Жеке тұлғаға бағдарлап оқыту технологиясы
Презентация қосу
Жеке тұлғаға бағдарлап
оқыту технологиясы
Қазіргі таңда үздіксіз білім беру жүйесінде білім беруді дамыту,
дүниежүзілік білім беру кеңістігіне кіру Н.Ә. Назарбаевтың Қазақстан
халқына Жолдауында
«бізге экономикалық қоғамдық жаңару
қажеттіліктеріне сай келетін осы заманғы білім беру
жүйесі қажет»
Сол білім беруді дамыту ісі жеке тұлғаға мәдени-тарихи
құндылықтарды, нормалар мен дәстүрлерді, білім берудің арнайы
таңдап алынған мазмұны мен нысандарын беру болып табылады.
Сұрақтар мен тапсырмалар
1. Қазіргі таңда білім беру саласында мүмкіндіктерді пайдалана отырып, өз тәжірибеңізде
қандай технологияны пайдаланар едіңіз? Себебі неде?
2. Студент қоғамдық іс-тәжірибені өндірумен емес, өзінің жеке іс-тәжірибесін өндірумен
және оның негізінде дамуымен құнды. Алдыңызда отырған студент сіздің сабағыңызға
селқос қатысып отырса, тыңдағысы келмесе, қалай жұмыс жасайсыз?
3. Тұлғаға бағдарланған оқытуды қалай түсінесіз?
Жеке тұлғаға бағдарланған оқыту технология
сүйіспеншілік, жеке тұлғаға бағдарланған
қамқорлық, оқыту әрбір студенттің
ынтымақтастық ахуалын өзін танымдық және оқу
туғызып, жеке тұлғаның қызметінде
бейімділіктеріне,
шығармашылық
мүдделеріне,
әрекеттеріне және өзін- мүмкіндіктеріне,
өзі өзектілендіруіне қабілеттеріне сай жүзеге
барлық жағдайларды асыруына мүмкіндік
жасайды. береді.
адамды қолдау, дамыту, онда өзін-өзі жүзеге
Жеке тұлғаға
асыру, өзін-өзі дамыту, өзін-өзі тәрбиелеудің
бағдарланған оқыту
тетіктерін қалыптастыру, оқытуда
технология мақсаты құзіреттілік әдістерді қолдану
Әр оқушының жеке танымдық қабілеттерін
дамыту арқылы оқытуда құзіреттілік әдістерді
Жеке тұлғаға тиімді қолдану
бағдарланған оқыту
технология міндеттері Жеке тұлғаға бағдарланған оқыту
технологияларын зерделеу, олардың тиімділігін
анықтау
Жеке тұлғаға дамыта оқыту; баланың жеке ерекшеліктерін
қалыптастыруға педагогикалық қолдау көрсету;
бағдарланған оқу
тәрбиені баланы рухани-адамгершілік дамыту
процестері құралы ретінде қарастырады
Бүгінгі таңда мынадай жеке тұлғаға бағдарланған
оқыту технологиялары бар
В.Ф.Шаталовтың тірек белгілер негізіндегі технологиясы;
П.М.Эрдниевтің дидактикалық бірліктерді шоғырландыру технологиясы;
В.В.Фирсовтың саралай оқыту технологиясы;
Ш.А.Амонашвилидің ізгілікті-тұлғалық технологиясы;
Л.В.Занковтың, Д.Б.Эльконин-В.В.Давыдовтың дамыта оқыту технологиясы;
Ю.К.Бабанскийдің оқу процесін оптимизациялау технологиясы;
М.Чошановтың, П.И.Третьяковтың, К.Я.Вазинаның, В.М.Монаховтың
модульдік оқыту технологиялары;
Г.К.Селевконың өзін-өзі дамыта оқыту технологиясы;
Ж.А.Қараевтың, Т.Т.Ғалиевтің, Ә.Жүнісбектің, М.М.Жанпейісованың,
Н.Н.Нұрахметов пен К.Әбдіғалиевтің оқыту технологиялары кеңінен танымал.
Білім философиясы
Білім Студент
Білім парадигмасы
Пәндік білім Жеке тұлғалық
Басты тұлға
Студент
Оқытушы
Қатынас
Субъект-объект Субъект-объект
Мақсат
Білім беру Өз бетімен білім алуға үйрету
Міндет
Жағдай жасау
Оқыту
Үйренеді
Оқыту әдістемесі Оқыту технологиясы
Жеке тұлғаға бағытталған оқыту
технологиясы
баланың қайталанбас
педагогикалық іс- дара тұлға ретінде өзара тығыз
әрекеттің өзін-өзі тануын, өзін- байланысты идеялар,
әдіснамалық жаңа өзі жетілдіре түсініктер мен іс-
бағыты отырып, дамытуын әрекеттер жиынтығы
қамтамасыз ету
Тұлғаға бағытталған жаңа көзқарас түсінігін
айқындау үшін негізгі үш мәселе
Тұлғаға бағытталған Студенттерге білім
көзқарас ұғымын беру әрекетіндегі Технологиялық
ашатын негізгі негізгі принциптер бөлімі
түсініктер
(ұстанымдар)
Тұлғаға бағытталған жаңа көзқарас түсінігін
айқындау үшін негізгі үш мәселе
Тұлғаға бағытталған көзқарас ұғымын ашатын
негізгі түсініктер
Адамның ешкімге ұқсамайтын өзіндік даралық ерекшелігі;
Жеке тұлғаның үнемі өзгеріп отыратын әлеуметтік болмысы;
Тұлғаның өзіне тән қабілеттері мен мүмкіндіктерін таныту үрдісі;
Өзін және қоршаған ортаны тануда саналы, шығармашылық белсенділік көрсететін тұлға
әрекеті;
«мендік» тұжырымдаманың болуы;
Оқушылардың білім алуына жағдай жасау. Өмірлік, кәсиби өсуіне педагогикалық қолдау,
психикалық қарым-қатынас бойынша алдын-ала көмек беру іс-әрекеті.
Тұлғаға бағытталған жаңа көзқарас түсінігін
айқындау үшін негізгі үш мәселе
Студенттерге білім беру әрекетіндегі негізгі
принциптер (ұстанымдар)
өзін-өзі белсендіретін тұлға ұстанымы;
даралық ұстанымы;
субъектілік ұстанымы;
таңдау ұстанымы;
шығармашылық табыс ұстанымы
Тұлғаға бағытталған жаңа көзқарас түсінігін
айқындау үшін негізгі үш мәселе
Технологиялық бөлімі
шығармашылық іс-әрекетке шақыру;
баланың жеке басының дамуын қолдау;
оқушылардың өз бетінше шешім қабылдауына, білім
алудың мазмұны мен жолдарын таңдауға еркіндік беру.
Ғалым И.С. Якиманская жеке тұлғаға бағдарланған
оқытудың негізгі ережелерін тұжырымдайды
Білім беру жүйесі Студент дамуын
басынан-ақ студенттен диагностикалау мен
Басты мақсаты – бастап оқыту және ынталандыруды
студент тұлғасының тәрбиелеу оқытушы олардың
жеке қабілеттері мен мақсаттарына, мазмұны қызметін ұзақ уақыт
қасиеттерін дамыту мен технологияларына бойына байқау әдістері
қарай бағыттала негізінде іске асыруы
құрылуы тиіс тиіс
И.С. Якиманская пайымдауынша
Барлық білім беру
Жеке тұлғаға бағдарланған оқытуда
процесінің негізгі
даярлау тәсілі
қағидасы
Әрбір баланың мүмкіндіктерін танып,
Мақсаты
дамыту
Жеке тұлғалық тәсіл жағдайында студенттердің өзіндік жеке ерекшеліктерінің
болуы қойылған мақсатқа жетудің, яғни қайталанбас жеке тұлға ретінде әрбір
студенттің дамуын қамтамасыз етудің қажетті шарты.
