Фармацевтикалық білім




Презентация қосу
МЕББМ ҚАЗАҚСТАН-РЕСЕЙ НУО ҚАЗАХСТАНСКО-РОССИЙСКИЙ
МЕДИЦИНАЛЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ МЕДИЦИНСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ

«12»
Тақырып:Білім және ғылым
саласындағы Фармацевтикалық
қызмет(ЖОО,ҒЗИ және т.б)

Орындаған:Самбайқызы А.
202-б Фармация
Қабылдаған: Жұмабаев Н.

Алматы 2020
Жоспары:

Кіріспе бөлім: Фармацевтикалық білім.
Негізгі бөлім:
Базалық білімнің фармацевттер үшін рөлі немесе жаңа
мамандандырылу қажеттілігі.
Фармацевтикалық қызмет.
Қорытынды бөлім:
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
• Дәстүрлі фармацевтикалық
пәндермен қатар (фармацевтикалық
химия, фармацевтикалық
технология және т.б.) коммуналдық
және ауруханалық дәріханаларда,
өнеркәсіпте және білім беру
жүйесінде фармацевтикалық
тәжірибенің негіздері оқытылады;
клиникалық биология және
пациентке көмек көрсету
құзыреттілігіне бағытталған
әлеуметтік және мінез-құлық
ғылымдарының тиісті аспектілеріне
кіріспе.
• Әлемдік фармацияда жинақталған ғылыми-практикалық
шешімдердің қисынды қорытылуы мынадай қорытынды
жасауға мүмкіндік береді: 1980-1990 жылдары
фармацевтикалық білім мен Фармацияның мамандануы іс
жүзінде орын алды
Жоғарыда келтірілген деректерді ескере отырып, фармацевтикалық
білім бірқатар деңгейлерді қамтитын жүйе ретінде ұсынылуы мүмкін-
ішкі жүйелер:
• барлық студенттердің базалық фармацевтикалық білім беру
процесінде алатын базалық (іргелі) білімі;
• студенттердің бір бөлігі кәсіптік білім (мамандық) шеңберінде
алатын мамандандырылған Білім (соңғы 15-20 жылдағы жаңа
білім ;
• жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру шеңберінде жекелеген
мамандар алатын мамандандырылған Білім (соңғы Білім – соңғы
5-10 жыл ішінде).
Фармацияны мамандандыру
тұжырымдамасы

Тәжірибе Тәжірибе
қажеттілігі қажеттілігі
Фармацевтикалық
мамандықтар

Фармацияның Фармацияның
функционалдық салалары функционалдық салалары
(проблемалары) (проблемалары)

