Оқыту үшін бағалаудың түпкілікті нәтижесі




Презентация қосу
Оқыту үшін бағалау және
оқуды бағалау

Тобы: 129-28
Орындаған: Әйтбек Д.
Қабылдаған: Налмишова К.
Сыныптағы бағалау тек техникалық тәсіл ғана емес.
Мұғалімдер жазбаша немесе
ауызша түрде баға қою жолымен бағалайды. Олар
қолданатын кез келген нысанның
артында тек қана объективті немесе жеткілікті
дәрежеде объективті емес нормалар мен
стандарттар ғана емес, сондай-ақ баланың дамуы, оқуы
және ынтасы туралы түсінік,
сонымен қатар өзін-өзі бағалау, қабілеттілік және күш-
жігер сияқты ұғымдарға қатысты
құндылықтар жатады.
Александер, 2001
«Бағалау» термині «жақын отыру» дегенді
білдіретін латын сөзінен шыққан.
Бағалау – одан арғы білім алу туралы шешімді
қабылдау мақсатымен оқытудың нәтижелерін
жүйелі түрде жиынтықтауға бағытталған
қызметті белгілеу үшін қолданылатын термин.
Бағалау

Егер бағалау мақсаты
Оқытуды, әдістерді
жіктеу, сертификациялау
және осы мүмкіндіктерді
немесе оқытуды жылжыту
Іске асыру түрлерін
үшін оқыту
жақсарту мүмкіндіктерін
қорытындысын шығару
анықтауын бағалау
болса, онда өзінің
қалыптастырушы
функциясы бойынша
(формативті) немесе
бағалау жиынтық (суммативті
Оқыту үшін Бағалау
болып табылады және
(ОүБ) болып табылады.
оны оқытуды
бағалау деп атайды.
Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау

Қалыптастырушы Жиынтық

Оқыту үшін бағалау Оқуды бағалау

Ынталандырушы Жиынтық

Мысалы: мадақтап
Мысалы: ҰБТ, тоқсандық
қолдау, бір сабақтың
баға....
бағасы
Бағалаудың мақсаты
• Оқытудың қиындықтарын анықтау;
• Жетістіктер туралы кері байланыс
(оқушылар, мұғалімдер және ата-аналар үшін);
• Уәж;
• Болжау және сұрыптау;
• Стандарттарды бақылау және орындау;
• Оқыту бағдарламасының мазмұнын және білім
беру стилін бақылау.
Мұғалімнің бағалаудағы ролі
Мұғалімнің ролі Мақсаттары
Кері байланысты
Мұғалім тәлімгер
және әр оқушыға
ретінде
қолдау көрсету

Жұмыс үрдісіне
Мұғалім жетекші бағыттау үшін
ретінде диагностикалық
ақпарат жинақтау

Оқушылардың өсуі
Мұғалім есепке алу
мен жетістіктерін
маманы ретінде
жазу

Оқушы жетістіктерін
ата-анасына,
Мұғалім баяндамашы
оқушылар мен
ретінде
мектеп әкімшілігіне
хабарлау
БАҒАЛАУ – ОҚУ
ДӘЛЕЛДЕМЕЛЕРІ ЖОСПАРЛЫ,
ЖҮЙЕЛІ ЖИНАҚТАЛҒАН ІС-
ӘРЕКЕТТІҢ ӘР ТҮРІНЕ
ҚАТЫСТЫ ОҚУ САПАСЫНА
ҚОРЫТЫНДЫ БАҒА БЕРЕТІН
КАТЕГОРИЯ.
Критерийалды бағалау
ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ
Formative ЖИЫНТЫҚ
(формирующее / Summative (итоговое)
текущее)
Оқыту барысында Әдетте тақырыптың,
бөлімнің соңында

Кері байланыс береді
Қорытынды тұжырым береді
Оқушыларға өз жұмыстарын
түзетуге көмектеседі
Оқушыларға нені үйренгендігін
Мұғалімдерге өз жұмысын
көрсетуге мүмкіндік береді
жоспарлауға жәрдемдеседі
Қалыптастырушы бағалау
(оқыту үшін бағалау)
• Формативтік бағалау белгілі бір сызбалар
арқылы оқу үдерісінің тиімділігі мен дұрыс
бағытын анықтап, мұғалім көмегімен
оқушылардың оқудағы мұқтаждықтарын
анықтауға және алдағы қадамдарын
жоспарлауға мүмкіндік беретін оқудағы
жетістіктерін ұғынуға және бақылауға
мүмкіндік беретін бағалау түрі.

• 1989 – 1999 жылдардағы Бағалау Реформасының
Тобы (Assessment Reform Group) зерттеу тобы
еңбегінің жариялануы нәтижесінде пайда болды.
Критерийалды бағалау жүйесін
жасақтау кезеңдері
Пәннің нақты тақырыптары
бойынша критериалды
4 ҚАДАМ Бағалауды жүзеге асыру

Бағалаудың критериалды шкаласын
3 ҚАДАМ жасау

Оқушылардың оқу жетістіктерін
бағалаудың жалпы критерийлерін әзірлеу
2 ҚАДАМ

Пән бойынша кіріктірілген эксперименталды
оқу бағдарламасын меңгеру, мақсаттары
1 ҚАДАМ мен міндеттерін анықтау
Оқыту үшін бағалаудың
түпкілікті нәтижесі
• Оқушылармен тиімді кері байланысты қамтамасыз
етуі;
• Оқушылардың өзіндік оқуға белсене қатысуы, ретімен
өзін өзі бағалауы;
• Бағалау нәтижелерін ескере отырып, оқуды
түрлендіру;
• Бағалаудың оқушы қызығушылығы мен өзін өзі
бағалауына әсер етіп, білім алуды түбегейлі өзгертуі;
• Өзін-өзі бағалау нәтижесінде оқуын қалай жақсарту
қажеттілігін түсініп, сыныптастарымен бірлескен
оқу дағдыларын қалыптастыру.
Бағалаудың жалпы
сипаттамасы
3. Бұдан арғы іс-әрекетті
анықтау үшін қолданылуы мүмкін 1. Бақылау (қадағалау)
шешімдерді қорытындылау. Қадағалауды өткізу үшін
Мәліметтерді интерпретациялау негізінде оқушылардың нені
қорытынды жасалады, ол бағалауды көздейді. білетіндігін және не істей
Бұл кезеңде бағалау үдерісі ақпараттың алатындығын, олар қандай
қолдану мақсаты мен міндеттеріне сәйкес Бағалау қиындықтармен кездесуі
әртүрлі нысанда жүргізіледі. мүмкіндігін анықтау қажет.
Іс-әрекетті, баллалардың
өзара әңгімесін тыңдап,
тапсырманы орындап
отырған оқушыларды
қадағалау.
2. Алынған мәліметтердің
интерпретациясы
Интерпретация – қызығушылық тудыратын мәселелерге, мәселен
ерекше дағдылар, көзқарастар немесе оқыту түрлеріне қатысты
жүргізіледі. Мұндай өлшемдерді көбінесе критерий деп атап, оларды
оқыту мақсаттарына немесе міндеттеріне жатқызады.
Оқытуды жақсартудың 5 қағидасы

Оқушылармен кері байланысты
тиімді қамтамасыз ету.

Оқушылардың өзіндік оқуға
белсенді қатысуы.

Факторлары Бағалау нәтижелерін ескере отырып,
оқытуды өзгерту.

Оқушылардың өзін-өзі бағалауы

Өздерінің оқуын қалай жақсартуға
болатындығын түсіну қажеттігі.
Қара жәшік
Сұрақтың Оқушымен бірге
дұрыс критерийлерді
қойылуы талдау

Сыныптасын
және
өзін-өзі Кері байланысты
бағалау
қамтамасыз ету

Ұқсас жұмыстар
Оқыту үшін бағалау Оқуды бағалау
Білім сапасын бағалау жүйесінде жаңарту
Қалыптастырушы бағалау және оның әдістері
ҚҰЗІРЕТТІЛІК ТУРАЛЫ ТҮСІНІК
ҚАЛЫПТАСТЫР УШЫ БАҒАЛАУ ЖӘНЕ ОНЫҢ ӘДІСТЕРІ
КРЕДИТТІК ОҚЫТУ ЖҮЙЕСІН ЕНГІЗУ ДУАЛДЫ ОҚЫТУ
Қалыптастырушы бағалау үдерісі
Критериалды бағалаудың мақсаты
PISA - оқушылардың білімі мен біліктілігін бағалаудың халықаралық бағдарламасы
Педагогикалық (кәсіби) құзіреттілік
Пәндер