Е.В. Бондоревская
Жеке тұлғаға бағдарланған оқытудың мазмұнында жеке тұлғаны дамытуға
және қалыптастыруға қажетті 4 компонент міндетті түрде болуы қажет
шығармашылық-
аксеологиялық когнитивті жеке тұлғалық
әрекеттік
Жеке тұлғаға бағдарланған оқытудың мазмұнының 4 компоненті
мүмкіндік береді:
Шығармашылық іс-
әрекет арқылы әрбір Өз бетінше шешім Оқу әдістері мен
сөйлесу студенттің қабылдауға, мазмұнын
жекелеген дамытуға шығармашылығына таңдауға
жағдай жасауға
Г. К. Селевконың айтуынша
Жеке тұлғаға бағдарлап оқыту студенттің жеке тұлғасы
технологиясының ең негізгі құндылығы
Табиғи қабілеттеріне сәйкес тұлғаны дамыту
Негізгі мақсаты
және қалыптастыру
Жеке тұлғаға бағдарланған Материалды шығармашылықпен
оқыту меңгеру аясын кеңейтеді
В.В. Сериков ұсынған жеке тұлғаға бағдарланған біім беру тұжырымдамасының
мәні
Жеке тұлға – адамның арнайы білім Адам жеке тұлға тәжірибесін, яғни
алу және даму аясын білдіретін жеке тұлға функцияларын атқара
педагогикалық категория білу тәжірибесін меңгеруі тиіс.
Жеке тұлғаға бағдарланған білім беруге тән заңдылықтар
1. Жобалау элементі – тұлға өміріндегі оқиға. Кейін біртұтас өмірлік нәтижеге
айналады. Ал білім оның бір бөлігі ғана.
2. Оқыту оқытушы мен студенттің бірлескен қызметі болады: мұнда сұхбаттасу
білім беру субъектілерінің өмір сүру тәсілі ретінде танылады.
3. Процесс тұлғалық тәжірибенің бастауы болып шығады.
4. Оқыту адамның табиғи өмір сүру жағдайына жақын бола түседі.
5. Оқытушы мен студенттің өзара бірлескен әрекеті тұлғааралық, субъектаралық
қарым-қатынас сипатын алады.
Жеке тұлғаға бағдарланған оқыту оқытушыдан мынадай іс-
әрекетті талап етеді
1) Өз студенттерінің темпераменті, мінез-құлқы, көзқарасы, талғамы мен әдеп-
дағдыларының жеке ерекшеліктерін үнемі зерделеп, жақсы білуі;
2) Жеке тұлғаның ойлау ерекшелігі, қызығушылығы, мүддесі, ұстанымы,
бағытталуы, өмірге, еңбекке көзқарасы, құндылық бағыттары, өмірлік жоспары
және т.б. сияқты аса маңызды тұлғалық қасиеттерінің нақты қалыптасу деңгейін
қадағалап, білуі;
3) Әрбір студентті өз шамасына сай және біртіндеп күрделене беретін әрі жеке
тұлға дамуын қамтамасыз ететін тәрбиелік әрекетке үнемі тартып отыруы;
4) Мақсатқа жетуге кедергі келтіретін себептерді уақытылы айқындап, жойып
отыруы, ал егер мұны уақытылы жасай алмаса, жаңа жағдайларға сай тәрбие
тактикасын жедел түрде өзгертуі;
5) Жеке тұлғаның өз белсенділігіне неғұрлым көбірек сүйенуі;
6) Тәрбие ісін жеке тұлғаның өзін-өзі тәрбиелеуімен ұштастырып, өзін-өзі
тәрбиелеу мақсаттарын, әдістерін, формаларын таңдауға көмек беруі;
7) Студенттердің дербес әрекетін, бастамашылдығын, әрекетшілдігін дамытып,
басқаруы емес, табысқа жетелейтін қызметті ұйымдастырып, бағыттауы тиіс.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz