Балалардың жас ерекшеліктеріне қарай қиял түрлерін зерттеудің психодиагностикалық әдістер жинағы




Презентация қосу
Презентация
Балалардың жас ерекшеліктеріне қарай қиял түрлерін
зерттеудің психодиагностикалық әдістер жинағы

Дайындаған:
Жоспар

Кіріспе

Негізгі бөлім

А) Балалардың жас ерекшеліктеріне қарай
психодиагностикасының ерекшеліктері

Ә) Қиялды зерттеу әдістері

Қорытынды
Кіріспе
Балалар мектепке барған кезде олардың психологиялық
даму деңгейі бойынша жеке айырмашылықтары едәуір артады.
Бұл айырмашылықтар, ең алдымен, балалардың бір-бірінен
интеллектуалды, адамгершілік, тұлғааралық дамуымен
ерекшеленуінен көрінеді. Сондықтан олар бір нұсқаулық пен
психодиагностикалық жағдайларға әр түрлі реакция жасай алады.
Мектепке баратын кейбір балалар үшін ересектердің
психодиагностикасына арналған тестілер іс жүзінде толықтай қол
жетімді, ал басқалары - онша дамымаған - тек 4-6 жастағы
балаларға арналған әдістер, т.с.с. мектепке дейінгі жастағы
балаларға арналған. Бұл әсіресе баланың өзін-өзі бағалауын,
рефлексиясын және қоршаған ортаның әр түрлі саналы, күрделі
бағалауын қолданатын психодиагностикалық әдістерге қатысты.
Сондықтан, осы немесе басқа психодиагностикалық
техниканы бастауыш мектеп жасындағы балаларға қолданар
алдында, баланың қол жеткізген психологиялық дамуының нақты
деңгейін бағалау үшін оның интеллектуалды түрде қол Simple Portfolio
жетімділігіне және тым қарапайым емес екеніне көз жеткізу керек.
Presentation
Балаларды мектептегі оқуға бейімдеп, жетілдіруде психологиялық-
педагогикалық диагностикаға қатысты негізгі жағдайларды белгілі бір
қисынға келтіруге болады:

— Мектепке жетілдіру мен оқуға бейімдеу барысы деңгейінің өлшемдері, оқу бағдарламасындағы
оқыту мен тәрбиелеу мақсаттарымен байланысты болып табылады;

— Балаларды мектептегі оқуға және жағдайларға бейімдеуде, педагогтар мен психологтардың
психодиагностикалық іс-әрекеттері, бала тұлғасын дамытудың құрамды бөлігі болуы тиіс;

— Мектепке жетілдірудегі педагогтар мен психологтардың психодиагностикалық әрекеттерінің ең
бірінші міндеті, балалардың мектептегі оқуға бейімделуі, балалар жайлы психологиялық
ақпаратты алу болып табылады.

— Балаларды мектептегі оқуға және жағдайларға бейімдеуде, педагогтар мен психологтардың
психодиагностикалық іс-әрекеттері, бала тұлғасын дамытудың құрамды бөлігі болуы тиіс;

— Мектепке жетілдірудегі педагогтар мен психологтардың психодиагностикалық әрекеттерінің ең
бірінші міндеті, балалардың мектептегі оқуға бейімделуі, сынып ұжымы немесе балалар жайлы
психологиялық ақпаратты алу болып табылады.
Балаларға психодиагностикалық зерттеулер жүргізгенде, мынандай
моральді-этикалық сипаттамасы бар талаптар қойылады, олардың
ең негізгілері:

3. Ата-ана құқығынан айырылған ата-
2. Балаларға диагностикалық аналар өз балаларының
зерттеулер, тек балалардың өздерінің психологиялық зерттеулерінің
1. Психодиагностикалық және олардың ата-анасының нәтижелерінің қорытындысын
зерттеулердің нәтижелері балаларға рұқсатымен жүргізілуі тиіс. Балалар психолог маманнан білуге болады,
зиянын келтірмеуі керек. мектепке баратын кезге дейінгі сонымен бірге психолог, ата-аналарға
уақытта ата-аналар балаларынсыз өз балаларының психологиясына
рұқсат беруіне болады. тиісті білгісі келген сұрақтарына
дұрыс және нақты жауапты беруі тиіс.

4. Психодиагностикалық зерттеудің
нәтижесінде анықталған басқа 5. Мектепке дейінгі мекемелер мен
факторлардан баланың тағдырын, мектепте қызмет атқаратын
яғни мектептегі оқуға бейімделуі мен психологтар психодиагностикалық
тәрбие мүмкіндігін, ата-аналар мен жұмыстарды тәрбиешілер мен
психолог-педагогтардың пікірінсіз мұғалімдермен бірге тығыз
шешілмеуі тиіс. байланыста болып атқаруы қажет.
Баланың қиялы оның
қиялының даму дәрежесімен
бағаланады, ол өз кезегінде
әңгімелерде, суреттерде,
қолөнерде және басқа да
шығармашылық қызметтің
өнімдерінде көрінуі мүмкін.
1-әдіс «Ауызша қиял» (сөйлеу қиялы)
Оқиға барысында баланың қиялы келесі
критерийлер бойынша бағаланады:
PowerPoint Presentation
1. Қиял процестерінің жылдамдығы.
2. Суреттердің ерекше, өзіндік ерекшелігі.
3. Қиялдың байлығы.
4. Кескіндердің тереңдігі мен өңделуі (деталь).
5. Кескіндердің әсерлілігі, эмоционалдылығы.
Осы атрибуттардың әрқайсысы үшін оқиға 0-ден 2
баллға дейін бағаланады.
Бұл ерекшелік әңгімеде іс жүзінде болмаған кезде
0 ұпай беріледі. Оқиға 1 ұпай алады, егер бұл
ерекшелік болса, бірақ ол салыстырмалы түрде
нашар баяндалған. Сәйкес ерекшелігі қатысып
қана қоймай, сонымен бірге өте қатты
көрсетілгенде оқиға 2 ұпай жинайды.
Кескіндердің әсерленгіштігі немесе
эмоционалдылығы олардың тыңдаушыда
қызығушылық пен эмоцияны тудыруы бойынша
бағаланады.
2-әдіс «Сурет»

Бұл техникада балаға стандартты
PowerPoint Presentation
қағаз парағы және фломастерлер
ұсынылады (кем дегенде алты түрлі
түсті). Балаға сурет ойлап тауып,
сурет салу тапсырмасы беріледі. Бұл
5 минутты алады.

Суретті талдау және баланың
қиялын баллмен бағалау алдыңғы
әдіс бойынша ауызша
шығармашылықты талдау сияқты,
сол параметрлер бойынша және сол
хаттаманы қолдану арқылы жүзеге
асырылады.
3-әдіс «Мүсін»
Балаға пластилин жиынтығы және келесі тапсырма
ұсынылады: 5 минут ішінде қолөнердің қандай да бір түрін
PowerPoint Presentation
жасау, оны пластилиннен мүсіндеу.
Баланың қиялы шамамен 0-ден 10 баллға дейінгі
алдыңғы әдістердегідей параметрлермен бағаланады.
Тапсырмаға бөлінген уақытта (5 минут) ол ештеңе ойлап,
оны қолымен жасай алмайтын жағдайда балаға 0-1 ұпай
беріледі.
Бала пластилиннен өте қарапайым нәрсе ойлап тапқан
кезде, мысалы, доп, текше, таяқша, сақина және т.б. 2-3
ұпай алады.
Бала қарапайым бөлшектер саны аз, екі-үшеуінен
аспайтын салыстырмалы түрде қарапайым қолөнер
жасаған болса, 4-5 ұпай алады.
Балаға 6-7 ұпай беріледі, егер ол ерекше бірдеңе ойлап
тапса, бірақ сонымен бірге қиял байлығымен
ерекшеленбесе.
Бала 8-9 ұпай алады, егер ол өзі ойлап тапқан нәрсе
түпнұсқа болғанымен, бірақ толық өңделмеген болса.
Егер бала ойлап тапқан нәрсе өте түпнұсқа, егжей-тегжейлі
өңделген және көркемдік талғамы жақсы болған жағдайда
ғана бала бұл тапсырма үшін 10 ұпай ала алады.
Бастауыш мектеп Бұл таңдау осы
жасындағы баланың жастағы баланың
қиялын дамытуды
ойлауының үш негізгі
оның әңгімелері,
суреттері, қолөнері түріне сәйкес келеді:
арқылы бағалау көрнекі-әсерлі, көрнекі-
әдістері кездейсоқ бейнелі және сөздік-
таңдалмаған. логикалық. Баланың
қиялы толық
сәйкесінше
шығармашылық іс-
әрекет түрлерінде
көрінеді.
Қорытынды
Қиял, немесе фантазия, ойлау сияқты, іс-
әрекеттің арнайы адам табиғаты айқын ашылатын ең
жоғарғы танымдық процестерге жатады. Еңбектің
аяқталған нәтижесін елестетпей, адам жұмысқа кірісе
алмайды. Күтілетін нәтижені қиялдың көмегімен
бейнелеу - адамның еңбегі мен жануарлардың
инстинктивті мінез-құлқының арасындағы түбегейлі
айырмашылық. Кез-келген жұмыс процесі міндетті
түрде қиялмен байланысты. Ол көркемдік, дизайнерлік,
ғылыми, әдеби, музыкалық, жалпы кез-келген
шығармашылық қызметтің қажетті жағы ретінде әрекет
етеді. Адам қиялдың арқасында өзінің іс-әрекетін
жасайды, ақылды етіп жоспарлайды және басқарады.

Ұқсас жұмыстар
Проективтік әдістер
Психодиагностикалық зерттеудің кезеңдері
ЭКСПЕРИМЕНТ ЗЕРТТЕУ ӘДІСТЕРІ
Кіші мектеп жасындағы балаларды психодиагностикалау ерекшеліктері
Арнайы психологияның дамуы
Бастауыш сыныптың қазақ тілі сабақтарында оқытудың көрнекілік әдісін жүзеге асыру жолдары
Мектеп жасына дейінгі балалардың есте сақтау қабілеттерін зерттеу
МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ ЖАСТАҒЫ БАЛАЛАР ПСИХОДИАГНОСТИКАСЫ
Арнайы педагогика мен арнайы психологияның теориялық және әдіснамалық негіздері
Жоғары мектеп психологиясының пәні, міндеттері және құрылымы
Пәндер