Бүгінгі мұғалім оқитын жарқын ішінде схемолог болуы керек, күрделі көлемді мәтінмен жұмыс


Slide 1

Метапән бойынша Ю. В. Громыконың “Белгі» кітабы

Slide 2

Аристотель тіпті «мінсіз әйел» моделін жасады жасауға белгі жүйесін қолданды. Ол оны тең жақты үшбұрыш ретінде ұсынды. Аристотельдің пікірінше, әйел барлық үш рөлде бірдей орындалуы керек. Егер осы рөлдердің бірі басым бола бастаса, онда басқалары жоғалады: өйткені үшбұрыштың бұрыштарының қосындысы тұрақты. Аристотель өз ойларын нақты көрсету үшін белгі жүйесін қолданды.

Slide 3

Бірақ бүгінгі белгі әсіресе өзекті. Мұның себептері-ақпараттың шамадан тыс болуы және қазіргі өмірдің жылдам қарқыны. ХХ ғасырдың ең үлкен ашылуларының бірі ауа сияқты адамзат өмірінің барлық салаларын сіңдіретін символдық ортаның ашылуы болды.

Slide 4

Метапән " белгі " - бұл құрылымдалған әлемдегі көзілдірік. Толық түсінікті болу үшін мен "құрылымдық" сөзінің синонимдерін атаймын: ұйымшылдық, белгілі бір ұйымдық құрылымның болуы, жүйелілік белгісі және оның бөліктерін құрайтын қатынастар.

Slide 5

"Белгі" метапәнінің мақсаты қандай?

Оқып материалдары бойынша тақырып, мен әртүрлі тұжырымдарға тап болдым. Бірақ . . . қандай болмасын Тұжырымдама екі компонентке негізделуі керек. Яғни, мұғалім осы тақырыпты анықтайтын жалпы заңдарды анықтау үшін ақпаратты сызу және оқу, кодтау және декодтау, шифрлау және шифрын ашу, белгілер мен белгілерді пайдалану және оларды түсіну, модельді модельдеу және түрлендіру қабілеттерін қалыптастыруға жағдай жасайды.

Slide 6

Инновациялық идеялардың пайда болуына байланысты жаңа терминдер пайда болды. Схематология-жаңа ғылыми бағытбілімді бейнелеудің визуальды нысандарын оңтайландыру әдістері, күрделі ғылыми және оқу мәтіндерін қалыптастыру әдістеріөндірісті арттыру мақсатында кесте нысаныесептеуден ғалымдардың, мамандар мен оқушылардыңкөру қабылдау және ауызсу әдісінің өзгеруікөрсету анализаторының баяу жұмыс істеу режимініңтез симульну. Схемалау-ең маңыздылығын анықтау процесімәтін материалдарының элементтері және оларды түсінуге бейімдеуарнайы дайындалған графикалық сызбалар және когнитивті-эргономикалық әдістердікүрделі мәтіндерді зерттеу бойынша жұмысты жеңілдетуге мүмкіндік бередіқосымша бөлшектерді алып тастау, көрнекілікті арттыру жәнемәтіндік материалдың сипаттамасы. Схемолог-схемалауды орындайтын маманмәтіндік материалдар, оның нәтижесі-схема. Бүгінгі мұғалім оқитын жарқын ішінде схемолог болуы керек, күрделі көлемді мәтінмен жұмыс. Схемокурс - жаңа үлгідегі оқу құралыальбомдар Графические схемы альбомымәтіндік материалдарды схемалау, ол Дән және аналықмәтіндік материалдың негізгі мазмұнын ұсынады. ("Диаграммалар мен кестелердегі ағылшын тілінің грамматикасы", " физикатірек конспектам»)

Slide 7

Ойлау схемаларда жүзеге асырылатыны белгілі. Бірақ того схемасынысанды салу оңай емес. Кез-келген графикалық кескін немесе сурет схема емес. Бұл жұмыс оларға дәстүрлі оқу пәндерінде үйренген графикалық кескіндерді саналы түрде қолдануға мүмкіндік береді (мысалы, химияда - химиялық қосылыстардың формулалары және химиялық реакциялардың жазбалары; тарихта - мәліметтері бар әртүрлі кестелер; геометрияда - фигуралардың сызбалары және фигуралардың өздері; физикада - зерттелетін процестердің формулалары мен сызбалары және т. б. ) . Осы әртүрлі графикалық кескіндердің артында олар өздері көрсеткен идеалды мазмұнды ақылмен көруді үйренеді. Сондықтан оқу материалының үлкен массивтерін есте сақтау проблемасы жоғалады.

Slide 8

Абстрактілі ойлауды дамыту қажет. Дерексіз ойлау -бұл кішкентайлардан абстракциялауға мүмкіндік беретін ойлаудың бір түрібөлшектер мен қарап жағдайды тұтастай алғанда. Ең жарқын бірін еске түсіріңіз"Чапаев" фильмінен үзінділер, Василий Иванович ұрыс тактикасын түсіндіріп, қолда бар құралдардың көмегімен ұрыс кезінде командирдің орналасқан жерін нақты көрсеткен кезде. Егер командир шайқасты ойлап, үстелге картоп салып, содан кейін оны осы жоспарға сәйкес жеңсе, онда бұл абстрактілі деңгейде табылған шешімнің физикалық жоспарға сәтті аудармасы.

Slide 9

Осылайша, "белгі" Мета-тақырыбымен жұмыс жасау нәтиже айқын.

1. Адам миының интеллектуалды мәселелерді шешу уақыты мыналарға байланыстымиға кіретін хабарламаларды қабылдау, түсіну және ассимиляциялау жылдамдығы. Мәтінді визуализацияның графикалық құралдарымен ауыстыру визуалды қабылдау әдісін өзгертеді, визуалды анализатордың баяу жұмыс режимінен жылдам режимге ауысады. Егер студенттер ақпаратты қалай бүктеу керектігі, оны схема мен белгілерге сәйкес қалай оқу керектігі туралы түсінікке ие болса, оқу мәселесін шешу уақыты қысқарады.

2. Мәтінді визуализацияның графикалық құралдарымен алмастыру қабылдау мен ойлаудың күрт жоғарылататын механизмдерін қамтидымидың өнімділігі. Оқу материалын меңгеру сапасы артады.

Мақаланы аяқтағаннан кейін мен француз философы Мишель дедің сөздерін келтіремінМонтайн: "ми жақсы реттелген, миға қарағанда жақсытолтырылған". Тәртіп пен құрылым әлеміне қош келдіңіз!

Slide 10

Құрметті достар!

Мектептегі даналықты игерудің жеткілікті ұзақ кезеңінде сіз таңқаларлыққа тап болдыңыз. Барлық дерлік мектеп пәндеріндегі сабақтарда арнайы графикалық кескіндер мен сызбаларды есте сақтауға, есте сақтауға және шешуге тура келді. Математикада бұл алгебралық жазбалар, сонымен қатар есептерді жазудың белгілі бір әдісі; географияда-карта; орыс тілінде - бұл, ең алдымен, сіз бірінші сыныптан бастап игерген жазбаша тіл, сонымен қатар сөйлеу бөліктерін белгілеудің шартты әдісі; геометрияда-фигуралар мен фигуралардың сызбалары; физикада-зерттелген процестердің формулалары мен сызбалары; химияда-химиялық қосылыстардың формулалары және химиялық реакцияларды жазу; әңгімелерде - есте сақтау және игеру қажет мәліметтер бар әртүрлі кестелер.

Slide 11

«Сондықтан біздің оқулықта сіз келесі жұмысты орындауыңыз керек. »

Slide 12 Slide 13

Көптеген діни ілімдерде шешілетін мәселе немесе жоспарланған әскери операция үшін қажетті және жеткілікті санада пайда болған "суреттер" - бұл белгілі бір адамға Құдайдың мистикалық сыйы деп есептелген. Неліктен? Себебі "суреттерді" құру және шақыру, сондай-ақ олармен жұмыс істеу қабілеті сана қабілетінің жоғары деңгейінің болуымен байланысты. Имануэль Канттың схемизм ілімі неміс классикалық философиясының ең жұмбақ сәттерінің бірі екендігі кездейсоқ емес. Ойлаудың қандай да бір схемалары бар екендігі бәріне интуитивті, ойлау схемаларға негізделген, бірақ олардың қайда екендігі, олар не екендігі мүлдем түсініксіз.

Slide 14

Енді сіз үшін бірінші, ең қиын тапсырма.

Оқулық-terra incognita-да бірдей қозғалыс картасы. Сондықтан сізге бірден қиын жұмыс ұсынылады-біздің өте қиын жұмысымыздың нәтижесінде осы оқулықтың негізінде көрсетілген аумақта біз жасаған барлық маршруттың картасын сызыңыз.

Біз қозғалысымызды қарапайымнан күрделіге емес, мүлдем басқа жолмен бастаймыз - ең күрделіден қарапайымға дейін. Мұндай қозғалыс жолы келесі жағдаймен байланысты: біз схемаларды мазмұн мен мағынаның ең күрделі бөліктерін бөліп көрсетуге және өңдеуге мүмкіндік беретін құрал ретінде енгізуіміз керек, оны адам басқаша қабылдай алмайды. Мағынасы бойынша, біз бұл жағдайда біз қабылдаған, біз үшін маңызды жағдайды - жолды, ал мазмұны бойынша - қиял мен ойлаудың нәтижесі ретінде түсінетін нәрсені түсінеміз.

Slide 15

Схемалау әдісін анықтау ретінде

Метапредметтің "белгі" тағайындауының ең негізгі (жоғары) сипаттамасы адам қозғалысының жеке тұлғалық бағдарламаларын әзірлеу және құру болып табылады. Мұндай бағдарламаны іске асыру, ол арқылы адам белгілерді қалдырып, іздер қалдырады, жолды құрайды. Бұл жолда адаммен көп нәрсе болуы мүмкін, бұл жол өте қауіпті, ол әрдайым қиындықтарды жеңумен байланысты. Кейде адам бұл жолмен жалғыз, ал кейде ұжыммен бірге жүреді. Бірақ ежелгі кейіпкер Тезей мифінен білетініміздей, лабиринтте орналасқан Минотавр құбыжығы және кейіпкерге доп берген әдемі Ариадна, із қалдырмай, жол бойымен жүру мүмкін емес, сондықтан қайтып оралуға болмайды. Дәл сол сурет бізге орыс халық ертегілерін жеткізеді.

Slide 16

Әдіс-бағыттаушы жіп, Ариадна жіптері (Ариадна жіптері-кез-келген қиын, шатастыратын жағдайдан шығуды білдіреді. )

Әдістің пайда болуы тұманмен жабылған теңіз ортасында Маяк немесе компасты анықтаумен тең. Сіз теңізге жүзіп бардыңыз деп елестетіп көріңіз. Тұман қалыңдады, сіз бағдарларды жоғалттыңыз, жағалаудың қайда екенін білмейсіз. Сіз алға және алға жүзу үшін барлық күш-жігеріңізді жұмсай аласыз, нәтижесінде сіз жай жағадан алыстап кетесіз. Күш жұмсап, сіз өлесіз. Енді сізде бағыт туралы нақты білім бар деп елестетіп көріңіз. Біраз уақыт бұрын сіз қай бағытта қозғалу керектігін білмедіңіз, енді сіз өзіңіздің әрекет ету режиміңізді анықтайтын бағытты білесіз.

Slide 17

Фрэнсис Бекон айтқандай, әдістің ерекше рөлі мен маңыздылығын атап өтті: “Жолда келе жатқан соқыр адам көзі көретін адамға қарағанда тезірек жетеді". Бұл әдіс жаңа қабілетке - ішкі көру қабілетіне ие болуға тең, әдістің болмауы адамды соқыр жағдайға қояды. Әдіс белгілі бір дәрежеде қозғалыс қабілетіне тең. Қозғалыс әдісі жоқ - адам тұрады және қозғалмайды, әдіс бар-адам жолға шығады.

Әдіс-бұл қозғалыс әдісі, ал схема - бұл әдіс табылған және көрсетілген. Бұл әдіс схема болмаса да, бірақ егер ол схемаланбаған болса, схема деңгейіне жеткізілмесе, схемалық түрде ұсынылмаса, онда ол жай ғана жоқ. Осылайша, дұрыс құрылған схема-бұл әдіс, немесе әдісті схемалау - бұл бірінші рет әдісті табу және табу.

Slide 18

Бұл әдіс схемаланған болуы үшін бірнеше алдын-ала шарттар қажет:

1. әдіс жүзеге асырылатын орта немесе сала анықталуы және жоспарлануы керек;

2. әрекет ету режимі таңдалуы және анықталуы керек;

3. әдістің іске асырылу бағдарламасына енгізілуін және енгізілуін қамтамасыз ететін антропологиялық қабілеттер айқындалуға және анық ұсынылуға тиіс.

Құрылған схема осы үш түрлі сәтті жинайды. - Сур. 1 әдістің ең алғашқы алдын-ала схемасы көрсетілген.

Slide 19

Бұл әдіс жүзеге асырылатын сала ретінде біз ойлау, ойлау және ойлау процестерін ажыратамыз. Ойлау, ақыл-ой байланысы, ойлау әрекеттері әрдайым жеке түрде жүзеге асырылады, яғни нақты тарихи тұлғалар осы процестердің артында тұруы керек. Олардың бір-бірімен қарым-қатынасындағы осы процестердің жиынтығы ойлау әрекеті деп аталады. Ол ойлау әрекетінің схемасы арқылы көрінеді және белгіленеді (сурет. 2) .

Slide 20

Бұл ойлау әрекетінің сызбасы адамдар таным, қайта құру және өмір сүретін шекті символдық шындықты білдіреді. Тарихи институттар, тәжірибелер, адамдар қауымдастықтары ойлау әрекетінің ішінде пайда болады және жойылады. Бұл жағдайда "шындық" ұғымы ғарыш, табиғат, қоғам, Құдай туралы біздің кез-келген идеяларымыз белгілі бір проекциялар ретінде қарастырылуы керек-осы процестерді ұсыну және қарастыру тәсілдері. Нүктесі болып табылады біздің ойымызша құрылғысы және табиғатты деректер процестер. Біздің ойлау әрекеті процестерінің құрылымын түсінуіміздің қиындауы ойлау әрекетінде бар кез келген объектілердің құрылысы туралы барлық басқа білімдер мен түсініктерді қайта қарауға әкеледі.

Slide 21

Кез-келген схеманың ерекшелігі-ол белгілі бір символдық сферада жасалады, ол жүзеге асырылатын саланы ескереді. Бірақ символдық саладан басқа, жоғарыда айтқанымыздай, әдіс мазмұнын қозғалыс бағдарламасына орналастыруды анықтайтын және әдісті жүзеге асыруды қамтамасыз ететін қабілеттер қажет. Әрекет режимі ойлауға, ақыл-ой коммуникациясына, ойлау әрекеттеріне негізделуі мүмкін және, тиісінше, ойлаудың, ойлау коммуникациясының, ойлау әрекеттерінің тиісті құралдарын пайдалануды қамтиды. Үшін осы тәсілі іске асырылды, адам бойында болуы керек қабілеттер болады немесе басқа. Егер мұндай қабілеттер болмаса, онда ештеңе жұмыс істемейді. Бұл жағдайда біз қозғалыс бағытын интуитивті түсінуді түсінеміз, бұл белгілі бір символдық салада осы қозғалысты белгіленген және бекітілген әрекет ету әдісімен бірден жүзеге асырумен байланысты.

Slide 22

Ең алғашқы схема, оның көмегімен сіз айтылғанның бәрін түсініп қана қоймай, сонымен қатар біздің мәлімдемелеріміздің шынайылығын тексере аласыз - бұл оқу-жаттығу жағдайының схемасы (сурет. 3) .

