Кәсіби маманның ерік қасиеттерінің дамуы




Презентация қосу
Кәсіби маманның
ерік қасиеттерінің
дамуы
Автор: Тулеутай Бекзат АЖ-23
Ерік күші
• қойылған мақсатқа жету жолында кездескен елеулі
қиындықтарды жеңудің жалпыланған қабілеті.
• Адам неғұрлым елеулі кедергіден өткен болса, соғұрлым
адамның ерік-жігері күшті деп айта аламыз.
Төзімділік пен байсалдылық
• Төзімділік пен өзін-өзі бақылау келесі қабілеттерден көрінеді:
• қажет болған жағдайда сезімдеріңізді ұстаңыз
• импульсивті және ойланбайтын әрекеттерден аулақ болу
• өзін-өзі бақылау қабілетінде
• жоспарланған әрекетті орындауға мәжбүр етіңіз
• біреу жасағысы келетін нәрсені жасаудан бас тартады, бірақ
ақылға қонымсыз немесе дұрыс емес болып көрінеді.
Мақсаттылық пен табандылық
іс-әрекеттің белгілі бір нәтижесіне жету үшін жеке тұлғаның
саналы және белсенді бағытын көрсетеді.
Стратегиялық

өмірдің маңызды уақыт кезеңіндегі (айлар, жылдар, тіпті
онжылдықтар) мақсатын нақты түсінуді білдіреді. Ол белгілі бір
өмірлік ұстанымдар мен мұраттарда көрінеді, олар арқылы (ішкі
заңдар арқылы) түпкі мақсатқа жетуге бағытталған өмірлік
стратегия негізінен жүзеге асырылады.

Тактикалық

бұл қысқа мерзімді мақсаттарға жету үшін баптау мүмкіндігі
(бірнеше сағаттан бірнеше күнге дейін). Егер стратегиялық
мақсаттылық, дәйектілік және өзін-өзі тәртіптілік үшін
ұстанымдарды ұстану шешуші фактор болса, онда тактикалық
мақсаттылық үшін ерік күші әлдеқайда маңызды, ол ең алдымен
физикалық және ақыл-ой қабілеттерін жұмылдыру, бірқатар
сәтсіздіктерден өту қабілетінде көрінеді
Қыңырлық
• Қыңырлық - бұл мақсаттың маңыздылығы емес, күш-жігердің
өздері, белсенділік процесі, басқалардың пікірлері маңызды
болған кездегі табандылықтың нақты жағдайы. Қыңырлық -
көбінесе адамның жағымсыз қасиеті. Қыңыр адам әрдайым бұл
әрекеттің орынсыздығына қарамастан өздігінен талап етуге
тырысады. Адам мақсатқа емес, процеске әуестенеді.
Өзін-өзі бақылау
• Берілген міндеттер адам өз қызметін басқарған кезде шешіледі.
Әйтпесе, орындалатын әрекеттер мен адам ұмтылатын мақсат
алшақтайды. Өзін-өзі бақылау жетекші мотивтердің екінші
реттіктерге үстемдігін қамтамасыз етеді. Өзін-өзі бақылаудың
сапасы, оның жеткіліктілігі көбіне жеке тұлғаның өзін-өзі
бағалауына байланысты.
• Төмен өзін-өзі бағалау адамның өзіне деген сенімділігін жоғалтуы
мүмкін. Адамның алға қойған мақсатқа жетуге деген ұмтылысы
біртіндеп сөнуі мүмкін, ал жоспарланған ешқашан орындалмайды.
• Өзін-өзі жоғары бағалау көбінесе адамның мүмкіндіктерін асыра
бағалауға әкеледі. Нәтижесінде, жоспарланғанға жету қабілеті
әлдеқайда қиын болады, ал көбінесе бұрын ойластырылған,
міндеттердің орындалмайтындығына байланысты, іс жүзінде
толығымен орындалмайды.
Еріктік қасиеттерді дамыту
• Ерік, басқа да психикалық процестер сияқты, адамның
туылғаннан өлгенге дейінгі жасқа байланысты дамуы барысында
қалыптасады, дамиды және түзетіледі. Жаңа туылған балада
рефлекторлық қозғалыстар мен таза инстинктивті әрекеттер
басым болады. Ерікті, саналы іс-әрекеттер кейінірек қалыптаса
бастайды.
• Еріктік қасиеттер көбіне ата-анадан және баланың
айналасындағы басқа адамдардан баланың өзіне беріледі.
• Ерік-жігерді дамыту үшін ынта-ықыластың маңызы зор, ал оқудың
мәні өте жағымды және жағымсыз болуы мүмкін.
Ерік қасиеттерін қалыптастыру
мен дамытудың негізгі
идеялары
• әртараптандырылған даму (қызметтің бір немесе екі түрімен
шектеліп қалмаңыз)
• өзін-өзі талап ету
• Жүйе
• өзін тәртіпті етуге, сөзсіз міндетті болатын нәрселер бар екеніне
дағдыландыру
• физикалық денсаулықты дамыту
• адекватты өзін-өзі бағалау мен шынайы дүниетанымды қалыптастыру
• сау сын мен өзін-өзі сынды дамыту
• қорқақтық пен өзін-өзі алдауымен күресу
• көрнекті, табысты адамдардың өмірбаяндарымен танысу.

Ұқсас жұмыстар
ЕРІК ЖӘНЕ ЕРІК МІНДЕТІ
Ерік жігердің психологиялық функиялары
Стресске тұрақтылық түсінігі
Педагогтың сана - сезімі мен педагогикалық рефлекция
Мұғалімнің этнопедагогикалық құзыреттілігі
Жоғары мектеп психологиясының пәні, міндеттері және құрылымы
ЖОҒАРЫ МЕКТЕП ПСИХОЛОГИЯСЫ
Коммуникативтік құзіреттілік
Әмбебап мұғалім
Жоғары мектеп оқытушысының кәсіби және коммуникативтік біліктілігі
Пәндер