Озат педагогикалық тәжірибе және педагогика ғылымының озат педагогикалық тәжірибе және педагогика ғылымының жетістіктерін енгізу




Презентация қосу
Қазіргі заманғы инновациялық білім беру
технологиялары және олардың тиімділік критерийлері

Орындаған: Мұсатаева Н.М., Дәкей Бота
Тексерген: п.ғ.д., профессор Амирова А.С.
Жоспар:
1.Бастауыш мектептегі инновациялық үдерістердің мәні.
2.Білім, білік және дағдыға, жүйелі әрекеттестікке, проблемалық және
тұлғалық-бағыттылыққа, дамыта оқытуға негізделген бастауыш білім
беру жүйесіндегі инновациялар.
3.Педагогикалық инновацияның критерийлері: жаңашылдық, тиімділік,
нәтижелілік жалпы педагогикалық тәжірибелерде шығармашылықтың
қолданылу мүмкіндігі.
4. Озат педагогикалық тәжірибе және педагогика ғылымының озат
педагогикалық тәжірибе және педагогика ғылымының жетістіктерін
енгізу.
1.Бастауыш мектептегі инновациялық үдерістердің мәні.

«Инновация» термині ағылшын тілінің «innovation» деген
сөзінен шыққан, аудармасы «жаңашылдықты енгізу».
Инновациялық үдеріс – білім беру үдерісіне тұрақты жаңа
элементтер кіргізетін, жүйенің бір жағдайдан екінші жағдайға
көшуіне апаратын жаңалық, жаңадан ендірілетін әрекет.
Жаңа талпыныс, жаңа ашылған жолдың бірі – білім берудің
жаңа жүйесінің жасалуы. Бұл тұтас педагогикалық үдерістегі
өзгертулермен тығыз байланысты. Білім беру саласының
барлық жағына жаңаша көзқарас, жаңаша қарым-қатынас
(білім мазмұнын жетілдіру, жаңа базистік оқу жоспарына көшу,
жаңа буын оқулықтары мен оқу-әдістемелік кешендерге көшу
т.б.) жаңаша ойлау қалыптасуда.
Инновациялық іс-әрекет жайлы ғалымдардың пікірлері:

В.А.Сластенин мен А.А.Бодалев, Ф.Н.Гоноболин, И.Ф.Исаева, И.М.Шиянова
Л.С.Подымова В.А.Кан-Калик, және т.б. А.И.Мищенко

Инновациялық іс-әрекетті Бұл ғалымдардың еңбектерінде Зерттеулерінде инновациялық іс-
шығармашылық пен кәсіпшіліктің іскерліктің екі үлкен тобы әрекеттің құрылымында іс-
сәйкестік тұрғысынан көрсетілген: операциялық әрекеттің тұлғалық және
қарастырады. Авторлар бастауыш және жеке тұлға. Бірінші топ операциялық аспектілердің өзара
сынып мұғалімінің инновациялық білім беру үдерісіне жататын байланысы
іс-әрекеті құрылымын болса, екінші білім қарастырылады.Инновациялық
іс-әрекет сонымен
қарастырған кезде, «инновация» алушылармен, ата-аналармен қатар,жаңашылдықты іздеп
және «педагогикалық іс-әрекет» нәтижелі қарым-қатынас шешуге дайын болу қасиетімен
деген негізгі ұғымдардың құруға қажетті әлеуметтік және де тығыз байланысты болады.
мағынасын талдауды қолдану жеке тұлғалық іскерліктер
керек,-деген тұжырым жасаған. жатады.
Іс-әрекеттің «негізгі құрастырушысы» ретінде Б.Ф.Ломов мыналарды
бөліп көрсетеді:

Мотив

Қорытындыны
Мақсат
тексеру

Шешім
Жоспарлау
қабылдау

Күнделікті
Оперативті
мағлұматтарды
бейнелеу
өңдеу
Б.Ф.Ломовтың айтуы бойынша, мұғалімнің инновациялық іс-
әрекетінің диагностикасында ескерілетін бірнеше ережелер қатары бар:

Өз қызметін және әсіптестерінің
қызметін оның жоғарыда сөз Ұжымдық істі ұжымдық талдау
1 болғандай тиімділігін бірізді 3 жасауға, өз жұмысының өзіндік
талаптар бойынша жан-жақты талдауына үйрету маңызды.
бағалауға үйрету.

Өзінің кәсіби қасиеттерін Мұғалімнің инновациялық
2 өзіндік бағалау мен өзіндік
тануға көшу, өзіне және басқаға
4 қызметін бағалау белгілеріне
сүйеніп педагогикалық қызметті
талап қоя білуге үйрету. сараптау, бағалауға тарту.
Педагогтың инновациялық іс-әрекеті келесі белгілермен
сипатталады:

• өзінің жеке қасиеттерін есепке ала отырып, басқалардың
инновациялық тәжірибесін өзгерту, жетілдіру, қабылдау қабілеті;
• жаңа ғылыми идеялар мен басқалардың тәжірибесінен хабардар бола
отырып, өз жұмысының нәтижесін ұғыну қажеттілігінен;
• жаңа ғылыми зерттеулер, олардың әдістемелік жүзеге асуын үздіксіз
тәжірибеге енгізумен;
• педагогикалық инновацияның жаңа әдістері мен тәсілдерін өздігінен
жасауымен;
• педагогикалық кертартпалықпен, догмамен, артта қалушылықпен
белсенді күрес жүргізумен.
Педагогтың өнімді инновациялық іс-әрекетінің көрсеткіштері мыналар:
Педаг
огика
лық
еңбек
тің
тиімді
лігіүдерісіне
Оқу-тәрбие
қатысушылардың
педагогикалық талаптары
мен бағыттарының бірлігі

Жеке тұлғаның шығармашылық тұлғасының
қалыптасуы

Мұғалім беделінің өсуі

Оқушылардың істі талдау әдіс-тәсіліне, диалектикалық ойлауға үйренуі

Оқу және тәрбие үдерісінде зерттеу тәсілінің педагогикалық қызмет үлгісіндегі ашылулары
Болашақ ұстаздың инновациялық іс-әрекеті төрт түрлі өлшеммен
сипатталады:

Оқу үдерісіне
Инновациялық жаңалық енгізуде
іс-әрекеттің шығармашылықпе
қажеттілігін н қызмет етуге
сезінуі даярлығының
болуы

Енгізілетін Белгілі мәселені
жаңалықтардың шешудегі
бағытының қолданылатын
дұрыстығына инновациялық
тиімді нәтиже іс-әрекетті толық
әкелетініне өзіне қабылдап,
сенімді болуы оны енгізе білуі.
2.Білім, білік және дағдыға, жүйелі әрекеттестікке, проблемалық және
тұлғалық-бағыттылыққа, дамыта оқытуға негізделген бастауыш білім беру
жүйесіндегі инновациялар.

Дидактикалық дайындық жалпы кәсіби – педагогикалық даярлықтың негізгі және
маңызды саласы. Мұғалімдердің дидактикалық даярдығына: олардың оқыту
үдерісінің теориясы мен практикалық мүмкіндіктері жатады. Осыған орай,
мұғалімнің бойында мынадай дидактикалық қабілеттер: оқыту үдерісін
жоспарлай білуі, оны мақсатты түрде ұйымдастыра алуы, жүйелі түрде бақылау
мен бағалау ісін орындай алуы керек.
Жалпы білім беру негізінен үш түрлі мақсатты көздейді:
- біріншісі – табиғат, қоғам, техника, өнер туралы ғылыми білім негіздерін
меңгеру.
- екіншісі – оқушыларды практикалық іс-әрекетке даярлау, өздігінен қоғамдық
пайдалы еңбек етуге дайындау.
- үшіншісі – оқушылардың ғылыми көзқарасы мен сенімдерін қалыптастыру,
оқу пәндерін оқытуда олардың танымдық және тәрбиелік мүмкіндіктерін
мейлінше толығымен пайдалануды керек етеді.
Мұғалімдердің қызметінде кездесетін дидактикалық қиындықтардың көбірек
орын алатындары мыналар:

Оқыту үдерісінде
оқушылардың
танымдық
әрекетін,
логикалық ойлау
қабілетін
қалыптастыруда

Дарынды және
Оқушылардың
үлгермейтін
оқу әрекетін,
оқушылармен
дағдыларын
жекелеп жұмыс
қалыптастыудағы
істеу болып
қиындықтар
табылады.
3.Педагогикалық инновацияның критерийлері: жаңашылдық,
тиімділік, нәтижелілік жалпы педагогикалық тәжірибелерде
шығармашылықтың қолданылу мүмкіндігі.

Педагогика ғылымының зерттеу тәжірибесіне сүйенсек,
педагогикалық инновацияның келесі өлшемдерін
(критерийлерін): жаңашылдық, тиімділік, нәтижелілік,
жалпы педагогикалық тәжірибелерде шығармашылықтың
қолданылу мүмкіндіктерін атауға болады.
Инновацияның негізгі өлшемі ретінде жаңашылдық алға
шығады. М.С.Бурлин қолданылу аясына, ерекшеліктеріне
қарай жаңалықтың бірнеше деңгейлерін бөліп көрсеткен.
Олар: абсолютті, локальды-обсалютті шарты және
субъективті.
Осы пікірді жақтаушы ғалымдар В.А.Сластенин, И.Ф.Исаев және
Е.Н.Шияновтар жаңалықтың келесі төрт деңгейін бөліп көрсеткен:

Локальды-
Абсолютті
обсалютті
жаңалық
жаңалық

Шартты Субъективт
жаңалық і жаңалық
Абсолютті жаңалық деп бұрын қолданылмаған педагогикалық үдерісті толық
қамтитын жаңалықты айтамыз.
Локальды-абсолютті жаңалық дегеніміз пәндік, жас ерекшеліктік, территориялық және
т.б. қолданудағы шектеушілік бар жаңалық.
Шартты жаңалық бұрыннан белгілі педагогикалық идеялардың, тұжырымдамалар
немесе технологиялардың жаңа жағдайда іске асуы. Шартты жаңалық келсі шарттардан
тұрады:
- бірінші шарт: білім-ғылымға ізденуге, білмегенді білуге құмарлық, ғылымға деген
махаббат керек.
- екінші шарт: ғылымнан ақиқат табу мақсатын қою. Ғылыми мәселе бойынша пікір
таластыру, ғылымның бір жолы, пікір таластан ғылыми тұжырым жасалады, жаңа идея
жөнінде ой қорытылады.
- үшінші шарт: әр нәрсенің шындығына өз көзің жеткенде ғана , сенімің берік болғанда
ғана, соны ғылым тұт.
-төртінші шарт: ғылымды үздіксіз биіктетіп, молайтып, көркейтіп отыратын нәрсе
керек, - ол ақыл-ойдың ісі. Ақыл-ой арқылы көркейіп отырмаса ғылым дамымайды,
өспейді, өшеді.
- бесінші шарт: ғылымда салғырттықтан, еріншектіктен сақ болу керек. Білгеніңді іске
асыру үшін еңбек ету керек.
- алтыншы шарт: ғылым-білімге ұстамдылық қажет, ақыл-ойдың, мінездің беріктігі
керек. Ғылымды да ақылды да сақтайтын сауыт сол ұстамдылық, табандылық, мінез.
4. Озат педагогикалық тәжірибе және педагогика ғылымының жетістіктерін
енгізу

Озат педагогикалық тәжірибе және педагогика ғылымының жетістіктерін енгізуде үш негізгі
өлшемдері(критерийлері) бар.

