Прокуратураның ұйымдық құрылымы




Презентация қосу
ҚР Парламенті және
Прокуратурасы
Дайындаған: Шерхан Асхат
Тобы:ЮМ-17-1К3
Жоспар:
1.ҚР Прокуратурасы туралы
2.Прокурорлық қадағалау актілерінің міндеттілігі
3.Прокуратураның ұйымдық құрылымы
4.ҚР Парламенті туралы
5.Сенат
7.Мәжіліс
Қазақстан Республикасының прокуратурасы — Қазақстан
Республикасының аумағындағы заңдардың, Қазақстан
Республикасы Президенті жарлықтарының және өзге де
нормативтік-құқықтық актілердің дәлме-дәл және біркелкі
қолданылуын, жедел-іздестіру қызметінің, анықтау мен тергеудің,
әкімшілік және атқару-орындаушылық іс жүргізудің заңдылығын
жоғарыдан қадағалауды жүзеге асыратын мемлекеттік орган.

Прокуратура органдары төменгі прокурорларды жоғары тұрған
прокурорларға қатаң бағындыратын бірыңғай орталықтандырылған
жүйені құрайды. Қазақстан Республикасының Бас прокуратурасын
Парламент сенатының келісімімен қызметке бес жыл мерзімге
Президент тағайындайтын Бас прокурор басқарады. Бас
прокурордың ұсынуы бойынша Қазақстан Республикасының
Президенті тағайындайтын бірінші орынбасары және
орынбасарлары болады.
Қазақстан Республикасының прокуратурасы
прокурорлық жүйенің жоғаргы бөлігі болып
табылады және барлық прокуратура
органдарына және оның мекемелеріне
басшылық жасайды. Бас прокуратураны
Заңның 12-бабына сәйкес ҚР Бас прокуроры
басқарады. Оның ҚР Бас прокурорының
үсынымы бойынша ҚР Президенті қызметке
тағайындайтын және қызметтен босататын
бірінші орынбасары мен орынбасарлары
болады. Бас прокуратурада төрағасы ҚР Бас
прокуроры және мүшелері: бірінші орынбасары
және орынбасарлары (лауазымына қарай), ҚР
Бас прокуроры тағайындаған басқа
прокурорлық қызметкерлер болып табылатын
қүрамда Алқалар үйымдастырылады. ҚР Бас
прокуратурасының құрылымын аға Қазақстан Республикасының Бас
көмекшілері болып табылатын бастықтар Прокуроры
басшылық ететін департаменттер, басқармалар Дауылбаев Асхат Қайзоллаұлы
және болімдер қүрайды. ҚР Бас прокурордың
ерекше тапсырмалар жөніндегі кеңесшілері мен
кемекшілері болады. ҚР Бас Прокуроры
Прокурорлық қадағалаудың актілері - бүл өкілеттіліктерін іске асыру тәртібінде тек
қана прокурорлардың ентізетін өзгеше құқықтық актілері. Бәрімізге белгілі, прокурор
қадағалауды іске асыратын мемлекеттік тұлға ретінде әкімшілік билікті иеленбейді,
яғни заңдардың орындалуына қадағалауды ол іске асыратын органдарға өкім беруте
құқықсыз. Осыған байланысты заңсыз құкықтық аістілерді тікелей өзі бұзуға, заң
бұзушылықты қалпына келтіруте, кінәлі адамдарды әкімшілік немесе өзге де
жауаптылыққа тартуға құқығы жоқ. Прокурорлық қадағалау актілеріне сәйкес
прокурор заң бұзушылықты жою және кінәлі адамдарды жауаптылыққа тарту туралы
талаптармен құзыретті органдарға өтініш жасай алады.
Анықтау және алдын ала тергеу органдарында заңдардың орындалуына
қадағалауды іске асыру кезінде прокурорлар ентізген актілер кейбір өзгешеліктерімен
ерекшеленеді. Ұсынымдарды қоспағанда, осы актілер анықтау және алдын ала тергеу
органдарын белгілі әрекеттерді атқаруға міндеттейтін тарату сипатына ие болады.
.
Прокуратура өз қызметінің барысында атқарылуы міндетті түрлі актілерді қабылдайды.
Наразылық — оны прокурор мемлекеттік органдар мен лауазым иелерінің
Конституцияға, Республика Президентінің заңдары мен актілеріне қайшы келетін
шешімдер мен әрекеттеріне байланысты шығарады.
Қаулы — прокурор заңды бұзу сипатына байланысты қылмыстық іс қозғау, тәртіптік іс

жүргізу, әкімшілік құқық бұзушылық туралы іс жүргізу жөніндегі қаулы шығарады.
Тапсырма— заңның бұзылғандығы айқын және оны тез арада түзетпесе ол мемлекеттің

, кәсіпорындардың, мекемелердің, ұйымдардың немесе азаматтардың құқықтары мен
заңды мүдделеріне зиян келтіруі мүмкін болған жағдайда беріледі.
Арыз — прокурор заңнамаға сәйкес мемлекеттің, заңды және жеке тұлғалардың

бұзылған құқықтары мен мүдделерін қалпына келтіру үшін сотқа талап-арызбен
шағымдануға құқылы.
Санкция — прокурордың тергеушінің іс-жүргізу әрекетіне берген келісімі.
Нұсқау. Прокурор жедел іздестіру шараларын жүзеге асыратын органның қылмыстық іс

қозғауына және қарауына байланысты анықтау және тергеу органдарына нұсқау береді,
ол басқа жағдайларда заңнамада белгіленген шарттарға байланысты беріледі.
Ұсыныс. Прокурор өз құзыретінің шегінде заң бұзушылықты жою, қылмыс және өзге

де құқық бұзушылық жасауға итермелеген себептер мен жағдайларды болдырмау
жөнінде белгіленген заңға сәйкес осы құқық берілген адамдарды қолсұғылмаушылық
құқығынан айыру мәселесі жөнінде ұсыныс жасайды.
Заңды түсіндіру. Заңдарды білмеу немесе дұрыс түсінбеу органдардың немесе лауазым

иелерінің не азаматтардың дұрыс қолданбауына әкеліп соқтыруы мүмкін деп ойлауға
жеткілікті негіз бар жағдайда прокурор заңның мазмұным, ал қажет болған жағдайда
Прокуратура органдары жүйесінің ұйымдық құрылымы
аумықтық-аймақтық принцип бойынша түзілген. Әрбір
әкімшілік-аумақтық бөліністе прокуратураның ауданнан
бастап барлық тиісті тармақтары бар. Бұған қоса,
мамандандырылған прокуратуралар болады-көлік, табиғат
қорғау арнайы объектілері прокуратуралары. Олар
аудандық прокуратуралардың құқықтарына орай әрекет
етеді және өз қызметтерінде тиісті облыстық
прокуратураға бағынады.
Мамандандырылған прокуратураларға сондай-ақ түзілісі
армияда қабылданған ұйымдар құрылымына сәйкес келетін
әскери прокуратуралар да жатады.

Прокуратура жүйесіндегі ең жоғарғы орган - Бас прокуратура. Оны Парламент Сенатының
келісімімен бес жыл мерзімге Президент тағайындайтын Бас прокурор басқарады.
Орталық аппарат Бас прокурордың ұсынымы бойынша Президент қызметке тағайындайтын
және жұмыстан босататын бірінші орынбасардан, 3-4 орынбасардан, сондай ақ секретариаттан,
басқармалардан және бөлімдерден тұрады.
Қазақстан
Республикасының
Парламенті - елдің заң
шығару қызметiн жүзеге
асыратын ең жоғарғы
өкiлдiктi орган.

1995 жылы 30 тамызда
бүкiлхалықтық
референдуммен қабылданған
ҚР Конституциясына сәйкес
Парламент екi рет (1995
жылы және 1999 жылы )
сайланды.
Парламенттiң өкiлеттiгi оның бiрiншi
сессиясы ашылған сәттен басталып, жаңадан
сайланған Парламенттiң бiрiншi сессиясы
жұмысқа кiрiскен кезден аяқталады. Өкiлеттiк
Конституцияда көзделген жағдайлар мен
реттерде мерзiмiнен бұрын тоқтатылуы
мүмкiн.Парламенттiң ұйымдастырылуы мен
қызметi, оның депутаттарының құқықтық
жағдайы конституциялық заңмен белгiленедi.
Парламенттің жұмыс тәртібі

Парламент өзінің жұмысын сессия
тәртібімен жүргізеді. Сессия палаталардың
біріккен және оңаша Палаталарынан,
Палаталардың тұрақты комиссияларынан
тұрады. Парламент сессиясын Республика
Президенті ашады.
Парламент екі палатадан тұрады

Сенат Мәжіліс

ҚР Парламентінің ҚР Парламентінің
жоғарғы палатасы. төменгі палатасы.
Өкілеттік Өкілеттік
мерзімі – 6 жыл. мерзімі – 5 жыл.
Сенаттың құрамы