Slide 23

Схемада іс-қимыл үлгісін көрсететін педагогтің (1-позиция) және осы үлгіні жаңғыртатын оқушының (2-позиция) позициялары, педагог тарапынан (3-позиция) және оқушы тарапынан (4-позиция) жағдайда педагог пен оқушының өзара іс-қимылын басқару позициялары және соңында осы оқу-оқыту жағдайын өзгерту жобасы ұсынылатын 5-позиция бейнеленген. Сұрақ туындайды: сіз осы схеманы осы жерде және қазір жүзеге асыра аласыз ба және оны қалай жасай аласыз?

Slide 24

Бұл схеманы жүзеге асыру үшін мұғалім осы кітаптың негізгі міндетіне сәйкес сызбаларды құру және қолдану үлгісін көрсетуі керек. Бұл жағдайда сіз, Студенттер ретінде, берілген үлгіні ойната аласыз немесе мұғалімнің үлгіні көрсетуді басқара аласыз. Үлгіні көрсетуді басқару қажеттілігі келесі жағдаймен анықталады: сізге мұғалімнің іс-әрекетіне еліктеудің қажеті жоқ, мұғалімнің жасаған іс-әрекетін, пантомима шеберлері сияқты, кез-келген адамның мінез-құлқына еліктеудің қажеті жоқ. Сіз мүлдем басқа жағдайда жұмыс істеуге тура келеді, сондықтан сіздің міндетіңіз - мұғалім көрсеткен үлгі ретінде не қарастырылуы мүмкін екенін түсіну. Мұғалімнің іс-әрекетінде үлгінің сипаттамаларын оқшаулау үшін сіз онымен өзара әрекеттесуді басқаруыңыз керек. Бірақ сіз оқу-жаттығу жағдайын басқаратын мұғалімнің позициясын алып, оқушыға оны оқушы позициясынан басқару позициясына шығару үшін қандай сұрақтар қою керектігі туралы ойлана аласыз.

Slide 25

Ақыр соңында, сіз өзіңіздің өзара әрекеттесу жағдайыңызды және басқару мүмкіндіктерін өзгерте аласыз. Ол үшін сізге 5-позицияға шығу керек, оның ішінен мұғалімге схемалық үлгіні көрсету (1-позиция) де, Басқару (3-позиция) де осы үлгіні түсінуіңізбен, сол позициядан бастама (3-позиция) басқарушылық позицияға шығу (4-позиция) осы мазмұнды игеруді қамтамасыз етпейді, сондықтан. сізде не бар, не сіз кейбір бастапқы және одан да маңызды нәрселер туралы түсініксіз болғандықтан. Сонымен, сізде төрт мүмкіндік бар:* 2-позицияны алыңыз және мұғалімнің не көрсететінін түсіну; * 4-позицияға ие болыңыз және қажетті мақсаттарға сүйене отырып, оны көрсету әдісін бағыттаңыз; * 3-позицияны алыңыз және мұғалім көрсеткен іс-әрекетті тікелей қабылдауды (таза көріністі) қиындататын ережелерді тұжырымдауға тырысыңыз және соған сәйкес үлгіні көрсету не үшін қажет екенін нақтылайсыз; * 5-позицияға ие болыңыз және сызбаларды оқыту және белгілер мен символдармен жұмыс істеу жағдайы қалай мүлдем басқаша ұйымдастырылуы керек екенін тұжырымдаңыз.

Slide 26

- Сур. 4 біз схемалауды ойлау әрекетінің үлгісі ретінде қалай ұсынуға болатындығы туралы идеяны енгіземіз. Біріншіден, 1-схемалық элемент түрінде біз мұғалім ұсынатын сызбаның нақты демонстрациялық үлгісін таңдаймыз.

Slide 27
Ұқсас жұмыстар
Сыни тұрғысынан ойлау арқылы оқушылардың шығармашылық қабілетін дамыту
Баланың жеке қабілеттерін дамыту - өмір талабы
Lesson Study тобының жетекшісі бастауыш сынып мұғалімі
Дамыта оқыту мақсаттары, міндеттері
Шешім қабылдай білу қабілеті
Қазақстандағы әлеуметтік бағдарламалар
Оқыту әдісі туралы ақпарат
Lesson Study
Циырлар қанша
Мультимедиялық технологиялар тұжырымдамасы
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz