Дидактика түсінігі




Презентация қосу
№4 семинар

Дидактика түсінігі.

Орындаған: Дәуіт С.Ж
Дидактика - педагогиканың маңызды саласы. Дидак-тика
(didaktikas - оқытушы, didasko - оқушы) ұғымы грек тiлiнен
алынған, оқыту немесе үйрету деген сөз.

Бұл ұғымды ғылыми айналымға
алғаш енгiзген немiс педагогы
Вольфганг Ратке (1571- 1635).

Чех педагогы Я. А. Коменский \,
1657 жылы ''Ұлы дидактика''
Оқыту - оқушыны бiлiмдендiру, тəрбиелеу, дамыту мақсатына
бағытталған алдын-ала жоспарланған iс -əрекет.

Оқыту мазмұны - оқытудың нəтижесi болатын бiлiм, бiлiк,
дағды, тұлғалық қасиеттер жиынтығ

Оқыту процесi - бiлiмдi, бiлiктiлiк пен дағдыны меңгертетiн,
оқушылардың дүниетанымын, күш-қайратын, қабiлеттерiн
тəрбиелеп дамытатын iс-əрекет барысы.

Оқытудың мiндетi – оқушыны айнала ортамен (табиғат, қоғам)
жəне адам дамуының негiзгi заңдылық-тарымен қаруландыру.
Оқытудың психологиялық, педагогикалық ерекшелiктер
Оқыту процесінің қызметі

Екінші
• Білім • Дамыту
беру • Тәрбиеле
у
Бірінші Үшінші
«Компетентность» (лат.competentia – құқылы тиесілік) термині
бір нәрсе жайында өзінің дәлелді, абыройлы пікірін білдіре
алатындай білімді меңгеру, бір салаға қатысты хабардарлық,
беделділік деген мағынаны білдіреді.

Competence – беделді тұлғаның нақты шарттарда белгілі бір іс-
әрекеттерді жасай алуының заңдастырылған мүмкіндігі,
өкілеттілік шеңбері. Осыдан келіп, (competens – тиесілі, лайықты,
мүмкіндігі бар) – өзінің білімі мен өкілеттілігі тұрғысынан шешім
қабылдап, пікір білдіре алатын белгілі бір саланың білімді, білгір
маманы».
«Құзыреттілік –
біреудің бір топ
мәселе төңірегінде
жақсы
хабардарлығы».

С.И. Ожегов
Ю.Н.Емельянов

«Құзыреттілік – дара
тұлғаның өзіндік
қабілеттері мен статусы
шеңберінде қоғамда
ойдағыдай жұмыс істеуге
мүмкіндік беретін
белсенділіктің әлеуметтік
және жеке дара формасын
үйрету деңгейі»
«Құзыреттілік тәсілдің шығуына себепші
болған проблема бүгінгі таңдағы білім
беру мазмұнының «қазіргі заманғы
экономика мен өркениеттің сұранысына»
сәйкес болмауынан туындап отыр».

И.Д.Фрумин.
Білім

Білік Құзіреттілік

Дағды
Құзырет пен құзыреттілік – бір-бірімен
тығыз байланысты екі ұғым.

“Құзырет – дара Құзыреттілік – адамның
тұлғаның бойындағы сол әрекетке, оның
өзара байланысты пәніне деген жеке
сапалардың (білім, қатынасын қамтитын
іскерлік, дағды, әрекет сәйкес құрауыштарды
тәсілі) жиынтығы меңгеруі”
Еліміздегі нәтижеге бағдарланған білім
беру бағдарламасының жобасында :

«Оқытудың басты мақсаты оқушының ғылыми
дүниетанымын қалыптастыру және оларды жаратылыстану
пәндері бойынша алған білімдері негізінде қазіргі өндірістік
технологияларды игеруге, практикалық дағдылар мен
түйінді құзыреттерді меңгеруге үйрету болып табылады»
делінген.
Сонымен «құзыреттілік» ұғымына қатысты анықтамаларды
былайша топтастырып беруге болады:
тұлғаның
қызметке
өзбетімен әрі үздік
араласуға
адамның жеке сәйкес құзыретке
Алынған білімдер бағдарланған
және қоғам ие болу негізінде іс-
мен біліктерді іс жалпы
талаптарын әрекетті жүзеге тұлғаның қойылған
жүзінде, қабілеттілігі, оның
қанағаттандыру асыру қабілеті мақсаттарға
күнделікті өмірде оқуы және
мақсатындағы арқылы жету үшін ішкі
қандай да бір әлеуметтенуі
табысты іс- байқалатын және сыртқы
практикалық және барысында алған
әрекеттеріне тұлғалық қасиет ресурстарды
теориялық білімдері мен
қажетті білім немесе тұлғаның тиімді іске асыруға
мәселелерді шешуге тәжірибесіне
дайындығына өзара байланысқан дайындығы
қолдана алу негізделген іс-
әлеуметтік қасиеттерінің
қабілеттілігі. әрекетке
сұраныс. жиынтығы.
дайындығында
көрініс беретін
кіріктірілген
сапасы.

Ұқсас жұмыстар
Дидактиканың оқыту мақсаты
Оқытудың заңдылықтары және қағидалары
Оқытудың заңдылықтары
Педагогикалық ғылым жүйесіндегі дидактика
Оқытудың әдіснамалық және психологиялық негіздері мен атқаратын қызметтері
ЖОҒАРЫ МЕКТЕП ДИДАКТИКАСЫ
Оқыту процесінің мәні
Оқытудың әдістемелік негізі
Оқыту процесінің қозғаушы күштері
Оқытудың дидактикалық теориялары
Пәндер