Жоғары мектеп педагогикасының нысаны мен пәні, міндеттері




Презентация қосу
1 семинар

Жоғары мектеп педагогикасының
нысаны мен пәні, міндеттері

Орындаған: Дәуіт С.Ж.
Педагогика ғылымының нысаны адам тұлғасының қалыптасуы мен
дамуы жүретін педагогикалық шынайылық болып табылады.

мақсаты Адам тұлғасының
мен мазмұны қоғам әлеуетін дамытуға
талаптарымен арналған тәрбие,
айқындалады педагогикалық
үрдістің
заңдылықтары мен
адам тұлғасының
қағидалары, нақты
қажеттіліктерін
тәжірибесі
қанағаттандырады
Педагогиканың пәні оның
негізгі категорияларын білім беру,
өзіне қамтиды. тәрбие, оқыту

Ал Н.Д.Хмель педагогиканың негізгі категорияларына
педагогикалық үрдісті де қосады.

Педагогика тұтас педагогикалық үрдістің құрылымын,
мазмұнын және даму диалектикасын зерттей отырып, оның
заңдылықтарын,
негізгі қағидаларын, оқу-тәрбие жұмысының ұйымдастырушылық
түрлері
мен әдістерін анықтайды.
Педагогиканың категорияларының ішінде маңызды орын алатын
және
өте күрделі үрдіс болып табылатын тәрбие үрдісі. Тәрбие үрдісінің
күрделілігі оның тарихи сипатқа ие болуымен және әлеуметтік
негізделуімен
айқындалады.

Әрбір тарихи кезеңде оның мақсаты мен мазмұны,
әдіс-
тәсілдері өзгеріп отырады, осы арқылы тәрбие
үрдісінің динамикалық сипаты
ашылады. Тәрбие үрдісінің күрделілігі мен
көпқырлылығына байланысты
педагогика ғылымында оны кең және тар мағынасында
қарастырады.
Тәрбиенің мақсаты
әрдайым қоғам және бала тұлғасының қажеттіліктерін
қанағаттандыруға
бағытталған.

Тәрбиенің табыстылығы тек тәрбиеге ғана емес,
бірінші кезекте, тәрбиеленушінің саналы түрді
өзін-өзі тәрбиелеуіне тәуелді.
Оқыту – оқушылар бойында білім, іскерлік, дағдыны,
ойлау тәсілдерін
қалыптастыруға бағытталған мұғалім мен оқушылардың
мақсатты түрде
өзара әрекеттесуі

Оқыту ол таным үрдісі

Оның барысында психикалық
үрдістер дамиды (қабылдау, түйсік, ес, ойлау және т.б.) және олардың
кӛмегімен оқушылар білім, білік, дағды, шығармашылық әрекет
тәжірибесін,
эмоционалдық қарым-қатынас тәжірибесін меңгереді, ерік-жігерін
дамытады.

Оқыту тәрбие үрдісімен тығыз байланысқан үрдіс болғандықтан ол да
мақсатты, нәтижеге бағытталған екі жақты үрдіс болып табылады.
Неміс педагогы А.Дистервег
оқыту мақсатын келесідей Оқыту - тәрбие және дамыту
көрсетеді: үрдістерімен өзара тығыз
«Оқытудың мәні сонда ол негізі байланысқан
ақиқаттарды меңгеру бойынша тұтас үрдіс болып табылады.
дербестікті Оқушы оқыту үрдісі
тәрбиелеу қажет». Қасиетті барысында мұғаліммен
Августин "Ұстаз туралы" және сыныптастарымен
трактатында «Ұстаз ісі бірлескен таным әрекеті
өз басынан оқушы басына арқылы әлеуметтік қарым-
білімді жеткізуге емес, оның қатынасқа бейімделіп, өз
ақыл-ойын оятуға даралығын жетілдіруге
бағытталу тиіс». мүмкіндік алуы тиіс.
Білім беру ұғымы педагогика
ғылымында бірнеше аспекті
тұрғысынан
қарастырылады

. Білім беру - үрдіс, нәтиже, жүйе және
құндылық болып
табылады.

