Сын тұрғысынан




Презентация қосу
Сабақтың тақырыбы:
«Сын тұрғысынан ойлау»
Сын тұрғысынан ойлау
дегеніміз не?
«білім
бағдарламасының
оқушылардың ойлау
дағдысын
қалыптастыруға
бағытталуы тек
оқушылар үшін ғана
емес, қоғам үшін
және барлық
демократиялық
Джон Дьюи құрылыс үшін
тиімді»
Ойлау қабілетінің үш элементі
1. Проблемалар мен мәселелерді шешу кезінде өз
тәжірибесін қалыптастыруға ықпал ететін ойлау
үдерісін жүзеге асыру.
2. Логикалық зерттеу мен пайымдау әдістерін білу.
3. Осы әдістерді қолданудағы тәжірибелік
дағдылар

Эдвард Глейзер (1941)
Сыни тұрғыда ойлау дағдылары

⦿Бақылау
⦿Талдау
⦿Қорытынды
⦿Интерпретация
Балалардың сыни тұрғыдан ойлау қабілеттерінен
табуды қажет ететін негізгі ерекшеліктер:

⦿Ұтқырлық;
⦿Сыңаржақтылықтың болмауы;
⦿Пайым;
⦿Тәртіп;
⦿Өзіндік сана сезім.
СЫН ТҰРҒЫСЫНАН ОЙЛАУДЫҢ
АНЫҚТАМАСЫ
□ Сыни ойшылдың кейбір қасиеттері:

Мәселелерді Пайымдаулар мен
Орынды Әуесқойлық дәлелдерді бағалайды
шешеді
сұрақтар Жаңа
қояды шешімдерді Жаңа Пайымдауларды,
іздейді біліммен болжамдарды және
Білім мен белсенді пікірлерді тексергісі келеді
түсініктің Фактілер мен бөліседі
кемшілігін пікірлерді айыра
сын тұрғысынан ойлауды өзін-өзі
қабылдайды біледі
бағалаудың өмір бойғы үдерісі деп
Дәлелдер іздейді қабылдайды
Біреудің пікірін
Рефлексивтілік
Болжамдарды қолдау үшін ауыстыруға дайын
дәлелдер іздейді Басқалардың сенімдері Баға шығармас
мен пікірлерін бұрын барлық
Анықтық пен нақтылықты қабылдайды
іздейді факторлардың
Оқыту үдерісінен рахат айқындалуын
Сақ және белсенді күтеді
алады Сыпайылық
қадағалаушы
ОЙЛАУ КЕЗЕҢДЕРІНІҢ КАРТАСЫ

Сын тұрғысынан
Ғылыми ойлау Креативті ойлау
ойлау
•Түсіну/теория •Бастапқы өнім
•Сыни баға
•Гипотеза •Креативті
•Бағалау ақпараты
•Эксперимент (тер) мүмкіндіктер
•Дәлелдерді пайдалану
•Бақылау •Метафоралар құру
арқылы жасалған
•Қорытынды •Сынау
қорытынды
•Өңдеу
• Дедукция – егер… онда
•Жаңа өңделген болашақ

Мәселелерді шешу
Шешім қабылдау •Ең жақсы шешім
•Негізделген шешім
•Нұсқаларды қарастыру •Нұсқаларды қарастыру
•Салдарлардың болжамы •Салдарларды бағалау
•Ұтымды нұсқаны таңдау •Ұтымды шешім таңдау
СҰРАҚТАР ЖӘНЕ СЫН
ТҰРҒЫСЫНАН ОЙЛАУ
⦿ _____________ дегенде, Сіз не айтқыңыз келді?
⦿ Мұндай қорытындыға қалай келдіңіз?
⦿ Мәтінде не туралы айтылды?
⦿ Сіздің ақпаратыңыз қандай көзден алынған?
⦿ Құжаттағы ақпарат қандай көзден алынған?
⦿ Мұндай қорытынды жасауға қандай болжамдар ықпал етті?
⦿ Сіздікі дұрыс емес деп болжаңыз. Қандай алғышарттар болуы
мүмкін?
⦿ Неге мұндай қорытынды жасадыңыз? Басқа қорытындының
қолайлырақ деректері бар ма?
⦿ Бұл сұрақ неге соншалықты маңызды?
⦿ Сіздің айтқаныңыздың барлығы шын екенін мен қайдан білемін?
⦿ Бұл құбылысты басқаша қалай түсіндіруге болады?
ОҚУШЫЛАРДЫ СЫН ТҰРҒЫСЫНАН
ОЙЛАУҒА ҚАЛАЙ ҮЙРЕТЕМІЗ?

◼Бірлескен оқуда;
◼Құрдастардан екі жақты жауап алу;
◼Оқырмандардың сұрақтары;
◼Ашық сұрақтар;
◼Терең оқыту сұрақтары;
◼Оқушылардың емтихандық сұрақтары;
◼Сыныпты бағалау техникасы;
◼Блум таксономиясы бойынша қойылатын сұрақтар;
◼Жазбаша диалогтар;
◼«Атүсті»топтық диалогтар/пікір сайыстар.
Тиімді ойлаудың алты қадамы

⦿Мәселені анықтаңыз. — « Біздің алдымызда қандай нақты
сұрақ тұр?»
⦿Мәнмәтінін анықтаңыз. — «Бұл проблеманы қандай
фактілер мен мән-жайлардан көруге болады?»
⦿Таңдауды санамалаңыз. — «Қандай нұсқалар шындыққа
жанасады?»
⦿Нұсқаларды талдаңыз. — «Әрекеттеріміздің ұтымды
дамуы қандай болмақ, бәрі ескерілді ме?»
⦿Ақиқат себептердің тізімін жасаңыз. — «Тап осыны неге
таңдағанымызды түсінейік?»
⦿Өзін-өзі түзету. — «Жақсы, нені ескермедік, тағы да бір
рет қарап алайық?»
СЫН ТҰРҒЫСЫНАН ОЙЛАУ НЕГЕ
СОНШАЛЫҚТЫ МАҢЫЗДЫ?

⦿Оқу – ойлау дегенді білдіреді.

⦿Жаман ойлау дегеніміз – жаман оқу.

⦿Жақсы ойлау дегеніміз – жақсы оқу.

⦿Оқып үйренуге қажетті барлық мазмұн
зияткерлікпен құрылуы керек.

⦿Еске сақтау - оқу ЕМЕС.
ТАПСЫРМА
Тапсырма: 12 шегені бір шегеде ілініп тұратындай
қалай жасауға болады?
Критерийі:
1. 12 шеге бір шегеде ілініп тұрады.
2. 12 шегені бір шегеде ілініп тұрғанын бір қолмен
көтеру.

Ұқсас жұмыстар
Сын тұрғысынан ойлау технологиясын бастауышта пайдаланудың қазіргі жағдайы
Сын тұрғысынан ойлауға үйрету
СЫН ТҰРҒЫСЫНАН ОЙЛАУ ТЕХНОЛОГИЯСЫ ТУРАЛЫ
Проблемалық оқыту және сын тұрғысынан ойлау технологиясы
Сын тұрғысынан ойлау стратегиясы
Сыни тұрғыдан ойлау технологиясы және оның стратегиялары
«Сын тұрғысынан ойлау» модулінің әдіс-тәсілдерін практикада қолдана білуге үйрету
Оқу мен жазу арқылы сын тұрғысынан ойлауды дамыту технологиясын пайдалану
Сын тұрғысынан ойлау технологиясы
Сыни ойлау технологиясы
Пәндер