Сын тұрғысынан



Сабақтың тақырыбы:
«Сын тұрғысынан ойлау»
Notes: Жалпы мақсаты: Бұл тақырып мұғалім мен оқушылар арасында диалогтік өзара әрекеттестік арқылы сын тұрғысынан ойлауды дамытуға арналған. Мұғалімнің сын тұрғысынан ойлауы түрлі жастағы топтарда қадағаланатын балалардың жауаптары мен оқыту үдерісі туралы ойлануы арқылы дамиды.

Сын тұрғысынан ойлау дегеніміз не?

Джон Дьюи
«білім бағдарламасының оқушылардың ойлау дағдысын қалыптастыруға бағытталуы тек оқушылар үшін ғана емес, қоғам үшін және барлық демократиялық құрылыс үшін тиімді»

Ойлау қабілетінің үш элементі
1. Проблемалар мен мәселелерді шешу кезінде өз тәжірибесін қалыптастыруға ықпал ететін ойлау үдерісін жүзеге асыру. 2. Логикалық зерттеу мен пайымдау әдістерін білу. 3. Осы әдістерді қолданудағы тәжірибелік дағдылар
Эдвард Глейзер (1941)

Сыни тұрғыда ойлау дағдылары
Бақылау
Талдау
Қорытынды
Интерпретация

Балалардың сыни тұрғыдан ойлау қабілеттерінен табуды қажет ететін негізгі ерекшеліктер:
Ұтқырлық;
Сыңаржақтылықтың болмауы;
Пайым;
Тәртіп;
Өзіндік сана сезім.

СЫН ТҰРҒЫСЫНАН ОЙЛАУДЫҢ АНЫҚТАМАСЫ
Орынды сұрақтар қояды
Пайымдаулар мен дәлелдерді бағалайды
Білім мен түсініктің кемшілігін қабылдайды
Әуесқойлық
Жаңа шешімдерді іздейді
Жаңа біліммен белсенді бөліседі
Пайымдауларды, болжамдарды және пікірлерді тексергісі келеді
Сыни ойшылдың кейбір қасиеттері:
Фактілер мен пікірлерді айыра біледі
сын тұрғысынан ойлауды өзін-өзі бағалаудың өмір бойғы үдерісі деп қабылдайды
Болжамдарды қолдау үшін дәлелдер іздейді
Біреудің пікірін ауыстыруға дайын
Рефлексивтілік
Дәлелдер іздейді
Анықтық пен нақтылықты іздейді
Басқалардың сенімдері мен пікірлерін қабылдайды
Баға шығармас бұрын барлық факторлардың айқындалуын күтеді
Оқыту үдерісінен рахат алады
Мәселелерді шешеді
Сақ және белсенді қадағалаушы
Сыпайылық

ОЙЛАУ КЕЗЕҢДЕРІНІҢ КАРТАСЫ
Ғылыми ойлау
Түсіну/теория
Гипотеза
Эксперимент (тер)
Бақылау
Қорытынды
Креативті ойлау
Бастапқы өнім
Креативті мүмкіндіктер
Метафоралар құру
Сынау
Өңдеу
Сын тұрғысынан ойлау
Сыни баға
Бағалау ақпараты
Дәлелдерді пайдалану арқылы жасалған қорытынды
Дедукция - егер… онда
Жаңа өңделген болашақ
Шешім қабылдау
Негізделген шешім
Нұсқаларды қарастыру
Салдарлардың болжамы
Ұтымды нұсқаны таңдау
Мәселелерді шешу
Ең жақсы шешім
Нұсқаларды қарастыру
Салдарларды бағалау
Ұтымды шешім таңдау

СҰРАҚТАР ЖӘНЕ СЫН ТҰРҒЫСЫНАН ОЙЛАУ
дегенде, Сіз не айтқыңыз келді?
Мұндай қорытындыға қалай келдіңіз?
Мәтінде не туралы айтылды?
Сіздің ақпаратыңыз қандай көзден алынған?
Құжаттағы ақпарат қандай көзден алынған?
Мұндай қорытынды жасауға қандай болжамдар ықпал етті?
Сіздікі дұрыс емес деп болжаңыз. Қандай алғышарттар болуы мүмкін?
Неге мұндай қорытынды жасадыңыз? Басқа қорытындының қолайлырақ деректері бар ма?
Бұл сұрақ неге соншалықты маңызды?
Сіздің айтқаныңыздың барлығы шын екенін мен қайдан білемін?
Бұл құбылысты басқаша қалай түсіндіруге болады?

ОҚУШЫЛАРДЫ СЫН ТҰРҒЫСЫНАН ОЙЛАУҒА ҚАЛАЙ ҮЙРЕТЕМІЗ?
Бірлескен оқуда;
Құрдастардан екі жақты жауап алу;
Оқырмандардың сұрақтары;
Ашық сұрақтар;
Терең оқыту сұрақтары;
Оқушылардың емтихандық сұрақтары;
Сыныпты бағалау техникасы;
Блум таксономиясы бойынша қойылатын сұрақтар;
Жазбаша диалогтар;
«Атүсті»топтық диалогтар/пікір сайыстар.

Тиімді ойлаудың алты қадамы
Мәселені анықтаңыз. - « Біздің алдымызда қандай нақты сұрақ тұр?»
Мәнмәтінін анықтаңыз. - «Бұл проблеманы қандай фактілер мен мән-жайлардан көруге болады?»
Таңдауды санамалаңыз. - «Қандай нұсқалар шындыққа жанасады?»
Нұсқаларды талдаңыз. - «Әрекеттеріміздің ұтымды дамуы қандай болмақ, бәрі ескерілді ме?»
Ақиқат себептердің тізімін жасаңыз. - «Тап осыны неге таңдағанымызды түсінейік?»
Өзін-өзі түзету. - «Жақсы, нені ескермедік, тағы да бір рет қарап алайық?»

СЫН ТҰРҒЫСЫНАН ОЙЛАУ НЕГЕ СОНШАЛЫҚТЫ МАҢЫЗДЫ?
Оқу - ойлау дегенді білдіреді.
Жаман ойлау дегеніміз - жаман оқу.
Жақсы ойлау дегеніміз - жақсы оқу.
Оқып үйренуге қажетті барлық мазмұн зияткерлікпен құрылуы керек.
Еске сақтау - оқу ЕМЕС.

ТАПСЫРМА
Тапсырма: 12 шегені бір шегеде ілініп тұратындай қалай жасауға болады?
Критерийі:
12 шеге бір шегеде ілініп тұрады.
12 шегені бір шегеде ілініп тұрғанын бір қолмен көтеру.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz