
Ұғым - білімнің жинақталған (негізделген,
қорытылған) түрі және сонымен қатар биологияны
меңгеру үрдісінде оқушылардың ойлау формасы
Жекелеген деректерді, сыртқы
белгілерді және қасиеттерді
жазып алу оларды қорыту және
жіктеу эмпирикалық ұғымдарға
әкеледі оның жай түсініктен
айырмашылығы шамалы. Бұл
деректі жазып алатын білім, ол
тек құбылыстардың сипаттауын
ғана береді, олардың мәнін
ашпайды. Таным тарихында бұл
білімдер мен практика бірте-
бірте теориялық ұғым (білім)
құрылатын қор болды
Ұғымды игеру дегеніміз-
білмеуден білімге өтумен
аяқталатын ғылыми
танымдық үрдіс. Бұл үрдіс
бірқатар кезеңдерден өтеді.
Танымның философиялық
теориясы осы үрдістің
әдіснамалық негізі ретінде
білінеді, және оны былай
сипаттайды: пайымдаудан
абстрактылық ойлауға, одан
практакаға міне, нақты
шындықты тану жолы
осындай.
Биологиялық теориялық ұғымдар. Биология пән ретінде
логикалық ретпен дамитын және өзара байланыста
болатын ұғымдар жүйесі болып есептеледі. Теориялық
үғымдарды қалыптастыру кезеңдері мынадай:
1-алғашқы тұтастық абстракцияның құрылуы
2-оның байланыстарын үзбей бақылау оларды
абстрактылық анықтамаларда көрсету
3-анықтамалар синтезі
Ұғым сөйтіп теория сияқты болады. Сондықтан оның
дамуы теориялардың алмасуы барысында жүзеге асады,
өйткені оның мәнін (ұғымның) теория ашады. Мысалы,
ген ұғымы әуелі абстракция (тұқым қуалау бірлігі) сияқты
калыптасады, сонан соң хромосомалық теория деңгейінде
нақтыланып содан әрі гендік деңгейге дейін дамиды.
2)Ұғымдарды дамыту теориясы
Ұғымдарды дамыту
дегеніміз - шын мәнінде
білімді бірте-бірте
толықтыру мәселесін
береді, олай болса
оқытудың қандай да бір
кезеңінде оқу пәніндегі
ұғым мазмұнын кеңейтеді,
тереңдетеді. Биологиялық
ұғымдарды дамыту
қарапайымнан күрделіге
карай немесе нақтыдан
талданып қорытылғанға
абстрактлыққа карай жүруі
мүмкін.
Ұғымды дамыту - оқушыларды оқыту мен тәрбиелеудің жалпы
үрдісінің негізгі қозғаушы күші. Ұғымның пайда болуы
білімгерлердің ойлануының дамуына негізделеді. Биология оқу пәні
ретінде, логикалық ретпен дамып отыратын және өзара байланыста
болатын ұғымдар жүйесі болып табылады.
ҰҒЫМДАР
ҚАРАПАЙЫМ
КҮРДЕЛІ
АРНАЙЫ
Жалпыбиологиялыққа биологиялық
заңдылықтар жөніндегі үғымдар:
ағзалардың жасушалық құрылысы, ЖАЛПЫ
мүшелердің формасы мен функциясының БИОЛОГИЯЛЫҚ
байланысы, ағзалардағы зат және энергия
айналымы, өзін-өзі реттеуі, өзін-өзі тудыруы
(екі еселенуі), көбею, органикалық дүниенің
дамуы
3)Ұғымдарды дамыту әдістемесі
Оқыту міндеттері - ұғымдарды жоспарды тудыру мен оны дамыту
болып есептеледі. Ұғымдардың көпшілік бөлігінің дамуы бағдарлама
мазмұнына, тақырыптардың логикалық тізбектестігіне байланысты
сиякты. Мысалы, жасуша құрылысы өсімдіктер, жануарлар, адам және
жалпыбиологиялық тақырыптарда оқылады. Дегенмен осы өткен
жылдарда анықталғандай осы ұғымның дамытылып жылжуында біраз
ақтаңдақтар бар
Мұғалім ұғымды
жетілдірудің барлық
жолдарын, оның бір-
біріне араласуы,
қосылуы жағдайларын
білуі керек.
Жалпыбиологиялық
басты ұғымдарды
ажыратып, олардың
тақырыптан тақырыпқа,
курстан курсқа қарай
жылжуын (күрделенуін)
бақылап отырған дұрыс
Осы жердегі ұстаздың
міндеті ұғымдарды
дамытуда жалпы
есімдіктерде қандай
үрдістер жүретіндігі және
оларды байланысының
қандай жағдайларын
түсіндіру.
Нәтижесінде оқушылар
осы үрдістер мен тіршілік
жағдайлар арасындағы
байланысты жасай
алулары керек.
Үғымның дамуына себін
тигізетін: оқу
материалын баяндау
(беру логикасы;
қорытындылауды талап
ететін мәселелерді қою;
анықтау, салыстыру,
жіктеу сияқты
қабілеттерді жаттықтыру;
ескі білімді жаңамен
байланыстыратын
қайталау жүйесі,
шығармашылық
сипаттағы тапсырмалар
сұрақтар беру.
Пысықтау сұрақтары:
1.Ұғым дегеніміз не және оқытудың рөлі қандай?
2.Теориялық ұғымдардың эмпирикалық ұғымдардан айырмашылығы
неде?
3.Күрделі ұғымның қарапайым үғымнан қандай айырмашылығы бар?
4.Ұғымдарды дамыту дегеніміз не?
5.Биологиялық ұғымдарды дамытуда ұстаздан қандай қабілеттер талап
етіледі?
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz