Оқыту мақсаты - құзыреттілік жүйенің стратегиясы




Презентация қосу
№4 семинар

Оқыту мақсаты –
құзыреттілік жүйенің стратегиясы

Орындаған: Дәуіт С.Ж
Жоспар:
• 1.Оқыту үдерісінде мақсат –нәтижелі және сапалы
білім берудің кепілі

• 2.Құзыреттілік –оқытудың нәтижесі

• 3. ҚР кәсіби білім беру стандартындағы оқыту
нәтижелерін талдау.
Дидактика - педагогиканың маңызды саласы. Дидак-тика
(didaktikas - оқытушы, didasko - оқушы) ұғымы грек тiлiнен
алынған, оқыту немесе үйрету деген сөз.

Бұл ұғымды ғылыми айналымға
алғаш енгiзген немiс педагогы
Вольфганг Ратке (1571- 1635).

Чех педагогы Я. А. Коменский \,
1657 жылы ''Ұлы дидактика''
Оқыту - оқушыны бiлiмдендiру, тəрбиелеу, дамыту мақсатына
бағытталған алдын-ала жоспарланған iс -əрекет.

Оқыту мазмұны - оқытудың нəтижесi болатын бiлiм, бiлiк,
дағды, тұлғалық қасиеттер жиынтығ

Оқыту процесi - бiлiмдi, бiлiктiлiк пен дағдыны меңгертетiн,
оқушылардың дүниетанымын, күш-қайратын, қабiлеттерiн
тəрбиелеп дамытатын iс-əрекет барысы.

Оқытудың мiндетi – оқушыны айнала ортамен (табиғат, қоғам)
жəне адам дамуының негiзгi заңдылық-тарымен қаруландыру.
Оқытудың психологиялық, педагогикалық ерекшелiктер
Оқыту процесінің қызметі

Екінші
• Білім • Дамыту
беру • Тәрбиеле
у
Бірінші Үшінші
«Компетентность» (лат.competentia – құқылы тиесілік) термині
бір нәрсе жайында өзінің дәлелді, абыройлы пікірін білдіре
алатындай білімді меңгеру, бір салаға қатысты хабардарлық,
беделділік деген мағынаны білдіреді.

Competence – беделді тұлғаның нақты шарттарда белгілі бір іс-
әрекеттерді жасай алуының заңдастырылған мүмкіндігі,
өкілеттілік шеңбері. Осыдан келіп, (competens – тиесілі, лайықты,
мүмкіндігі бар) – өзінің білімі мен өкілеттілігі тұрғысынан шешім
қабылдап, пікір білдіре алатын белгілі бір саланың білімді, білгір
маманы».
«Құзыреттілік –
біреудің бір топ
мәселе төңірегінде
жақсы
хабардарлығы».

С.И. Ожегов
Ю.Н.Емельянов

«Құзыреттілік – дара
тұлғаның өзіндік
қабілеттері мен статусы
шеңберінде қоғамда
ойдағыдай жұмыс істеуге
мүмкіндік беретін
белсенділіктің әлеуметтік
және жеке дара формасын
үйрету деңгейі»
«Құзыреттілік тәсілдің шығуына себепші
болған проблема бүгінгі таңдағы білім
беру мазмұнының «қазіргі заманғы
экономика мен өркениеттің сұранысына»
сәйкес болмауынан туындап отыр».

И.Д.Фрумин.
Білім

Білік Құзіреттілік

Дағды
Құзырет пен құзыреттілік – бір-бірімен
тығыз байланысты екі ұғым.

“Құзырет – дара Құзыреттілік – адамның
тұлғаның бойындағы сол әрекетке, оның
өзара байланысты пәніне деген жеке
сапалардың (білім, қатынасын қамтитын
іскерлік, дағды, әрекет сәйкес құрауыштарды
тәсілі) жиынтығы меңгеруі”
Еліміздегі нәтижеге бағдарланған білім
беру бағдарламасының жобасында :

«Оқытудың басты мақсаты оқушының ғылыми
дүниетанымын қалыптастыру және оларды жаратылыстану
пәндері бойынша алған білімдері негізінде қазіргі өндірістік
технологияларды игеруге, практикалық дағдылар мен
түйінді құзыреттерді меңгеруге үйрету болып табылады»
делінген.
Сонымен «құзыреттілік» ұғымына қатысты анықтамаларды
былайша топтастырып беруге болады:
тұлғаның
қызметке
өзбетімен әрі үздік
араласуға
адамның жеке сәйкес құзыретке
Алынған білімдер бағдарланған
және қоғам ие болу негізінде іс-
мен біліктерді іс жалпы
талаптарын әрекетті жүзеге тұлғаның қойылған
жүзінде, қабілеттілігі, оның
қанағаттандыру асыру қабілеті мақсаттарға
күнделікті өмірде оқуы және
мақсатындағы арқылы жету үшін ішкі
қандай да бір әлеуметтенуі
табысты іс- байқалатын және сыртқы
практикалық және барысында алған
әрекеттеріне тұлғалық қасиет ресурстарды
теориялық білімдері мен
қажетті білім немесе тұлғаның тиімді іске асыруға
мәселелерді шешуге тәжірибесіне
дайындығына өзара байланысқан дайындығы
қолдана алу негізделген іс-
әлеуметтік қасиеттерінің
қабілеттілігі. әрекетке
сұраныс. жиынтығы.
дайындығында
көрініс беретін
кіріктірілген
сапасы.
Жаңа нормативтік құжаттарда білім сатылары
бойынша оқытылатын пәндерден күтілетін
нәтижелер анықталып берілген. Олар үш түрлі
құзыреттілік түрінде сараланған.

1 • студент проблемаларды шешу
құзыреттілігі

2 • ақпараттық құзыреттілік

3 • коммуникативтік
құзыреттілі
Құзыреттілік – оқу мен өмір жағдаяттарын шешу кезінде білім
алушылардың білімді, іскерлікті, дағдыны және қызметтің әмбебап
тәсілдерін меңгеруі көрінетін білім берудің нәтижесі болса, Студенттердің
ақпараттық құзыреттіліктерін қалыптастыру сыни тұрғыдан ұғынылған
ақпараттар негізінде саналы шешім қабылдауға; өз бетінше мақсат қоюға
және оны негіздеуге, мақсатқа жету танымдық қызметті жоспарлауға
және жүзеге асыруға; ақпараттарды өз бетімен табуға, талдауға, іріктеу
жасауға, қайта құруға, сақтауға, түрлендіруге және тасымалдауға, оның
ішінде қазіргі заманғы ақпарттық-коммуникациялық технологиялардың
көмегімен жүзеге асыруға; логикалық операцияларды қолдана отырып,
ақпарттарды өңдеуге; өзінің оқу қызметін жоспарлау және жүзеге асыру
үшін ақпарттарды қолдануға мүмкіндік береді.
«Стандарт» термині білім жүйесінде тұңғыш рет
американдық мұғалімдердің ұлттық кецесінің ұсынуымен
80-жылдардың ортасында қолданыла бастады.

80-жылдардың соңында АҚШ-та, Ұлыбританияда,
Нидерландияда алғашқы білім стандарттары жасалды.
050120 «Кәсіптік оқыту» мамандығы
бойынша Қазақстан Республикасының
мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру
стандарты 2006 жылы, Астана қаласында
басылып шыққан. Осы стандартты ұсынғандар
– М.ОӘуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан
мемлекеттік, Қазақ ұлттық аграрлық және
Алматы гуманитарлы-техникалық
университеті.
Ең бірінші кезекте, стандарт көсіптік білім берудің сапасын
мемлекеттік деңгейде басқарудың басты қүралына айналуы керек.

Бұдан шығатын қорытынды: ол “көсіптік білім берудің сапасы’’
деген үғыммен байланысты барлық қажетті компоненттерді қамтуы
керек болады
Кәсіптік білім берудің мемлекеттік стандарты

• болашақ көсіптік білім беру бағдарламаларын жасауға
• оқу процесін методикалық жағынан қамтамасыз етуге
• оқу орындарын аттестациялауды үйымдастыруға
• көсіптік білім берудің ең жоғары сапалы стандарттарын жасауға
(мысалы, цнзкенерлік-педагогикалық білім беру стандарты және
т.б.) және т.б. негіз болады.

Ұқсас жұмыстар
Қазіргі мектептегі білім мазмұнының ғылыми негіздері
Педагогикалық құзыреттілік туралы түсінік
Дидактика түсінігі
Болашақ кәсіби мамандардың коммуникативтік құзыреттілігі қалыптастыру - оқу үдерісін оқытудың интерактивті әдістері мен технологиялары негізінде ұйымдастыру
Педагогикалық (кәсіби) құзіреттілік
Педагогикалық жобалаудың заңдылықтары
Құзыреттері пациенттің құқықтары пациенттің оқу бағыттарының құқықтары коммуникация және этикалық принциптер коммуникация және этикалық принциптер
Науқаспен терапевтік қарым - қатынастың бірнеше ережелері
Ақпараттық технологиялар арқылы оқушыларға білім беру
Компьютерлік білім беру
Пәндер