Сенат өкілеттігі мерзіміне Республика
тағайындаған 15 депутаттан, және әр
облыстан, республикалық
маңызы бар қаладан және республика
астанасынан екі адамнан
сайланады. Барлығы 47 депутат (болашақта
олардың саны
орнынан кеткен президенттер қатарынан
көбейеді).
Парламент Сенатының әр кездегi Парламент Мәжiлiсiнiң
төрағалары: төрағалары:
1.Ө.Байгелдi (1995-1999); 1.М.Оспанов (1995-1999);
2.О.Әбдiкәрiмов (1999-2004); 2.Ж.Тұяқбай (1999-2004);
3.Н.Ә. Әбіқаев (2004-2007); 3.О.Мұхамеджанов (2004-2007);
4.Қ.К.Тоқаев (2007-2011); 4.А.Мусин (2007-2008);
5.Қ.Ә.Мәмиев (2011-2013); 5.О.Мұхамеджанов (2008-2012);
6.Қасым-Жомарт Кемелұлы Тоқаев 6.Нұрлан Зайроллаұлы Нығматулин
(2013 жылдан бастап). (2012 жылдан бастап).
Мәжілістің құрамы партиялық
Мәжілістің құрамы

тізім бойынша сайланатын – 98
Ассамблеясынан сайланатын – 9
депутаттан, барлығы – 107
депутаттан тұрады
Депутаттық топ – депутаттардың өз
өкілеттігін жүзеге асыру, сайлау округтерінде
бірлесіп жұмыс істеу үшін
құрылатын бірлестігі
Фракция – депутаттардың ұйымдасқан
тобы. Фракция Парламентте саяси партияның
немесе өзге қоғамдық бірлестіктің мүддесін
білдіру мақсатында құрылады
Конституциялық заңдар мен
Мәжілістің ерекше қарауына жататын мәселелер

заңдардың жобаларын қарауға
қабылдау, Республика Президентіне
Республика Премьер- министрін
тағайындауға келісім беруі,
Президентінің кезекті сайлауын
хабарлау, т.б.
Сенаттың ерекше қарауына жататын
мәселелер
ҚР Президентінің ұсынуымен
Республиканың Жоғарғы Сотының
Төрағасын, судьяларын сайлау мен
қызметтен босату, олардың анттарын
қабылдау, Республика Президентінің
Республика Ұлттық Банкінің Төрағасын,
Бас прокурорын және Ұлттық қауіпсіздік
комитетінің Төрағасын тағайындауына
келісім беру, т.б.
Заң жобаларының қабылдану үрдісі қалай

Заң шығару ынтасы құқығы Республика
Президентіне, Парламент депутаттарына, Үкіметке
тиесілі және тек Мәжілісте жүзеге асырылады.
Мәжіліс депутаттары мақұлдаған заң жобасы Сенатқа
беріледі, онда 60 күннен асырылмай заң қаралады.
Сенаттың үштен
екісі мақұлдаған жоба заңға айналады, он күн ішінде
қол қою үшін Президентке ұсынылады. Президент бір
ай ішінде заңға қол қояды.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
1. Артықбаев, Жамбыл Омарұлы. "Жеті жарғы" - мемлекет
және құқық ескерткіші (зерттелуі, деректер, тарихы,мәтіні)[Мәтін]: оқу
құралы.- Алматы: Заң әдебиеті .2004.- 150 б.
2. Асанбаева, Л. Азамат құқығы Ата Заңмен қорғалады:
[Қазақтан Конституциясына 10жыл]//Арқа ажары.2005-30шілде.-2б.
3. Ашитов, Заирқан Омарұлы, Ашитов, Бауыржан Заирқанұлы.
Қазақстан Республикасының құқық негіздері [Мәтін]: оқу құралы /
рец. Б. Базарбайўлы.- Алматы: Жеті жарғы, 2003.- 296 б.
4. Қазақстан Республикасының Конституциясы 30 тамыз 1995ж.
5. Қазақстан Республикасы Президентінің Қазақстан халқына жолдауы.
Егемен Қазақстан, 28. 02. 2007.
6. Қазақстан Республикасының Құқықтық саясатының тұжырымдамасы.
Қазақстан Республикасы Президентінің 20.09.2002ж. Жарлығымен
мақұлданған.
7. «Қазақстан Республикасының прокуратура туралы» Қазақстан
Республикасының Заңы 9 тамыз 2002ж. №2769.
Назарларыңызға рахмет!!!

Ұқсас жұмыстар
Прокурорлық қадағалау актілерініңміндеттілігі
Қазақстан Республикасының прокуратурасы
Құқық қорғау органдары
Жобаның ұйымдық құрылымы
ҚҰҚЫҚ ҚОРҒАУ ОРГАНДАРЫНЫҢ ҚЫЗМЕТІ
Ұйымды басқару негіздері
Кәсіпорынның құрылымы және оны жетілдіру жолдары
Ұйымдастыру менеджмент функциясы ретінде
ҰЙЫМДАСТЫРУ ЖҮЙЕСІ. БАСҚАРУ ЖҮЙЕСІ ЖӘНЕ ҚҰРЫЛЫМЫ
ҚОҒАМДЫҚ ТАМАҚТАНДЫРУ КӘСІПОРНЫНЫҢ ҰЙЫМДЫҚ ҚҰРЫЛЫМЫ
Пәндер