Көру кемістігі бар балаларды психологиялық педогогикалық сипаттамасы




Презентация қосу
Көру кемістігі бар балаларды
психологиялық
педогогикалық сипаттамасы
МПҚ 211
• Арнайы педагогикада көруі бұзылған тұлғаларды оқыту
мен тәрбиелеу мәселесін зерттейтін ғылымды –
тифлопедагогика деп атайды.
• Тифлопедагогика грек сөзінен алғанда «tiflus» - соқыр
деген мағынаны білдіреді,педагогика-тәрбиелеймін деген
мағынада.Көруі бұзылған тұлғалар,соқырлар және нашар
көретіндер тұлғалар арнайы педагогикада психоденелік
бұзылысты қамтиды.Бұларда көріп қабылдаудың
шектеулілігі анық байқалады.Болу себептері көруі
бұзылған тұлғалардың бұзылу себептері
мынандай:туғаннан соқыр,көруі бұзылған,жүре бара
пайда болу.
• Тифлопедагогика көру мүшесі бұзылған адамның
оқыту және тәрбиелеу туралы ғылым.Олар өз
кезегіенде нашар көретін және мүлдем көрмейтін
болып 2-ге бөлінеді.Соқыр-бұл адамдарда көру
мүшесі,түйсігі мүлдем жоқ.Тек жарық түйсігі
бар.Бұлар негізінде екіге бөлінеді:1) екі көзі
мүлдем көрмейді;2)жарықты,түсті,бейнені
қабылдай алады.
• Көрудің бұзылу себептері ;1.туғаннан, 2.жүре
бара пайда болады. Туғаннан: ішкі даму
жағдайында тұкым қуалаудан,зақымдану
әсерінен ,созылмалы ауруға шалдығу .Жүре
бара көру мүшелерінің ауруға
ұшырауы ,орталық жүйне жүйесінің ауруға
ұшады ,орғанизмнің жалпы асқынып ауруы,
мидың травмалық соққыға ұшырауы. (бастың
жарылуы,көздің жарақатталуы)
• Көру ақаулығы бар балаларды мемлекет жүйесінде арнайы білім
беру және тәрбиелеу аркылы ерекше қажетті жағдайда білім
беру ,оқыту барысында принциптер негізінде ісие
асыралады .Арнаулы оқытудың өзіндік принциптерімен ерекше
келген міндеттері негізінде тәрбиелеп және оқытаотырып
түзетуге бағыттала отырып,жүргізіледі.Сондықтан да соқыр және
көзі нашар балаларды оқытуға арналған мектепкелесі қызметтерді
орындайды оқу –тәрбие,түзету ,дамыту,санитарлық-
гигиеналық,емдеу –қалпына келтіру әлеуметтік-
бейімделу,бағдарлау.Бұлар көруі бұзылған балаларды қалыпты
тәрбиеге келумен (қамтамасыз етеді)оларды қоршаған ортамен
(табиғат әлеуметтік)бұзылған байланыстарын қалпына келтіру
қамтамасыз етеді.Мұндай тұлғадағы балалардың психикалық
дамуының қалыптасуы ең алдымен білім беруге байланысты
болып келеді.
• Соқыр балалар –толықтай көру түйсігі бұзылған
тұлғалар.Көруі бұзылған дәрежесіне қарай абсолюттік
(тотольдік) –екі көзі соқыр көрмейтін, көру түйсігі
(жарықты түйсіну және түсті ажырату ) толықтай
болмаған ;практикалық соқыр, яғни жарықты түйсіну,
жарықты қаранғыдан айыру ,зат пішінін ажырату, аздап
қарай отырып жарық, түс,затпішінін қабылдай алуы.
• Нашар көретіндер; көруі бұзылған бырақ
қарапайым түзету көзілдіректердің көмегімен
көре алатын тұлғалар.Көзі нашар
көретіндерге кеңістікті бағдарлау қиынға
соғады. Оқу әрекетінде әсіресе оқуда және
жазуда көру анализаторы негізгі орын алады.
Қазіргі кезде көруді тузетуге арналған арнайы
оптикалық құралдар пайдалануда .Контакт
линзолар, лупа ,проекторлар, жарықты
күшейту .

Ұқсас жұмыстар
Мүмкіншілігі шектелген балаларды оқыту және тәрбиелеу жүйесі жалпы білім беру жүйесінің ажырамас бөлігі
Деменция ния
Дефектология ғылымының, саласы
Мүмкіндігі шектеулі оқушылар
Мүмкіндігі шектеулі балаларды әлеуметтік, медициналық - педагогикалық коррекциялық қолдау
Психикалық дамуында кемістігі бар балалар
АРНАЙЫ ПЕДАГОГИКА
Есту қабілеті бұзылған балалар
Көру қабілеті нашар
ПСИХИКАЛЫҚ ДАМУДЫҢ ТЕЖЕЛУІНІҢ ЗЕРТТЕЛУ ТАРИХЫ
Пәндер