Сөзде және қылықтардағы турашылық




Презентация қосу
Сабақтың тақырыбы

Өзін-өзі тәрбиелеу – бұл өзін-өзі ұйымдастыру, өзін-өзі басқару,
жауапкершілік және қабылданған жоспарға (режимге, ережелерге,
бағдарламаға) сәйкес өз іс-әрекеттерін қалыптастыруға қабілетті тұлғаның
сапасы, осы тақырыпта басым эмоционалды-ойлау жағдайы. Ол
қалыптасқан сәттен бастап (мысалы, мамандық бойынша – курстарда
оқыған, мамандандырылған кітаптар мен зерттеулер сатып алынған –
үнемі және кешіктірусіз) жоспар жасалатын жоспардың дереу орындалуы
ретінде қарастыруға болады. Шын мәнінде, мақсатты таңдаған сәттен
бастап оны іске асыру жөніндегі іс-шараларды іске асырудың басталуына
дейін күндер мен айлар өтіп кетуі мүмкін (оқылымды кейінге қалдыру,
курстар бір рет барып тұрады).
Өзін – өзі тәрбиелеу оқушы тұлғасын жан – жақты тәрбиелеу мен дамытуға ықпал етеді.

Оқушылардың өзін – өзі тәрбиелеуін басқаруда олардың жас ерекшеліктерін есепке алу керек.
Өзін – өзі тәрбиелеу нышандары кіші мектеп жасындағы оқушылар бойынан байқалады.
Мысалы, бастауыш сыныпта оқушылар күшті бастыл болғысы келеді, немесе теріс
қылықтарына кешірім сұрап жақсы боламын дейді. Бұл олардың өзін – өзгертуге, жақсы
болуға, түзелуге деген алғашқы ынтасы.

Дүниетанымның қалыптасуы, өз абыройын және кемшіліктерін ұғыну өзін – өзі тәрбиелеу
бағдарламасын мазмұнды, жан – жақты, шындыққа жуық құруға мүмкіндік береді.

Оқушылардың өздерін – өздері тәрбиелеуін ұйымдастыру мақсатында мұғалім ең алдымен
мынандай өзара байланысты міндеттерді жүзеге асыру керек: оқушылардың өзін – өзі
тәрбиелеуге ұмтылуын жандандыру; – өзіне – өзі ықпал ету құралдарын меңгеруге көмек беру;
өзін – өзі тәрбиелеудегі қоғамдық құнды іс – әрекеттерді тудырып отыру.
К.Д. Ушинскийдің өзін – өзі тәрбиелеу ержесі:

Асқан сабырлық, ең болмағанда сырт көзге.

Сөзде және қылықтардағы турашылық

Әрекетті жан – жақты ойластыру.

Батылдылық.

Өзі жөнінде қажетсіз бір сөз айтпау.

Санасыз уақыт өткізбеу, ретсіз емес көңіліндегі іспен айналыспау.

Әуесқойлық, құмарлыққа емес қажеттікке немесе сүйсініске шығындану .

Әр кеште өз қылықтары жөнінде өзіне есеп беру.

Болғанды, бүгінгі, болатынды айтып еш мақтанбау.
Төмендегі нақыл сөзді қалай түсінесіздер?
Неміс ақыны Ф.Логау
«Өзіңмен өзің түскен күрес – ең қыйын күрес,
өзіңді өзің жеңген жеңіс – ең ұлы жеңіс».
Өзін-өзі бақылауға арналған сұрақтар

1)Тәрбие мазмұнының мән-мағынасын ашыңыз.
2)Тұтас педагогикалық процессте және өзін-өзі тәрбиелеуде
жеке тұлғаның қалыптасуы қандай қатынаста болады?
3) Тәрбие түрлері қалай топтастырылады?
4) Тәрбие мен өзін-өзі тәрбиелеу қандай қатынаста болады?
5) Өзін-өзі тәрбиелеудің тәсілдерін атаңыз.
Критериалды бағалау
1)Тәрбие мазмұнының мән-мағынасын аша алады
2) Өзін-өзі тәрбиелеуде жеке тұлғаның қалыптасуы туралы
біледі
3) Тәрбие түрлері топтастыра алады
4) Тәрбие мен өзін-өзі тәрбиелеу айырмашылығын ажырата
біледі
5) Өзін-өзі тәрбиелеудің тәсілдерін меңгерген

Ұқсас жұмыстар
Тәрбие үдерісінің мәні
Дәрігердің беделі оның кәсіби қызметіндегі мәні. Пациенттің сенімі
Қазақ данасы Ұлы Абайдың қарасөздері
Абай Құнанбаев қара сөз кітабының авторы
Шешеннің сөзі – мерген,  шебердің ісі – мерген. 7 сынып
Сөздердің байланысу түрлерін табу
Тілге арналған жаттығу
Қазақ тіл білімінде когнитивті лингвистиканың зеріттелуі
Жүрек жылуы
Нөлдік морфема
Пәндер