Жалпы өлшем – қоғамдық және кәсіби әрекетте озат педагогикалық тәжірибе және педагогика
ғылымының озат тәжірибесі және педагогика ғылымының жетістіктерінің мәнін бағалауда негізгі
тенденцияларды, мақсатты, ғылымның даму бағытын, әртүрлі деңгейдегі білім беру саласының
реформасын ұйымдастыруды қамтиды.

Арнайы өлшемі - ізденушінің бағалау құзіреттілігі педагогикалық идея мен оның мазмұнының
нормативті және түсініктілік талаптарға сәйкестігі.

Нақты тәжірибелік өлшем – ғылыми-зерттеуді бағалаудың негіздемесі, және оны жүзеге
асырудың мүмкіндіктерін қарастырады.
Білім берудегі инновациялық үдерістің мәнін
педагогиканың маңызды екі мәселесі құрайды:

озық педагогикалық
тәжірибені зерттеу,
жинақтау және тарату

психологиялық-
педагогикалық
ғылымдардың жетістігін
тәжірибеге енгізу
Педагогикалық қызметтің инновациялық
бағыттылығының қажеттілігі бірқатар жағдайлармен
айқындалады

Біріншіден, қоғамда жүріп жатқан әдеуметтік-экономикалық қайта құрулар білім
беру жүйесін, әдістемесі мен түрлі типтегі оқу орындарының оқу-тәрбие үдерісін
ұйымдастырудың технологиясын түбірінен жаңартуды талап етуде.

Екіншіден, білім беру мазмұнын ізгілендірудің күшеюі, пәндердің көлемі мен
құрамының үнемі өзгеріске ұшырауы, жаңа оқу пәндерінің енгізілуі жаңа ұжымдық
формалар мен оқыту технологиясын үздіксіз іздестіруді талап етуде.

Үшіншіден, оқытушының педагогикалық жаңалықты игеру және қолдануға деген
қатынас сипатының өзгеруі.
Қорытынды:

Қазіргі заманғы білім беретін оқу орындарындағы нақты педагогикалық
қызметте іске асыруға болатын орасан зор педагогикалық тәжірибе жинақталған.
Педагогтар нақты іс-әрекетінде өзінің, сол сияқты әріптесінің де педагогикалық
тәжірибесіне талдау жасауды үйренуі тиіс. 12 жылдық мектепке маман кадр
даярлау мәселесі бойынша Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық
университетінің профессор ғалымдары арнайы зерттеу жұмыстарын жүргізе
отырып, жоғары оқу орнына және жоғары оқу орнынан кейінгі деңгейге арналған
білім беру бағдарламаларын әзірледі. Педагогика ғылымының озат педагогикалық
тәжірибесін зерделей отырып, жоғарыда аталған бағдарламалар шетел
ғалымдарының сараптамасынан өткізілді.Педагогика ғылымының жетістіктерін
енгізу барысында бүгінде шетел ғалымдарымен авторлық бірлестікте әзірленген
бағдарламалар Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университетінде
пилоттық режимде эксперименттен өткізу үшін шетелдік сараптамадан өткізіліп
жетілдірілуде.
Назарларыңызға рақмет!

Ұқсас жұмыстар
Педагогикалық тәжірибені оқып үйрену және жинақтау әдістері
Педагогикалық тәжірибе
Тәрбие жұмыстары бағытында озық педагогикалық тәжірибені зерттеу және жинақтап қорытындылау
Пәндік білімін жетілдіру
Педагогика ғылымының салалары
Өзін-өзі тану курсының негіздері
"Өзіндік білім көтеру жоспары"
ӘЛЕУМЕТТІК ПЕДАГОГИКА БІЛІМ
Педагогика - тәрбие және оқыту туралы ғылым
МОӘ курсы болашақ математика мұғалімінің әдістемелік құзырлылығын қалыптастырудың негізгі құралы
Пәндер