ҚАТЫНАСТЫ ОРНАТУДЫҢ КЕЗЕҢДЕРІ




Презентация қосу
«Дәрігер-науқас» коммуникация
моделіне салыстырмалы талдау
жүргізу.

Орындаған:1курс,114 топ студенті
Кадирбек Нурбек
Тексерген:Елікбаева
Жұлдызай
ЖОСПАРЫ:
I. КІРІСПЕ
||.«ДӘРІГЕР-НАУҚАС»
КОММУНИКАЦИЯ МОДЕЛІНЕ
САЛЫСТЫРМАЛЫ ТАЛДАУ ЖҮРГІЗУ.
III.ҚОРТЫНДЫ
IV. ҚОЛДАНЫЛҒАН
ӘДЕБИЕТТЕР
КІРІСПЕ

Ежелгі грек философы Сократ айтқан
екен:
«Жанды емдемей, тәнді емдей алмайсың»
деген ұлағатты ойы есіме түседі
осындайда.
Маман иесі өте көп, алайда өз ісіне мығым,
ойы мен ісін шеберлікпен ұштай алатын
нағыз мамандар саусақпен санарлық..
Науқас адам сенен тән саулығын жазар
деп үмітпен келгенде,сен оның жан
дүниесін де ауыртып жіберетін кездер
кездесіп жатады. Сондықтан әрбір дәрігер
жақсы маман болумен қатар, жан дүниесі
де рухани бай, психолог болу қажет деп
ДӘРІГЕР - НАУҚАС АРАҚАТЫНАСЫНЫҢ ЕКІ ТҮРІ БЕЛГІЛІ:
ИМПЕРАТИВТІ ЖӘНЕ ДИАЛОГ.
ИМПЕРАТИВТІ ҚАТЫНАС-БҰЛ НАУҚАСҚА АВТОРИТАРЛЫҚ
ЖӘНЕ ДИРЕКТИВТІК ӘРЕКЕТЖАСАУ.ҚАРЫМ-ҚАТЫНАСТЫҢ БҰЛ
ТҮРІНІҢ МАҚСАТЫ-НАУҚАСТЫҢ ТӘРТІБІН БАҚЫЛАУ ЖӘНЕ
БЕЛГІЛІ БІР ӘРЕКЕТ ЖАСАУҒА ОНЫ МӘЖБҮРЛЕУ.МҰНДА ӘСЕР
ЕТУ ҚҰРАЛДАРЫНА ЖАТАТЫНДАРЫ - БҰЙРЫҚ, НҰСҚАУ, ТАЛАП.
КӨРСЕТІЛІП, ТЕПЕ-ТЕНДІК ЖАҒДАЙЫ ТУАДЫ.
ӨЗАРА ӘРЕКЕТТЕСУДІҢ КЕЛЕСІ ЕРЕЖЕЛЕРІН
АЙНЫТПАС ОРЫНДАҒАНДА ҒАНА ДИАЛОГТЫ
ҚАТЫНАСҚА НӘТИЖЕЛІ ТҮРДЕ ЖЕТУГЕ БОЛАДЫ:
1. НАУҚАСТЫҢ ӨЗЕКТІ ЖАҒДАЙЫНА ӨЗІНІҢ
ТОЛЫҚ КӨҢІЛ-КҮЙІН АУДАРУ.
2. НАУҚАСЫКПАЛДАРЫНА АПРИОРДЫ (АЛДЫН
АЛА) СЕНІМ БІЛДІРІП, ОНЫ БАҒАЛАУСЫЗ
ҚАБЫЛДАУ.
3. НАУҚАСТЫ ӨЗІНЕ ТЕҢ ДЕП ЕСЕПТЕП, ОНЫ «ӨЗ
ЖЕКЕШЕЛІК ОЙЫ МЕН МЕНШІКТІ ӨЗ ШЕШІМІ
БАР» ДЕП ҚАБЫЛДАУ.
4. ҚАТЫНАСУДЫ ЖЕКЕ ТҰЛҒАЛАУ
(ПЕРСОНОФИКАЦИЯЛАУ) - ҚАРЫМ-ҚАТЫНАСТЫ,
СҰХБАТТЫ ӨЗ АТЫНАН ЖҮРГІЗІП,БАСҚАЛАРДЫҢ
ПІКІРЛЕРІНЕ ЖӘНЕБЕДЕЛДІЛЕРДІҢ КӨЗҚАРАСЫНА
СҮЙЕНБЕЙ, ТЕК ӨЗІНІҢ НАҚТЫЛЫ СЕЗІМДЕРІ
МЕНТАЛАПТАРЫН КӨРСЕТУ.
МЕДИЦИНА ҚЫЗМЕТКЕРІНІҢ
ПАЦИЕНТПЕН АРАСЫНДА ӨЗАРА
ҚАТЫНАСТЫ ОРНАТУДЫҢ КЕЗЕҢДЕРІ:

1. БАСТАПҚЫ КЕЗЕҢ
2. ЖАЙЫЛҒАН КЕЗЕҢ
3. СОҢҒЫ КЕЗЕҢ
Ж
ай
қ ы су қа ке ыл
ап ы лы зе ға
т
с т а н ко п ң : н
а нт та
Б ң: ак с қ а
з е тт н
ке ы

Соңғы кезең:
дистрибутивтік
әділдік
т ч
и
В дици на
е т Сакралдық тип моделі
т
р ме ек
р
б е е н р
а ға
ә
а н

Ро
п і з
ас ер ы ө т а
қ тк ағ а т
у е п
На зм нд си
қы асы рін
ар рле Әріптестік тип моделі.
тү

Контракттық тип моделі

Техникалық тип моделі.
Сакралдық тип моделі
(патерналистік модель). Ежелгі
кезден медицинада медицина
қызметкері өз пациентін өзін
қамқорлағандай мәпелеуі тиіс
деген ұғым қалыптасты.

Әріптестік тип моделі. Егер
пациент денсаулығын бір маман
емес, бірнеше маман
қамқорлайтын болса бұл
өзарақатынастың әріптестік
моделі болып табылады.
Контракттық тип моделі.
Мұнда олардың
өзарақатынас шеңбері
анықталатын контракт,
шарт, келісім жасалады.

Техникалық тип моделі.
Мұнда пациент тек өз
организмінде бірдеме
"бұзылғанда” ғана
"жөндетуге” келеді.
Науқас пен дәрігер арасындағы қарым-қатынас дәрігер
жұмысында өте маңызды орын алады. Дәрігер мен
науқас және оның туысқандары бір-біріне сенім
тудыратын қатынас жасағанда ғана ем нәтижелі болуын
күмән тумайды. Ал дәрігер мен науқас арасында дұрыс
қатынас болмаған жағдайда, ем нәтижелігіне науқас
күмәнданып, басқа дәрігер таңдауға мәжбүр болады.
Науқас дәрігерге сенім білдірсе, қарапайым емге де
күмәнсіз қарайды. Сондықтан, әр дәрігер және де
басқада медицина қызметкерлері науқаспен және оның
жақын туыстарымен дұрыс, тиісті дәрежеде олардың
сенімділігін тудыратын қарым-қатынас құруы керек.
Аурухана не емханада әңгімелесіп отырған науқастар
пікірлесе отырып өздерінің сенімін ақтамаған дәрігер
туралы негативті мәліметті таратып жібере алады. Бұл
дәрігердің, бөлімшенің, медициналық мекеме мен
ондағы дәрігерлер ұжымының беделін жоққа шығаруы
мүмкін.
Қортынд
ы
«Дәрігер-пациент» қарым-қатынасының
қарастырылған модельдері өте жақсы
құрылымдар болып табылады.
Қарым-қатынастың нақты түрін таңдау
дәрігердің жеке
басының ерекшеліктерімен, науқастың
нақты жағдайымен,
медициналық көмектің сипатымен
анықталады.
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
1. 1.АСИМОВ М.А., НУРМАГАМБЕТОВА С.А., ИГНАТЬЕВ Ю.В.
КОММУНИКАТИВНЫЕ НАВЫКИ:УЧЕБНИК. АЛМАТЫ.-2011-221
С.
2.КОММУНИКАТИВТІК ДАҒДЫЛАР = КОММУНИКАТИВНЫЕ
НАВЫКИ = COMMUNICATION SKILLS : УЧЕБНОЕ ПОСОБИЕ. -
АЛМАТЫ : ЭВЕРО, 2013. - 118 С.
3.MED-KZ.UCOZ.COM/PUBL/
DARIGER_MAQALALARY/MEDICINA_QYZMETKERIN
N
4. TARBIE.ORG/LOAD/ELEK/BAGDARLAMA/
D_RIGER_NAU_AS_MEJIRBIKE_ARYM

Ұқсас жұмыстар
Отбасымен жұмыс істеу кезінде қарым-қатынастың негіздері. Отбасымен таныстырудан алынған əсердің сипаттамасы
Саяси тұрақтылық
Мектептің тұтас педагогикалық процесінде қақтығыстарды басқару
Пациент қауіпсіздігі
Қарым қатынасты меңгеру
Қарым қатынасты модельдеу
Құжатқа құпия сөз орнату
Педагогикалық қарым қатынасты ұйымдастыру
Педагогикалық қатынас ерекшелігі
Оқу үдерісіндегі кері байланысты орнатудың тиімді жолдары
Пәндер