Базалық
білім
• Базалық фармацевтикалық
білімнің құрылымын жалпы білім
беретін пәндер кешені мен
фармацевтикалық пәндер құрайды:
Фармацияның тарихы мен
ұйымдастырылуы,
фармацевтикалық құқық,
фармацевтикалық экономика және
менеджмент, фармацевтикалық
информатика және т.б., яғни
фармацевтикалық білімі бар маман
қызметінің барлық салаларында
білімі талап етілетін пәндер.
• Базалық білім жалпы (кең) бейіндегі фармацевтикалық
маманды даярлауға мүмкіндік береді, ол Фармацияның
кез келген функционалдық саласында әлеуетті еңбек
ете алады, алайда ол жұмыс тәжірибесін жинақтауына
қарай не өзінің білімін 2-деңгейде жалғастыра отырып,
яғни мамандандыруды ала отырып, таңдалған салада
тиімді бола алады.
Фармацияның негізгі тұжырымдамасы болып табылатын
дәрі – дәрмектер туралы фармацевтикалық білімнің
ерекшелігі оны ауруларды емдеудің көптеген
құралдарының бірі ретінде дәрі-дәрмектер туралы тар
медициналық идеялармен саралауды, сонымен қатар
мүмкін болатын ретпен оқу білімін ұйымдастыруды
талап етеді ,адам пәндер кешені:
• биология, физиология, анатомия, психология және т.
б.) және ДЗ-ДЗ-зат (көздер, химия) → ДЗ-препарат
(технологиялар) → ДЗ-өнім (өндіріс) → ДЗ-тауар
(экономика), → ДЗ-емдік құрал (медицина, Қоғам), ДЗ
өмірінің әртүрлі нысандары мен кезеңдерін, сондай-ақ
оның сыртқы ортасын ескере отырып
• Фармацияның мамандануы негізінен дәрі-дәрмектер
айналымының заңнамалық белгіленген кезеңдеріне
сәйкес келетін фармацевтикалық қызметтің
қалыптасқан функционалды салаларының салдары
болып табылады.
• Фармацияның жаңа мамандандырылған салаларының
қатарына қоғамдық және госпитальдық (ауруханалық)
фармация; өнеркәсіптік, инновациялық, зертханалық,
әкімшілік, әлеуметтік және клиникалық фармация;
фармацевтикалық ақпарат жатады.
• Фармацияның жаңа мамандандырылу қажеттілігі
фармацевтикалық жоғары оқу орындарының қазіргі заманғы
түлектері жұмыс істейтін ДЗ айналымы саласында
неғұрлым терең білімі бар кадрларға фармацевтикалық
практиканың қажеттілігінен туындады.
• Осыған сүйене отырып, фармацевтикалық білім
берудің негізгі мақсаты – дәрі-дәрмектердің белгілі бір
функционалды саласында тиімді жұмыс істей алатын
мамандарды даярлау, яғни дәрі-дәрмектерді тарату
саласындағы мамандар (дәріханалар мен көтерме
ұйымдар), дәрі-дәрмектерді өндіру, оларды
стандарттау және бақылау, мемлекеттік тіркеу және т.
б.
• Жоғарыда баяндалғанды ескере отырып, мамандандырылған
фармацевтикалық білім жүйесін мынадай белгілердің бірінің
негізінде бөлінген төрт кіші жүйе құрайды деп қорытынды
жасауға болады: фармацевтикалық қызметтің
функционалдық саласы (қоғамдық, госпитальдық,
өнеркәсіптік, инновациялық, әкімшілік, зертханалық
фармация), ДЗ типі (гомеопатиялық, ветеринариялық
фармация, фитофармация), фармацевтикалық тауарлар мен
көрсетілетін қызметтерді тұтынушылардың типі
(гериатриялық, педиатриялық фармация), Денсаулық сақтау
жүйесінен тыс фармацевтикалық қызмет (академиялық,
әскери, экстремалды фармация), – Төтенше жағдайлар
кезінде-фармация).
• Функционалдық белгілері бойынша бөлінген Үш мамандық
(Әлеуметтік және клиникалық фармация, фармацевтикалық
ақпарат) әмбебаптылық элементтеріне ие.
• Білімнің осы салаларындағы мамандар қоғамдық,
госпитальдық (Әлеуметтік және клиникалық фармация),
сондай-ақ әкімшілік (әлеуметтік фармация),
инновациялық және зертханалық (клиникалық фармация)
салаларда пайдалы болады.
• Ақпарат және коммуникация процестері фармацевтикалық
қызметтің барлық функционалды салаларын бір-бірімен
байланыстыратындығына байланысты, фармацевтикалық
ақпаратты білетін және оны қолданатын мамандар барлық
осы салаларда қажет.
• Осылайша, қазіргі фармацевтикалық білім берудегі
инновациялар, авторлардың пікірінше, техникалық
(бакалавриат және магистратура сатылары) және
технологиялық (заманауи ақпараттық технологияларды
енгізу) сипатта ғана болмауы керек.
Қорытынды

• Жоғары оқу орны және дипломнан кейінгі фармацевттерді
даярлау жүйесінің инновациялық дамуындағы маңызды
кезең – бұл кең бейінді маман дайындаудан (әдетте, бұл
дәріхана практикасына арналған маман) алынған білім
мен құзыреттілікті ДЗ айналымының көптеген
салаларының бірінде тиімді пайдалана алатын жаңа буын
маманын қалыптастыруға біртіндеп көшу.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі

1. Парновский Б. Л. Развитие и специализация фармацевтической
науки на примере организации и экономики фармации / Б. Л.
Парновский, О. Н. Залиская // Провизор (Харьков). – 2005. – № 1
(Электронный ресурс : http://www.provisor.com.ua/).
2. Developing pharmacy practice. A focus on patient care / K.
Wiedenmayer, R. S. Summers, C. A. Mackie [et al.]. – Geneva : WHO;
Hague: FIP, 2006. – 97 p.
3. FIP Statement of policy on Good Pharmacy Education Practice. – The
Hague, 2000. – 8 p.
4. Pharmazeutische Tätigkeitsfelder ausserhalb der Apotheke / Red. Dr.
Christiane Steiger. – Frankfurt am Main, 2005. – 43 s.

Ұқсас жұмыстар
Фармацевтикалық көмек тұжырымдамасы
Фармацевтикалық көмек жүйесі
БҰЙЫМДАРДЫҢ АЙНАЛЫМЫ
ФАРМАЦЕВТИКАЛЫҚ ТЕРМИНОЛОГИЯ
ФАРМАЦЕВТИКАЛЫҚ ФАКУЛЬТЕТ МОДУЛЬ ФАРМАЦЕВТ - МЕНЕДЖЕР
ФАРМАЦЕВТИКАЛЫҚ ТЕРМИНОЛОГИЯДАҒЫ ЛАТЫН ТІЛІНІҢ МАҢЫЗЫ. ТҮСІНІКТЕР МЕН ТЕРМИНДЕР ЖҮЙЕСІ. ДЕФИНИЦИЯЛАР
Дәрілер технологиясының міндеттері
Фармация ғылым ретінде
Кадрлардың біліктілігін арттыру
Фармацевтикалық кеңес беру
Пәндер