Сынып жетекшісінің жеке оқушымен және оқушыларды салауатты өмір салтына тәрбиелеу жұмыстары




Презентация қосу
Сынып
жетекшісінің
жеке оқушымен
және
оқушыларды
салауатты өмір
салтына
тәрбиелеу
жұмыстары
Орындаған : Елеусіз
Алтынай
Қабылдаған : Бакирова
Закира
Жоспары

1.Кіріспе
2. Оқушыларды салауатты өмірге тәрбиелеу
3. Денсаулық - адам бақытының бірінші байлығы
4. Қазіргі уақытта денсаулық бірнеше түрлерге
және құрамдас бөліктерге бөлінуі
5. Тәрбиелік жұмыстар жүргізу
«Салауаттылық ұғымы арқылы қазақ халқының салт-дәстүрін, көнеден келе жатқан
мәдениетін, өнерін, әдет-ғұрпын, жас ұрпаққа ұғындыру. Бір сөзбен айтқанда өз
ұлтының дінін ұстануға үйрету» болды.
Салауатты өмір салты - адам үшін аса маңызды, денсаулықпен тікелей
байланысты құнды форма. Ол адам мәдинетінің бір бөлігі. Ал денсаулық
адам бақытының негізгі бөлігі. Қоғамның болашағы әрбір адам денсаулығына
байланысты. Денсаулыққа тек дененің сыртқы бүтіндігі ғана деп қарау ағаттық,
жалпы алғанда оны организмнің жан-жақты дамуымен бүкіл қызметтердің жүзеге
дұрыс асырылуы деп ұққан жөн.

Салауаттылық - ішкіліктен, есірткі, темекіден аулақ болу, дене
және жан тазалығын сақтау, тіпті қарапайым түрде айтсақ
адамның киім киісі, тамақты қалыппен ішуі де кіретін игі іс-
әрекет. Өмір заңдылығы салауатсыздықты кешірмейді, оғаш
қылықтар түбінде опық жегізеді.
Жасөспірімдердің салауаттылық өмірге ұмтылысы, зиянды
әдеттерді жек көрушілігі олардың өзге адамдармен қарым-
қатынасына яғни әлеуметтік ортаға тығыз байланысты.
Ұрпақты өмір заңдылықтарына, салауаттылық негіздеріне
бейімдеу мектеп жүйесі жүктеген маңызды да жауапкершілігі
мол міндет болып табылады.
Мағжан Жұмабаев бір сөзінде: «Қазақтың тағдыры, келешекте
ел болуы да мектебінің қандай негізде құрылуына барып
тіреледі...» – депті. Осы ой бүгінгі күні өзекті мәселе болып тұр.
Мектеп оқушыларының салауатты өмір
сүру мәдениетін қалыптастыру бұл:

- Біріншіден, жеке тұлғаның өзін - Екіншіден, салауатты өмір салты –
қоршаған жансыз және жанды табиғи ол денсаулықтың үйлесімді дамып,
ортамен жан – жақты үйлесім тауып, өз сақталуы мен орнығуын қамтамасыз
ғұмырын Отаны, елі, отбасы және өзі ету мақсатында денсаулықты
үшін барынша пайдалы өткізу дағдысын нығайтуға бағытталған іс –
қалыптастыру; шараларды жүргізу.

Оқушы денсаулығын сақтау мен қалыптастырудың басты мақсаты:
тұлғаның психологиялық, дене – қимыл әрекеттерінің мүмкіндіктері
мен жас ерекшеліктерін ескеріп, гигиеналық ұғымдарды, салауатты
өмір салтының уәждамаларын, жеке бас тазалығын жете түсіндіру;
өзіне - өзі қызмет ету, денсаулығын сақтау, нығайту болып табылады.
Біздіңше, адамның әлеуметтік – психологиялық және
биологиялық жақтан салауатты өмір салтын
қалыптастыруға мына жағдайлар негіз бола алады:

- белсенді қозғалыс нәтижесінде организмді шынықтыру
дене тәрбиесі немесе спортпен шұғылдану;

- физикалық еңбектің гигиеналық талаптарын жүзеге
асыру; - физикалық еңбектің гигиеналық талаптарын
жүзеге асыру;

- қарым – қатынас және экологиялық мәдениетке
жету;

- зиянды әдеттерден аулақ болу.
Салауатты өмір салтын қалыптастырудың
мазмұны мен ұйымдастыру формалары
мынаны көздейді:

Жауапкершілік, өз денсаулығына жауапкершілікпен қарау;
Табиғи сезімталдық, оқушылардың жас ерекшелігін ескеру;
білу;Үздіксіз оқыту, салауатты өмір салты дағдыларын үздіксіз
қалыптастырып үнемі пайдалану;

Ғылымилық, тек тексерілген ғылыми дәлелденген деректерге ғана
сүйену; Экологияландыру, адам организміне қоршаған орта
факторларының әсерін білу;

Ұлттық аймақтық ерекшеліктерді ескеру, салауатты өмір салты
туралы ұлттық салт-дәстүрлерімен танысып оны ұстана
білу;Үздіксіз оқыту, салауатты өмір салты дағдыларын үздіксіз
қалыптастырып үнемі пайдалану;Әлеуметтендіру, салауатты өмір
салтын ұстанған қоғам мүшесін
дайындау.
Денсаулық адам бақытының бірінші байлығы.Әрбір жасөспірімді сол
бақытты уысынан шығармауға тәрбиелеуіміз керек. Денсаулықтың
мықты болуы үшін қандай әдістерді қолдануды, жақсы жұмыс
халін,күнделікті тұрмыс қиындықтарын жеңуі,белсенді өмір сүру
жағдайларын білу қажет. Денсаулық - салауатты өмір кепілі. Осы
салауатты өмір кепілін, оның қыр-сырын білу басты міндет. Қай
заманда болсын адамзат алдында тұратын ұлы мұрат, міндеттердің
ең бастысы өзінің ісін, өмірін жалғастыратын салауатты, саналы ұрпақ
тәрбиелеу. Сол тәрбиенің бір түрі рухани байлық десек, артық
айтқандық емес. Адам бойындағы жақсы қасиеттері мен игі істерінің
қайнар көзі осы рухтан бастау алады.

Адамның материалдық қажеттілігінің бірі - дене
мүшесінің саулығы. Бүгінгі күні ең маңызды мәселе -
салауатты өмір салтын қалыптастыру.
Денсаулық тәрбиесі – ортақ мәселе. Халық санының өсуі,
оның сапасы, деннің саулығы мемлекет әл – ауқатының
дамуына мұрындық болады.
Салауатты өмір сүру
салты 3 категорияға
бөлінеді:

Салауатты өмір сүру деңгейі – адамның материалдық және
1 моральдық-рухани қажеттілігін толығымен қамтамасыз ету.

Салауатты өмір сүру сапасы - үй-іші қызмет істейтін орындар
(оқу орындар, мектептер) неше түрлі адам денсаулығын
2 қамтамасыз ететін комфортты мебельдер мен
лабороториялық жабдықтармен қамтамасыз етілуі.

3 Салауатты өмір сүру стилі – адамның қоғамдық орындарда өзін -
өзі ұстап және көрсете білу .
Денсаулықтың негізгі
өлшемдері мыналар:

• тән және дене күйі үшін —
мен істей аламын;

• психикалық күй үшін — мен
тілеймін;

• адамгершіліктік күйге —
мен істеуге тиістімін.
Адам денсаулығының
жақсы және жаман
болуы салауатты өмір
сүру стиліне
байланысты. Ал
салауатты өмір сүру стилі
тарихи және ұлттық
дағды –дәстүрлер
арқылы қалыптасады.
Қазіргі уақытта денсаулық бірнеше
түрлерге және құрамдас бөліктерге
бөлінеді:

Тән денсаулығы —
бұл адам мүшелері Дене денсаулығы Жан
мен организм — организм мен денсаулығы —
жүйесінің ағымдағы мүшелерінің өсуі адамнаң
күйі. Мұның негізі мен дамуының психикалық өріс
онтогенездік деңгейі. Мұның күйі.
дамудың әр түрлі негізі бейімделу Мұның негізі
кезеңдерінде реакцияларын мінез-құлыққа
басымдық қамтамасыз бара-бар
көрсететін, базалық ететін реакцияны
қажеттіліктерге морфологиялық қамтамасыз
негізделген жеке және ететін жалпы
дамудың функциялық рухани қолайлы
биологиялық сақтамалардан күйден
бағдарламасынан құралады. құралады.
құралады.
Оқушыларды ішімдікке қарсы тәрбиелеп, қалыптастыру жұмыстары гигиеналық және әдет-
ғұрыптық, эмоционалдық,мазмұндық аспектерге сәйкес келуі тиіс; Алкогольге қарсы
жұмыстарды кешенді жүргізу. Педагогикалық ұжымдар мұндай жұмыстарды жанұялармен,
маман дәрігерлермен, соның ішінде наркологтармен, мемлекеттік емес ұйымдармен бірлесіп
жүргізгені тиімді.

Ішімдікке қарсы жұмысты балалар арасында қойылған фазалар мен
кезеңдерге сәйкес жоспарлау; Ішімдікке қарсы жүргізілген
жұмыстарда оқушылардың әр түрлі жас топтарының психикалық
ерекшеліктерін ескеру; Балаларды әлеуметтік-гигиеналық пайдалы
белсенділігін жоғарылату, толыққұнды демалыстар ұйымдастыру;
Алкогольге қарсы тәрбие мен ағартушылық бір бағытта, бірізділікпен
жүруі қажет; мұнда оқушының жас мөлшеріне сәйкес қарапайым
мысалдан бастап, ішімдікке байланысты қоғамға да, өзіне де
келтіретін зор кесапатты түсінідіру арқылы ішімдіктің зиянын ашып
беру керек;
Мектеп оқушыларын ерте жастан алкогольге қарсы тәрбиелеп,
қалыптастыру. Алкогольге жеке көзқарас 9-10 жастың өзінде
қалыптаса бастайтындықтан, ішімдікке қарсы тәрбиені
бастауыш сыныптардан басталғаны жөн;
Жасөспірімдер арасында алкогольге қарсы ағартушылық, тәрбиелік
жұмыстар жүргізу - ішімдікке қарсы арнаулы профилактикалық тәсілге
жатады. Мектептерде алкогольге қарсы тәрбие жүргізген кезде төмендегі
принциптерді басшылыққа алған дұрыс:
ҚОРЫТЫНДЫ

«Он екі мүшең сау болса - жарлымын
деме»,- деп халқымыз денсаулықты адам
өміріндегі орнын,тән сұлулығын,жан
тазалығын еш нәрсемен
айырбастауға,теңестіруге болмайтынын
ұрпақтарына ескертіп отырған.Дене
тәрбиесі мен салауатты
өмірді,денсаулықты,салауаттылықты
және табиғи факторларды пайдалану
жолдарын халық педагогикасымен тығыз
байланыстыра отырып, батыл
да,жүректі, елжанды, парасатты дені
сау,бақытты азамат тәрбиелеуде
жетістіктерге қол жеткізіп келемін.

Ұқсас жұмыстар
Сынып жетекшісінің қызметін ұйымдастыру
Отбасы тәрбиесі тәрбие
Сынып жетекшінің бала тәрбиесінде ата - аналармен ынтымақтастығы
Сынып жетекшісінің дәптері
Тәрбие қалыптастыру
Дене шынықтырудың денсаулықты нығайту қағидасы
Сынып жетекшілерге әдістемелік көмек
Сынып жетекшісінің құқығы
Сынып жетекшісінің моделі
Сынып жетекшісі қызметін ұйымдастыру
Пәндер