Білім беру – білім, іскерлік, дағдыны,
құндылықтар мен әрекет
тәжірибесін игеру үрдісі мен оның
нәтижесі.
Қазақстан Республикасының «Білім беру туралы» Заңында
«Қазақстан
Республикасының білім беру жүйесі -

ӛзара іс-қимыл жасайтын білім беруді
білім беру басқару органдары және
деңгейінің сабақтастығын тиісті инфрақұрылымдар,
қамтамасыз ететін оның ішінде білім сапасы
мемлекеттік жалпыға мониторингін жүзеге
міндетті асыратын ғылыми және
білім беру оқу-әдістемелік қамтамасыз
стандарттарының және ету
білім беретін оқу меншік нысандарына, ұйымдарының жиынтығын
бағдарламаларының; білдіреді.
үлгілері мен түрлеріне
қарамастан, білім беру
бағдарламаларын іске
асыратын білім беру
ұйымдарының
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесінің міндеттеріне
төмендегілер жатады:

1) ұлттық және жалпы адамзаттық құндылықтар, ғылым мен практика жетістіктері негізінде жеке
адамды қалыптастыруға, дамытуға және кәс іптік шыңдауға бағытталған сапалы білім алу үшін
қажетті жағдайлар жасау

2) жеке адамның шығармашылық, рухани және күш-қуат мүмкіндіктерін дамыту, адамгершілік пен
салауатты ӛмір салтының берік негіздерін қалыптастыру, даралықты дамыту үшін жағдай жасау
арқылы ой-өрісін байыту

3) азаматтық пен патриотизмге, өз Отаны - Қазақстан Республикасына деген сүйіспеншілікке,
мемлекеттік рәміздерді құрметтеуге, халық дәстүрлерін қастерлеуге, Конституцияға қайшы және
қоғамға жат кез-келген көріністерге төзбеуге тәрбиелеу

4) белсенді азаматтық ұстанымы бар жеке адамды тәрбиелеу, республиканың қоғамдық-саяси,
экономикалық және мәдени ӛміріне қатысу қажеттігін, жеке адамның өз құқықтары мен міндеттеріне
саналы көзқарасын қалыптастыру

5) отандық және әлемдік мәдениеттің жетістіктеріне баулу; қазақ халқы мен республиканың басқа да
халықтарының тарихын, әдет-ғұрпы мен дәстүрлерін зерделеу; мемлекеттік тілді, орыс, шетел
тілдерін меңгерту
6) педагог қызметкерлердің әлеуметтік мәртебесін арттыруды қамтамасыз ету

7) білім беру ұйымдарының еріктілігін, дербестігін кеңейту, білім беру ісін басқаруды
демократияландыру

8) қоғам мен экономиканың қажеттеріне жауап беретін білім беру сапасын бағалаудың
ұлттық жүйесінің жұмыс істеуі

9) оқытудың жаңа технологияларын, оның ішінде кәсіптік білім беру
бағдарламаларының қоғам мен еңбек нарығының өзгеріп отыратын қажеттеріне тез
бейімделуіне ықпал ететін кредиттік, қашықтан оқыту, ақпараттық-коммуникациялық
технологияларды енгізу және тиімді пайдалану
10) жалпы оқытудың, жұмыс орны бойынша оқытудың және еңбек нарығының
қажеттері арасындағы өзара байланысты қамтамасыз ететін және әркімге өзінің
білімге негізделген жеке әлеуетін қоғамда барынша пайдалануға көмектесетін оқыту
жүйесін өмір бойы дамыту

11) білімнің, ғылымның және ӛндірістің интеграциясы

12) білім алушылардың кәсіптік бағдарлануын қамтамасыз ету

13) жұмыс берушілермен және басқа да әлеуметтік әріптестермен белсенді өзара іс-
қимыл арқылы техникалық және кәсіптік білім берудің озық қарқынмен дамытылуын
қамтамасыз ету болып табылады
Педагогиканың теориялық қызметі үш
деңгейде жүзеге асады:

Сипаттаушы және түсіндірмелі деңгейі - алдыңғы қатарлы озық
педагогикалық тәжірибені зерттейді

Диагностикалық деңгей - педагогикалық құбылыстардың жағдайы,
тиімділігі немесе педагогтар мен оқушылар іс-әрекетінің тиімділігі,
оларды қамтамасыз ететін жағдайлар мен себептерді анықтайды

Прогностикалық деңгей – педагогикалық шындықты эксперименттік
зерттеу арқылы анықтап, олардың негізінде шынайылықты өзгерту
моделін жасайды. Прогностикалық деңгей педагогикалық
құбылыстардың мәнін ашуға негізделеді. Бұл деңгейде оқыту мен
тәрбиенің теориясы, педагогикалық жүйелердің моделі жасалады.
Педагогиканың технологиялық қызметі де үш
деңгейден тұрады:

Жобалау деңгейінде - теориялық тұжырымдамалар және
педагогикалық шындықты, оның мазмұны мен сипатын анықтайтын
нормативті немесе регулятивті жоспарды жүзеге асыратын
әдістемелік материалдар (оқу жоспары, білім беру бағдарламалары,
оқулықтар, оқу құралы, педагогикалық нұсқаулар) дайындалады

Қайта құрушы деңгей - педагогика ғылымы қол жеткен
жетістіктерді білім беру тәжірибесін жетілдіру және
реконструкциялау мақсатында қолдануға бағытталады

Рефлексивті және түзетуші деңгей - оқыту және тәрбие
тәжірибесіне ғылыми зерттеу нәтижелерінің әсерін бағалайды және
оның ғылыми теория және тәжірибелік іс-әрекеттің өзара
байланысындағы түзетулерді қарастырады
Педагогиканың ғылым ретіндегі міндеттерін
төмендегідей сипаттауға болады:

1. Білім беру және білім жүйелерін басқару саласындағы заңдылықтарды ашу.
Педагогикада заңдылықтар деп арнайы жасалған немесе объективті
қалыптасқан жағдайлар мен қол жеткен нәтижелер арасындағы байланыстарды
атайды. Нәтижелер ретінде тұлғаның білімділігі, тәрбиелілігі және
дамығандығы қарастырылады

2. Педагогикалық іс-әрекет тәжірибесін зерттеу және жалпылау. Бұл міндет, бір
жағынан, озық педагогикалық тәжірибені теориялық негіздеу және ғылыми
негізде түсіндіру, инновациялық авторлық тұжырымдамаларда бұқаралық
педагогикалық тәжірибеге енгізуге болатын идеяларды анықтау, екінші жағынан,
педагогикалық қателерді зерттеу және білім беру үрдісінде негативті
құбылыстардың туындауының себептерін анықтайды

3. Тәрбие мен оқытудың жаңа әдістерін, құралдарын, түрлерін, жүйелерін жасау,
білім беру құрылымдарын басқару. Бұл міндеттің шешілуі көп жағдайда шектес
ғылыми салалардағы (психология, физиология, әлеуметтану және т.б.)
жаңалықтарды зерттеуге сүйенеді, сонымен бірге білім саласындағы қазіргі
әлеуметтік тапсырыстың ерекшелігін дұрыс түсінумен анықталады
4. Білім беруді болжау. Білім беру инфрақұрылымының болжамданып тұрған
дамуының теориялық модельдері білім беру саясаты мен экономикасын басқару
үшін және педагогикалық іс-әрекетті жетілдіру үшін қажет

5. Зерттеулер нәтижелерін тәжірибеге енгізу. Осы міндетті шешудің бір жолы
ғылыми-тәжірибелік орталықтар, зертханалар, бірлестіктер болып табылады.
Бұл міндеттің тиімді шешілуі көп жағдайда педагог-практиктерді зерттеуді
дайындап жүргізуге және жаңа педагогикалық өнімді (технологияны, әдістемені,
әдістемелік қамсыздандыруды және т.б.) жасауға тарту арқылы жүзеге асады.

6. Инновациялық үрдістердің теориялық және әдіснамалық негіздерін жасау,
теория мен тәжірибенің рационалды байланысын күшейту, зерттеушілік және
тәжірибелік әрекеттің ӛзара әсерлесуін нығайту

Ұқсас жұмыстар
Жоғары мектеп педагогикасының мақсаты
Педагогика ғылымның әдіснамасы
Жоғары мектеп педагогикасының қызметтері
Педагогика әдіснамасы
Эмпирикалық әдіс - деректер жинау, сұрыпталған айғақтарды ғылыми жүйеге келтіру
Жоғары мектеп педагогикасы кәсіби мамандарды даярлау туралы ғылым
Жоғары мектеп педагогикасының жалпы негіздері
Кіші жастағы оқушыларға математиканы оқытудың теориясы мен тәжірибесіні қазіргі жағдайы, даму болашағы
Жоғары мектеп педагогикасының зерттеу әдістері мен әдіснамасы
Оқу-әдістемелік құжаттар: типтік бағдарлама, оқулық, әдістемелік нұсқау, жылдық күнтізбелік жоспар, сабақ жоспары, сабақ жоспарының конспектісі, сабаққа арналған дидактикалық материалдар үлгілерін слайд арқылы презантциядан түсіндіру
Пәндер