БҰҚАРАЛЫҚ АҚПАРАТ ҚҰРАЛДАРЫ ЖОСПАР
Презентация қосу
ДЕВИАНТТЫ МІНЕЗ-ҚҰЛЫҚ
ЖӘНЕ
БҰҚАРАЛЫҚ АҚПАРАТ ҚҰРАЛДАРЫ
ЖОСПАР:
1.БАҚ жəне олардың девиантты мінез-
құлықтың қалыптасуына əсері.
2.Шетелдік ғалымдардың БАҚ және девиантты
мінез – құлық туралы тұжырымдамалары.
3. Отандық ғалымдардың девиантты мінез –
құлық туралы ой – пікірлері.
Қоғамның қазіргі күйінің үрей тудыратын
симптомы — мінез- құлқында ауытқушылық бар
кəмелетке толмаған балалар санының өсуі болып
табылады. Мінез-құлықтың асоциалды,
агрессивті, деструктивті, аддиктивті
формаларының көріну үдерісіне бұқаралық
ақпарат құралдары (БАҚ), əсіресе теледидар,
компьютерлік ойындар, видеофильмдер жəне т.б.
үлкен əсер етеді. БАҚ-тың теріс ықпалын
жақтаушылар адамдар агрессивті болуға
өзгелердің агрессивті əрекеттерін бақылай
отырып үйренеді деген фактіге сүйенеді.
М.ХЬЮСМАН
М.Хьюсман зерттеушілер тобымен бірге 20 жыл бойы
телехабарлар мен агрессивтіліктің арақатыстылығын бақылаған
(Бэрон. Агрессия). Олар 30 жаста жасаған қылмыстың ауырлығы 8
жастағы көретін телехабарлармен сəйкес келетіндігін анықтаған.
Агрессивті мінез-құлықтың қалыптасу механизмі (БАҚ) мынандай
болуы мүмкін: телехабарларға шамадан тыс құмарлық —
агрессивті фантазия — өзін кейіпкермен теңдестіру — мəселелерді
шешу мен адамдарға ықпал етудің агрессивті жолдарын меңгеру —
агрессивті əрекеттерді қайталау-тұлғааралық қарым-қатынаста
мəселелерді шешу үшін агрессияны қолдану− қуаттану —
агрессивті əдеттер — дамымаған əлеуметтік жəне оқу
біліктіліктері — фрустрация — телебағдарламаларды шамадан
тыс көру.
Агрессивті мінез-құлықтың бақылау арқылы
қалыптасуы бірнеше шарттар орындалғанда
ғана мүмкін
біріншіден, көрген хабар шынайы
болуы жəне баурап алуы қажет;
екіншіден, көрген хабарды агрессия
ретінде қабылдау қажет;
үшіншіден, агрессия көрермен өзін
агрессормен теңдестіргенде ғана
агрессия үлгі бола алады.
ӘЛЕУМЕТТІК ІЛІМ ТЕОРИЯСЫ
Бихевиористтік психология
қойнауында туындаған, А.Бандура мен
оның əріптестері тұжырымдаған
əлеуметтік ілім теориясы. Осы
аталған теорияға сəйкес, адам
айналасындағылардың іс-əрекеттеріне
қарап мінез-құлық үлгілерін меңгереді.
Бұл жағдайда БАҚ жəне оның рөлі өте
маңызды, себебі бұқаралық ақпарат
құралдарында көрсетілетін
көрсетілімдер ілім көзі болады.
А.Бандураның тəжірибелерінде ересек
адам қуыршақты балғамен ұру арқылы
агрессивтіліктің осы тəрізді
ұшқындарының мүмкін екендігін
көрсетті, бұл балада болатын
бастаудың босаңсуына əкеледі.
"Медианы түсіну: адамның сыртқы өсуі" атты еңбегінде
М.Маклюэн бойға біткен əдеттер мен мінез ерекшеліктеріне
байланысты мінез-құлықтың өзгермелі, күшейтпелі немесе,
керісінше, əлсіреуші үлгілерінің іріктелуіне назар аударады:
ə) сенсибилизация — в) қуаттану —
көрермендер экранда б) психологияда
а) үлгіге еліктеу болып жатқандарды десенсибилизация бұл үлкен
— егер адамды қатты ілтипатқа бұл көрермендерде
алған кездегі
маңызға ие,
қызықтырған терең
эмоционалды- себебі ол
кейіпкердің эмоционалды
сезімтал реакция реакциядан
қылықтары кезінде туындайтын реакция əсерін
кейінгі кез
сюжетпен өзгеше кері күшті тудыратын
əсер жəне олардың көріністер, бірақ келген
дəлелденген
қиялдарында олар біртіндеп оқиғаларды
болса, онда адам
жағымсыз бейне əдетті жəне сипаттайды,
телекейіпкердің туындатады,
үйреншікті, егер қуаттану
мінез-құлқына сондықтан да адам
өз мінез-құлқында
тұрмыстық жүзеге асса,
еліктей құбылыстарға
фильмдер реакция
бастайды. айналады.
кейіпкерлеріне қайталануы
еліктемеуі мүмкін. əбден мүмкін.
КОГНИТИВТІК ТЕОРИЯ
Когнитивтік (танымдық) теория — ақпаратты алу,
меңгеру үдерісінде соңынан қайтадан еске түсіруде
адамдар жəне оқиғалар туралы тұлғаның еске түсіруін
реттейтін "схема" қатысады. Бұл ақпараттардың
барлық түрлерін өңдеудің жалпы сипаттамасы, соның
ішінде алынған ақпарат туралы бар білімдер
құрылымымен байланысты бұқаралық ақпарат
құралдарынан алынатын ақпараттарға да тəн. Осы
аталған теория негізінде экранда көргенді (теледидар,
компьютерлік ойындар жəне т.б.) игеру жүзеге асады.
Əртүрлі сценарийлермен таныса отырып, тұлға оларды
біртіндеп ұзақ уақыттық жадыға сақтай бастайды.
ТАРАТУ, ӘДЕТКЕ АЙНАЛДЫРУ
ТЕОРИЯСЫ
Тарату, əдетке айналдыру теориясы — бұл теорияның негізгі
ережелерінің бірі БАҚ-тың ұзаққа созылған қайталанбалы ықпалы
(əсіресе теледидар, компьютерлік ойындар) балалардың шынайы
жəне əлеуметтік əлем туралы түсініктерін үнемі өзгертеді.
Үндестіру, яғни адамдардың əртүрлі көзқарастарын əлеуметтік
шындықтың біркелкі қалыбына салу-құрастыру үдерісі арқылы, яғни
көрермендер əлемде болып жатқан оқиғалар туралы оларды
телебағдарламалар призмасы арқылы бақылап, білу кезінде жүзеге
асырылады. Сақталған ақпарат негізінде тұлға шынайы өмір
туралы өзінің түсінігін қалыптастырады. Бұндай "ақиқат болмыс"
əртүрлі формада қалыптасады жəне гендерлік рөлдер туралы
түсінікке, көзқарастар мен нұсқауларға, жастардың өмір жолын
таңдауларына, адам денсаулығында көрінетін əдеттерге ықпал
етеді.
ӘЛЕУМЕТТЕНУ ТЕОРИЯСЫ
Əлеуметтену теориясы — тарату, əдетке
айналдыру теория- сымен ортақ белгілері көп,
əсіресе БАҚ-тың ұзаққа созылатын əсер ету
үдерісімен байланысы бар, адамдардың əлем
туралы білімге қажеттілігін қамтамасыз етеді,
өз рөлін жəне ондағы маңыздылығын анықтайды,
жеке тұлғаның өнегелі-моральдық қасиеттерінің
қалыптасуына септігін тигізеді.
ИДЕНТИФИКАЦИЯ
Идентификация — қандай да бір телебағдарламаның
əсерінен туындаған адамның эмоционалды күйі. Бұл өзін
кейіпкермен салыстыру мен эмпатиялық əсерленушілік
деңгейіне байланысты. Көбінесе "идентификация"
ұғымы ересектердің мінез-құлық үлгілерін балалардың
меңгеру үдерісін түсіндіру үшін қолданылады. Қазіргі
психологияда аталмыш ұғым мінез-құлықтың белгілі бір
түріне түрткі болатын қарым-қатынастың мағыналық
өрісін үлгілеу үдерісі ретінде түсіндіріледі.
ҚОЛДАНУ ЖӘНЕ ҚАНАҒАТТАНУ
ТЕОРИЯСЫ
Қолдану жəне қанағаттану теориясы —
адамдарды Бұқаралық ақпарат құралдарының
қандай да бір түрін таңдауға, сонымен қатар
шешім қабылдау мен өнімді қолдануда
мақсаттарды анықтауда аудиторияның белсенді
рөліне түрткі болатын факторларға үлкен мəн
береді.
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР:
I. Акажанова А.Т. Теоретико-психологический анализ влияния средств
массовой информации (СМИ) на формирование девиант- ного
поведения несовершеннолетних.— Алматы, 2007.
II. Джаманбалаева Ш.Е. Социальные проблемы девиантного по-
ведения.— Алматы, 1990.
III. Дусманбетов Г.А., Шерьязданова Х.Т. Психология деструктив- ных
факторов процесса социализации старших подростков.— Алматы,
2003.
IV. Змановская Е.В. Девиантология (Психология отклоняющегося
поведения).— М., 2004.
V. Кон И.С. Психология ранней юности.— М., 1989.
VI. Криминологи о неформальных молодежных объединениях.— М.,
1990.
VII. Шерьязданова Х.Т., Дусманбетов Г.А. Казахстанский подрос- ток:
движение в зону риска.— Алматы: Вестник «Кайнар».
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!!!
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz